Gå til innhold

Foto

Min reise med Norwegian, Dreamliner, fra Stavanger til Bangkok

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
83 svar til dette emnet

Jossien

Jossien

Medlem

• Medlemmer
  • 2 277 Innlegg:

*
Populær

Jeg reiste, som nevnt tidligere, med Norwegian på Onsdag 4.september. Jeg betale 3000 kr tur/retur. Turen gikk i grunn smertefritt, riktignok 30 minutter forsinket. Jeg la til 500 kr t/r slik at jeg fikk vindusplass.

Vedlagt fil  IMG_5625.jpg   188,62K   27 Antall nedlastinger

Flyet var lekkert.

God plass i setene. Jeg vet ikke om de er større, men de er definitivt ikke mindre enn de andre flyselskapene.

Vedlagt fil  IMG_5636.jpg   198,29K   19 Antall nedlastingerVedlagt fil  IMG_5635.jpg   131,7K   17 Antall nedlastinger

Stolene var av skinn, og føltes god for ryggen.

Vedlagt fil  IMG_5634.jpg   242,57K   16 Antall nedlastinger

En kjempestilig elektronisk dimming av vinduene.

Den sorte underholdningsboksen som er plassert under setene var atskillig mindre enn på de andre flyene.

Vedlagt fil  IMG_5638.jpg   248,39K   17 Antall nedlastingerVedlagt fil  IMG_5637.jpg   204,75K   15 Antall nedlastinger

Støyen var mye lavere i Dreamlineren.

Filmutvalget var veldig dårlig hvis en måler det opp mot Thai som har et sinnsykt bra utvalg på nye filmer.

Vedlagt fil  IMG_5639.jpg   163,99K   12 Antall nedlastinger

Her var det mye gammelt, riktignok gode klassikere som Braveheart, The Departed, osv og et par skikkelig steingamle klassikere som jeg ikke husker navnet på nå.

Crewet var stort sett Thai og et par skandinaviske. Ikke noe å utsette på her, smilende og hjelpsomme.

Vedlagt fil  IMG_5633.jpg   210,99K   14 Antall nedlastinger

Etter å ha pendlet i over 8 år med 7-9 turer i året, gjorde det absolutt ingenting å droppe maten. Jeg kjøpte med meg to store baguetter, en for middag og en for frokost. dette ble ikke noen rimeligere løsning siden jeg kjøpte de på flyplassen. Fordelen for meg som tar en sovetablett, kjøpt i Thailand og som virker, er at når vi har kommet opp i marsjhøyde og setebeltelyset blir slått av, var det bare å hive inn på tabletten, spise baguetten og lene seg godt tilbake, 30 minutter senere har Jon Blund hentet meg inn i drømmeland.

Jeg kjøpte denne turen i 2 deler. Osl -Bkk og Svg - Osl hver for seg, altså ikke sammenhengende billett. I billetten var det ikke inkludert baggasje eller mat. Kun setevalg.

Jeg hadde bestemt meg på forhånd for å spørre en masse spørsmål som gikk på baggasje, oppgradering, innsjekk osv.

Skal prøve å liste opp noen av disse spørsmålene og erfaringene jeg gjorde meg underveis:

• For å sjekke inn baggasje til sluttdestinasjon må det være sammenhengende billett. Det morsomme her er at jeg sier: «Når jeg reiser med Sas til Oslo og videre med Thai til Bangkok så får jeg sjekket inn min baggasje helt frem». Damen smiler sitt flotteste smil og sier: « Jo men det er fordi de er i Allianse og samarbeider». Jeg smiler tilbake og sier: «Så Norwegian samarbeider ikke med Norwegian altså?». Damen fortsetter med at jo det gjør de, men at det må være sammenhengende billett. Jeg gir opp å få svar på den.
  • Det samme gjelder for Transitt. En må ut og sjekke inn på nytt. Selv om de var ikke helt enige. Vakten ved innsjekkskøen sa Ja kan gå Transitt, Servicedesken sa Nei, dama i selve innsjekk-desken sa Ja, Gate-Manager sa helt klart Nei, men hvis jeg allerede hadde gjort dette så måtte de vel ordne det denne gangen.
  • Muligheten for å oppgradere, kjøpe baggasje på Norwegian sine hjemmesider stenger 25 timer før avreise.
  • Når det gjelder oppgradering på flyplassen fikk jeg aldri noe helt klart svar. Ifølge service-desken så var det Gate-Manager som ordnet dette, ifølge Gate-Manager så var det Service-desken.

En litt rar prosedyre ved gate i Oslo, alle måtte ut av «gate-området» og vente utfor til de var klar for å starte det de kallte «pre-boarding».

Vedlagt fil  IMG_5627.jpg   206,77K   14 Antall nedlastinger

En ting som var veldig positivt var at når alle hadde pre-boardet, så satt vi å ventet på selve boardingen, når den startet så fikk vi beskjed om å boarde. Altså ingen opprop om famliier med barn, business, rad fra ditt til datt osv. Det var hærlig å slippe det kaoset. De som sto fremst startet å gå, og alle bare fulgte på. Mye bedre enn det andre kaoset, for ingen respekterer det uansett og alle står i veien for hverandre.

Oppsummert, så var det for min del en helt grei tur, uten de store problemene. Forsinkelse på 30 minutt tåler jeg, men jeg er veldig allergisk for type usettelser som vi ser i media nå. Så skjer dette fremover, så sliter de med å få meg tilbake som kunde. Jeg har retur nå i slutten av september, på denne hadde jeg tenkt å oppgradere til Premium, men der er det nå blitt fullt, så da får jeg ikke gitt en rapport på den i denne omgang.

Kommer jeg til å fly med Norwegian igjen? til den prisen så er sannsynligheten veldig stor. Når det er sagt så er mine neste billetter med KLM kr 4800, og 2 billetter med Thai kr 6000 med full bonusopptjening og endringsbar.

Jeg håper Norwegian lykkes i denne satsingen, for det er med på å presse prisene i markedet ned. Flyet var forøvrig fullt, så det må være god butikk for Norwegian dette.

Postet bilde

bricks

bricks

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 777 Innlegg:

Pendler du til jobb i Nordsjøen?Hvordan er det da hvis du ikke kommer fram på jobb?Tenker da på innkjøringsproblemene som nå er med Norwegian?

Ali :Det er vanskelig å være ydmyk når man er så stor som jeg er!

Jossien

Jossien

Medlem

• Medlemmer
  • 2 277 Innlegg:

Vel, de 8-9 årene jeg har pendlet har det ikke vært en eneste forsinkelse for mitt vedkommende. En gang var vi bittelitt forsinket ut fra bangkok med Thai, men det hentet de inn igjen i luften.

Når det gjelder jobb, så heter det i teksten at det er vårt ansvar å innfinne oss på heliporten i god tid til innsjekk, men de årene jeg har jobbet offshore så har det skjedd med mine arbeidskolleger at det har vært forsinkelser innenlands. Det har ikke skjedd noe i forbindelse med det, så lenge ikke forsinkelsen skyldes en selv, da kan en i verste fall måtte betale helikoptersete og lønna til vikaren av egen lomme, men det skjer heller sjelden, men det skjer. 

Men som jeg skrev, det eneste jeg er allergisk mot er egentlig forsinkelser, og det gjelder begge veier, da mister de fort meg som kunde. Så vi får se hva som skjer på returen med Norwegian :)

Postet bilde

tintin

tintin

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 219 Innlegg:

gleder meg til å høre hva du synes om dagflighten.

Mvh. Tintin
Den som venter på noe godt, venter like lenge som alle andre.

SabaiSabai

SabaiSabai

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 471 Innlegg:

Det er en gjennomgående positiv tone i din anmeldelse av Norwegian sin flight 

til Bangkok med Dreamliner, Jossien. 

Kr. 3.000 tur/retur er det ingen andre selskaper som kan konkurrere med. 

Men likevel når vel ikke service opp til Thai, men kan hende det er jevngodt med SAS?

Eller hva skal vi sammenligne Norwegian sitt tilbud med?

Vel, hvis man bestiller et 3-stjernes og rimelig hotell så kan man ikke forvente 4-stjernes 

service og komfort. Det er dét et par av de mest ihuga kritikerene til Norwegian ikke har forstått.

Dette innlegget har blitt redigert av SabaiSabai: 09 september 2013 - 16:20

When the going gets tough, the tough get going.
When the going gets rough, the tough get rough.

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

Atter engang synes jeg det er totalt fantastisk at vi i Norge har råd til

å komme oss til den andere siden av jordkloden på rundt 10-15 timer for en pris

fra så lite som 3000 til 10 000 NOK i Anno 2013.....

:smile:

:hoho:

TGfan

TGfan

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 236 Innlegg:

Takk for en veldig nyttig info. Jeg har vurdert å reise med Norwegian hvis jeg reiser alene og kun håndbaggasje. Jeg har reist til Thailand 6 ganger nå i år, har 3 turer igjen i år og alle er med Thai.

Hvis jeg reiser alene og uten baggasje så kunne jeg tenke meg å prøve norwegian men jeg reiser som reglen med stor baggasjen, rundt 40 kg hver gang så er det Thai som gjelder.

Men det kan tenkes at jeg kjøper en lange weeked billett med Norwegian hjem hvis jeg savner hjemme så mye

Når hele familien reiser sammen så må det være mat, baggasjer osv og da synes jeg det ikke så stor forskjell på prisen opp til Thai. Har kjøpt 2 billetter nå til kona og sønnen med avreise 21. desember og billetter koster 18000 kr tilsammen.

Vedlagt(e) fil(er)

TGfan
Smooth as Silk

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Jeg reiste, som nevnt tidligere, med Norwegian på Onsdag 4.september. Jeg betale 3000 kr tur/retur. Turen gikk i grunn smertefritt, riktignok 30 minutter forsinket. Jeg la til 500 kr t/r slik at jeg fikk vindusplass.

attachicon.gifIMG_5625.jpg

Flyet var lekkert.

God plass i setene. Jeg vet ikke om de er større, men de er definitivt ikke mindre enn de andre flyselskapene.

attachicon.gifIMG_5636.jpgattachicon.gifIMG_5635.jpg

Stolene var av skinn, og føltes god for ryggen.

attachicon.gifIMG_5634.jpg

En kjempestilig elektronisk dimming av vinduene.

Den sorte underholdningsboksen som er plassert under setene var atskillig mindre enn på de andre flyene.

attachicon.gifIMG_5638.jpgattachicon.gifIMG_5637.jpg

Støyen var mye lavere i Dreamlineren.

Filmutvalget var veldig dårlig hvis en måler det opp mot Thai som har et sinnsykt bra utvalg på nye filmer.

attachicon.gifIMG_5639.jpg

Her var det mye gammelt, riktignok gode klassikere som Braveheart, The Departed, osv og et par skikkelig steingamle klassikere som jeg ikke husker navnet på nå.

Crewet var stort sett Thai og et par skandinaviske. Ikke noe å utsette på her, smilende og hjelpsomme.

attachicon.gifIMG_5633.jpg

Etter å ha pendlet i over 8 år med 7-9 turer i året, gjorde det absolutt ingenting å droppe maten. Jeg kjøpte med meg to store baguetter, en for middag og en for frokost. dette ble ikke noen rimeligere løsning siden jeg kjøpte de på flyplassen. Fordelen for meg som tar en sovetablett, kjøpt i Thailand og som virker, er at når vi har kommet opp i marsjhøyde og setebeltelyset blir slått av, var det bare å hive inn på tabletten, spise baguetten og lene seg godt tilbake, 30 minutter senere har Jon Blund hentet meg inn i drømmeland.

Jeg kjøpte denne turen i 2 deler. Osl -Bkk og Svg - Osl hver for seg, altså ikke sammenhengende billett. I billetten var det ikke inkludert baggasje eller mat. Kun setevalg.

Jeg hadde bestemt meg på forhånd for å spørre en masse spørsmål som gikk på baggasje, oppgradering, innsjekk osv.

Skal prøve å liste opp noen av disse spørsmålene og erfaringene jeg gjorde meg underveis:

• For å sjekke inn baggasje til sluttdestinasjon må det være sammenhengende billett. Det morsomme her er at jeg sier: «Når jeg reiser med Sas til Oslo og videre med Thai til Bangkok så får jeg sjekket inn min baggasje helt frem». Damen smiler sitt flotteste smil og sier: « Jo men det er fordi de er i Allianse og samarbeider». Jeg smiler tilbake og sier: «Så Norwegian samarbeider ikke med Norwegian altså?». Damen fortsetter med at jo det gjør de, men at det må være sammenhengende billett. Jeg gir opp å få svar på den.
  • Det samme gjelder for Transitt. En må ut og sjekke inn på nytt. Selv om de var ikke helt enige. Vakten ved innsjekkskøen sa Ja kan gå Transitt, Servicedesken sa Nei, dama i selve innsjekk-desken sa Ja, Gate-Manager sa helt klart Nei, men hvis jeg allerede hadde gjort dette så måtte de vel ordne det denne gangen.
  • Muligheten for å oppgradere, kjøpe baggasje på Norwegian sine hjemmesider stenger 25 timer før avreise.
  • Når det gjelder oppgradering på flyplassen fikk jeg aldri noe helt klart svar. Ifølge service-desken så var det Gate-Manager som ordnet dette, ifølge Gate-Manager så var det Service-desken.

En litt rar prosedyre ved gate i Oslo, alle måtte ut av «gate-området» og vente utfor til de var klar for å starte det de kallte «pre-boarding».

attachicon.gifIMG_5627.jpg

En ting som var veldig positivt var at når alle hadde pre-boardet, så satt vi å ventet på selve boardingen, når den startet så fikk vi beskjed om å boarde. Altså ingen opprop om famliier med barn, business, rad fra ditt til datt osv. Det var hærlig å slippe det kaoset. De som sto fremst startet å gå, og alle bare fulgte på. Mye bedre enn det andre kaoset, for ingen respekterer det uansett og alle står i veien for hverandre.

Oppsummert, så var det for min del en helt grei tur, uten de store problemene. Forsinkelse på 30 minutt tåler jeg, men jeg er veldig allergisk for type usettelser som vi ser i media nå. Så skjer dette fremover, så sliter de med å få meg tilbake som kunde. Jeg har retur nå i slutten av september, på denne hadde jeg tenkt å oppgradere til Premium, men der er det nå blitt fullt, så da får jeg ikke gitt en rapport på den i denne omgang.

Kommer jeg til å fly med Norwegian igjen? til den prisen så er sannsynligheten veldig stor. Når det er sagt så er mine neste billetter med KLM kr 4800, og 2 billetter med Thai kr 6000 med full bonusopptjening og endringsbar.

Jeg håper Norwegian lykkes i denne satsingen, for det er med på å presse prisene i markedet ned. Flyet var forøvrig fullt, så det må være god butikk for Norwegian dette.

hvor lang er du? jeg er 190   ere rimlige weekend turer så tar jeg meg kansje en tur til norge for og spise rakfisk med gutta,  jeg liker og sitte ved midt gangen eller ved exit  er det ekstra tillegg ved exit?  høres ikke så hakkende galt ut   da en ser på prisene midt i uka og før jule nyttårs rusjet.. 

men er så godt vant med thai,  har lett etter norwegian kontor i bangkok  finnes det?

Pain is temporary, honor lasts forever.

Jossien

Jossien

Medlem

• Medlemmer
  • 2 277 Innlegg:

hvor lang er du? jeg er 190   ere rimlige weekend turer så tar jeg meg kansje en tur til norge for og spise rakfisk med gutta,  jeg liker og sitte ved midt gangen eller ved exit  er det ekstra tillegg ved exit?  høres ikke så hakkende galt ut   da en ser på prisene midt i uka og før jule nyttårs rusjet.. 

men er så godt vant med thai,  har lett etter norwegian kontor i bangkok  finnes det?

Jeg er 186 cm. Jeg vet ikke, hvor eller om, Norwegian har kontor i Bangkok, men det er meget lett å bestille på deres hjemmesider.

En ting jeg glemte å nevne, som også har vært nevnt av andre, er at du får ikke pledd og pute, ei heller hodetelefoner til underholdningsystemet. Du må derfor huske på å ta med dette selv. Pluggen til underholdningssystemet er standard liten jack-plugg, som de fleste hodetelefoner har i dag. Jeg fikk heller ikke teste dette nye bestlilingssystemet deres hvor du bare swiper kredittkortet ditt og trykker på skjermen for hvilke produkter du vil ha, og deretter blir levert til deg i stolen. En løsning jeg liker veldig godt hvis den fungerer da :) Vi får se om jeg ikke får testet dette på tilbaketuren.

Postet bilde

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 450 Innlegg:

Takk for et flott reiserapport fra Noirwegian , på tide med noe positivt etter all den negative starten de har fått. 

Jeg tar Oslo ruten selv i November så da har det vel roet seg og flyene er i normal ruie. 

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

Veldig flott at Jossien tok seg tid til å lage en skikkelig reiserapport emd god tekst og forklarende bilder.

Håper andre medlemmer også kan finne på å gjøre det samme når dere reiser med Norwegian eller andre flyselskaper i fremtiden.

tintin

tintin

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 219 Innlegg:

Du svarer jo selv, ingen grunn til å spørre Norwegian. Når du reiser med SAS-Thai kjøper du sammenhengende billett. Å kjøpe svg-osl og osl-bkk hver for seg gir ikke nødvendigvis rett til å få sjekket bagasjen helt frem. To separate billetter med SAS  og Thai gir heller ikke nødvendigvis denne rettigheten.  Lavprisselskapene er imidlertid strengere på slike ting enn fullserviceselskapene.

Mvh. Tintin

Jossien

Jossien

Medlem

• Medlemmer
  • 2 277 Innlegg:

Du svarer jo selv, ingen grunn til å spørre Norwegian. Når du reiser med SAS-Thai kjøper du sammenhengende billett. Å kjøpe svg-osl og osl-bkk hver for seg gir ikke nødvendigvis rett til å få sjekket bagasjen helt frem. To separate billetter med SAS  og Thai gir heller ikke nødvendigvis denne rettigheten.  Lavprisselskapene er imidlertid strengere på slike ting enn fullserviceselskapene.

Kjekt at du konkluderer i steden for å spørre :) 

Svaret er nei, mange ganger kjøper jeg ikke sammenhengende med SAS-Thai heller, men får likefullt sjekket baggasjen helt frem uten noe problemer. Jeg forklarte også dette til Norwegian sine folk, for de trodde et øyebikk det samme som deg.

Postet bilde

sarotti

sarotti

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 204 Innlegg:

Svaret er nei, mange ganger kjøper jeg ikke sammenhengende med SAS-Thai heller, men får likefullt sjekket baggasjen helt frem uten noe problemer. Jeg forklarte også dette til Norwegian sine folk, for de trodde et øyebikk det samme som deg.

Norwegian har ikke samarbeid med noen så de vil ikke kunne komme inn på et annet selskaps datasystem for å sjekk inn bagasjen.

Thailand Frelst

Jossien

Jossien

Medlem

• Medlemmer
  • 2 277 Innlegg:

Norwegian har ikke samarbeid med noen så de vil ikke kunne komme inn på et annet selskaps datasystem for å sjekk inn bagasjen.

Men hva skal du eller de inn på  et annet selskaps datasystem å gjør da, jeg flyr jo med Norwegian fra stavanger til Oslo, og med Norwegian fra Oslo til Bangkok :) 

Postet bilde

tintin

tintin

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 219 Innlegg:

Kjekt at du endelig gidder å forklare skikkelig. :)

Mvh. Tintin

sikry

sikry

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 384 Innlegg:

Hei

Kan kansje ha noe med at Norwegian og det nye etablerte selskapet for Dreamlineren maa en alianse , kansje de ogsaa har.

Dette for aa faa sjekket bagasje helt frem , bare en tanke som svirret i mitt lille hode.

Mvh

Sven

Thaifrelst

Thaifrelst

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 180 Innlegg:

Skulle det skje noe i forbindelse med flyreisen er det lurt å ha booket hele reisen med Norwegian. Da er de helt klart forpliktet til å få deg helt frem uten ekstra kostnader.

Jossien

Jossien

Medlem

• Medlemmer
  • 2 277 Innlegg:

Skulle det skje noe i forbindelse med flyreisen er det lurt å ha booket hele reisen med Norwegian. Da er de helt klart forpliktet til å få deg helt frem uten ekstra kostnader.

Helt enig i denne, men da jeg kjøpte denne billetten så var det ikke tilslutning fra Stavanger på akkurat den datoen, hvorfor vet jeg ikke.

Postet bilde

Xin Chao

Xin Chao

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 5 372 Innlegg:

Det tviler jeg på at de er forpliktet til.

For å sammenligne med RyanAir så har det vært tilfelle der passasjerer ikke har rukket tilslutnings-fly med samme selskap. Erstatning eller hjelp? Nei ikke I det hele tatt.

Når det er sagt, håper jeg at Norwegian og Norwegian Long Haul tar til fornuften og ordner dette. Skulle bare mangle.....

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere