Gå til innhold

Foto

Dyrere å fly - flere tar bagasjegebyr

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
2 svar til dette emnet

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

Lavpris-flyselskapene er ikke lenger alene om å kreve gebyr for innsjekket flybagasje. KLM innførte bagasjegebyrer på sine økonomiklassebilletter i mai.

Sammen med bagasjegebyret har KLM innført muligheten til å betale ekstra for bedre benplass og adgang til loungen.

SAS har alltid brukt det å være et gebyrfritt selskap som salgsargument. Og det fortsetter de med.

SAS opererer alltid med minst ett innsjekket kolli på inntil 23 kilo inkludert i billettprisen.

Selskapet som tillater mest gratis innsjekket bagasje, er Turkish Airlines. 

Norwegian er et av selskapene som har varierende bagasjepriser avhengig av flystrekning. Til Thailand koster kofferten på inntil 20 kilo 498 kroner hvis du forhåndsbetaler. Kommer du på flyplassen uten å ha betalt på forhånd, koster det 800 kroner tur - retur.

Denergod

Denergod

Medlem

• Medlemmer
  • 945 Innlegg:

Her gjelder det vel fortsatt at det er europeiske flyvninger som gjelder og ikke interkontinentale. Europeiske flyvninger som er del av interkontinental reise er vel også unntatt fra bagasjegebyret. Forøvrig en gammel sak som har vært her tidligere om jeg ikke husker helt feil.

En skikkelig fristelse skal man ikke la gå fra seg. Det er ikke sikkert den kommer igjen!

cortinaman

cortinaman

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 715 Innlegg:

Betaling for ekstra beinplass hos KLM er ikkje nytt. Allerede i 2009 kunne eg betale ekstra for å få attraktive seter, seter bak dør, seter i rad uten midtrad osv, noen seterader var sågar bredere enn resten pga. obstruksjoner som fjernet eit par seter og dermed gav plass til bredere seter osv. Slike seter var markert som spesielt attraktive seter man kunne kjøpe for en neve dollar. Personlig satte eg pris på dette da det virka som desse setene ofte var tilgjengelige.

Dette innlegget har blitt redigert av cortinaman: 09 juli 2013 - 14:28

--------------------------------------------
dark humour appreciation group
--------------------------------------------

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere