Gå til innhold

Foto

Norwegian - bra eller dårlig?

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
98 svar til dette emnet

sarotti

sarotti

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 204 Innlegg:

Sarotti post 76.

Regner med at Du tenker på at De krever hard emballasje. Bagen jeg har er for beskyttelse av sykkel hard på midten så jeg håper og tror den blir godtatt.

Får håpe det men hva gjør du hvis du ikke får sjekke den inn?
Thailand Frelst

rochn

rochn

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 97 Innlegg:

For mitt vedkommende som bor i Filippinene og bruker Norwegian til/fra BKK på hovedstrekket så er endringene i avgangstid problematisk pga at jeg ikke rekker videre forbindelse fra BKK til Filippinene med andre flyselskaper slik som jeg har forhåndsbestildt.

Også endringene innenlands i Norge er problematisk når Norwegian endrer sine avganger ut fra OSL.

30 minutter endring er OK - men vi snakker ofte her fra Norwegian om 6, 12 , 24 og 48 timer forsinkelse på avgang...

Da blir det jo et problem !

pali

pali

Medlem

• Medlemmer
  • 1 836 Innlegg:

For mitt vedkommende som bor i Filippinene og bruker Norwegian til/fra BKK på hovedstrekket så er endringene i avgangstid problematisk pga at jeg ikke rekker videre forbindelse fra BKK til Filippinene med andre flyselskaper slik som jeg har forhåndsbestildt.

Også endringene innenlands i Norge er problematisk når Norwegian endrer sine avganger ut fra OSL.

30 minutter endring er OK - men vi snakker ofte her fra Norwegian om 6, 12 , 24 og 48 timer forsinkelse på avgang...

Da blir det jo et problem !

Akkurat nå så er Norwegian til Bangkok forsinket  ca 16 timer, og omtrent meldt det samme på Bkk-OSL

http://www.hegnar.no...ikkel506041.ece

Seba86

Seba86

Medlem

• Medlemmer
  • 50 Innlegg:

Grei pris på norwegian, da jeg dro oslo-bkk i april så ble flyselskapet skiftet til ett portugisisk selskap, ble servert 1 boks øl på hele turen og noe vas av mat. Da jeg dro hjem igjen hadde jeg bestilt tasty menu eller hva faen de kaller det, ble ikke servert noe på hele turen, og det er ikke billig å spise eller drikke noe der, det kan jeg love deg. Men har 1 spm noen av dere som har peil på hvordan det er med alkohol servering når man reiser oslo bkk eller andre veien? jeg er av den typen som hater å fly så jeg tar meg en 3-4-5 bokser øl for å få sove litt. Har som regel ellers fått servert så mye jeg ville ha når jeg reiste med quatar airlines og thai airways tror tillomed sas gjorde det, men begge gangene jeg reiste med norwegian ble jeg flatnektet etter 1 øl,

rochn

rochn

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 97 Innlegg:

Akkurat nå så er Norwegian til Bangkok forsinket  ca 16 timer, og omtrent meldt det samme på Bkk-OSL

http://www.hegnar.no...ikkel506041.ece

Det virker for meg som om Norwegian trur at ALLE som flyr OSL-BKK bor i BKK - mens virkeligheten er at ALLE (99,9%) skal videre til andre destinasjoner i Thailand eller andre land i Asia.

Det samme er retur fra BKK for å møte avgangen med Norwegian så må en jo faktisk regne med å tilbringe 1- 2 døgn på hotell i

forkant / etterkant for å være sikker på å rekke flyavgangen...

Norwegian har nok ikke tenkt å betale for oss som må vente på dem på hotell i BKK...

Jeg anbefaler derfor nå ut ifra de ofte og omfattende endringer som gjøres med Norwegian på strekningen OSL-BKK-OSL om å sjekke

Turkish Airways vis IST eller Qatar Airways via DOH

pidea

pidea

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 1 887 Innlegg:

Det virker for meg som om Norwegian trur at ALLE som flyr OSL-BKK bor i BKK - mens virkeligheten er at ALLE (99,9%) skal videre til andre destinasjoner i Thailand eller andre land i Asia.

Det samme er retur fra BKK for å møte avgangen med Norwegian så må en jo faktisk regne med å tilbringe 1- 2 døgn på hotell i

forkant / etterkant for å være sikker på å rekke flyavgangen...

Norwegian har nok ikke tenkt å betale for oss som må vente på dem på hotell i BKK...

Jeg anbefaler derfor nå ut ifra de ofte og omfattende endringer som gjøres med Norwegian på strekningen OSL-BKK-OSL om å sjekke

Turkish Airways vis IST eller Qatar Airways via DOH

Morra-avganger fra BKK er ikke akkurat det mest kundevennlige tidspunktet å fly fra nei. Men Norwegian gjør vel dette sannsynligvis fordi de får billigere slottider formoder jeg.

Men til sammenligning er det jo flere flyselskaper som flyr BKK-Europa om morran også så som Finnair, Aeroflot og KLM mener jeg å huske.

Free Jatupat Boonpattararaksa!!!

Helmax

Helmax

Moderator

• Moderatorer
  • 1 474 Innlegg:

Jeg ble litt overrasket egentlig når jeg nå bestilte via FinnAir, ettersom jeg fikk dagfly til Norge. Jeg mente selv at de kun hadde nattfly, men de flyr ganske riktig som du sier, Pidea.

Vurderte selv Norwegian en stund, men på min reiserute sparte jeg "hele" 750 kroner tur/retur OSL - BKK i forhold til FinnAir, men har sett at flere av kompiser må ha ventet opptil 16 timer i BKK på flyet, slo jeg fra meg tanken. Derfor ble det FinnAir denne gangen også.

Kom arbeidslyst, og treng deg på. Her skal du motstand finne. ;-)

โชคดี

tintin

tintin

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 219 Innlegg:
De fleste europeiske selskaper vil nok gå over til dagflight fra bkk. Det koster for mye å ha fly stående uvirksomt fra ca. midt på dagen til etter midnatt. De asiatiske vil fortsette med nattflighter. Det passer for dem, de flyr fra europa akkurat tidsnok til å ankomme asia på morgenen. Thai f.eks. bruker sine IC-maskiner internt i Thailand og korte intra-asiaruter før de gjøres klar for ny nattflight til europa.
Mvh. Tintin
Den som venter på noe godt, venter like lenge som alle andre.

noat

noat

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 89 Innlegg:

Min første ferietur til Norge med Norwegian var bare helt topp.8000 kr for meg og kona med mat,setevalg og bagsje t-r er jo en knallpris.Flyet i rute på min. fra Bangkokk og landa på min.riktig tid på Gardemoen.Litt forsinket fra Gardemoen for vi måtte vente på fly fra Bergen med 45 stk. som skulle være med og en full idiot som måtte hives av.Fløy inn 1 time og landet 40 min forsinket i Bangkokk.Fikk med oss 8 kg.overvekt var helt greit og betjeningen på land og i lufta med helt topp.Har 150 flyginger på baken og det nye flyet til Norwegian er helt klart det billigst,flotteste og det beste jeg har sitti i.LOL.......

Karl35

Karl35

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 448 Innlegg:

tin tin post 88.

Det er ikke uvirksomheten som koster men docking avgiften på Suvarnabhumi som er av de høyeste i verden. Eks Finnar som tidligere fløy nattflyvinger fra Bangkok men da hadde nærmere 10 timer på Suvarnabhumi har nå kun i underkant av 2timer.

Thai Airways er noe annet De har selvsagt spesial privilegium ;-)

tintin

tintin

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 219 Innlegg:

tin tin post 88.

Det er ikke uvirksomheten som koster men docking avgiften på Suvarnabhumi som er av de høyeste i verden. Eks Finnar som tidligere fløy nattflyvinger fra Bangkok men da hadde nærmere 10 timer på Suvarnabhumi har nå kun i underkant av 2timer.

Så f.eks. Thai tjener ikke mer når de bruker flyene flere timer altså? Ok, jeg ser den, men jeg er ikke enig. :)
Parkeringsavgiftene kan nok være høye, men alle flyselskap leter med lys og lykte etter bedre inntjening og det beste er å ha flyene i luften så mange timer i døgnet som mulig. De er nødt til å møte konkuransen fra "billigselskapene" og da er "airtime" alfa og omega. Før brukte Europeiske selskaper å ta lett vedlikehold i bkk, men det har de sluttet med. Om det er fordi Thai ikke har kapasitet eller har blitt for dyre vet ikke jeg, men igjen, man tjener ingenting på et fly som står stille.
Mvh. Tintin
Den som venter på noe godt, venter like lenge som alle andre.

sarotti

sarotti

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 204 Innlegg:

tin tin post 88.

Dette har du tydeligvis ikke peiling på
Thailand Frelst

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 126 Innlegg:

Norwegian-passasjerene i Bangkok fikk ved 18-tida norsk tid tilbud om å dra hjem lørdag klokka 16 lokal tid (09 norsk tid), opplyser passasjer Thomas Evensen til Dagbladet.

- Dette er den første praktisk nyttige informasjonen på 39 timer. Så får vi tro at det går bra, sier politimannen.

(Dagbladet): Midt på dagen fredag har et 200-talls akterutseilte passasjerer med Norwegian fra Bangkok til Gardermoen ventet i 32 timer med null informasjon om når neste mulighet kommer til å fly hjem med samme selskap, forteller frustrerte passasjerer.

https://www.dagblade...wegian/69570391

"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

Greit å bjeffe litt av og til også - Pelle 

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 419 Innlegg:

Shit happens , jeg planlegger alltid tid med Norwegian i tilfelle noe skulle skje. Men foreløpig har det ikke skjedd noe etter ca 20 turer fra Thailand/Norge med selskapet . 

Dette innlegget har blitt redigert av balo: 05 mars 2018 - 12:33

giggen

giggen

Medlem

• Medlemmer
  • 275 Innlegg:

Shit happens , jeg planlegger alltid tid med Norwegian i tilfelle noe skulle skje. Men foreløpig har det ikke skjedd noe etter ca 20 turer fra Thailand/Norge med selskapet . 

Det må jeg si er flaks:) Det må komme noen positive innslag, om hvordan de behandler kundene sine, ved forsinkelser før jeg flyr Norwegian til Bangkok. Jeg har brukt de flere ganger med hell i Europa og Norge, men det jeg husker best er 11 timers forsinkelse på flyplassen utenfor Dubrovnik.

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

Dei som klager på Norwegian , hold dokker hjemme .

Jeg har fått flere turer til Thailand med Norwegian til Kr.1400.- og den dyraste kr 2400.- og jeg har

ingen ting å klage på .

Vedlagt(e) fil(er)

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 141 Innlegg:

Det må jeg si er flaks:) Det må komme noen positive innslag, om hvordan de behandler kundene sine, ved forsinkelser før jeg flyr Norwegian til Bangkok. Jeg har brukt de flere ganger med hell i Europa og Norge, men det jeg husker best er 11 timers forsinkelse på flyplassen utenfor Dubrovnik.

Kona reiste med søstera (Thaier) og 3 unger. Først ble de ranet på Nattoget på veg til Oslo og en skrekkslagen konduktør fortalte dem at de måtte anmelde dette når de kom frem til oslo.

En mann på toget hadde fått dette med seg og såg personen forlate toget i kristiansand og klarte å få tilbake et gullsmykke. Da var han ikke klar over den svarte sekken han hadde var full av tyvegods og han hadde åpnet 8 kofferter og inne på wc var det strødd med innhold.

Da de kom til Oslo var de så forvirret med unger og det hele at de hoppet på feil tog.

Heldigvis hadde jeg booket på Norwegian de slik at de hadde 7 timer å rote vekk.

Etter endt reise landet de i Oslo med Norwegian kraftig forsinket og de gikk bare rett ut av flyplassen for å komme seg til Oslo S.

De klarte å komme ser videre med nattoget.

Sist vi reiste til Thailand så ringte jeg til Norwegian og sa at denne gang tar vi fly fra Oslo til Stavanger så det ikke blir problemer ved en forsinkelse. Ja jeg skal føre det på billettene svarte hun.

Dagen før avreise BKK-OSL fikk jeg en sms fra Norwegian at flyet ville bli 6 timer forsinket fra USA.

Tidlig neste morgen kom en ny sms med ytterlig en time forsinket. På flyplassen var det ingen kø ved innsjekk og hun gav oss 600 EUR med kuponger som vi kunne bruke til hva vi ville.

Da vi landet i Oslo var siste fly fløyet og alle som ikke kom seg videre stilte seg i en lang kø hos Norwegian som hadde åpnet grunnet forsinkelse.

Vi gikk bare rett over til Hotellet og fikk et familierom som jeg betalte selv. Neste morgen gikk jeg til Norwegian og spurt om vi kunne få et fly til Stavanger sån litt utpå dagen så den som skulle hente oss etter jobb. Ingen problem.

Senere sendte jeg regningen for hotell til Norwegian og fikk alle pengene tilbake.

En gang var jeg på samme plass to ganger...

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 983 Innlegg:

Ser i vg i dag at selskapet er dømt tilbakebetale ca 13.500 til nordmann som dro til Thailand.

Hadde først kjøpt ordinær billett.

Så kom Norwegian med reklame om han kunne oppgradere ved å betale 7, noe.

Dette synes jo passasjeren var et kjempetilbud og slo til.

Deretter viste det seg at selskapet hadde benyttet kommaet som skille mellom "tusenkronene" og han ble tilsvarende belastet.

Når han så forsøkte avbestille oppgraderingen, både telefonisk og pr mail, nektet selskapet.

Nå er de dømt til å tilbakebetale- heldigvis.

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 502 Innlegg:

Ser i vg i dag at selskapet er dømt tilbakebetale ca 13.500 til nordmann som dro til Thailand.

Hadde først kjøpt ordinær billett.

Så kom Norwegian med reklame om han kunne oppgradere ved å betale 7, noe.

Dette synes jo passasjeren var et kjempetilbud og slo til.

Deretter viste det seg at selskapet hadde benyttet kommaet som skille mellom "tusenkronene" og han ble tilsvarende belastet.

Når han så forsøkte avbestille oppgraderingen, både telefonisk og pr mail, nektet selskapet.

Nå er de dømt til å tilbakebetale- heldigvis.

Det var 6 - tall skrevet med tre (!) desimaler. Han påstår at han trodde det var i underkant av 7 kroner. Men når begynte man med tre desimaler på ørene etter kroner ? Norwegian hadde benyttet komma (vanlig internasjonalt) i stedet for punktum (vanlig bl a i Norge) som tusen-skille. Merkelig sånn sett da at fyren fikk medhold.

Men han skulle selvsagt fått avbestilt. Kanskje han fikk medhold mye på grunn av at Norwegian nektet dette. 

Dette innlegget har blitt redigert av SomLak: 17 desember 2018 - 19:54

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere