Gå til innhold

Foto

Filippinene rammes av verste tyfon på 25 år

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
141 svar til dette emnet

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

Filippinene forbereder seg på den dødeligste tyfonen på nesten 25 år. Super-tyfonen Hayian nærmer seg land med vinder på 270 kilometer i timen.

Tyfonen vil bli den sterkeste som har truffet landet under årets orkansesong, og kan bli den verste siden 1990. For 23 år siden omkom 508 mennesker , nærmere 225 000 hus ble ødelagt og ytterligere 630 000 hus fikk skader under tyfonen Mike.

Myndighetene har bedt befolkningen forberede seg på det aller verste når tyfonen feier inn over land på østkysten om mindre enn to døgn.

Hayian lå i ettermiddag om lag 200 kilometer sør for stillehavsøya Yap, 1200 kilometer øst for Filippinene.

http://www.adressa.n...icle8576149.ece

This post has been promoted to an article

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 415 Innlegg:

Dette virket skikkelig foruroligende.

A.H.

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 392 Innlegg:

3.stk er dø og kanskje flere ,  jeg leste på inquirer : 3 til sammen dø .. 2.stk  av elektrosjokk mens den andre ble truffet av lynet.

tv2.nyhetene : Blant de omkomne er et ett år gammelt barn. En kvinne mistet livet da hun ble truffet av en kokospalme i millionbyen Cebu.

Livet seglar fort forbi

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 392 Innlegg:

- 1200 fryktes omkommet på Filippinene  

** Vietnam stålsetter seg: 400.000 er evakuert
** UD har mottatt bekymringsmeldinger

1200 mennesker fryktes omkommet i tyfonen Haiyan, ifølge Filippinenes Røde Kors. Flere nordmenn får ikke kontakt med sine nærmeste.

- Om lag 1000 lik er sett flytende i sjøen utenfor Tacloban, mens det er meldt om minst 200 døde i Samar, sier Pang.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10153266

Dette innlegget har blitt redigert av Acer: 09 november 2013 - 15:53

Livet seglar fort forbi

ørkenrev

ørkenrev

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 123 Innlegg:

Jeg bodde i Tacloban i 4 år, men flyttet til Norge for 10 måneder siden ... flaks for meg, men nå lurer vi på hvordan det går med familien til kona, selv om de bor et par timers kjøring fra Tacloban.

Terje.H

Terje.H

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 416 Innlegg:

Dette ser helt ubeskrivelig jævelig ut. Frykter at tallet på døde kommer til å stige kraftig.

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Skal bli spennende å se om denne katastrofen får like mye oppmerksomhet som Katrina i sin tid. Tviler sterkt selv om det er grusomme nyheter og bilder som sakte men sikkert kommer ut fra katastrofeområdet.

Verden var villig til å hjelpe Katrina offere, men hvor blir det av lovnadene nå, år Phil er kraftig rammet?

http://edition.cnn.c...rina.world.aid/

Dette innlegget har blitt redigert av Phay: 09 november 2013 - 19:20

Redigert signatur

Farang"Kwai"

Farang"Kwai"

Medlem

• Medlemmer
  • 4 518 Innlegg:

kom over dette klippet som sier sitt, ord blir....

Chrismic

Chrismic

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 326 Innlegg:

Dette er kjempekatastrofe.,

Vinds styrken er den sterkeste som har blitt målt, mye sterkere enn Katarina.

Orkanen oppleves som en Tsunami.

Minst 1200 døde foreløpig.

Mange tusener har mistet sitt hjem..

Blandt annet min kjærestes hus på en øy like utenfor Tablacan, anser vi nå som tapt.

Vi får håpe at de var hos Bestemorens hus , som ligger lengre unna stranden og skal være mere solid.

Ingen kontakt med dem ennå.

Jeg skiftet kanal på TV, kunne ikke la henne se mere av dette, siden hun har en 4 års gammel datter der, 

Som sikkert har vært kjemperedd.

Hun vet ennå ikke at over 1000 personer er døde i Tablacan.

Det er mere info i tråden Værmelding på Filippinene om denne store katastrofen

Men noe annet.

En så kjempestor katastrofe, så er det nesten ingen som gidder å si noe her eller bry seg.,

En idiotisk tråd om Kinesere som drikker brystmelk får større oppmerksomhet.

Hva skjer med normenn.??

Følelseløse og kalde ??

Etter å ha lest kommentar felter i  Norske aviser, så synes jeg Nordmenn har blitt noen store egositer pg klagere på alt, tross at de lever i et av verdens beste land.

Og hva pokker driver moderatorene med ??

Legger nye og informative tråder om orkanen , inn i den par år gamle tråden Værmelding i Filippinen. ????????????

Når det er en kjempeorkan som treffer Filippinene..

Med media utdannelse kan jeg klart fastslå at de ikke har mye media kunnskap.

Men uansett takk for at de er moderatorer frivillig og gratis, selv om jeg er veldig mye uenig i modererseringen her inne.

Farang"Kwai"

Farang"Kwai"

Medlem

• Medlemmer
  • 4 518 Innlegg:
Denne katastrofen blir for uvirkelig for mange som sitter langt unna tror jeg, jeg personlig må holde slike nyheter litt på avstand for å ikke bli sprø i hodet da jeg har unger på den andre siden av jorden. Moder jord er det ingen som kan stoppe dessverre. Men nå har vel Filippinene fått nok?..

Chrismic

Chrismic

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 326 Innlegg:

Denne katastrofen blir for uvirkelig for mange som sitter langt unna tror jeg, jeg personlig må holde slike nyheter litt på avstand for å ikke bli sprø i hodet da jeg har unger på den andre siden av jorden. Moder jord er det ingen som kan stoppe dessverre. Men nå har vel Filippinene fått nok?..

Nei, de tror det ville komme 4 orkaner til føre nyttår, neste orkan er kanskje bare et par dager unna. Da blir det vel over 20 orkaner som i en viss forskjell grad besøkte Filippinene i årets orkan sesongen.

Vet ikke om jeg orker å være her i neste års regn og orkan sesesong.. begynner å bli lei..

Thaifrelst

Thaifrelst

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 180 Innlegg:

Dette er kjempekatastrofe.,

Vinds styrken er den sterkeste som har blitt målt, mye sterkere enn Katarina.

Orkanen oppleves som en Tsunami.

Minst 1200 døde foreløpig.

Mange tusener har mistet sitt hjem..

Blandt annet min kjærestes hus på en øy like utenfor Tablacan, anser vi nå som tapt.

Vi får håpe at de var hos Bestemorens hus , som ligger lengre unna stranden og skal være mere solid.

Ingen kontakt med dem ennå.

Jeg skiftet kanal på TV, kunne ikke la henne se mere av dette, siden hun har en 4 års gammel datter der, 

Som sikkert har vært kjemperedd.

Hun vet ennå ikke at over 1000 personer er døde i Tablacan.

Det er mere info i tråden Værmelding på Filippinene om denne store katastrofen

Men noe annet.

En så kjempestor katastrofe, så er det nesten ingen som gidder å si noe her eller bry seg.,

En idiotisk tråd om Kinesere som drikker brystmelk får større oppmerksomhet.

Hva skjer med normenn.??

Følelseløse og kalde ??

Etter å ha lest kommentar felter i  Norske aviser, så synes jeg Nordmenn har blitt noen store egositer pg klagere på alt, tross at de lever i et av verdens beste land.

Og hva pokker driver moderatorene med ??

Legger nye og informative tråder om orkanen , inn i den par år gamle tråden Værmelding i Filippinen. ????????????

Når det er en kjempeorkan som treffer Filippinene..

Med media utdannelse kan jeg klart fastslå at de ikke har mye media kunnskap.

Men uansett takk for at de er moderatorer frivillig og gratis, selv om jeg er veldig mye uenig i modererseringen her inne.

Jeg har samme følelse som deg med hensyn til at det er knapt noen her på forumet som bryr seg. Det holder tydeligvis lenge med å diskutere intetsigende piss.

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Du kan se hvor mye dagbladet bryr seg akkurat nå i dette øyeblikk http://www.dagbladet.no/

så kan du søke opp Katrina! Jeg blir flau på vegne av verdenssamfunnet. Det er er en stor katastrofe at ingen bryr seg!

Redigert signatur

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Det gjelder ikke bare Dagbladet, men det er gjengs over hele linja! Jeg har sett noen videor, som bare vitner om en forferdelig tragedie. Jeg føler med alle dere som har relativer på Filippinene, og håper nok hjelp kommer frem tidsnok.

Redigert signatur

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

Jeg har samme følelse som deg med hensyn til at det er knapt noen her på forumet som bryr seg. Det holder tydeligvis lenge med å diskutere intetsigende piss.

Og hvordan mener du at folk på forumet skal bry seg? Med å lage lange tråder med "Dette er en katatrofe"-innlegg?

Jeg tror du tar fullstendig feil - folk bryr seg - og synes dette er dypt tragisk - men;

Hva skal en gjøre akkurat nå synes du?

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Men det går ann for de som er tilknyttet Phil, å poste linker på forumet!

Kan ta uker før hjelpen kommer frem!

http://www.aftenpost...lp-7368472.html

Hvor er verdenssamfunnet og fullastede herculeser med nødhjelp????

Redigert signatur

Farang"Kwai"

Farang"Kwai"

Medlem

• Medlemmer
  • 4 518 Innlegg:
Det kommer til å bli mange historier i dagene som kommer, tragisk dette her, et mareritt for de som har sine kjære langt vekk. Leste NRK for noen minutter siden. :-( håper han får et svar snarest

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

Erlend Johannesens far reiser etter all sannsynlighet nedover til Tacloban over helgen. Streetlight ønsker å komme i kontakt med noen som har en satelittelefon å selge som han kan ta med seg.

http://www.t-a.no/ny...ce#.Un7KJbK9KSM

..........
Satelittelefon:

Koster ikke stort mer enn en god mobil.
http://www.vg.no/tek...?artid=10087745

quogh

quogh

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 644 Innlegg:

http://newsinfo.inqu...affected-ndrrmc

Nå begynner de første rapportene å komme inn. Det blir nok mye verre det som kommer i løpet av de neste dagene.

quogh

quogh

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 644 Innlegg:

http://newsinfo.inqu...-samar-official

300 døde. 2000 savnet på Samar.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere