Gå til innhold

Foto

Norwegian - bra eller dårlig?

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
99 svar til dette emnet

Karl35

Karl35

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 448 Innlegg:

Hvis jeg ikke husker feil vedrørende passasjerers rettigheter ved flyvning til eller fra et EU land så kan vel De som flyr til Stockholm kreve full refusjon av billettene når et fly er så mye forsinket.

http://europa.eu/leg...s/l24173_en.htm

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

Hvis jeg ikke husker feil vedrørende passasjerers rettigheter ved flyvning til eller fra et EU land så kan vel De som flyr til Stockholm kreve full refusjon av billettene når et fly er så mye forsinket.

http://europa.eu/leg...s/l24173_en.htm

Javisst - det gjør de. Men iflg. selskaps FB-side bruker de 6-8 uker på å tilbakebetale de refunderte beløp.

Det er ikke sikkert at alle har mulighet til å kjøpe nye billetter med andre seløskaper - og særlig ikke hvis det bare en en en-veisbillett. Verre blir det selvsagt dersom det handler om en familie med barn. Da kan det fort bli kostbart.

Facebook-siden til Norwegian flommer i øyeblikket over av frustrete passasjerer som klager på sine opplevelser med selskapet.

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 449 Innlegg:

Hadde det vært 737 fly med tekniske feil så hadde ikke media nevnt det med et ord.  

At nye flytyper kan ha tekniske feil ved oppstart , det skjer med alle nye flytyper.  

All reklame er kanskje god reklame for Norwegian , men det vikrer som media har bestemt seg for å ta dem på den minste feil fremover, 

Når vi er ferdig med September og Oktober så skal ikke Norwegian lenger ha disse forsinkelsene , ellers er det kroken på døra innen 1 år for langdistanseflyvning .  Noe jeg vet ikke vil skje .

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

Hadde det vært 737 fly med tekniske feil så hadde ikke media nevnt det med et ord.  

At nye flytyper kan ha tekniske feil ved oppstart , det skjer med alle nye flytyper.  

All reklame er kanskje god reklame for Norwegian , men det vikrer som media har bestemt seg for å ta dem på den minste feil fremover, 

Når vi er ferdig med September og Oktober så skal ikke Norwegian lenger ha disse forsinkelsene , ellers er det kroken på døra innen 1 år for langdistanseflyvning .  Noe jeg vet ikke vil skje .

Det er nok tiktig at media ikke hadde nevnt feil på en 737 i like stor grad. Men alle selskap som lar sine passasjerer stå strandet i Bangkok i flere dager mens de forsøker å fikse flyet sitt ville blitt klistret over sider i media.

Faktisk synes jeg det er rart at ikke media er enda mer kritisk til Norwegian i denne situasjonen. At man ikke har funnet passasjerene som har betalt i dyre dobber for å reise, som skulle vært på jobb nå men som sitter på et hotell i Bangkok og venter på beskjed. Jeg synes personlig at Norwegian har sluppet veldig lett fra dette i media, og er helt sikker på at SAS ville fått mye mer pes. Men det er vel fordi også media ser det slik at passasjerene burde ha visst at de kunne stå strandet med Norwegian, mens med SAS kunne ikke passasjerene ha forventet dette.

All reklame er ikke god reklame. Reklame om at passasjerer bestiller en vare og får en helt annen er ikke god. Så kan Norwegian si man kan avbestille vederlagsfritt, men hva skal mennesker gjøre når de bestilte for lenge siden og ved avbestilling må betale i dyre dommer hos andre selskaper. Det er heller ikke god reklame når passasjerer blir strandet i Bangkok i flere døgn uten at Norwegian gjør noe som helst med det, når passasjerene har forpliktselser i Norge de skal ta seg av.

Jeg tror ikke Norwegian burde ha forsøkt seg på interkontinentale ruter. Det er svært krevende når noe går galt, og da bør man være med i et nettverk eller ha en svært stor flåte selv med fly som står i reserve. Utfordringen er at Norwegian som et lavprisselskap ikke vil være med i et nettverk da det øker kostnadene og holder flyene i lufta mer enn nettverksselskaper for å tjene mest mulig penger.

Dette synes jeg er helt greit. Men da bør også Norwegian være det de sier - et lavprisselskap. Det vil si alltid lavere prisere enn fullserviceselskapene.

Flint

Flint

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 300 Innlegg:

Tror ikke Norwegian kan få hele æren for dette, konkuransen på ruter som ender opp i Bangkok har blitt mye større Qatar og Turkish har nok hjulpet til med å presse prisen vel så mye som Norwegian.

....og Aeroflot, m.fl............. Ingen grunn for å gi Kjus æren..... lille reven......

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

....og Aeroflot, m.fl............. Ingen grunn for å gi Kjus æren..... lille reven......

å kalle bjørn kjos en liten rev er  totaltskivebom, Bjørn on orwegian vil bli mye større, og bjørn har rede på jus , og flgning,

jeg vil kalle kjos som en fly grunder,  grundre kjemper ofte i motvind, åpnoingen avde internasjonale rutene har ikke gått knirkfritt, menså bruker  man allskyts mot NAS  etablerte overadministrete flyselskaper frykter  bjør kjos,, og skyter vilt fa hofte

deter 10 000 fly oppe i lufta over hele verden til envær tid,,  alt går ikke så innmari knirkefritt,,

vil noen fly air india? eller pakstan airline pia..? ikke jeg ivertfall selv om jeg fikk fly gratis.

Pain is temporary, honor lasts forever.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:
intresang liste   List of accidents and incidents involving airliners by location

http://en.wikipedia....ers_by_location

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

CloseWindow19x19.png
List of accidents and incidents involving commercial aircraft

http://en.wikipedia....ercial_aircraft

Flint

Flint

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 300 Innlegg:

å kalle bjørn kjos en liten rev er  totaltskivebom, Bjørn on orwegian vil bli mye større, og bjørn har rede på jus , og flgning,

jeg vil kalle kjos som en fly grunder,  grundre kjemper ofte i motvind, åpnoingen avde internasjonale rutene har ikke gått knirkfritt, menså bruker  man allskyts mot NAS  etablerte overadministrete flyselskaper frykter  bjør kjos,, og skyter vilt fa hofte

deter 10 000 fly oppe i lufta over hele verden til envær tid,,  alt går ikke så innmari knirkefritt,,

vil noen fly air india? eller pakstan airline pia..? ikke jeg ivertfall selv om jeg fikk fly gratis.

...lur som en rev så får du legge i det du selv vil. Godt gammelt ordtak.......

noat

noat

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 89 Innlegg:

Reiser en tur til Norge i mai neste år med Norwegian og betalte i dag 8010 kr. for meg og kona.Med mat og hele pakka..Har på mine 18 år med Thailansreiser aldri reist billigere.Thai  som jeg vanligvis reiser med skulle ha 15700 kr.Norwegian er bare helt topp :smile:

pidea

pidea

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 1 887 Innlegg:

Hva slags selskap anbfaler du domestic i India?
Free Jatupat Boonpattararaksa!!!

pidea

pidea

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 1 887 Innlegg:
Nå er det 3 Norwegianrelaterte tråder på forsida av forumet. Det er vel i overkant selv for dette forumet?

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

Jeg har flydd mye med Air India internt i India (4 timers turer frem og tilbake mellom Chennai og Port Blair). Aldri opplevd at flyene har vært av dårlig kvalitet eller at mannskapet har vært dårlig. Air India er kjent for å ha det beste og mest erfarne mannskapet da det er statlig og man da får en del fordeler.

Nå har har sikkert vært flere ulykker med Air India enn Norwegian som er et nytt selskap. Men siste ulykken som krevde menneskeliv eller skadede for Air India var i 1982, om man tar bort terroristaksjonen med en bombe på et Air India fly i 1985. Synes vel at ulykkesstatistikken til Air India er grei nok når sist ulykke altså var rundt 30 år siden. Man skal også tenke på at Air India har langt flere flybevegelser enn Norwegian.

Jeg har desverre betalt i dyre dommer for alle de flyreisene, men kan du gi meg noen gratis så gjerne for meg :-).

Don Muang

Don Muang

Medlem

• Medlemmer
  • 296 Innlegg:

Tråden er skilt ut fra denne: http://www.asiaforum.no/topic/32406-min-reise-med-norwegian-dreamliner-fra-stavanger-til-bangkok/

Slik jeg leser og oppfatter denne uhøytilige testen er at Norwegian er et billig alternativ for pendlere og andre som reiser alene, som ikke er interessert i mat eller ekstra baggasje ombord. At ekstrakostaden er kr 500 for å sitte på vindusplass er selvsagt enormt overpriset og står ikke i forhold til noe som helst. 

Pris: 4. desember - 26. januar. 

Norwegian, inkl setereservasjon, mat og bagasje NOK 6.518,-

Retur fra Bangkok kl 0900. Det medfører for meg, og mange andre, en ekstra natt på hotell i Bangkok.

Thai Airways, q-klasse,100 % bonus, setereservasjon, mat, bagasje NOK 5.900,-

Returtidene til Norwegian gjør det totalt uinteressant for min del å fly med dette irske selskapet.

At selskapets kundeservice er totalt fraværende når det er trøbbel gjør mitt valg ennå lettere.

Er det ikke normalt å sove om natten?
Om flyet letter kl. 09:00  eller kl 16:00 spiller da vel ingen rolle for overnattingen fra kvelden før??

I don’t need sex, the Government fucks me everyday

.

Warning: This post may cause cancer in the state of California.

hebba

hebba

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 677 Innlegg:

Om flyet letter kl. 09:00  eller kl 16:00 spiller da vel ingen rolle for overnattingen fra kvelden før??

Det spiller en rolle for de som har hus/condo i Thailand.Da må de spandere på seg ei overnatting i Bangkok hvis de bor utenfor Bangkok.Ergo så blir det ekstra utgift.

pidea

pidea

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 1 887 Innlegg:
Nå ber til og med reisebyråene Norwegian om å skjerpe seg.....

http://www.aftenpost...ml#.UjN8RssaySN

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

Jeg liker å sove om natta.  så det handler om kostnader og bekvemmelighet. 

Det å måtte møte på flyplassen senest kl 06 om morran synes jeg er svært ubekvemt. 

Skal jeg unngå en overnatting i Bangkok betyr det at jeg må reise "hjemmefra" klokka 03 om natta.

Det er svært ubekvemt. Jeg liker heller ikke å ta taxi 20 mil om natta.

En eksta natt i Bangkok i nærheten av flyplassen koster fort en norsk 500 lapp ekstra.

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Jeg liker å sove om natta.  så det handler om kostnader og bekvemmelighet. 

Det å måtte møte på flyplassen senest kl 06 om morran synes jeg er svært ubekvemt. 

Skal jeg unngå en overnatting i Bangkok betyr det at jeg må reise "hjemmefra" klokka 03 om natta.

Det er svært ubekvemt. Jeg liker heller ikke å ta taxi 20 mil om natta.

En eksta natt i Bangkok i nærheten av flyplassen koster fort en norsk 500 lapp ekstra.

har nå fått greie rom i det distriktet til 800 bath, så 500 er nå på flyplassområdet i så fall. Thon har jo hotel på Gardemoen til 495, så, så gale er det ikke...........

Redigert signatur

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

har nå fått greie rom i det distriktet til 800 bath, så 500 er nå på flyplassområdet i så fall. Thon har jo hotel på Gardemoen til 495, så, så gale er det ikke...........

Det er mulig du liker å stå opp før klokka fem om morran. Jeg liker det ikke så valget er enkelt for min del.  

Og jeg tror heller ikke en familie med små unger setter så veldig pris på det heller. 

sarotti

sarotti

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 204 Innlegg:

Det er mulig du liker å stå opp før klokka fem om morran. Jeg liker det ikke så valget er enkelt for min del.  

Og jeg tror heller ikke en familie med små unger setter så veldig pris på det heller. 

Da er det jo bare å reise med et annet selskap som passer din døgnrytme. Hvor ofte må du stå opp så tidlig? Vil tro at Norwegian hadde valgt andre tider dersom det bare var å velge og vrake. Regner med at de som jobber ombord også kunne tenke seg å slippe å stå opp før f..... Så slutt nå og syte om noe du enda ikke har prøvd.

Thailand Frelst

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere