Gå til innhold

Foto

Prisraset er igang

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
29 svar til dette emnet

phitoo

phitoo

Medlemmer

• Medlemmer
  • 12 427 Innlegg:

Norwegians kommende entré på det interkontinentale lavprismarkedet har allerede hatt en god effekt på prisene på flybilletter til Bangkok og New York. De har falt med ca en fjerdedel. Det viser siste utgave av Norsk Flyprisindeks.

Reisesøkemotoren Travelmarket.no har i Norsk Flyprisindeks sjekket prisnivået for nettopp den uken (27. mail - 2. juni 2013), og sammenlignet med samme uke i fjor.

Tur-retur Oslo-Bangkok 4.121 kroner
Billigste alternativ fra Gardermoen til Bangkok er Finnair med en tur-retur til 4.121 kroner, men Norwegian følger hakk i hæl.

kilde: http://www.na24.no/article3619151.ece

Click here to view the article
Postet bildePostet bildePostet bilde
last ned phitoo´s thai.norske minparlør ;)
http://www.o12a.com/...hitoos_mini.pdf

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

Prisras? Finnair har kampanjepriser ned mot 4000 kroner t/r i juni hvert eneste år. 

Husk å legge på minst en tusenlapp på Norwegians pris hvis du skal ha med baggasje, vil ha noe å spise på det døgnet turen tar t/r. I tillegg må du vel betale for nett og film ombord pluss kortgebyr hvis du betaler med kredittkort... og da er 6000 kroners merket ikke langt unna.

Ser også at Norwegian har flere ulike avgangstider fra Bangkok, både 02 natt og 09 om morran - det kan jo være et godt poeng hvis en skal videre fra Oslo.

I give up

I give up

Medlem

• Utestengte brukere
  • 3 860 Innlegg:

Jeg tror at det ikke bare er økonomi klasse som opplever et "prisras". For jeg har på de senere år stort sett bare kjøpt buisiness class billett. Nekter på mine litt eldre dager å bli, som jeg opplever det, behandlet som kveg. Så da legger jeg heller ned litt ekstra kroner på flybilletten. Og sist gang med Turkish så betalte jeg 11 200 kr ( reisebyrå ) "All time low". Vanligvis så ligger de billigste flybillettene på rundt 14000-16000 kr. Og når man leter litt rundt på nettet nå så dukker det opp priser på drøye 10000 kr. Mulig at konkuransen "sprer seg"?

Tobbe

Tobbe

Medlem

• Medlemmer
  • 400 Innlegg:

Vurderer også selv etterhvert business class. 

Stressless varianten uten skjerm i stolryggen som tidligere ble brukt på Economy var helt kurante. Den nye type ergo dynamiske seter er rett og slett ubehagelige. Som å sitte på en pinnestol.

I give up

I give up

Medlem

• Utestengte brukere
  • 3 860 Innlegg:

Vurderer også selv etterhvert business class. 

Stressless varianten uten skjerm i stolryggen som tidligere ble brukt på Economy var helt kurante. Den nye type ergo dynamiske seter er rett og slett ubehagelige. Som å sitte på en pinnestol.

Jeg mener at det å behandle folk som kveg, som jeg mener flyselskapene gjør for at dem skal få størst mulig profitt, krenker mine menneskelige rettigheter. Hvor er politikerne når man trenger dem?

Dette innlegget har blitt redigert av norlund: 03 mai 2013 - 10:58

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

Jeg mener at det å behandle folk som kveg, som jeg mener flyselskapene gjør for at dem skal få størst mulig profitt, krenker mine menneskelige rettigheter. Hvor er politikerne når man trenger dem?

Ingen politikere er spesielt opptatt av dyrevelferd dessverre - hvilket sees i strafferammen ved grov dyremishandling (Inntil ett år)...

(Forøvrig vil Norwegians nye Dreamlinere ha 291 seter hvilket skal være det høyeste anntal seter i noen annen Dreamliner)

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 867 Innlegg:

(Forøvrig vil Norwegians nye Dreamlinere ha 291 seter hvilket skal være det høyeste anntal seter i noen annen Dreamliner)

Og det tror jeg blir grunnen til at jeg ikke kommer til å bli en flittig bruker av Norwegian sine ruter til Bangkok

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

fly priser er ett relatift begrep. tilbudsturer   14 dagers turer  apax superapax  det er dusinvis

nåat man selger rimlige biletter i sommersenongen da man tidligre ikke solgte biletter i regntiden for 14.dager 3 uker    turer er en ting

men en rein god flybilett  på foreksempel 6mnd varighet og da  åpen retur det formn ikke som pakke pris, hva jeg betaler   er mitt problem,men jeg ønsker flexibilitet. og et godt forhold til reisebyrået og flyselskapet  setter opp en 6mnd bilett med en viss dato for retur den kn forandres  en gang uten omkostninger,  folk er for opptatta av og fly rimligt, men og feste   ogdrekke.. gå på redlight etc  det ser det ut som at mange  ikke tenker på

og reise  mot syd etter mai er  og reise inni regntiden, seongen starter i midten av oktober dette må snart folk få inn i skallen, sentrale deler av thailand kan gå i regntiden,,

men for og bruke en bilett i året så spiller for meg flyprisen fuc......al

det er og blir  hvordan man vil oppleve  det hele og hvor lenge,

jeg forlater nå varmen asap før regntiden, for og fiske jakte, og ha det fint i mitt fedreland.

Pain is temporary, honor lasts forever.

Banken

Banken

Medlem

• Medlemmer
  • 103 Innlegg:

Og det tror jeg blir grunnen til at jeg ikke kommer til å bli en flittig bruker av Norwegian sine ruter til Bangkok

Når kjerringa  er 1,50 og jeg 2,0 meter så er dette glimrende unskylding til at jeg sitter på Premium Class, mens hun reiser økonomi :twisted:

"Before you embark on a journey of reveng, dig two graves" Confucius

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 867 Innlegg:

Når kjerringa  er 1,50 og jeg 2,0 meter så er dette glimrende unskylding til at jeg sitter på Premium Class, mens hun reiser økonomi :twisted:

Har Norwegian andre klasser enn "kveg"?

I give up

I give up

Medlem

• Utestengte brukere
  • 3 860 Innlegg:

Har Norwegian andre klasser enn "kveg"?

Kanskje skal vi døpe om fra økonomi klasse til kveg klasse? Vi blir ihverfall behandlet som sådan. Det mener nå jeg.

Xin Chao

Xin Chao

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 5 372 Innlegg:

Vi? Du sier jo at du flyr businessklasse?

I give up

I give up

Medlem

• Utestengte brukere
  • 3 860 Innlegg:

Vi? Du sier jo at du flyr businessklasse?

Jeg gjør stort sett det. Men nå var det vel ikke meg som person det var snakk om?

Xin Chao

Xin Chao

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 5 372 Innlegg:

Du skrev "Vi blir ihverfall behandlet som sådan" Det inkluderer deg det. Nok om det....

Dette innlegget har blitt redigert av Xin Chao: 03 mai 2013 - 14:52

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

Her er setekonfig for Norwegians 787 til vesntre og Uniteds setekonfig for "long haul international" til høyre.

seteplan-m-wc-787.jpg

pali

pali

Medlem

• Medlemmer
  • 1 836 Innlegg:

Kanskje skal vi døpe om fra økonomi klasse til kveg klasse? Vi blir ihverfall behandlet som sådan. Det mener nå jeg.

Har ikke råd til å reise annen klasse ;-)

I give up

I give up

Medlem

• Utestengte brukere
  • 3 860 Innlegg:

Kjos'ern kan le hele veien til banken dersom oss kunder bare godtar å bli "stablet lag på lag" fordi vi som oftest ser oss blinde på prisen. Dersom vi hadde boikottet flyselskap som presser kundene sine inn i flyet som kveg og heller godtatt flyselskap med litt høyere priser og bedre plass i flyet så hadde flyselskap som Norwegian aldri eksistert. 

Så hvorfor tror dere at et flyselskap som SAS er på "konkursens rand"? Kanskje fordi at det finnes sånne som jeg kaller for cowboyer som får lov til å opprette et flyselskap? Presser prisene i bånn og kanskje eventyrer sikkerheten samtidig som dem i mine øyne driver med sosial dumping. Vi er raske til å fordømme både den ene og den andre når vi sitter foran tv'n eller leser aviser når det omhandler all urettferdigheten ute i den store verden. Men når vi får personlig vinning med lave flybillettpriser og billige klær så holder vi merkelig nok munn. Kanskje jeg øyner en dobbelmoral her.

Don Muang

Don Muang

Medlem

• Medlemmer
  • 298 Innlegg:

Sosial dumping: 

Bjørn: Hello Nok, how much do you earn each month?

Nok: 10.000,- Baht

Bjørn: Do you want to work for me, you will get 25.000,- baht/month + free food and hotel-nights ?

Nok: Yes please.

Bjørn: OK, but be warned, you will be hearing a lot that you now are a victim, and under slave sallery....

Dette innlegget har blitt redigert av Don Muang: 03 mai 2013 - 16:30

I don’t need sex, the Government fucks me everyday

.

Warning: This post may cause cancer in the state of California.

Tobbe

Tobbe

Medlem

• Medlemmer
  • 400 Innlegg:

Her er setekonfig for Norwegians 787 til vesntre og Uniteds setekonfig for "long haul international" til høyre.

seteplan-m-wc-787.jpg

#21 icon_share.png
Skrevet 08 november 2012 - 13:42

Medlem

snapback.png

Dette er standard konfigurasjon med 291 seter versjon
The Dreamliner will carry 291 passengers, with 47 in Premium Club class in a 2-3-2 configuration with a 38” seat pitch, and 244 Economy Club seats in a 3-3-3 configuration, each with 33”- 34” pitch = 838-863mm.

NB: Som over copy paste innlegg fra Combat 152 i en annen tråd.

Fløy forleden SAS fra Bkk til CPH. Etter min oppfatning var benplassen mindre nå enn ved tidligere flyvninger.

Hva gjelder maten som ble servert så var det å beskrive som en vits. Jeg nyter ikke alkohol på fly men synes å oppfatte at alkohol servering på Economy var begrenset til 1 enhet.

Norwegians setekonfigurasjon ser tettpakket ut, hvordan det arter seg i praksis gjenstår å se. 

Brikkus

Brikkus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 6 055 Innlegg:

Jeg er nå glad uansett Norwegian har kommet. De som ikke liker det får da fly noe annet. Takk Norwegian og Bjørn Kjos.

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere