Gå til innhold

Foto

Turistvisum til Norge

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
163 svar til dette emnet

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 927 Innlegg:

Er det ikke en fare for at det vil bli vanskeligere for filippinere å få turistvisum til Norge hvis det blir "misbrukt" på denne måten?

Jo ja nei ?

Skal hu nå få visumet og gifte seg blir det nok bare den ene gangen.

Hun var også vært her 2 ganger , behandlings tid på ca 1 uke hver gang.

For og være helt ærlig så har jeg aldri vært borti dette før eller tenkt tanken før det ble nevnt av damå at det gikk an og gjøre det slik / det var en mulighet og gjøre det slik ,

Så jeg får bare se og forske mer på det , har jo fått gode svar het allerede.

Synd philguiden er nede ,, mye bra info som er borte ;-...Facebook har jeg heller ikke der er de litt aktive.

Dette innlegget har blitt redigert av Acer: 17 oktober 2018 - 06:40

Livet seglar fort forbi

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 128 Innlegg:

Dette stemmer bra med det jeg har hørt. Barn skal også ha visum men det som stemmer at barn kan ikke ilegges straff. 

"Section 74

Whenever a child over seven years but not yet over fourteen years of age commits what is provided by the law to be an offence, he shall not be punished, but the Court shall have the power as follows osv.."

Personlig hadde jeg tatt sjansen med overstay for barn da det blir stemplet i passet deres og registret. Ved neste forsøk på innreise kan dette jo tenkes blir brukt mot dem f.eks at de blir nektet innreise til Thailand ol  ved visum søknad eller grense. Beste er å forholde seg korrekt til Thai lov og søke turistvisum.

Har du tenkt på at barna kan bli nektet å ta flyet til Thailand.... For en opphold på 60 dager (innreise/utreisedato), om flyselskapet sjekker og barna ikke har visum vil de bli nektet å reise. Det blir en kort tur...... Tro meg det skjer. 

Dette er siden som flyselskapene sjekker om det er tvil om visum for en passasjer:

https://www.iatatravelcentre.com

Når våres sønn ble innlagt på sykehus, Bangkok internasjonal forklarte jeg at vi skulle reise til Norge men han ble nektet adgang på flyet , så vi reiste til sykehuset hvor vi ble der 2 uker mer en visaen jeg hadde. På sykehuset sa de at vi kjører deg til Bangkok division og fornyer Visaet ditt. Din sønn trenger ikke å fornye Visa fordi han er mindreårig og er sammen med sine foreldre. Det samme sa de på flyplassen da vi reiste hjem til Norge.

En gang var jeg på samme plass to ganger...

LN FOC

LN FOC

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 251 Innlegg:

Når våres sønn ble innlagt på sykehus, Bangkok internasjonal forklarte jeg at vi skulle reise til Norge men han ble nektet adgang på flyet , så vi reiste til sykehuset hvor vi ble der 2 uker mer en visaen jeg hadde. På sykehuset sa de at vi kjører deg til Bangkok division og fornyer Visaet ditt. Din sønn trenger ikke å fornye Visa fordi han er mindreårig og er sammen med sine foreldre. Det samme sa de på flyplassen da vi reiste hjem til Norge.

Hjem til Norge er greit men tilbake til Thailand, det er annen sak.

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 128 Innlegg:

Hjem til Norge er greit men tilbake til Thailand, det er annen sak.

Vi har reist til Thailand mange ganger etterpå???

En gang var jeg på samme plass to ganger...

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Norge

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere