Gå til innhold

Foto

Norwegian nektet henne mat og drikke på 12 timers flytur

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
42 svar til dette emnet

combat

combat

Medlem

• Medlemmer
  • 934 Innlegg:

Oslo-besøket startet som et mareritt for den beskjedne, thailandske kvinnen. Hun følte seg så skamfull da besetningen ikke ville servere henne som alle de andre passasjerene, at hun begynte å gråte. Løsningen ble at hun lot som hun sov resten av turen.
- Jeg har aldri opplevd noe mer skamfullt. Jeg var uttørret og sulten da vi omsider landet på Gardermoen. Jeg følte meg rett og slett syk da jeg kom meg forbi tollen og fikk kjøpt mat og drikke.
Tabben hennes norske venn gjorde, var å glemme å forhåndsbestille mat. Da han oppdaget dette, sa han til Lec at det ikke var noe problem, for hun kunne kjøpe mat om bord.
- Da serveringen kom, fikk alle andre mat og drikke. Ikke jeg. Så jeg ba om å få kjøpe en kopp kaffe og litt vann. Jeg regnet selvsagt med å kunne betale enten med norske eller thailandske penger.
- Men da jeg skulle gjøre opp, ville de ikke akseptere kontanter og tok kaffekoppen tilbake. Jeg har et lokalt Visa-kort som ikke kan brukes utenfor Thailand. Jeg ante jo ikke noe om at de bare tar kort.

http://www.aftenpost...ur-7228927.html

Click here to view the article

Thaituristen

Thaituristen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 182 Innlegg:

Hvor var medpassasjerene? Måtte vel være noen ombord som så at denne stakkars kvinnen ikke fikk handlet som kunne hjelpe henne. Jeg skulle gladlig spandert både kaffe og vann om jeg hadde sett at hun hadde problemer, og om noen ikke ville spandere så kunne de vel ha betalt med kreditkort og fått kontanter igjen av henne. Skammelig.

Samed

Samed

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 241 Innlegg:

I utgangspunktet var jeg veldig positiv til Norwegians satsning på langdistanseflyvninger, ikke minst på grunn av prisen som ble forespeilet å ligge på ca kr 3000,- t/r Bangkok. Vi vet jo alle at det er ikke mange billettene du får til denne prisen, og skal du ha deg en matbit og litt å drikke så blir det dyrere. Bagasje? - enda dyrere.

Når jeg i tillegg leser om tilfeller som i denne artikkelen så sitter jeg bare igjen med avsmak for selskapet, vil ikke engang vurdere å fly med dem.

Er du så heldig å få tak i disse "billigbillettene" fra Norwegian så må du smøre matpakke og reise bagasjefritt, bestiller du full pakke så er Thai Airways fullt på høyde prismessig, og da med alt inkludert. For ikke å snakke om servicen, den klarer nok ikke Norwegian å matche, det ser man i denne artikkelen.

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:
Hvorfor godtok de ikke norske eller thailandske penger? Ville de ha dollar, eller tok de ikke kontanter i det hele tatt?

For øvrig ville jeg nok gjort som Thaituristen skriver, ikke minst fordi passasjeren reiste helt alene og ble nektet å kjøpe mat og drikke på en langdistanse-flygning.

Dette innlegget har blitt redigert av torasap: 13 juni 2013 - 09:46

For øvrig mener jeg at Kartago bør ødelegges

01110100 01101111 01110010 01100001 01110011 01100001 01110000

LN FOC

LN FOC

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 338 Innlegg:

Norwegian hadde i alle fall vett nok til å legge seg flate i etterkant men dette er ikke mye god PR for dem.  Mange de Thai damene som reiser alene er ikke akkurat de som roper høyest.

Hadde det vært Ryan Air så hadde selskapet bare gjort narr av dama.

mhansen

mhansen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 744 Innlegg:

Hadde det vært Ryan Air så hadde selskapet bare gjort narr av dama.

...og hadde det vært kona, så hadde hun fått både mat og drikke... ;-)

phitoo

phitoo

Medlemmer

• Medlemmer
  • 12 427 Innlegg:

Det spørsmålet jeg stiller meg er om flyvertinna var norsk eller thai , jeg vil ikke med min beste vilje tro ei norsk flyvertinne lot ei dame sitte uten vått eller tørt i 12 timer  ;)

Postet bildePostet bildePostet bilde
last ned phitoo´s thai.norske minparlør ;)
http://www.o12a.com/...hitoos_mini.pdf

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 767 Innlegg:

Det spørsmålet jeg stiller meg er om flyvertinna var norsk eller thai , jeg vil ikke med min beste vilje tro ei norsk flyvertinne lot ei dame sitte uten vått eller tørt i 12 timer  ;)

Står i artikkelen det phitoo, de var thai...

Sendt fra min Galaxy Note 10.1

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

Skammelig...gi besettningsmedlemmet som nektet henne mat og drikke

sparken...da har denne personen missforstått hele opplegget....at det går an!!!!!!

:hoho:

mao

mao

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 621 Innlegg:
uffa meg hørtes ikke bra ut stakkars kvinne
Bare Thai airways er godt nok for meg gammelt eller nytt fly med en fullkommen service
Mao

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

Hvor ble det av billettene til 2000 kr tur/retur som han lovte?

Og hvor blir det av de 37 flad-bedene han lovte?

I 2011 sa han dette:

- Det er så forferdelig dyrt å fly business i dag med British Airways, Lufthansa eller SAS. Å fly business gir stor avkastning, så det bør vi ha ettersom en del av passasjerene er villige til å betale for det, sier Kjos.

Norwegian vil tilby såkalte flatbeds, en stoltype som gjør lange reiser mer behagelige.

- En flatbed med Air Asia koster omtrent halvparten av det British Airways tar. Vi kommer til å ligge på omtrent 50 prosent av SAS Business class, men jeg kan ikke svare nøyaktig, sier Kjos til DI.se

Gubben er en bløffmaker og lystløgner.

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

Så så Westendmann....det han har fått til er beundringsverdt....business as usal....the real life Westendmann....

:hoho:

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 867 Innlegg:

Skammelig...gi besettningsmedlemmet som nektet henne mat og drikke

sparken...da har denne personen missforstått hele opplegget....at det går an!!!!!!

Der tar du tar helt feil, besetningen har forstått opplegget, du skal betale for alt du ønsker ekstra på en Norwegian flight, dvs. besetningen har gjort jobben sin.

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

Der tar du tar helt feil, besetningen har forstått opplegget, du skal betale for alt du ønsker ekstra på en Norwegian flight, dvs. besetningen har gjort jobben sin.

Passasjeren har aldri krevd å få noe gratis, og hun var villig til å betale for serveringen - det er ikke det saken handler om.

Den handler om at selskapet ikke aksepterte kontanter som betaling. 

Terje.H

Terje.H

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 416 Innlegg:

Urk.. De kunne jo tatt cash da. Veldig lite løsningsorientert personell.

Men sånn skal det tydeligvis være. Kommer neppe til å fly 'Norwegian' åkke som, liker å få det jeg trenger ombord uten gnål.

Marianne

Marianne

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 387 Innlegg:

Dette er jo galskap!

Å la et menneske sitte uten vått eller tørt på en 12 timers flytur, bare fordi de ikke aksepterer kontanter, hører ingen plass hjemme!

Utrolig at det går an å være så lite løsningsorientert og ikke minst lite medmenneskelig.

Og at ingen av medpassasjerene tok affære og hjalp henne, er minst like gale!

Skammelig rett og slett.

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 867 Innlegg:

Passasjeren har aldri krevd å få noe gratis, og hun var villig til å betale for serveringen - det er ikke det saken handler om.

Den handler om at selskapet ikke aksepterte kontanter som betaling. 

Regner med at besetningen har fått beskjed om at man kun kan betale med kort og da har de gjort jobben sin....

http://viover60.no/2...-for-norwegian/

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 867 Innlegg:

Urk.. De kunne jo tatt cash da. Veldig lite løsningsorientert personell.

Men sånn skal det tydeligvis være. Kommer neppe til å fly 'Norwegian' åkke som, liker å få det jeg trenger ombord uten gnål.

En av "fordelene" med å leie inn utenlandsk besetning er at de gjør som de får beskjed om, tenke selv ligger ikke i kulturen.

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 156 Innlegg:

Hvor ble det av billettene til 2000 kr tur/retur som han lovte?
Og hvor blir det av de 37 flad-bedene han lovte?

Nei nei! Kjos er verken verre eller bedre enn andre kapitalister!
Lik det eller ikke, men dette er kapitalismen vi alle forguder. Empati fyller ingen bankkonto, kynisme derimot!

Terje.H

Terje.H

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 416 Innlegg:

En av "fordelene" med å leie inn utenlandsk besetning er at de gjør som de får beskjed om, tenke selv ligger ikke i kulturen.

Hehe.. Ser den. Men det overrasket meg at de ikke tok cash. Cebu Pacific tar cash, og dem har jo Kjos stor sansen for.

Det aller merkeligste var at de ikke tok cash mot et spesialsydd gebyr.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere