Gå til innhold

Foto

Vil plante 10.000 nye menigheter i Sørøst-Asia

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
26 svar til dette emnet

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

Troens Bevis Verdens Evangelisering med Rune Edvardsen i spissen har en visjon om at 1.000 innfødte evangelister skal være med å plante 10.000 nye menigheter i Sørøst-Asia. Tidligere Thailand-misjonær Oddvar Johansen synes tallet høres voldsomt ut, men tror det kan være mulig i et langsiktig perspektiv.

Rune Edvardsen mener en av forskjellene sammenlignet med Afrika er at i Asia finner en flere sterke religioner som har gjort det vanskeligere for kristendommen å få innpass. I tillegg er disse religionene knyttet sterkt opp mot den kulturelle identitetsfølelsen. 

Kristendommen derimot, blir ofte sett på som vestens religion og som et svik mot sin egen kulturelle tilhørighet.

Farang"Kwai"

Farang"Kwai"

Medlem

• Medlemmer
  • 4 518 Innlegg:

Fikk en bibel i hånden i uka som gikk av ei dame som sa til meg at Jesus var svaret på alt, inne i bibelen lå det 200 NOK (Håper at jeg får tak på henne igjen kanskje de ikke var der for at jeg skulle få de, så de ligger her urørt.), vi mennesker søker jo litt når vi føler at livet er ille, for noen er det sikkert fint, men... :strykehodet:

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Joda, det blir mer fred og ro når Jesus kommer! Bra detta her

Redigert signatur

Farang"Kwai"

Farang"Kwai"

Medlem

• Medlemmer
  • 4 518 Innlegg:

Satser på fred :smile: skal ikke le av folks tro, men når folk snakker om jesus hele dagen lang blir det for mye. dette går nok bedre enn enkelte andre som satser der kanskje. GOD LUCK.

joika

joika

Medlem

• Medlemmer
  • 1 996 Innlegg:

Misjonærene ødelegger mangfoldet i verden med pissepreike sitt! :(

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Ingen problem å omvende thailendere. De blir fort akkurat så kristen som norske misjonærer fra sør-Vestlandet drømmer om.
Men når det virkelig kniper så må de få lov å tro litt på Buddha. I det minste når ikke noen misjonærer ser på...
:)

Farang"Kwai"

Farang"Kwai"

Medlem

• Medlemmer
  • 4 518 Innlegg:

Dette klippet sier vel det meste,

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

er det noe man lurer på angående bibelen, så anbefaler jeg dere å se Life o Brian. Er man fortsatt interessert i Religion på det personelige overbevisningsplan etter den, så finnes det ikke håp!

Men når Kwai først er ute på youtubekjøret, så vil jeg anbefale denne.

Redigert signatur

Farang"Kwai"

Farang"Kwai"

Medlem

• Medlemmer
  • 4 518 Innlegg:

Har sett den før, hehehe.. liker de første ordene. :smile:

den siste for kvelden her er historien til de fleste rot løste Thai kvinner før Pattaya venter i håpet om et bedre liv.

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 853 Innlegg:

er det noe man lurer på angående bibelen, så anbefaler jeg dere å se Life o Brian. Er man fortsatt interessert i Religion på det personelige overbevisningsplan etter den, så finnes det ikke håp!

Men når Kwai først er ute på youtubekjøret, så vil jeg anbefale denne.

Ingen kan si det bedre enn George Carlin  :smile:

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 853 Innlegg:

bregun

bregun

Medlem

• Medlemmer
  • 95 Innlegg:

Jeg blir skremt når disse misjonær folka komme og skal ovende andre. ka vi ikke la folk ha sin tro i fred. hadde vi ikke hatt denne trangen til å fortelle alle andre at "Dere tar feil, kun det jeg tror på er riktig"

Kunne vi gjort det slik hadde vi unngått "religionskrigene" Da kunne vi gitt støtte til skoler/sykehus og andre gode formål uten forbehold. De eneste to religionene som jeg vet om som ikke har vært årsak til kriger er Buddisme og hinduisme.

Mitt ord til misjonærene må være "gi F i religionen, men dere er hjertelig velkommen til å  å undervise, gi hverdagshjelp. og sevsagt ta vare på alle som ikke er istand til å ta vare pa seg selv."  For å komme med en personlig melding, Min religion er min. La alle andre ha sin religion i fred

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

det må da væra bedre og omvende vann- troe   på berget først!?

ute er ikke mye penger og tjene, vel.?

Pain is temporary, honor lasts forever.

bregun

bregun

Medlem

• Medlemmer
  • 95 Innlegg:

Hei Tyvhans

Jeg tolker din kommentar slik at alle velger hva han vil tro på

og dermed forsvinner religion som kampfaktor

cortinaman

cortinaman

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 715 Innlegg:
Dere glemmer et vesentlig poeng: religioner har som oftest et påbud om å misjonere, spre det glade budskap, og om nødvendig bruke makt.
--------------------------------------------
dark humour appreciation group
--------------------------------------------

Farang"Kwai"

Farang"Kwai"

Medlem

• Medlemmer
  • 4 518 Innlegg:
Bibelen jeg fikk var norsk gideon H.K.F handelsreisendes kristelige forening. en fin liten bibel som vist nok gir svaret på alt jeg trenger her i livet. :-) jeg er klar for et stykke arbeid jeg, da jeg kun er en simpel student fortiden så kan jeg vie mitt liv til dette med min familie i Thailand. Jeg trenger en utfordring da jeg lever verdens mest kjedelige liv her i Norge uten familie, venner eller unger. Hvordan melder mann seg til tjeneste??

Thaifrelst

Thaifrelst

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 180 Innlegg:

Det thailandske folket vil ha bedre nytte av at det blir plantet 10 000 norske kjøreskoler!

Thaiene er nok forvirret av overtro som det er. Å la dem tro at 2 fisker kan mette 5000 blir å dra det for langt.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Det thailandske folket vil ha bedre nytte av at det blir plantet 10 000 norske kjøreskoler!

Thaiene er nok forvirret av overtro som det er. Å la dem tro at 2 fisker kan mette 5000 blir å dra det for langt.

bra  !  

er vel et nytt "anstøt" fra

kvinesdal!?

evanglisere asiatene  blir litt av en "misjon"!

merklig syn på andre eldre kulturer!

Pain is temporary, honor lasts forever.

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

På konsertturné til Thailand

Evangelist Rune Edvardsen fra Kvinesdal satser på å omvende thailenderne når han drar på konsertturné til det populære ferielandet.

– I november skal vi holde ni konserter på forskjellige steder i Thailand. Det blir første gang vi prøver dette her, så jeg er spent på mottakelsen, sier Edvardsen til fvn.no.

Vedlagt fil  Skjermbilde 2014-10-26 kl. 00.30.45.png   670,73K   5 Antall nedlastinger

Siden bare rundt 600.000 av Thailands 70 millioner innbyggere er kristne, ønsker kvindølen med base i Sarons Dal å gå forsiktig fram når han skal evangelisere der. Han poengterer viktigheten av å respektere landets kultur og måten å tenke på.

Rune Edvardsen karakteriserer musikken til bandet sitt som tradisjonell rock. I tillegg til de ni konsertmøtene, skal evangelisten og bandet hans holde en egen konsert for 2.000 soldater i kongens garde i Bangkok.

Les resten herhttp://www.lister24....and-217353.html

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

- Dette er ikke pent av Edvardsen

Forrige uke meldte Rune Edvardsen at det var krise for Troens Bevis og en planlagt kampanje til Thailand. Nå vedgår han at organisasjonen allerede har fått inn pengene.

Vedlagt fil  Skjermbilde 2014-10-26 kl. 00.34.29.png   1,02MB   5 Antall nedlastinger

KVINESDAL.: - Dette er ikke pent av Edvardsen, sier teolog og prest Trond Solvang til Vårt Land.

- Trenger akutt hjelp

Han har jobbet med pengeinnsamling for ideelle organisasjoner i nesten 30 år. Solvang frykter at giverne kan bli lurt av teksten som Edvardsen la ut på hjemmesidene til Troens Bevis. Her skriver Edvardsen at det er krise for organisasjonen.

Edvardsen skriver at organisasjonen har valget mellom å gjennomføre tre kampanjer i Thailand i november eller å gi medarbeiderne lønn, og skriver videre:

«VI KAN IKKE AVLYSE KAMPANJENE. VI KAN HELLER IKKE LA VÆRE Å GI VÅRE ARBEIDERE SIN LØNN. En arbeider er sin lønn verdt. VI TRENGER AKUTT HJELP TIL Å KOMME UT AV DENNE KRISEN!»

Mandag skriver Vårt Land at Troens Bevis allerede hadde fått inn pengene til den planlagte misjonskampanjen i Thailand:

- Før vi sendte ut meldingen, hadde vi fått inn såpass at vi skal klare å gjennomføre kampanjene i Thailand. Men dette dreier seg om at vi ligger fire millioner bak budsjettet, sier Edvardsen til avisa.

Les resten herhttp://www.fvn.no/lo...en-2685713.html

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Asean

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere