Gå til innhold

Foto

Turistvisum til Norge

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
177 svar til dette emnet

_subzero_

_subzero_

Nytt Medlem

• Medlemmer
  • 3 Innlegg:

Har møtt ei fra fillipinene online, vi snakker sammen på skype hver dag og dette har pågått i en del måneder. Pga jobben min så kan ikke jeg ta ut noe ferie før neste år og dette er lenge til. Er det noen mulighet overhodet at hun kan få visum her? Turist visum med meg som garantist? Hun har et barn som hun har omsorg for og hun har jobb der nede. Så hun har jo gode grunner til å reise hjem igjen...

Eller er det rett og slett umulig? Og jeg må dra ned dit først?

TomAage

TomAage

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 60 Innlegg:

Jeg ville prøvd. Både jobb og barn gir gode returbetingelser. I tillegg er Filippinene flyttet opp i grønn gruppe av UDI som gjør at de ikke skal vurderes like strengt som tidligere. 

Datu

Datu

Medlem

• Medlemmer
  • 303 Innlegg:

Ja, du bør absolutt søke.

Som TomAage skriver så er Filippinene flyttet opp i såkalt "grønn gruppe" av UDI.

UDI skriver at : "Vi mener at de økonomiske, sosiale og/eller politiske forhold i disse landene tilsier at det generelt sett foreligger et svært begrenset utvandringspotensiale til Norge og Schengen."

I tillegg skal som tidligere individuelle forhold hos søkeren tillegges vekt.

Les om UDI's grønn gruppe her:

http://www.udiregelv...er/pn-2012-005/

Flott hvis du melder tilbake her senere om hvordan det gikk. Det kan være nytting for andre, og interessant å se hvordan denne oppmykningen blir gjennomført i praksis av UDI

.

Dette innlegget har blitt redigert av Datu: 02 august 2013 - 07:26

-Still going, but not so strong.

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 767 Innlegg:

Har møtt ei fra fillipinene online, vi snakker sammen på skype hver dag og dette har pågått i en del måneder. Pga jobben min så kan ikke jeg ta ut noe ferie før neste år og dette er lenge til. Er det noen mulighet overhodet at hun kan få visum her? Turist visum med meg som garantist? Hun har et barn som hun har omsorg for og hun har jobb der nede. Så hun har jo gode grunner til å reise hjem igjen...

Eller er det rett og slett umulig? Og jeg må dra ned dit først?

Sjansen er lik null, skal man involvere seg med noen fra Asia må man regne med noen turer dit før en invitasjon til Norge er aktuelt...

...............

...............

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 636 Innlegg:

Sjansen er lik null, skal man involvere seg med noen fra Asia må man regne med noen turer dit før en invitasjon til Norge er aktuelt...

er det det?

etter den nye statusen til filippinene. og faktaene  han har lagt frem om både barn og jobb på filippinene.

Jeg mener med ny status, om noen skal kunne få turistvisum til norge fra filippinene. må det vel være en ung mor, med barn i filippinene og fast jobb.

Det er jo retur garanti som er en av de viktigste tingene ved slikt visum.

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 767 Innlegg:

Det mener jeg, tror ikke myndigheten vil gi visum til personer som kun har en relasjon over Internett....

_subzero_

_subzero_

Nytt Medlem

• Medlemmer
  • 3 Innlegg:

Snakka med UDI de sa jo jeg kan søke. Men jeg må invitere henne og stille med garantierklæring. Så fikk jeg infor rundt dette med visumet men ikke om garantierklæring. Noen som kan forklare hva jeg må gjøre steg for steg? Jeg er helt forvirra av alt som står på siden dems.

VetBest

VetBest

Medlem

• Medlemmer
  • 1 208 Innlegg:

Snakka med UDI de sa jo jeg kan søke. Men jeg må invitere henne og stille med garantierklæring. Så fikk jeg infor rundt dette med visumet men ikke om garantierklæring. Noen som kan forklare hva jeg må gjøre steg for steg? Jeg er helt forvirra av alt som står på siden dems.

http://www.udi.no/Gl...a_skrivbart.pdf

http://www.udi.no/Se...rantierklaring/

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 767 Innlegg:

Ta deg en kald dusj, stikk innom finn.no og start planlegging av tur til Filippinene  ;-)  hvorfor i huleste vil du forsøke å invitere et menneske på besøk som du aldri har sett i levende live? Det er ikke alltid kartet stemmer med terrenget vet du  :smile:

magskor

magskor

Medlem

• Medlemmer
  • 8 541 Innlegg:

Ta deg en kald dusj, stikk innom finn.no og start planlegging av tur til Filippinene  ;-)  hvorfor i huleste vil du forsøke å invitere et menneske på besøk som du aldri har sett i levende live? Det er ikke alltid kartet stemmer med terrenget vet du  :smile:

Du har heilt rett i at det er ein risiko å invitere nokon på besøk utan å ha møtt dei først. Men den risikoen er minst like stor for den filippinske parten. Så kvifor er det den filippinske parten som skal ta risikoen støtt?

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 818 Innlegg:

Du har heilt rett i at det er ein risiko å invitere nokon på besøk utan å ha møtt dei først. Men den risikoen er minst like stor for den filippinske parten. Så kvifor er det den filippinske parten som skal ta risikoen støtt?

Den var litt i drøyeste laget....hvilken økonomisk risiko bærer hun..ingen...for henne er nok dette en vinn vinn situasjon...

Bortsett fra det så sier du at UDI sier du kan søke...men det kan jo alle...ikke derimot sagt at visum innvilges....jeg tror personlig at dere må belage dere på avslag fordi dere aldri har møttes i virkeligheten...kun via nettet...uansett så ønsker jeg dere at godt i søkeprosessen...

bad weather at work.jpg

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 767 Innlegg:

Risikoen er helt klart større for den kvinnelige parten i Asia. 

Men jeg er prinsipielt motstander att man skal få innvilget et turistvisum med hensikt å besøke en potensielt kjæreste i Norge uten å ha møttes fysisk først. Slik er det med den saken  ;-) Og slik tror jeg de som behandler søknadene også tenker...

...............

...............

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 636 Innlegg:

Den var litt i drøyeste laget....hvilken økonomisk risiko bærer hun..ingen...for henne er nok dette en vinn vinn situasjon...

Bortsett fra det så sier du at UDI sier du kan søke...men det kan jo alle...ikke derimot sagt at visum innvilges....jeg tror personlig at dere må belage dere på avslag fordi dere aldri har møttes i virkeligheten...kun via nettet...uansett så ønsker jeg dere at godt i søkeprosessen...

Det er andre og værre risikoer ved og reise til en ukjent person på andresiden av kloden en økonomiske.

http://www.rogalands...icle6762295.ece

http://www.aftenpost...ir-6782263.html

http://www.vg.no/nyh...hp?artid=584485

...............

...............

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 636 Innlegg:

Risikoen er helt klart større for den kvinnelige parten i Asia. 

Men jeg er prinsipielt motstander att man skal få innvilget et turistvisum med hensikt å besøke en potensielt kjæreste i Norge uten å ha møttes fysisk først. Slik er det med den saken  ;-) Og slik tror jeg de som behandler søknadene også tenker...

Det samme kan jo filippinene tenke....   og vips situasjone blir umulig.

Men Asian ser ut til og vurdere slikt stikk motsatt av norden

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 818 Innlegg:

Det er andre og værre risikoer ved og reise til en ukjent person på andresiden av kloden en økonomiske.

http://www.rogalands...icle6762295.ece

http://www.aftenpost...ir-6782263.html

http://www.vg.no/nyh...hp?artid=584485

Skjønner hvor du vil..men nå tror jeg ikke denne dama hans vil få innvilget visum uansett...til det tror jeg personlig at de aldri har møttes annet enn på nettet ikke holder...

bad weather at work.jpg

Seafarer

Seafarer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 232 Innlegg:

Prøv. Ha realistiske forhåpninger, det har tidligere vært nærmest umulig, men ting har som skrevet over, endret seg. Lykke til!

"Things are only impossible until they're not."
Jean-Luc Picard

Åge

Åge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 8 752 Innlegg:

De som er bastante i sine uttalelser om at det går ikke og det er forbudt og det er....., osv, bør lese igjennom tråden til Stoche en gang til. Han ga iallefall meg troen på at alt er mulig bare du tror fullt og helt. Så var det mange her som etterhvert fikk klippet av seg sitt lange skjegg i postkassen....  ;-)

http://www.asiaforum...a-det/?p=264152

Arne Andreas Egeland

Arne Andreas Egeland

Medlem

• Medlemmer
  • 18 Innlegg:

Hei. Jeg skal ned til Filippinene å fri til kjæresten min. Vi har også bare snakket sammen gjennom internett og daglige Skype- samtaler lenge. Grunnet studiene og økonomi må jeg vente til 2017 før vi kan flytte sammen hit til Norge, noe som begge ønsker. Vi har snakket mye om fremtiden vår sammen, gifte oss og unger. Jeg reiser ned til henne 30. Mai og blir der 14 dager, frir til henne i den perioden. Til vinteren har hun veldig stort ønske om å komme hit på turist-visum, for å være med meg og familien og bli bedre kjent med familien min og tid sammen med meg. Hvordan går jeg frem for å søke turistvisum, sjangsen er vell større å få innvilget når man er forlovet? 

Xyzzy01

Xyzzy01

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 290 Innlegg:

Hei. Jeg skal ned til Filippinene å fri til kjæresten min. Vi har også bare snakket sammen gjennom internett og daglige Skype- samtaler lenge. Grunnet studiene og økonomi må jeg vente til 2017 før vi kan flytte sammen hit til Norge, noe som begge ønsker. Vi har snakket mye om fremtiden vår sammen, gifte oss og unger. Jeg reiser ned til henne 30. Mai og blir der 14 dager, frir til henne i den perioden. Til vinteren har hun veldig stort ønske om å komme hit på turist-visum, for å være med meg og familien og bli bedre kjent med familien min og tid sammen med meg. Hvordan går jeg frem for å søke turistvisum, sjangsen er vell større å få innvilget når man er forlovet?

Forlovelse er ikke noe formelt, så jeg er usikker på hvor mye det hjelper. Men det at du vært der og besøkt henne det hjelper mye - og i tillegg anses Filippinene som mindre risikofylt enn tidligere, og er flyttet til grønn gruppe.

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 417 Innlegg:

De som er bastante i sine uttalelser om at det går ikke og det er forbudt og det er....., osv, bør lese igjennom tråden til Stoche en gang til. Han ga iallefall meg troen på at alt er mulig bare du tror fullt og helt. Så var det mange her som etterhvert fikk klippet av seg sitt lange skjegg i postkassen....  ;-)

http://www.asiaforum...a-det/?p=264152

Skikkelig bra tråd. Spesielt nå som det skjer lite på forumet er det en glede å få sånne tips. Finnes det noen best of AF ?. Hvis ikke er Stoche-tråden og Vaffeltråden det beste jeg har lest på forumet.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Norge

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere