Gå til innhold

Foto

Teddy TV søker kvinne eller mann!

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
23 svar til dette emnet

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

Vi har fått en melding fra produksjonselskapet Teddy TV hvor de søker etter en asiatisk kvinne eller mann til en av sine produksjoner som skal vises på NRK 3.

Serien skal handle om alkoholens påvirkning på kroppen. I et av disse programmene er de på jakt etter en asiatisk kvinne eller mann som kunne tenke seg å vise hvordan "Asian Flushing" fungerer. For de som ikke vet hva "Asian Flushing" er så er det slik som dette: Les mer >>>

"Det er svært vanlig for asiater å mangle enzymet aldehyd dehydrogenase, spesielt i befolkningen i/fra Korea, Kina og Japan. I noen studier antar man at nesten 50% i disse gruppene mangler enzymet. Enzymet er en del av nedbrytningen av alkohol, og når dette mangler helt eller delvis hopes et produkt i nebrytningen opp i kroppen, og dette kan skape rødming/flushing, kvalme, oppkast og uvelhet. Denne effekten utnyttes i medikamentet antabus. Tilstanden kalles gjerne "asian flush" eller "oriental flush". Man tror at dette er noe av grunnen til at alkoholisme er mindre utbredt i asiatiske befolkningsgrupper.".

Teddy TV vil gjerne vise dette fenomenet i sitt program og søker derfor en asiatisk kvinne eller mann som mangler dette ensymet. Det skal forefinnes over store deler av Asia, selv om det har vist seg å være spesielt mange fra Korea, Kina eller Japan.

Opptak skal skje 24 april så om noen kjenner noen som kunne tenke seg å bli med på dette, send meg en PM snarest så formidler jeg kontakt. Oppdraget blir honorert med 500 kroner.

Click here to view the article

Vedlagt(e) fil(er)

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Vi har fått en melding fra produksjonselskapet Teddy TV hvor de søker etter en asiatisk kvinne eller mann til en av sine produksjoner som skal vises på NRK 3.

Serien skal handle om alkoholens påvirkning på kroppen. I et av disse programmene er de på jakt etter en asiatisk kvinne eller mann som kunne tenke seg å vise hvordan "Asian Flushing" fungerer. For de som ikke vet hva "Asian Flushing" er så er det slik som dette:

"Det er svært vanlig for asiater å mangle enzymet aldehyd dehydrogenase, spesielt i befolkningen i/fra Korea, Kina og Japan. I noen studier antar man at nesten 50% i disse gruppene mangler enzymet. Enzymet er en del av nedbrytningen av alkohol, og når dette mangler helt eller delvis hopes et produkt i nebrytningen opp i kroppen, og dette kan skape rødming/flushing, kvalme, oppkast og uvelhet. Denne effekten utnyttes i medikamentet antabus. Tilstanden kalles gjerne "asian flush" eller "oriental flush". Man tror at dette er noe av grunnen til at alkoholisme er mindre utbredt i asiatiske befolkningsgrupper.".

Teddy TV vil gjerne vise dette fenomenet i sitt program og søker derfor en asiatisk kvinne eller mann som mangler dette ensymet. Det skal forefinnes over store deler av Asia, selv om det har vist seg å være spesielt mange fra Korea, Kina eller Japan.

Opptak skal skje 24 april så om noen kjenner noen som kunne tenke seg å bli med på dette, send meg en PM snarest så formidler jeg kontakt. Oppdraget blir honorert med 500 kroner.

This post has been promoted to an article

forstår ikke helt hva dette dreier seg om? vel at asiater drikker mindre er vel blitt en myte.
men er det folk som aldri blir edru eller blir syke ,som en på antabus?
blir ikke klokre med er ikke speselt lett og forstå hva som en her er ute etter
fant dette på en webside:? har aldri hørt om slike fenomen. menkansje andre har,
tava er det slik og forstå at det er folk som har en innebygget " antabus " fungsjon
eller er det slik som isopropanol at man ikke blir edru på dagevis?

Biology of a Hangover: Acetaldehyde
A product of alcohol metabolism that is more toxic than alcohol itself, acetaldehyde is created when the alcohol in the liver is broken down by an enzyme called alcohol dehydrogenase
http://science.howstuffworks.com/life/human-biology/hangover4.htm

Dette innlegget har blitt redigert av tyvhans: 14 april 2013 - 06:20

Pain is temporary, honor lasts forever.

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:
Slim jeg forstår det har vi mennesker et enzym i kroppen som sørger for nedbryting av alkohol. Men det har vist seg at mange asiatere mangler dette enzymet helt eller delvis. I enkelte asiatiske kulturer er det slik at såvidt mange som inntil 50% av befolkningen mangler dette enzymet helt eller delvis.

De som mangler dette enzymet helt eller delvis vil oppleve at de rett og slett ikke kan drikke alkohol. De kjenner det ubehagelig å drikke alkohold, så ubehagelig at de umiddelbart må stoppe.

Og man antar altså at dette kan være noe av årsaken til at det er mindre alkoholisme i asiatiske kulturer generelt. Men nå er det jo slik at mange kan drikke like mye som oss i Europa, så er man i Asia vil man jo se mange som drikker seg fra sans og samling også.

mhansen

mhansen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 744 Innlegg:

500 kroner? Du mener vel 5.000 kroner?

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

500 kroner? Du mener vel 5.000 kroner?

500 kroner er riktig ja.

NRK har vel en policy om at de ikke skal betale noen for å stille opp. Mener det var en sak i mediene også om det for ikke så lenge siden. Beløpet vi har fått oppgitt er da 500 kroner.

For den som eventuelt vil delta handler det vel litt om at man ikke ser på dette som en jobb, men som en veldig spennende mulighet. Er ikke alle forunt å få bli med på noe i regi av NRK :-).

Asiagirl

Asiagirl

Medlem

• Medlemmer
  • 1 805 Innlegg:
Teddy tv er ikke NRK. Det er et produksjonsselskap. Mulig dette skal lages for NRK da..

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:
Dette kan neppe gjelde thaier i særlig grad - de konsumerer 44 liter ren alkohol pr. år pr. person - noe som er enormt - mot ca. 10 liter i Norge.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Slim jeg forstår det har vi mennesker et enzym i kroppen som sørger for nedbryting av alkohol. Men det har vist seg at mange asiatere mangler dette enzymet helt eller delvis. I enkelte asiatiske kulturer er det slik at såvidt mange som inntil 50% av befolkningen mangler dette enzymet helt eller delvis.

De som mangler dette enzymet helt eller delvis vil oppleve at de rett og slett ikke kan drikke alkohol. De kjenner det ubehagelig å drikke alkohold, så ubehagelig at de umiddelbart må stoppe.

Og man antar altså at dette kan være noe av årsaken til at det er mindre alkoholisme i asiatiske kulturer generelt. Men nå er det jo slik at mange kan drikke like mye som oss i Europa, så er man i Asia vil man jo se mange som drikker seg fra sans og samling også.

ok forstår , lærte noe nytt tava,
kansje dem bør snakke med en lege på ett av de større sykehusene,
men de kan vel ikke oppgi pasiant jornaler,

dette manglende ensymet,
burde vert poda inni alle og envær!

VetBest

VetBest

Medlem

• Medlemmer
  • 1 208 Innlegg:

Dette kan neppe gjelde thaier i særlig grad - de konsumerer 44 liter ren alkohol pr. år pr. person - noe som er enormt - mot ca. 10 liter i Norge.

44 liter ren alkohol? Dette må være inkludert alle turistene som drikker med begge hender.............

geiro

geiro

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 873 Innlegg:
Innvandrere fra Asia og Afrika drikker mindre alkohol enn etniske nordmenn.........
snart :fly:

Nâa-rák

Nâa-rák

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 424 Innlegg:
Hmm... nå skjønner jeg endelig hvorfor eksen ble så rød da han drakk alkohol. Har lest litt om det på nett nå, og det er visst en kreft'-fare ved dette også, verdt å vite for de som kjenner noen som opplever dette.
:D น้องมะลิ :D

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 156 Innlegg:

dette manglende ensymet,
burde vert poda inni alle og envær!

Du mener så alle kan tylle i seg alkohol? :)

Eller kanskje det var det motsatte du mente, at enzymet skulle fjernes fra alle slik at ingen kan drikke alkohol? :)

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Du mener så alle kan tylle i seg alkohol? :)

Eller kanskje det var det motsatte du mente, at enzymet skulle fjernes fra alle slik at ingen kan drikke alkohol? :)

og utlever seg  på denne måen er for meg uestetisk , uetisk ogsmakløst, det bare irriterer, mange, og er det hensikte er  veldetallrede oppnått

til dags dato  har disse filmene ikkevert til nytee, men  

folk for like hva de vil

detværste jegs å var nede på phuket, homser, de har lov men detstemplet for mange,

ogser egentlig ikke annetenn at regisøren for støtte fra staten for og lage rasket,,,

tenker også på denne stavanger gutten som  rabla ut om prostitusjon,,  trenger norge og støtte slike stunt, jeg bare spør,,men  deter vel flere innavla bønder i fora blitt en det jeg trodde,,  

så filmene  sammen med andre som gremtes,,  

dette er kun komersiell t skuespill for et meget lite galleri,men med tilhørere i storskare som

likershiten...

takke meg til en god familje film. 

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

er sjelden uenig med deg pingern, men statestikken lyver kraftigt,

den tar med det årlige konsumet,  inkl ferje turister som etter mitt syn står for  det enorme forbruket

ingen thaier drikker så mye, og ingen klarer og lage enstatestikk for thaier ,sålenge deter faranger som handler det meste,,... tror eg da?!

kingacl2.jpg

burger-king-and-other-fast-food-giants-o

alkohol.jpg

Dette innlegget har blitt redigert av tyvhans: 13 august 2013 - 08:31

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:

er sjelden uenig med deg pingern, men statestikken lyver kraftigt,

den tar med det årlige konsumet,  inkl ferje turister som etter mitt syn står for  det enorme forbruket

ingen thaier drikker så mye, og ingen klarer og lage enstatestikk for thaier ,sålenge deter faranger som handler det meste,,... tror eg da?!

De tallene jeg leste, og de er hentet fra Bangkok Post, tilsa at dette tallet på 44 liter ren alkohol kun gjaldt den thailandske befolkning.

Det burde være ganske enkelt å ha kontroll over den legale omsetningen av alkohol i Thailand - i tillegg kommer den illegale, og vet ikke om statistikken har tatt høyde for den - om ikke burde tallet være høyere. Det er et enormt høyt tall, og vi vet at thaiene drikker mye, noe som heller ikke er vanskelig å se. Naboen min, som er lærer, drikker hver dag, omtrent minst en halvflaske thaiwhisky, så han alene må stå for en god dose av denne statistiske mengden. Selv om det er skjelden å se synlig berusede thaier drikker de jevnt, og de lastebilsjåførene og de som arbeidet med å planere våre 2 rai drakk hver dag, de fleste av dem. Begynte tidlig på ettermiddagen, og satt til lenge etter det var blitt mørkt, spiste og drakk før de kjørte hjem. Jeg dro alltid hjem før dem.

Og  det er selvsagt det årlige konsumet det er snakk om.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

De tallene jeg leste, og de er hentet fra Bangkok Post, tilsa at dette tallet på 44 liter ren alkohol kun gjaldt den thailandske befolkning.

Det burde være ganske enkelt å ha kontroll over den legale omsetningen av alkohol i Thailand - i tillegg kommer den illegale, og vet ikke om statistikken har tatt høyde for den - om ikke burde tallet være høyere. Det er et enormt høyt tall, og vi vet at thaiene drikker mye, noe som heller ikke er vanskelig å se. Naboen min, som er lærer, drikker hver dag, omtrent minst en halvflaske thaiwhisky, så han alene må stå for en god dose av denne statistiske mengden. Selv om det er skjelden å se synlig berusede thaier drikker de jevnt, og de lastebilsjåførene og de som arbeidet med å planere våre 2 rai drakk hver dag, de fleste av dem. Begynte tidlig på ettermiddagen, og satt til lenge etter det var blitt mørkt, spiste og drakk før de kjørte hjem. Jeg dro alltid hjem før dem.

Og  det er selvsagt det årlige konsumet det er snakk om.

bevares for en oppadgående kurve jeg husker da jeg kom hit første gangen så sto det at thaier nesten ikke driker alkohol

at det drikkes mye er klart, men jeg tror ikke at thaiene erså gode til og "segregere"  faranger på ferje og  risbønder

men jeg har tatt feil mye pingern,, 44 litr ren alkehol er jammen mye

sjekk denne kurven fra 2011

http://en.wikipedia....hol_consumption

Tordy

Tordy

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 238 Innlegg:

Er det noe man ikke skal tro på, så er det tall presentert av thaier. Jeg tipper de har regnet med min bils alkoholforbruk, den går på nesten ren alkohol, E85! :hoho:

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:

De kan jo ha tatt med rumpespriten på alle sykehusene....

I Norge med ca. 5 mill. mennesker drikkes det ca. 12 liter ren alkohol pr-pers på årsbasis, så kan en jo regne ut hvor mye det blir.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

De kan jo ha tatt med rumpespriten på alle sykehusene....

I Norge med ca. 5 mill. mennesker drikkes det ca. 12 liter ren alkohol pr-pers på årsbasis, så kan en jo regne ut hvor mye det blir.

artig med statestikk,  har aldri sett eller brukt rumpesprit, men i hinnedager var det mye himkok, ja  (kaffidoktor)  

ingen har klart og måle omfanget, men tar en  forbruket av sukker og gjær  så hadde hvær nordmann spist 20 winerbrød om dagen,  

ere rart vi er kjukke i hue  :-))

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

tilbake til teddy tv

http://www.noryp.com...eddy_Tv/website

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Norge

0 bruker(e) leser dette emnet