Gå til innhold

Foto

Kjøpe egen bolig

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
35 svar til dette emnet

asfaltgubben

asfaltgubben

Nytt Medlem

• Medlemmer
  • 2 Innlegg:

Hei. Vet ikke hvor jeg skal legge dette inn, men prøver meg her.

Jeg jobber hele sommeren med asfalt, og har da ferie gjennom hele vinteren. Derfor er jeg på jakt etter et feriehus / hus nr 2 som jeg kan bo i hele vinteren.
Jeg ønsker og kjøpe/bygge mitt drømmehus i et varmt og fint land. Men jeg har lest at utlendinger ikke får lov og eie egen bolig i Asia, stemmer dette? Finnes det ikke noen asiatiske land hvor man kan eie 100 % sin egen bolig? Jeg har norsk kone, så og finne seg feks ei thai dame går ikke. Og eie gjennom advokat eller firma er jeg skeptisk til. Eie leilighet er ikke et tema, skal være hus.

Håper dere kan hjelpe meg.

Hilsen
Asfaltgubben

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:
Høres ut som om du skulle leie hus for vinteren istedenfor å bygge! Mange fine kåker å få gode betingelser for langtidsleie, og så kan en flytte litt på seg også etterhvert.

Får bra hus for 20 000 - 30 000 kroner i vinterperioden, og så kan du begynne å regne ut hva du må ut med om du skal bygge drømmehuset ditt.
Redigert signatur

Don Muang

Don Muang

Medlem

• Medlemmer
  • 296 Innlegg:

Hei. Vet ikke hvor jeg skal legge dette inn, men prøver meg her.

Jeg jobber hele sommeren med asfalt, og har da ferie gjennom hele vinteren. Derfor er jeg på jakt etter et feriehus / hus nr 2 som jeg kan bo i hele vinteren.
Jeg ønsker og kjøpe/bygge mitt drømmehus i et varmt og fint land. Men jeg har lest at utlendinger ikke får lov og eie egen bolig i Asia, stemmer dette? Finnes det ikke noen asiatiske land hvor man kan eie 100 % sin egen bolig? Jeg har norsk kone, så og finne seg feks ei thai dame går ikke. Og eie gjennom advokat eller firma er jeg skeptisk til. Eie leilighet er ikke et tema, skal være hus.

Håper dere kan hjelpe meg.

Hilsen
Asfaltgubben

Jeg vil foreslå at du leier, ihvertfall første vinteren, slik at du får en føling på hvordan du liker området du prøver.
Regner med at du foretrekker kort avstand til sjø/strand, og da er f.eks Hua Hin et fint område, hvor det er litt mindre "Red light district-følelse" sammenlignet med f.eks Pattaya.

Her er noen eksempler på boliger til leie i Hua Hin fra kr 3000,- / mnd

http://www.siamreale...erm-rentals/13/
I don’t need sex, the Government fucks me everyday

.

Warning: This post may cause cancer in the state of California.

I give up

I give up

Medlem

• Utestengte brukere
  • 3 860 Innlegg:

Høres ut som om du skulle leie hus for vinteren istedenfor å bygge! Mange fine kåker å få gode betingelser for langtidsleie, og så kan en flytte litt på seg også etterhvert.

Får bra hus for 20 000 - 30 000 kroner i vinterperioden, og så kan du begynne å regne ut hva du må ut med om du skal bygge drømmehuset ditt.

Dersom man gjør grunding forarbeide og har litt interesse av å oppleve et land som Thailand, ihvertfall i mine øyne, på en litt mere positiv måte enn det å bo i en "turistghetto" så finnes det store muligheter utover HELE Thailand å finne seg en bolig hvor leien ikke behøver å overstige 3500 Baht pr. måned. Men som når det gjelder bolig også i Thailand så er det "location" som gjelder. Dess høyere "krav" dess høyere leie.

Dette innlegget har blitt redigert av norlund: 13 april 2013 - 00:56

asfaltgubben

asfaltgubben

Nytt Medlem

• Medlemmer
  • 2 Innlegg:
Joda, blir leie først så kjøp. Men er ute etter og finne et land hvor jeg som norsk statsborger kan eie boligen selv.
Ser ikke vitsen og bruke lang tid og bli kjent med område osv hvis jeg ikke kan kjøpe min egen bolig.
Asia frister pga klima, mat, kultur osv. Men kan jeg ikke eie selv er ikke Asia av interesse med tanke på bolig.

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 049 Innlegg:

Joda, blir leie først så kjøp. Men er ute etter og finne et land hvor jeg som norsk statsborger kan eie boligen selv.
Ser ikke vitsen og bruke lang tid og bli kjent med område osv hvis jeg ikke kan kjøpe min egen bolig.
Asia frister pga klima, mat, kultur osv. Men kan jeg ikke eie selv er ikke Asia av interesse med tanke på bolig.

Kan se ut som du bør satse på Sør-Europa. Det er vel stort sett bare innen EU at du kan eie eget hus? Vet ikke, men antar at det er slik.

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:
Wow, å ikke gidde å bli kjent med et sted med mindre man kan eie eget hus der? Den var ny, gitt.

Du kan absolutt kjøpe egen bolig i f.eks. Thailand, men bare om du kjøper leilighet. Og det forutsetter at minst 51 % av leilighetene i samme kompleks er eid av thailandske statsborgere. Dette er helt vanlig i Asia, og er best-case, dvs mange steder kan du ikke eie leilighet en gang. Hvis du finner dette problematisk, bør du glemme Asia.

Dette innlegget har blitt redigert av torasap: 13 april 2013 - 04:58

For øvrig mener jeg at Kartago bør ødelegges

01110100 01101111 01110010 01100001 01110011 01100001 01110000

Terje.H

Terje.H

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 416 Innlegg:

Asia er stort.. Det ser ut som du mener 'Thailand' - og i Thailand kan du ikke eie 100% som Norsk statsborger.
Skal du kjøpe deg hus kjøp et annet sted Postet bilde

...............

...............

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 636 Innlegg:

Hva anser du som bolig?
Hus med tomt?

Vet ikke med Thailand.
Så og en gjøk babala om muslimer i Filippinene, forstår ikke helt hvor det kom fra.

Men i Filippinene kan du eie bolig, men ikke tomt uten videre.
Endel løser det ved og enten kjøpe en leilighet, eller kjøpe rekkehus på steder hvor subdivisjonen eier tomta.

Hørte og om att noen har klart og få eie noen kvm tomt, men da via att dem drev en butikk og sysselsatte noen Filippinere.

Mr. SuSat

Mr. SuSat

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 697 Innlegg:

Mener du 20 - 30 000 KRONER for vinterhalvåret i Thailand ?
Herregud mann...

Du kan leie deg DET drømmehuset for 30 000 Bath for 3 mnd. ...

Utover 3 mnd. får dem ikke turistvisum om dem ikke er passert 50 år og kan søke om "retirementvisa" og ha permanent oppholdstillatelse for ett år av gangen med multipøe entry... som da betyr at de kan komme og reise igjen NÅR DE måtte ønske det!!
De aller fleste søker da bare hvert år om fornying av visumet på sitt lokale Emmigrasjonskontor.

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:

Mener du 20 - 30 000 KRONER for vinterhalvåret i Thailand ?
Herregud mann...

Du kan leie deg DET drømmehuset for 30 000 Bath for 3 mnd. ...

Utover 3 mnd. får dem ikke turistvisum om dem ikke er passert 50 år og kan søke om "retirementvisa" og ha permanent oppholdstillatelse for ett år av gangen med multipøe entry... som da betyr at de kan komme og reise igjen NÅR DE måtte ønske det!!
De aller fleste søker da bare hvert år om fornying av visumet på sitt lokale Emmigrasjonskontor.

Turistvisum er kun 2 mnd - ellers er det feil - enslige kan få lovlig opphold på opptil 6 mnd.

oleops

oleops

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 748 Innlegg:

Wow, å ikke gidde å bli kjent med et sted med mindre man kan eie eget hus der? Den var ny, gitt.

Tolket det ikke helt slik jeg da men... jeg tolker det slik at han ikke vil gjøre seg kjent i ett område ved leie om han ikke også i fremtiden vil kunne få mulighet til å kjøpe seg noe selveid i samme området, om han trives... litt forskjell det ;-)

Uten at jeg vet 100% så er det vel muligheter i Malaysia, mange som snakket om det i Singapor ihvertfall, de som begynte å bli lei storbylivet og ville kjøpe seg en liten "farm" for retirement.

Alle er vi like gamle, bare til ulik tid!

Mr. SuSat

Mr. SuSat

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 697 Innlegg:

Turistvisum er kun 2 mnd - ellers er det feil - enslige kan få lovlig opphold på opptil 6 mnd.

Er det delvis feilinformasjon du kommer med eller... ?

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:

Er det delvis feilinformasjon du kommer med eller... ?

Hvor mange måneder gjelder et turistvisum for...?

Jeg har også en enslig venn som får non imm, som han kan fornye ved å reise ut av Thailand - så hva er feilinformasjon?

Og non imm er altså et 3 mnd. visum, om du ikke visste det.

Dette innlegget har blitt redigert av Mr. Phing: 14 april 2013 - 04:34

Mr. SuSat

Mr. SuSat

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 697 Innlegg:

Jeg har også en enslig venn som får non imm, som han kan fornye ved å reise ut av Thailand - så hva er feilinformasjon?

JA det er jo best å høre på de som mener seg å være eksperter på visse områder.
Jeg har jo ikke reist på annet enn et 1 mnd. visum og 1 Non Imm O, så jeg har ingen erfaring med varigheten på de andre visumene man kan få til Thailand.
Bare leser hva som står i visumtrådene her det, så er det jo enkelt å finne ut av det.

Tordy

Tordy

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 238 Innlegg:
Dette er vel svaret på den diskusjonen:

http://www.mfa.go.th...-Thai-Visa.html

Q: I am an Italian national currently staying in Koh Samui on my vacation.

I entered Thailand with a tourist visa and was granted a permission to stay for 60 days until the end of this month. However, I wish to stay longer. What should I do?

A: You may apply for an extension of stay at any Immigration Office in Thailand

where you may be permitted to stay for another 30-day period. You must do so

before your stay permits expires, otherwise you will be fined 500 Baht for each day you overstay in Thailand.

Q: Please give me some advice. I am a bit confused. I am a Moroccan and going to visit Thailand for pleasure with my family. I already got

a Thai tourist visa from the Honorary Consulate-General in Casablanca.

I understand from what is written in the visa stamp that the visa is valid

for 3 months. Does it mean that I can stay in Thailand for 3 months?

A: That is not a correct understanding. The validity of visa and the duration of stay

are not the same. The 3-month validity of the visa means that you must use the visa

within 3 months from the date of issue. The duration of stay is the period in which

you are permitted to stay in the Kingdom granted by the Immigration Officer once you arrive in Thailand, that is, 60 days from the date of entry.

Dette innlegget har blitt redigert av Tordy: 14 april 2013 - 08:47

Mr. SuSat

Mr. SuSat

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 697 Innlegg:

Til din Info...

Non Imm = 2 mnd. (60 dager)

Non Imm O = 3 mnd. (90 dager)

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 853 Innlegg:

Til din Info...

non imm visa er vel ikke det samme som turist visa?

Tordy

Tordy

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 238 Innlegg:
Det som tydeligvis er forvirrende er at visumets gyldighet er den tiden som går til du må bruke visumet. Oppholdets varighet blir stemplet når du ankommer, og er ikke likt visumets gyldighet! Hvorfor ikke lese og prøve å forstå det som Utenriksdepartementet i Thailand skriver om dette! Se mitt forrige innlegg.

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:

Til din Info...

Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å bruke tid på sånne typer som deg, som i tillegg beskylder andre for å komme med feilinformasjon - noe som jo er ganske vanlig fra den kanten; lyving, uredelighet og annet fanteri...

Til din informasjon: Turistvisa er for 60 dager - Non Imm er for 90 dager - så får du heller fortsette din egen feilinformasjon.
Om du ikke har kunnskaper om det du informerer om, får du heller sjekke først.

Application for visa

Requirements: You may apply for a visa by yourself at the Royal Thai Embassy or by post. The required documents are:

TOURIST VISA (60 Days) 250 kr. cash

1. Application Form
2. Copy of passport (first page with picture plus any endorsement)
3. Original Passport ( must be valid at least six months from the day you plan to enter Thailand)
4. Copy of Plane Ticket
5. 2×2 inches passport photo

NON-IMMIGRANT VISA (90 days) 500 kr. cash

1. Application Form
2. Copy of passport (first page with picture plus any endorsement)
3. Original passport ( must be valid at least six months from the day you plan to enter Thailand)
4. Copy of plane Ticket
5. 2×2 inches passport photo
a. Copy of Retirement document, if you are retired
b. Original Business papers, if you have business in Thailand
c. Original Employment papers, if you are working inThailand

http://www.thaiembas...on-application/

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Asean

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere