Gå til innhold

Foto

Phil eller Thai?

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
39 svar til dette emnet

Avstemming: Phil eller Thai? (91 medlem(mer) har stemt)

Hvilket av landene har du mest tlknytning til?

1. Stemt Thailand (57 stemmer [62.64%])

Prosent av avstemmingen: 62.64%

2. Filippinene (25 stemmer [27.47%])

Prosent av avstemmingen: 27.47%

3. Begge deler (4 stemmer [4.40%])

Prosent av avstemmingen: 4.40%

4. Andre asiatiske land interesserer meg mer! (5 stemmer [5.49%])

Prosent av avstemmingen: 5.49%

Stem Gjester kan ikke stemme

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Da ble det 72 stemmer før tråden ble glemt.

Filippinene engasjerer nesten 1/3 av forumet, så det er en viktig gruppe å gi litt alburom, og håpe på flere engasjerte bidragsytere. Jeg har kikket litt på bilder over en lengre periode, og ser at det ser fantastisk ut, og med mange "uberørte" steder for en utlending å utforske. De strendene og den vannkvaliteten frister rett og slett.
Redigert signatur

kjell0311

kjell0311

Medlem

• Medlemmer
  • 1 573 Innlegg:
Det var jo igrunnen ganske interessant,var flere enn forventet. Men tyder jo på at vi som har phil som reisemål,bør være mere aktive til å lage tråder,siden det fortsatt er en god del overvekt av thai materiale her.
DE GALE HAR DET GODT,OG JEG HAR DET VELDIG BRA!!

quogh

quogh

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 644 Innlegg:

Det var jo igrunnen ganske interessant,var flere enn forventet. Men tyder jo på at vi som har phil som reisemål,bør være mere aktive til å lage tråder,siden det fortsatt er en god del overvekt av thai materiale her.

Thai overvekt vil det nok alltid være. At det er nok stoff a ta tak i på Filippinene til å lage tråder av er det heller ingen tvil om. Så det er bare å brette opp ermene. Vi venter spent på noe fra deg Kjell0311. Ser ut til at du har kapasitet til å lage mye bra. Litt rart at Utpåtur som har tilhold i Thailand har vært den som har dukket opp med stoff fra øyriket. For øvrig en flott tråd som morsom å lese.

kjell0311

kjell0311

Medlem

• Medlemmer
  • 1 573 Innlegg:
Auda,nå følte jeg plutselig presset her :) .
Har desverre sittet oppe i steinrøysa her de siste årene,så da blir det brått værre å komme med litt fersk info. Men får se om jeg kan finne litt i gamle ting,som det går an å skrive litt om.
DE GALE HAR DET GODT,OG JEG HAR DET VELDIG BRA!!

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:
merkligt synes jeg at ikke flere prøverseg i malaysia,
og at vi ikke har medlemmer fra malaysia :unsure:
jeg kjenner to fra hjem kommunen som bor der,

her tidligre vert i "penang" pinang,
rene strender og mye lekkert og se ;)

http://www.mnbc.com....w.do?page=14;19

Postet bilde

Dette innlegget har blitt redigert av tyvhans: 25 januar 2013 - 05:36

Pain is temporary, honor lasts forever.

Gunners

Gunners

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 193 Innlegg:

merkligt synes jeg at ikke flere prøverseg i malaysia,
og at vi ikke har medlemmer fra malaysia :unsure:
jeg kjenner to fra hjem kommunen som bor der,

her tidligre vert i "penang" pinang,
rene strender og mye lekkert og se ;)

http://www.mnbc.com....w.do?page=14;19

Postet bilde

Blir vel med Malaysia som med Indonesia, begge kommer litt i bakleksa og er mindre kjent. Dessuten har begge land islamsk styreform uten ar dette egentlig bør være noe hinder. Tror ikke det bor alt for mange nordmenn i disse to landene. Sist jeg var i Penang dumpet jeg bort i en god del engelskmenn. Virket som mesteparten av disse var fast bosatt der. Spørs om ikke Myanmar (Burma) vil bli det neste interessante landet når ting for roet seg ned der og får ny regjering.

Dette innlegget har blitt redigert av Gunners: 25 januar 2013 - 09:24

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 357 Innlegg:
wtf ?

har mine innlegg blitt slettet her det som jeg skrev i går ? Postet bilde
Livet seglar fort forbi

Utpatur

Utpatur

Medlem

• Medlemmer
  • 1 564 Innlegg:
Malaysia og Indonesia er jo spennende land - men rellionen er hovedgrunnen til at jeg ikke gidder å dra dit.

Nå holder jeg til i Gnore - er bare på ferie når jeg reiser - maks 3 uker - jobben krever sitt. Må vel regne med å jobbe 10 år til - men etter det har en jo planer om å finne seg et land - ikkje mot nord - men mot sør...

Å tenke på å bo fast - er jeg i tvil om Thailand - det er så jævlig tettbefolket -og det virker som alle de fine stedene er opptatt - da snakker jeg om kysten - for

Men det koker vel ned til om hvor en finner drømmedama - for det må jo til - i tillegg til havet...

Grunnen til at det er så mye stoff om Thai er vel at folk der havner i så mye trøbbel - mens de på Fil - lever ut drømmen stille og rolig under palmene på ei strand uten større problemer en fallende kokosnøtter....

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Grunnen til at det er så mye stoff om Thai er vel at folk der havner i så mye trøbbel - mens de på Fil - lever ut drømmen stille og rolig under palmene på ei strand uten større problemer en fallende kokosnøtter....

hahaha det var dagens konklusjon. Tror jeg må ta en tur dit å sjekke om det er fakta!
Redigert signatur

quogh

quogh

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 644 Innlegg:

Malaysia og Indonesia er jo spennende land - men rellionen er hovedgrunnen til at jeg ikke gidder å dra dit.

Jepp. Spiker`n på hodet. Vi kommer til å huskes for ettertiden som ”the nuts”. :lol:
Indonesia er da ikke så ille. Amerikanerne har utropt landet som de snille muslimene. Ligner mye på Filippinene i grunnen. Etter hva jeg vet så er det en del nordmenn i landet. Også har de en masse flotte damer å by på for de som er ledig på torget.

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Jepp. Spiker`n på hodet. Vi kommer til å huskes for ettertiden som ”the nuts”. :lol:
Indonesia er da ikke så ille. Amerikanerne har utropt landet som de snille muslimene. Ligner mye på Filippinene i grunnen. Etter hva jeg vet så er det en del nordmenn i landet. Også har de en masse flotte damer å by på for de som er ledig på torget.

Thailand er landet der en lettest treffer damer, og det vil nok prege ett mannsdominert forum som Asiaforum. Veid opp mot Phil, så er nok reisetiden ett vesentlig årsak til at flere reiser til Thailand, mens Malaysia er en del dyrere å feriere på de mest kjente turist stedene. Indonesia er litt farlig, og skremmer Nordmenn flest tror jeg pga uvitenhet. Det jeg finner merkelig, er at India ikke får mer oppmerksomhet, og det skrives ingenting her inne i det hele tatt.

Dette innlegget har blitt redigert av Phay: 25 januar 2013 - 10:44

Redigert signatur

Utpatur

Utpatur

Medlem

• Medlemmer
  • 1 564 Innlegg:

Thailand er landet der en lettest treffer damer, og det vil nok prege ett mannsdominert forum som Asiaforum. Veid opp mot Phil, så er nok reisetiden ett vesentlig årsak til at flere reiser til Thailand, mens Malaysia er en del dyrere å feriere på de mest kjente turist stedene. Indonesia er litt farlig, og skremmer Nordmenn flest tror jeg pga uvitenhet. Det jeg finner merkelig, er at India ikke får mer oppmerksomhet, og det skrives ingenting her inne i det hele tatt.

Skulle en ha et seriøst forhold til ei dame som opprinnelig er muslim - så tror jeg det er rigget for trøbbel; rellion har fått økt betydning og det foregår en radikalisering. Og å frafalle den rellionen er heller ikke helt uten problemer.

Malaysia er vel også et muslimsk land selv om de er ganske "avanserte" - over 60% er muslimer - som er statsreligionen.

Når en ser på hvordan kvinner behandles i India er det rart det ikke er større trøkk på å komme seg vekk fra unge kvinner - men her er vil familie og tradisjoner meget sterke og holder dem i sjakk .. enn så lenge. Gjelder forøvrig mange andre land - spes muslimske hvor kvinner behandles helt jævlig - før eller siden så sprekker det å da blir det store endringer.

callme

callme

Medlemmer

• Medlemmer
  • 10 172 Innlegg:

Enig i at India burde fått mer oppmerksomhet.
Bare det å reise dit er jo stort sett mye billigere enn til Bangkok.
En tur-returbillett Gardermoen-New Dehli koster stort sett alltid under 4000kr
http://www.udiregelv...ilippinene.ashx
“If life has taught me anything it's that 95% of the people are always wrong."-Edward Cole(Jack Nicholson)-The Bucket List

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Skulle en ha et seriøst forhold til ei dame som opprinnelig er muslim - så tror jeg det er rigget for trøbbel; rellion har fått økt betydning og det foregår en radikalisering. Og å frafalle den rellionen er heller ikke helt uten problemer.

Malaysia er vel også et muslimsk land selv om de er ganske "avanserte" - over 60% er muslimer - som er statsreligionen.

Når en ser på hvordan kvinner behandles i India er det rart det ikke er større trøkk på å komme seg vekk fra unge kvinner - men her er vil familie og tradisjoner meget sterke og holder dem i sjakk .. enn så lenge. Gjelder forøvrig mange andre land - spes muslimske hvor kvinner behandles helt jævlig - før eller siden så sprekker det å da blir det store endringer.

Har du vært i Malaysia og har du vært sammen med en muslimsk kvinne før? Jeg har vært sammen med ei i KL. Du trekker frem en del ting som er vanlig i mer islamiserte stater, som praktiserer Islam slik vi praktiserte kristendomm her til lands i gamle dager. Husk, i Norge var det forbudt å være samboere frem til 70 tallet. Visste du det?

Heldigvis så går det fremover i de aller fleste land her i verden, også i Norge. Bare ett lite appropo som vi følger med på i Thailand om majestetsfornærmelser. Ganske så drøye tilstander om en leser den tidliger lov :-)

Gjeldende lov I Norge
Straffeloven av 1902, paragraf 101, sier: «Forøves nogen Ærekrenkelse mod Kongen eller Regenten, straffes den skyldige med Hefte eller Fængsel indtil 5 Aar.»[2]

Etter paragraf 103 i den samme lov krever tiltale enten ordre eller samtykke fra Kongen.[3]

Etter paragraf 96 nyter også utenlandske statsoverhoder, på visse betingelser og når de besøker eller oppholder seg i Riket, rettslig beskyttelse mot majestetsfornærmelse.[4]

Kongeriket Norges Grunnlov av 1814 fastslår i paragraf 5 at Kongens person er hellig og at han hverken kan lastes eller anklages.[5]

Tidligere lover

Straffeloven av 1842, også kjent som Kriminalloven, hadde liknende bestemmelser angående «Fornærmelser paa Legeme eller Helbred» til (paragraf 9–13) Kongen, (paragraf 9–17) Dronningen, Enkedronningen og De kongelige prinser og prinsesser. Avhengig av alvorligheten gav majestetsfornærmelse slaveri på livstid eller dødsstraff.

Christian Vs Norske Lov av 1687, paragraf 6–4–1, fastslo:

Hvo som laster Kongen, eller Dronningen, til Beskæmmelse, eller deris og deris Børns Liv eftertragter, have forbrut Ære, Liv og Gods, den højre Haand af hannem levendis afhuggis. Kroppen parteris og læggis paa Stægle og Hiul, og Hovedet med Haanden sættis paa en Stage. Undkommer Misdæderen, og ikke kand lide paa Legemet, da bør Straffen at skee paa hans Billede og Efterlignelse. Er Misdæderen af Adel, eller højere Stand, da skal hans Vaaben af Bødelen sønderbrydis, og alle hans Livs Arvinger miste deris Stand og Stamme.

http://no.wikipedia....ærmelse_i_Norge

Dette innlegget har blitt redigert av Phay: 25 januar 2013 - 12:29

Redigert signatur

Utpatur

Utpatur

Medlem

• Medlemmer
  • 1 564 Innlegg:

Har du vært i Malaysia og har du vært sammen med en muslimsk kvinne før? Jeg har vært sammen med ei i KL. Du trekker frem en del ting som er vanlig i mer islamiserte stater, som praktiserer Islam slik vi praktiserte kristendomm her til lands i gamle dager. Husk, i Norge var det forbudt å være samboere frem til 70 tallet. Visste du det?

Heldigvis så går det fremover i de aller fleste land her i verden, også i Norge. Bare ett lite appropo som vi følger med på i Thailand om majestetsfornærmelser. Ganske så drøye tilstander om en leser den tidliger lov :-)

Nei har ikke det - og å være sammen med er sikkert ikke så vanskelig - men tenk på lengre sikt med event. barn.

Det jeg mener er at jeg ikke føler meg trygg på at f.eks Malaysia eller Indonesia - spes. det siste - vil utvikle seg i riktig retning - ref det som skjer etter revolusjonene i Nord-Afrika. Da snakker jeg 10-20 år - på lengre sikt vil verden bli mer sekularisert - men det har jeg ikke tid til å vente på.

Og er enig - en trenger ikke gå langt tilbake i Gnore før en finner temmelig rare ting i lover , regler og hvordan man oppfattet verden - spes. i fht kvinner - husker jo hvordan man reagerte f.eks på Gro i starten - nå fremstår det temmelig latterlig.

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Enig i at India burde fått mer oppmerksomhet.
Bare det å reise dit er jo stort sett mye billigere enn til Bangkok.
En tur-returbillett Gardermoen-New Dehli koster stort sett alltid under 4000kr

Thailand får vesentlig mer oppmerksomhet i media på godt og ondt, samt direkte rute til BKK, så er nok det ett par av hovedgrunnene til at Thailand er mer i støtet enn andre land. Jentene er friere, med tanke på livsyn og tilgjengelighet, noe som gjør det enklere å møtes, og ha kontakt offentlig, for å etablere ett kortere eller langvarig forhold.
Redigert signatur

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Nei har ikke det - og å være sammen med er sikkert ikke så vanskelig - men tenk på lengre sikt med event. barn.

Det jeg mener er at jeg ikke føler meg trygg på at f.eks Malaysia eller Indonesia - spes. det siste - vil utvikle seg i riktig retning - ref det som skjer etter revolusjonene i Nord-Afrika. Da snakker jeg 10-20 år - på lengre sikt vil verden bli mer sekularisert - men det har jeg ikke tid til å vente på.

Og er enig - en trenger ikke gå langt tilbake i Gnore før en finner temmelig rare ting i lover , regler og hvordan man oppfattet verden - spes. i fht kvinner - husker jo hvordan man reagerte f.eks på Gro i starten - nå fremstår det temmelig latterlig.

Tror jo mer vi kveler Afrika og midtøsten med våre livssyn, og vår febrilske leting etter ressurser, vil vi støte fra oss muligheten til å frigjøre folkene fra despoter og sekulære regjeringer. Se på samfunnet vårt igjennom den vestlige media, med deres øyne. Det er jo rett og slett galskap om en plukker fra hverandre artikkel for artikkel og hva det fokuseres på i vår kultur, og hva som fokuseres på i deres kultur. Det er ikke mye som er balansert i forhold til det daglige liv.

Dette innlegget har blitt redigert av Phay: 25 januar 2013 - 13:33

Redigert signatur

Utpatur

Utpatur

Medlem

• Medlemmer
  • 1 564 Innlegg:

Tror jo mer vi kveler Afrika og midtøsten med våre livssyn, og vår febrilske leting etter ressurser, vil vi støte fra oss muligheten til å frigjøre folkene fra despoter og sekulære regjeringer. Se på samfunnet vårt igjennom den vestlige media, med deres øyne. Det er jo rett og slett galskap om en plukker fra hverandre artikkel for artikkel og hva det fokuseres på i vår kultur, og hva som fokuseres på i deres kultur. Det er ikke mye som er balansert i forhold til det daglige liv.

Nå er det etter min mening en fordel om en regjering er sekulær - i motsetning til at den er basert på religion - spes. hvis den er demokratisk valgt.

Det som skjer i disse landene nå er vel at de religiøse får mer makt enn deres oppslutning skulle tilsi - pga at de er godt organisert og har et nettverk gjennom moskeene.

Regjeringer som er sterk preget av religion får store utfordringer i å få landene til å utvikle seg ifht til verdier som mange mener er universelle - som frihet likhet og menneskeverd - noe som innebærer større frihet for kvinner - den siste sitter langt inn mange steder.

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Nå er det etter min mening en fordel om en regjering er sekulær - i motsetning til at den er basert på religion - spes. hvis den er demokratisk valgt.

Det som skjer i disse landene nå er vel at de religiøse får mer makt enn deres oppslutning skulle tilsi - pga at de er godt organisert og har et nettverk gjennom moskeene.

Regjeringer som er sterk preget av religion får store utfordringer i å få landene til å utvikle seg ifht til verdier som mange mener er universelle - som frihet likhet og menneskeverd - noe som innebærer større frihet for kvinner - den siste sitter langt inn mange steder.

Må minne deg om at sekulære regjeringer er ofte en despots eller diktaturs varemerke, og er styreformer som har tatt flest liv i de siste 500 årene. Nå er vi nok en gang inne på religions krig, eller symbol krig under dekke av andre motiver.

Folk trenger tilhørighet, en far, en mor (symbolsk) og mange land har kommet fra håpløshet til strukturerte samfunn igjennom religion, men den veien er ikke enkel, ei heller uproblematisk. Det er en modningsprosess, og vil ta lang tid. Kan ikke forvente at denne verden noen gang skal kunne fungere i en symbiose så lenge det finnes mennesker på denne planeten. Harmoni med naturen, er naturlig seleksjon, og utvikling, men ikke med stagnasjon slik vi mennesker har kontrollert denne planeten nå i de siste 100 år.
Redigert signatur

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Må minne deg om at sekulære regjeringer er ofte en despots eller diktaturs varemerke, og er styreformer som har tatt flest liv i de siste 500 årene. Nå er vi nok en gang inne på religions krig, eller symbol krig under dekke av andre motiver.

Folk trenger tilhørighet, en far, en mor (symbolsk) og mange land har kommet fra håpløshet til strukturerte samfunn igjennom religion, men den veien er ikke enkel, ei heller uproblematisk. Det er en modningsprosess, og vil ta lang tid. Kan ikke forvente at denne verden noen gang skal kunne fungere i en symbiose så lenge det finnes mennesker på denne planeten. Harmoni med naturen, er naturlig seleksjon, og utvikling, men ikke med stagnasjon slik vi mennesker har kontrollert denne planeten nå i de siste 100 år.

På mange vis har religionen utspillt sin rolle i det moderne samfunnet, og vi lever i en helt annen opplysnings tidsepoke fullspekket av motrstrinde beviser. (massivt sprikende propaganda) Som forvirrer og gjør livet usikkert for mange. Det er lett å ty til ekstreme holdninger, istedenfor å holde seg på den smale sti. Befolknings utviklingen blir den største utfordringen i fremtiden, og inntil den er løst på en god måte, vil vi fortsette med the Good and the Evil filosofien, og handle utifra den.

En liten fotnote

Mongols were highly tolerant of most religions, and typically sponsored several at the same time. At the time of Genghis Khan in the 13th century, virtually every religion had found converts, from Buddhism to Christianity and Manichaeanism to Islam. To avoid strife, Genghis Khan set up an institution that ensured complete religious freedom.

Dette er 700 år siden

http://en.wikipedia....e_Mongol_Empire
Redigert signatur

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Asean

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere