Gå til innhold

Foto

Sarons Dal på tiggerferd mot buddhisme

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
96 svar til dette emnet

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

Lasse Rosten er tilbake i Sarons Dal og han oppfordrer folk til å grave dypt i lommebøkene:
– Vi ønsker å spre evangeliet til alle mennesker. I land som Nepal, Bhutan, Burma, Laos, Vietnam, Kambodsja, Thailand, India og Indonesia ønsker vi å sende ut innfødte evangelister som tar evangeliet til områder der buddhismen og andre religioner står sterkt, sier Rosten i Sarons Dal.

http://avisenagder.n...t&NyhetID=21502

Click here to view the article

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

Forbanna knehøner. Prøve å tre det avsindige vrøvlet over hue på uskyldige mennesker ! Ånds-imperialister !  Fysj ! 

walkman

walkman

Medlem

• Medlemmer
  • 13 171 Innlegg:

Dessverre er det uansett alt for mange som gir penger til den slags imperialisme...

Ser jeg disse folkene i landsbyen kommer jeg til å be dem ryke og reise

Dette innlegget har blitt redigert av walkman: 24 juli 2013 - 17:36

mvh
walkman

"Erfaring er ikke hva som hender oss, men hva vi gjør med det som hender oss"

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Det grusomme er at når de først har hørt evangeliet, så er de dømt til helvetes fyr og flammer om de ikke vender seg til den riktige troen. Mens derimot er det uvitende, så kommer de til himmelen.

Redigert signatur

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:

Det grusomme er at når de først har hørt evangeliet, så er de dømt til helvetes fyr og flammer om de ikke vender seg til den riktige troen. Mens derimot er det uvitende, så kommer de til himmelen.

De havner i helvete uansett. Det har i hvert fall jeg alltid lært; det er nettopp dette som gjør misjonering såpass viktig. Tenk på alle som vokser opp uten å ha hørt om Jesus! De kan heller ikke ta imot evangeliet, de ekskluderes fra nåden, og blir derfor ikke frelst. Med andre ord havner de i helvete hvor de skal gråte og skjære tenner. De fleste mennesker synes nok intuitivt at dette er urimelig, men de kan trøste seg med at det ligger utenfor vår fatteevne at Gud synes det er greit. Gud er god, men først og fremst nidkjær - og Adam tok valget for oss alle.

Jo forresten - det finnes ett unntak: Jødene slipper unna helvete. Det står jo i Bibelen at "hele Israel skal bli frelst". Men alle andre havner i helvete dersom de ikke tar imot Jesus, dette gjelder enten de har hørt om Jesus eller ikke.

For øvrig mener jeg at Kartago bør ødelegges

01110100 01101111 01110010 01100001 01110011 01100001 01110000

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

De havner i helvete uansett. Det har i hvert fall jeg alltid lært; det er nettopp dette som gjør misjonering såpass viktig. Tenk på alle som vokser opp uten å ha hørt om Jesus! De kan heller ikke ta imot evangeliet, de ekskluderes fra nåden, og blir derfor ikke frelst. Med andre ord havner de i helvete hvor de skal gråte og skjære tenner. De fleste mennesker synes nok intuitivt at dette er urimelig, men de kan trøste seg med at det ligger utenfor vår fatteevne at Gud synes det er greit. Gud er god, men først og fremst nidkjær - og Adam tok valget for oss alle.

Jo forresten - det finnes ett unntak: Jødene slipper unna helvete. Det står jo i Bibelen at "hele Israel skal bli frelst". Men alle andre havner i helvete dersom de ikke tar imot Jesus, dette gjelder enten de har hørt om Jesus eller ikke.

Har hørt flere tolkninger bla i den katolske kirke og  i pinsemenigheten

"For de som uforskyldt er uten kunnskap om Kristi Evangelium og Hans Kirke, men som ikke desto mindre søker Gud av et oppriktig hjerte, og under nådens innskytelser prøver å leve etter Hans vilje slik de erkjenner den ved sin samvittighet, kan nå frem til den evige frelse.1364"

http://www.katolsk.no/tro/kkk/k1_31#h6

Redigert signatur

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Interessant med helvete i de forskjellige religionene, og Buddhismen opperer med flere helveter, mens om du angrer dine synder så kan du faktisk slippe unne i kristendommen. Så kristendommen er en av religionene du kommer lettest ut av dine synder.

http://no.wikipedia....vete_(religion)

Redigert signatur

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:

"For de som uforskyldt er uten kunnskap om Kristi Evangelium og Hans Kirke, men som ikke desto mindre søker Gud av et oppriktig hjerte, og under nådens innskytelser prøver å leve etter Hans vilje slik de erkjenner den ved sin samvittighet, kan nå frem til den evige frelse.1364"

Dette er tolkninger som jeg ikke kan se at springer direkte ut av bibelske skrifter. Jesus har derimot selv sagt: "Ingen kommer til Faderen uten ved meg."

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Torasap - 12 points!
:)

Forøvrig er det ingen fare med thailendere - de garderer seg uansett.
Heldigvis er de pragmatisk nok til å erkjenne at om Jesus sikkert var honkydorrydoo, så var nok Buddha det også.
Spe på med litt brahamisme, en skog-Gud eller to, noen spåmenn og en rimelig velstående falang, så har man en bra vinnerformel.
;)

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Dette er tolkninger som jeg ikke kan se at springer direkte ut av bibelske skrifter. Jesus har derimot selv sagt: "Ingen kommer til Faderen uten ved meg."

Nå tør jeg faktisk å påstå at bibelen i seg selv er ett unikum, og ikke desto mindre selvmotsigende og inkluderende på mange måter. En skal ikke se bort ifra at det er mulig å komme til himmelen om en er ett rent naturmenneske med frykt og respekt for gud i en eller annen form.

Redigert signatur

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

Dessverre er det uansett alt for mange som gir penger til den slags imperialisme...

Ser jeg disse folkene i landsbyen kommer jeg til å be dem ryke og reise

He-he. Ja det synes jeg du bør gjøre. Og hils så mye fra meg i samme slengen !  :smile:

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

En skal ikke se bort ifra at det er mulig å komme til himmelen om en er ett rent naturmenneske med frykt og respekt for gud i en eller annen form.

Å tro på noe slikt, må jo innebære at en i første instans tror at det finnes en himmel å komme til.
Det har en selvfølgelig lov å tro, men det er da i seg selv en høyst merkverdig tanke...?

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Å tro på noe slikt, må jo innebære at en i første instans tror at det finnes en himmel å komme til.
Det har en selvfølgelig lov å tro, men det er da i seg selv en høyst merkverdig tanke...?

De aller fleste naturmennesker stammer har gud i en eller annet forum i sin kultur. Så ja,

Dette innlegget har blitt redigert av Phay: 24 juli 2013 - 20:11

Redigert signatur

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

De aller fleste naturmennesker stammer har gud i en eller annet forum i sin kultur.

Men himmel - med perleport og harpemusikk?
Slikt er vel kun for de som sverger til heftig medisinering av en eller annen sort?
Kan umulig være noe for hodejegerne på Borneo...
;)

pali

pali

Medlem

• Medlemmer
  • 1 836 Innlegg:
De har hatt gode kår profetene og emissærene for vel 2000 år siden.
De fleste i samfunnet var analfabeter, og når en i tillegg lokket med himmelriket eller truet med helvete, så var nok mengden lett å lede :)
Kom ei jente i uløkka en lørdagskveld, så var det om å gjøre at Josef ikke fikk skylda :P
I dag går folk på teorien om x antall jomfruer som bare sitter og venter. :D

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:

Nå tør jeg faktisk å påstå at bibelen i seg selv er ett unikum, og ikke desto mindre selvmotsigende og inkluderende på mange måter. En skal ikke se bort ifra at det er mulig å komme til himmelen om en er ett rent naturmenneske med frykt og respekt for gud i en eller annen form.

Skal ikke se bort fra? Hvor i Bibelen står det at man kan komme til himmelen uten ved Jesus? Jesus kan umulig ha løyet, og jeg kan ikke med min beste vilje forestille meg at han tok feil i spørsmål om kr.dommens syn på frelsen.

Dette innlegget har blitt redigert av torasap: 24 juli 2013 - 21:02

walkman

walkman

Medlem

• Medlemmer
  • 13 171 Innlegg:

Er blitt fortalt at jeg fra tid til annen skjærer tenner i søvne, er jeg allerede på vei?

mvh
walkman

walkman

walkman

Medlem

• Medlemmer
  • 13 171 Innlegg:

Du har trådt stier jeg aldri har gått... har verken vært i en katolsk kirke( under messe) , eller i noen pinsemenighet., men har vært i mange katedraler for å beundre byggverk og utsmykning. Det nærmeste katolisismen jeg har vært er at jeg leste SIgrid Undsets "Den brennende busken" og har sett pavens midnattsgudstjeneste  på julaften en gang på tv

mvh
walkman

walkman

walkman

Medlem

• Medlemmer
  • 13 171 Innlegg:

De aller fleste naturmennesker stammer har gud i en eller annet forum i sin kultur. Så ja,

mange har sine guder i trærne i skogen, eller steiner/ huler, eller spesielle vesener i jungelen..

mvh
walkman

Don Muang

Don Muang

Medlem

• Medlemmer
  • 296 Innlegg:

Jeg tror på meg selv, og et liv før døden...

I don’t need sex, the Government fucks me everyday

.

Warning: This post may cause cancer in the state of California.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere