Jump to content

Photo

Norwegian - bra eller dårlig?

- - - - -

• Please log in to reply
99 replies to this topic

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7,802 posts

Tråden er skilt ut fra denne: http://www.asiaforum.no/topic/32406-min-reise-med-norwegian-dreamliner-fra-stavanger-til-bangkok/

Slik jeg leser og oppfatter denne uhøytilige testen er at Norwegian er et billig alternativ for pendlere og andre som reiser alene, som ikke er interessert i mat eller ekstra baggasje ombord. At ekstrakostaden er kr 500 for å sitte på vindusplass er selvsagt enormt overpriset og står ikke i forhold til noe som helst. 

Pris: 4. desember - 26. januar. 

Norwegian, inkl setereservasjon, mat og bagasje NOK 6.518,-

Retur fra Bangkok kl 0900. Det medfører for meg, og mange andre, en ekstra natt på hotell i Bangkok.

Thai Airways, q-klasse,100 % bonus, setereservasjon, mat, bagasje NOK 5.900,-

Returtidene til Norwegian gjør det totalt uinteressant for min del å fly med dette irske selskapet.

At selskapets kundeservice er totalt fraværende når det er trøbbel gjør mitt valg ennå lettere.

SabaiSabai

SabaiSabai

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3,471 posts

Slik jeg leser og oppfatter denne uhøytilige testen er at Norwegian er et billig alternativ for pendlere og andre som reiser alene, som ikke er interessert i mat eller ekstra baggasje ombord. At ekstrakostaden er kr 500 for å sitte på vindusplass er selvsagt enormt overpriset og står ikke i forhold til noe som helst. 

Retur fra Bangkok kl 0900. Det medfører for meg, og mange andre, en ekstra natt på hotell i Bangkok.

Returtidene til Norwegian gjør det totalt uinteressant for min del å fly med dette irske selskapet.

At selskapets kundeservice er totalt fraværende når det er trøbbel gjør mitt valg ennå lettere.

For få år siden kostet en Q-klasse reise med Thai i desember (med avreise før 10. desember da alle priser går opp 1.000 kr)

ca 9.000 og en H- eller M-klasse opp til et par tusen kr mer. 

Så som asiaforums mest ihuga motstander av Norwegian kan du likevel sende en stor takk til Bjørn Kjos

og ta han med i din daglige aftenbønn,

fordi det er han alene som har sørget for at du kan fly så rimelig med Thai, westendman. 

Edited by SabaiSabai, 10 September 2013 - 10:48 AM.

When the going gets tough, the tough get going.
When the going gets rough, the tough get rough.

sarotti

sarotti

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1,204 posts

For få år siden kostet en Q-klasse reise med Thai i desember (med avreise før 10. desember da alle priser går opp 1.000 kr)

Så som asiaforums mest ihuga motstander av Norwegian kan du likevel sende en stor takk til Bjørn Kjos

fordi det er han alene som har sørget for at du kan fly så rimelig med Thai, westendman. 

Hvem skal jeg klage på siden jeg også må reise dagen før selv om jeg skal med fly sen kveld/natt.

Thailand Frelst

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1,863 posts

Tror ikke Norwegian kan få hele æren for dette, konkuransen på ruter som ender opp i Bangkok har blitt mye større Qatar og Turkish har nok hjulpet til med å presse prisen vel så mye som Norwegian.

sarotti

sarotti

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1,204 posts

Tror ikke Norwegian kan få hele æren for dette, konkuransen på ruter som ender opp i Bangkok har blitt mye større Qatar og Turkish har nok hjulpet til med å presse prisen vel så mye som Norwegian.

Det er jo noen som klager på alt og alle og uansett selskap. Kanskje de skulle holde seg hjemme i steinrøysa og heller klage på veinettet.

Thailand Frelst

ahg

ahg

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 142 posts

Det er jo noen som klager på alt og alle og uansett selskap. Kanskje de skulle holde seg hjemme i steinrøysa og heller klage på veinettet.

Norwegianpassasjerer strandet i Bangkok
300 passasjerer fra Norwegian sitter strandet i Thailands hovedstad Bangkok. Flyet som skulle ha fraktet dem til Stockholm på søndag kl 09:30 ble kansellert. Nå er budskapet fra at de først kommer hjem tirsdag klokken 16:30, dvs. en forsinkelse på mer enn to dager.

Norwegian skulle vurdere nedleggelse av ruten BKK- NYourk,de er ikke i stand til å betjene disse destinasjoner,Oslo-Evenes er mer enn nok,der går de etter dragsuget i Berlevåg.Dritselskap

p201309100657-21708.jpg
Dreamlinerproblemene - eller rettere sagt marerittet, fortsetter for Norwegian ( norwegian.com)

Blant de strandede passasjerer er danske Kenneth Sørensen, som bor i Sverige hvor han jobber for Arla Foods. Sammen med sin thailandske kone han var på en to ukers ferie i landet, men på søndag ferien ble ufrivillig forlenget.

- Jeg savner tre dager på jobb, og min kone ville ha vært tilbake i sin studier, sier Kenneth Sørensen ifølge Stavangeravisen.

Han føler at det er nesten umulig å komme i kontakt med flyselskapet.

- Vi har fått utrolig lite informasjon. Norwegian har ingen ansatte i Thailand, så det var flyplassansatte som fant et hotell for oss. Vi kan ikke komme gjennom til Norwegian. All kommunikasjon skjer gjennom hotellet og de vil ikke fortelle oss hvor lenge, sier Kenneth Sørensen.

- To dager med forsinkelse er for lenge. Forsinkelsen skyldes en teknisk feil på flyet, og vi beklager, sier kommunikasjonsdirektør Lasse Sandaker-Nielsen.

Hvorfor har du ikke sendt passasjerene dine hjem med et fly fra et annet selskap?

- Vi kunne ha gjort, men vi har valgt en løsning hvor vi sende dem hjem med vårt eget fly. I mellomtiden installerte de på et hotell .

Passasjerer klager over mangel på informasjon. Hva sier du til det?

- Vi gjør det vi kan for å informere våre passasjerer så godt som mulig. Vi sender blant annet SMS-meldinger med oppdateringer om forsinkelser, sier Lasse Sandaker-Nielsen.

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7,802 posts

Det reneste sludder og vås.

Du tillegger meg meninger jeg ikke har - noe du vet utmerket godt selv - du er rett og slett frekk!

Du sammenligner øyensynlig epler og bananer. og ser utlukkende på pris. 
Du glemmer at Norwegian er et punkt til punkt selskap og ikke et nettverkselskap.

I dag, tirsdag, står det nesten 300 passasjerer i Bangkok som alle er to dølgn forsinket med Norwegian til Stockholm.
Les hva informasjonssjefen selv sier til BT.dk ( http://www.bt.dk/dan...doegn-forsinket )

Hvorfor har I ikke sendt jeres passagerer hjem med et fly fra et andet selskab?
- Det kunne vi godt have gjort, men vi har valgt en løsning, hvor vi sender dem hjem med vores eget fly. I mellemtiden er de installeret på et hotel og får mad.

Mat og hotell er altså det enste dette irske selskapet tilbyr. Det kan jo få store konsekvenser for noen passasjerer å bli forsinket i to døgn. Skal du komme deg hjem må du kjøpe ny billett med et annet selskap. Norwegian refunderer sikkert disse billettene, og ihht. til selskapts Facebook-side tar det 6-8 uker. 
Hva hadde du selv sagt om du satt i Bangkok med hele familien, og skulle vært på jobb for et døgn siden? 
Hva med de som mister sine billetter med tilslutningsfly? De må ha nye billetter. Da blir det fort dyrt å være "fattig".

Jeg flyr Norwegian når det passer best i forhold til hvor jeg skal og når. Hva det stårpå flyhalen er meg revende likegyldig.
Ofte velger jeg andre selskaper pga flytider som ikke passer meg så godt hos Norwegian. 

At Norwegian blir mye omtalt på forumet er naturlig, siden de selv skryter uhemmet av sitt tilbud, som viser seg ikke å stemme.

Bangkok-ruten passer nok beste for "pendlere" som ser på reisen som en transportetappe, og ikke for en barnefamilie på ferie.

cortinaman

cortinaman

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1,715 posts

...

...

I dag, tirsdag, står det nesten 300 passasjerer i Bangkok som alle er to dølgn forsinket med Norwegian til Stockholm.
Les hva informasjonssjefen selv sier til BT.dk ( http://www.bt.dk/dan...doegn-forsinket )

Hvorfor har I ikke sendt jeres passagerer hjem med et fly fra et andet selskab?
- Det kunne vi godt have gjort, men vi har valgt en løsning, hvor vi sender dem hjem med vores eget fly. I mellemtiden er de installeret på et hotel og får mad.
...
...
Bangkok-ruten passer nok beste for "pendlere" som ser på reisen som en transportetappe, og ikke for en barnefamilie på ferie.

De som inviterer kjæresten sin til Norge på Schengenvisum med retur tett opp til utløpsdato på visumet bør nok også tenke gjennom om man velger nettverksselskap eller punkt til punkt. Eller kan visuminnehaver påberope seg en slags force majeure i slike tilfeller?

--------------------------------------------
dark humour appreciation group
--------------------------------------------

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4,767 posts

Det reneste sludder og vås.

Du tillegger meg meninger jeg ikke har - noe du vet utmerket godt selv - du er rett og slett frekk!

Nei, SabaiSabai er nok ikke den eneste her på forumet som er av denne oppfatningen.....

sarotti

sarotti

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1,204 posts

westendman, at du leser mye og legge inn haugevis med tråder du regner med alle er interessert i er helt sikkert.

Men hva er din erfaring med flyging. Hvor mye f.eks.

Thailand Frelst

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7,802 posts

westendman, at du leser mye og legge inn haugevis med tråder du regner med alle er interessert i er helt sikkert.

Men hva er din erfaring med flyging. Hvor mye f.eks.

Min primære oppgave på forumet å forsøke å finne asiatisk- og reiserelaterte saker. 

Hvis du ikke finner det interessant er det selvsagt litt synd.

Jeg har ingen erfaring som flyger - bare som passasjer. 

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7,802 posts

Nei, SabaiSabai er nok ikke den eneste her på forumet som er av denne oppfatningen.....

... og derfor skal altså Norwegians trøbbel med Bangkok-ruta ikke omtales?

Om Thai, SAS, Lufthansa eller hvilket som helst annet flyselskap hadde hatt de samme problemene hadde selvsagt de fått akkkurat like mye omtale og oppmerksomhet.

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7,802 posts

Mer Dreamliner-trøbbel for Norwegian

Minst fem timer forsinkelse for New York-passasjerer. 

Norwegian varsler oppvask med Boeing

Ved 20-tiden kom beskjeden passasjerene fryktet: Flyet kommer tidligst avgårde klokken 23.00 - fem timer etter planen.

http://www.vg.no/rei...?artid=10151700

--------

Snakk om flyflopp...

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4,767 posts

... og derfor skal altså Norwegians trøbbel med Bangkok-ruta ikke omtales?

Om Thai, SAS, Lufthansa eller hvilket som helst annet flyselskap hadde hatt de samme problemene hadde selvsagt de fått akkkurat like mye omtale og oppmerksomhet.

Jo det bør omtales, men det blir lagt merke til att en moderator stadig vekk tilsynelatende ytrer seg negativt om Norwegian.

Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 4

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5,599 posts

Jo det bør omtales, men det blir lagt merke til att en moderator stadig vekk tilsynelatende ytrer seg negativt om Norwegian.

Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 4

Hvorfor legges det merke til?

Moderatorer tas ikke fra deres meninger når de har tatt på seg vervet til hjelp for alle andre meninger. Når de skriver med vanlig skrift så kan de skrive sine meninger akkuratt som alle andre, når de skriver med rød skrift så skriver de som moderatorer. I tillegg er det en hovedregel at moderatorer ikke skal moderer tråder eller innlegg de selv er en del av (så kan det være unntak fra denne regelen når det er få moderatorer eller en moderator skrev i tråden for lenge siden også videre).

Ellers er det vel slik at jeg er minst like kritisk til Norwegian som det noen andre er her. For de som finner en billett til 3000 kroner og ikke kan forvente noe synes jeg det må være helt greit å bli behandlet slik Norwegian har som policy å gjøre. Men 99% av de avgangene jeg har sjekket med Norwegian er de dyrere enn nettverksselskaper, og da synes jeg oppriktig synd på alle de som står fast i Bangkok i flere døgn. At ikke Norwegian da vil ta kostnaden med å få sendt disse hjem via andre selskaper fordi dette koster noe mer er for meg uforståelig da de fleste har betalt i dyre dommer for sin billett. Istedefor sier Norwegian at de skal ta dette opp med Boeing - akkuratt som om det hjelper passasjerene som står fast i Bangkok.

Men nå er det slik at de aller fleste som bestiller via Norwegian vet hva de får. Og man kan da kanskje ikke klage heller når det klart og tydelig kommer frem at kundeservice ikke blir prioritert. Når man da velger å betale dyrt fordi man skal være patriotiske å fly i noe metall det står Norwegian på så får man nesten skylde seg selv.

Ellers er det vel slik at flyene er registrert i Irland, besatt av asiatere og Kjos snakker hele tiden om å flytte selskapet til Sverige eller andre land hvor betingelsene er bedre og arbeidsmiljøloven dårligere. Så etterhvert er det bare navnet igjen som viser at dette selskapet en gang var norsk.

Vel, dette er min mening om Norwegian. De fleste er nok uenige med meg, og det er helt iorden. Men som administrator så får jeg også komme med min frie mening, og det gjør altså også moderatorene uten at de skal veie hvert ord de skriver. Ingen av oss er fasit i diskusjoner, vi liker å diskutere like mye som alle dere andre :smile:.

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7,802 posts

Nå er det ikke min feil at dette selskapet

• valgte en flytype som fabrikken ikke kunne levere i tide
  • leide inn en 3.part som ikke leverte et tilfredsstilende produkt
  • avviser kontant betaling
  • tar betalt for noe så prosaisk som et teppe og et glass vann
  • har en flytype som kan oppfattes som en flopp
  • har en kundeservice på nivå med Ryan Air
  • har vedvarende problemer med svært lange forsinkelser
  • osv osv

Forøvrig bør du finlese forumregelens pkt 20, 2. avsnitt.

Til orientering har jeg en pause som "forsidesjef" og moderator på forumet pga. presserende arbeidssituasjon som tilsier at jeg ikke kan prioritere oppgaven i ønsket grad. 

Edited by westendman, 11 September 2013 - 00:57 AM.

sarotti

sarotti

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1,204 posts

Nå er det ikke min feil at dette selskapet

• valgte en flytype som fabrikken ikke kunne levere i tide
  • leide inn en 3.part som ikke leverte et tilfredsstilende produkt
  • avviser kontant betaling
  • tar betalt for noe så prosaisk som et teppe og et glass vann
  • har en flytype som kan oppfattes som en flopp
  • har en kundeservice på nivå med Ryan Air
  • har vedvarende problemer med svært lange forsinkelser
  • osv osv

Forøvrig bør du finlese forumregelens pkt 20, 2. avsnitt.

Til orientering har jeg en pause som "forsidesjef" og moderator på forumet pga. presserende arbeidssituasjon som tilsier at jeg ikke kan prioritere oppgaven i ønsket grad. 

Ja du tar godt i og har vel sagt ditt, og vel så det, for denne gang. Jeg spurte tidligere hvor mye du selv flyr og mente selvfølgelig som passasjer siden du har så god greie på det meste.En ny flytype har alltid innkjøringsproblemer og å kalle Dreamlineren en flopp er jo et bevis på at du ikke har peiling på hva det går i.

Thailand Frelst

bricks

bricks

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3,777 posts

Det jeg ikke forstår er hvorfor Norwegian ikke viser mere smidighet nå i starten, om de tar kostnaden med ombooking osv så må det jo være småpenger i reklameverdi.

Ali :Det er vanskelig å være ydmyk når man er så stor som jeg er!

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7,802 posts

Ja du tar godt i og har vel sagt ditt, og vel så det, for denne gang. Jeg spurte tidligere hvor mye du selv flyr og mente selvfølgelig som passasjer siden du har så god greie på det meste.En ny flytype har alltid innkjøringsproblemer og å kalle Dreamlineren en flopp er jo et bevis på at du ikke har peiling på hva det går i.

Hvis det er helt normalt at en ny flytype har så store innkjøringsproblemer, er det jo merkelig at ikke fabrikant og flyselsap har kunne forutsett dette noe bedre, og ikke minst tatt badre vare på sine passasjerer.

For det er passasjerne alt handler om - ikke flytype eller aksjeverdi.

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1,863 posts

Hvis det er helt normalt at en ny flytype har så store innkjøringsproblemer, er det jo merkelig at ikke fabrikant og flyselsap har kunne forutsett dette noe bedre, og ikke minst tatt badre vare på sine passasjerer.

For det er passasjerne alt handler om - ikke flytype eller aksjeverdi.

Vi hører ikke om andre selskap enn Norwegian som har problemer med Dreamlineren for tiden, kan det være pga. at andre selskap håndterer problemen på en litt mere smidig måte enn "lavkost" selskapet Norwegian, f.eks. sender kunder hjem med partnere.

Also tagged with one or more of these keywords: Thailand

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users