Gå til innhold

Foto

Raser etter spøk om thailandsk sexturisme

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
19 svar til dette emnet

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

(VG Nett) Thailandske myndigheter er lite fornøyde etter at det amerikanske humorprogrammet Saturday Night Live spøkte med prostitusjon i landet.

En sketsj i programmet, som nylig ble sendt på amerikansk fjernsyn, gjør narr av sexindustrien mange blant annet forbinder med Thailand. Sketsjen er en parodi på en reklame for et språkkurs av selskapet Rosetta Stone, som tilbyr språkkurs blant annet via lydbøker.

Sketsjen har ikke falt i god jord hos thailandske myndigheter. Kulturministeren i landet, Sonthaya Kunploem, ler ikke.

- Sketsjen viser Thailand og dets folk fra en gal side. Vi jobber sammen med utenriksdepartementet for å overbringe en beskjed til USA om at dette er fornærmende, sier Kunploem, som håper klippet vil bli fjernet fra internett. Les mer >>>

http://www.vg.no/rei...?artid=10107095

Click here to view the article

mhansen

mhansen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 743 Innlegg:
Bare det at thailandske myndigheter lar seg provosere av noe slikt, blir bare dumt og det slår tilbake på dem selv. En slik sketsj er vel bare fortjent. Klarer de å gjøre noe med problemet og det virkelig viser resultater, kan de begynne å brife...

Tordy

Tordy

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 238 Innlegg:
Phuket og Pattaya er vel gode eksempler på thai myndigheters handlekraft?

Karl35

Karl35

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 448 Innlegg:
Jeg synes den var fortreffelig og lo så jeg nesten datt ut av stolen :lol:
Hvis Thailand ønsker og forandre sitt rykte tror jeg De bør gå innad i seg selv før de slår ned på spøk tatt fra realiteten.;)

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 122 Innlegg:
Hvorfor forandre rykte?
det er jo dette som drar turister

mhansen

mhansen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 743 Innlegg:

Hvorfor forandre rykte?

Ja, det er garantert en del "turister" som kommer på grunn av horene i Thailand, men hvis denne horetrafikken fikk en slutt, kanskje det kom enda flere turister til Thailand! Jeg vet om mange som kvier seg for å dra til Thailand kun på grunn av horer og elendighet...

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 122 Innlegg:

Ja, det er garantert en del "turister" som kommer på grunn av horene i Thailand, men hvis denne horetrafikken fikk en slutt, kanskje det kom enda flere turister til Thailand! Jeg vet om mange som kvier seg for å dra til Thailand kun på grunn av horer og elendighet...

Tja du mener sånn at barene skulle vær besøkt av andre type damer?

Luyou

Luyou

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 074 Innlegg:

1360245867[/url]' post='552063']
Hvorfor forandre rykte?

Tror nok du er på villspor nå.
Noen, turister kanskje - men heldigvis er ikke 99% ikke som deg (ja - jeg tolket ditt innlegg "på seg selv kjenner man .......")
Tenker jeg ........
¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨

mhansen

mhansen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 743 Innlegg:

Tja du mener sånn at barene skulle vær besøkt av andre type damer?

Enten er du drita full, ellers er det bare jeg som ikke skjønner hva du mener...

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 122 Innlegg:

Tror nok du er på villspor nå.
Noen, turister kanskje - men heldigvis er ikke 99% ikke som deg (ja - jeg tolket ditt innlegg "på seg selv kjenner man .......")
Tenker jeg ........

Helt ærlig var det litt sarkastisk, men det drar nok mange turister.
Det er sikkert slik det fungerer, også, men man kan lure seg selv ved å oppføre seg annerledes.

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 122 Innlegg:

Enten er du drita full, ellers er det bare jeg som ikke skjønner hva du mener...

Tenkte som så at det er i barene sånt foregår og at damene er til for å kjøpes, da var min tanke at enten burde barene bli frekventert av andre type damer eller være uten damer?
er det vanskelig å forstå?

Dette innlegget har blitt redigert av jing: 07 februar 2013 - 15:57

Luyou

Luyou

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 074 Innlegg:

1360248854[/url]' post='552073']
Helt ærlig var det litt sarkastisk, men det drar nok mange turister.
Det er sikkert slik det fungerer, også, men man kan lure seg selv ved å oppføre seg annerledes.

Du er blitt lurt mener du ;)
Ekke rart at LOS har et litt ...... Rykte når erfarne asiafarerer skriver slikt

Mener jeg ......
:) :):)
¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨

Xin Chao

Xin Chao

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 5 372 Innlegg:
Jeg konkluderer med at kulturministeren er totalt blottet for humoristisk sans.

Det var jo Saturday Night Live og ikke CNN??

Dette innlegget har blitt redigert av Xin Chao: 07 februar 2013 - 17:57

kjell0311

kjell0311

Medlem

• Medlemmer
  • 1 573 Innlegg:
Det forutsetter at de ser forskjellen på SNL og CNN. Ser mye det samme i phil,mange som ikke skjønner litt sarkastisk humor. Og mange på høyere nivå har jo ett noe høyt syn på seg og sitt virke.
DE GALE HAR DET GODT,OG JEG HAR DET VELDIG BRA!!

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 447 Innlegg:
Thaiene har vel problemer med å forstå humor på samme måte som vesten .

Utifra kommentatorfeltet på Youtube er det mange Thai damer som kommenterer at : slik er ikke vi !! De fleste av oss er flotte kvinner .

Og det er jo sant , kanskje 5% av unge thai kvinner som nærmest prostituerer seg og ødelegger det "gode" ryktet.
.

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 122 Innlegg:

Du er blitt lurt mener du ;)
Ekke rart at LOS har et litt ...... Rykte når erfarne asiafarerer skriver slikt

Mener jeg ......
:) :):)

hei, nå er jeg litt pjusk men skal prøve likevel.
joda jeg er lurt i forhold til det de beskriver i programmet.
jeg tror ikke dette er noe sjargong veldig mange av disse jenter ønsker eller kjenner seg igjen i, det er noe mannfolk som () har dratt med seg fra sin doktrine. Men de er tilpasningsdyktige, akkurat som du hører i love you like ofte som i engelspråklige land, og her er det vi som driter oss ut, som tror det betyr noe det ikke betyr.
Det sitter nok mange huer rundtforbi som har gått på en sånn smell, om man har forstått det på en norsk måte, i enten har dømt dem som horer eller glemt å se seg i speilet og gitt gass. Begge tilfeller blir feil.
ergo så synes jeg det er usmakelig å lage humor av noe som vesten har tillagt et folk, pga av man ikke takler å definere i ett annen kultur.

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 122 Innlegg:

Thaiene har vel problemer med å forstå humor på samme måte som vesten .

Utifra kommentatorfeltet på Youtube er det mange Thai damer som kommenterer at : slik er ikke vi !! De fleste av oss er flotte kvinner .

Og det er jo sant , kanskje 5% av unge thai kvinner som nærmest prostituerer seg og ødelegger det "gode" ryktet.
.

Selvfølgelig føler de seg truffet, de vet at damene er tilnærmelsesvis helt like, det er bare western man som har tilegnet noen enkelte noen egenskaper de ikke har.
Dette er ikke humor, det kan sammenlignes med muhamedtegningene.

Karl35

Karl35

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 448 Innlegg:
Hmm...Sex og prostitusjon datt ikke akkurat ned i Thailand sammen med turistene B)

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 122 Innlegg:

Hmm...Sex og prostitusjon datt ikke akkurat ned i Thailand sammen med turistene B)

Nei og da var poenget ditt?

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 819 Innlegg:

Det kan du trygt si, da prostitusjonen er størst blant etniske thaier på landsbygdene.

Men vår måte å spøke på, er en del forskjellei en thaienes. Det er upassende å spåken om en person i Thailand. Kan tas ganske ille opp, selv internt i landet.

A.H.

Dette innlegget har blitt redigert av Arild Holtet: 09 februar 2013 - 23:29

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere