Gå til innhold

Foto

Aktiviteter i Asia!

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
16 svar til dette emnet

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Har du forslag til spennende aktiviteter eller opplevelser i Asia som en burde få med seg? Trenger ikke være ting en gjør selv, men arrangementer som kan være spennende eller en opplevelse å se på! Tråden med forslag litt utenom det vanlige som elefant ridning og snorkle turer.

I Kuala Lumpur er det årlig ett BASE hopp event fra KL Tower som kan være spennede å kikke på mens man spiser middag i det roterende tårnet!

Preliminary dates for KL Tower BASE Jump 2013 are as follows:

Compulsory BASE Jumpers Briefing: Friday 27th September
Jumping Days: Saturday 28th September to Tuesday 1st October - 4 Days
Night Jumps: Saturday 28th September and Sunday 29th September - 2 Nights
Mer info her

Må si jeg likte slutten på dette klippet. Verdt å se på!

Når dere først er I Malaysia er Genting Highland Park med en vindtunnel/fallskjermsimulater (som de har på Voss) også en fin utflukt å ta med seg Skyventure

Redigert signatur

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:
Formel 1 race i Asia

2013 FORMULA 1 PETRONAS GRAND PRIX (Kuala Lumpur) 22 - 24 Mar

2013 FORMULA 1 UBS CHINESE GRAND PRIX (Shanghai) 12 - 14 Apr

2013 FORMULA 1 SINGAPORE GRAND PRIX (Singapore) 20 - 22 Sep

Ytterligere i India, Japan og Korea Løpskalender finner du her

Billetter og reise informasjon
Redigert signatur

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:
Klatring i Thailand | Ton Sai | Railay

Har lurt litt på hvorfor jeg stadig ender opp med å reise på klatretur til Thailand, i og med at det fins så mange andre flotte steder der ute i verden å reise til også. Er det varmen som lokker? selve klatringen som er spesielt fin? er det muligheten til å ta ett bad rett etter at en har sendt prosjektet sitt? eller at det bare det at det rett og slett er utrolig avslappende og digg å være der? Kanskje er det en kombinasjon av mange ting. En ting er iallefall sikkert og det er at hver gang jeg går ut av taxien i Ao Nang og jeg rusler bort for å finne en long tail boat som kan ta meg over til Ton Sai, så senker roa seg. Glemt er alle de tingene som hele tiden må gjøres når en er hjemme og tid blir plutselig ikke så viktig lenger.

Les hele bloggen om Klatring i Thailand med bilder her

I Krabi så finner man klatresteder for de helt ferske til katreguruer som kommer tilbake år etter år. Mer informasjon finner du her

Mer informasjon om aktiviteter finner du hos Andaman adventures

Dette innlegget har blitt redigert av Phay: 15 januar 2013 - 16:26

Redigert signatur

tom74

tom74

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 314 Innlegg:
Vet ikke om cruise kan regnes som aktivitet. Kansjskje mer spise , drikke og slappe av...Men regner med at en cruiseferie er rimelig her, og kunne tenkt meg en tur som var innom alle land i nærheten..Vet at Star Cuises arrangerer slike turer..

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Vet ikke om cruise kan regnes som aktivitet. Kansjskje mer spise , drikke og slappe av...Men regner med at en cruiseferie er rimelig her, og kunne tenkt meg en tur som var innom alle land i nærheten..Vet at Star Cuises arrangerer slike turer..

Møtte ofte Cruise turister på Koh Poda utenfor Ao Nang, og de gikk på i Singapor opp til Patong og ned igjen til Singapor som var veldig fornøyde! Vet ikke om dette er samme selskap

http://www.cruisecom...ts/patong_bay/1

Dette innlegget har blitt redigert av Phay: 15 januar 2013 - 17:35

Redigert signatur

tom74

tom74

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 314 Innlegg:

Møtte ofte Cruise turister på Koh Pod utenfor Ao Nang, og de gikk på i Singapor opp til Patong og ned igjen til Singapor som var veldig fornøyde! Vet ikke om dette er samme selskap

http://www.cruisecom...ts/patong_bay/1

Ja, cruiseturister er som oftest en fornøyd gjeng...Linken din er en til en agent og det er sikkert billigere å bestille der enn direkte hos et selskap som f.eks Star...Kunne tenkt meg en Rundtur, Thailand-Malaysia-Singapore-Vietnam -KH...

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:
Adventure and adrenaline in Thailand

Lonely Planet

Er det noen interesse i å fortsette tråden med noen drypp innemellom? Søker opp informasjon for å finne noe å gjøre på neste tur, så det kan kanskje være interessant for andre å lese for å ha i bakhodet når en selv skal på tur.
Redigert signatur

cortinaman

cortinaman

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 715 Innlegg:

Adventure and adrenaline in Thailand

Lonely Planet

Er det noen interesse i å fortsette tråden med noen drypp innemellom? Søker opp informasjon for å finne noe å gjøre på neste tur, så det kan kanskje være interessant for andre å lese for å ha i bakhodet når en selv skal på tur.

Absolutt interessant ja, har lagt den i watchlista.

Den har vel potensial til å bli en slik tråd en henter fram som research eller poster i hvis en har egne erfaringer å dele.
--------------------------------------------
dark humour appreciation group

cortinaman

cortinaman

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 715 Innlegg:
Har ikke erfaring med slikt i Asia, men her er et selskap som tilbyr luftaktiviteter (både med og uten skjerm): http://www.thaiskydi....com/index.html

Usikker på om de leier ut fly, men det ser i hvert fall ut som de tilbyr opplæring på mikrofly (tilsvarende LSA).

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Har ikke erfaring med slikt i Asia, men her er et selskap som tilbyr luftaktiviteter (både med og uten skjerm): http://www.thaiskydi....com/index.html

Usikker på om de leier ut fly, men det ser i hvert fall ut som de tilbyr opplæring på mikrofly (tilsvarende LSA).

Den var ny for meg. Kjempebra.

Har visst om de i Pattaya lenge, men der var det mye tull i en årrekke, men vet ikke om de har ryddet opp der enda? Vel og merke så var dette mange år siden, og om jeg ikke husker feil, så var det to forsjellige operatører på samme plass. Flyet sto på bakken uten motor ihvertfall når vi var der, selv om vi på forhånd hadde forhørt oss om det var operative før vi ankom Thailand.
http://www.skydivepattaya.com/

Samt jeg har hoppet en del strikk i thailand, men det vil jeg heller ikke anbefale om dere ikke vet hva de holder på med i utgangspunktet. Enkelte slurver, og ting har gått galt til tider. Selv så jeg at de brukte strikk som var gått varm da de forbyttet kurvene med strikker. Kan være katastroffalt da strikken strekker seg lengre enn når den er kald feks. Videoer har også kommet ut der de ikke har rigget strikken og seletøyet riktig. Så vær forsiktig, selv om jeg tror de fleste aktørene har skjerpet seg.

Dette innlegget har blitt redigert av Phay: 17 januar 2013 - 16:43

Redigert signatur

cortinaman

cortinaman

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 715 Innlegg:
Strikkhopp står nok ikke på min liste, ei heller fallskjerm.

Da er para mer forlokkende, det frister å kunne "henge" i lufta. Norge er for kaldt til at eg orker å tenke på det, her vil eg ha cockpit med varmeapparat.
Men PG i Asia? Ja, kanskje det.

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:
Flight of the Gibbon

Only one zipline adventure takes you deep inside the real 1500 year old Thai rainforest and soaring through the jungle canopy with the
endangered and high flying gibbons.

Flight Of the Gibbon
Redigert signatur

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:
Kayaking i Mangrove skogen synes jeg er en fin opplevelse. Enkelte turer er innom grotter, og skjulte laguner. Så det er å anbefale om dere finner noen tur arrangører der dere er.

http://seekrabi.com/

Han www.Thaipulse.com er en spennende kar som poster mye videor fra Krabi området på nett, verdt å gå igjennom hans videor. Mye krypdyr, men også en del andre temaer innemellom som dukker opp som fastboende.

Redigert signatur

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:
My top 10 dive sites of my trip to Philippines 2011

Redigert signatur

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 365 Innlegg:

Turist omkom i zipline-ulykke i Thailand.

En canadisk mann falt i døden fra rundt 12 meters høyde i en zipline-ulykke ved et populært turiststed nord i Thailand.

Chiang Mai, stedet der ulykken skjedde, er en populær turistdestinasjon nord i Thailand. Den 25 år gamle canadieren deltok i en zipline-aktivitet kalt «Flight of the Gibbon», der turister kan skli langs en kabel festet til en sele, gjennom frodig jungel.

Ulykken skjedde da mannen hadde sklidd rundt halve lengden av kabelen. Låsen som festet kroppsselen til kabelen, gikk opp og mannen falt 12 meter ned. Politiet har startet etterforskning av ulykken.

https://www.aftenpos...ykke-i-Thailand

Livet seglar fort forbi

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 332 Innlegg:

En canadisk mann falt i døden fra rundt 12 meters høyde i en zipline-ulykke ved et populært turiststed nord i Thailand.

Chiang Mai, stedet der ulykken skjedde, er en populær turistdestinasjon nord i Thailand. Den 25 år gamle canadieren deltok i en zipline-aktivitet kalt «Flight of the Gibbon», der turister kan skli langs en kabel festet til en sele, gjennom frodig jungel.

Ulykken skjedde da mannen hadde sklidd rundt halve lengden av kabelen. Låsen som festet kroppsselen til kabelen, gikk opp og mannen falt 12 meter ned. Politiet har startet etterforskning av ulykken.

Alle slike aktivitet holder jeg meg langt unna i Thailand.
Hvorfor vil sikkert noen spørre om da,
Svaret mitt er da 1. Mangle på sikkerhet, 2 mer mangel på sikkerhet, 3 sikkerhet er ikke prioritert i Thailand.
Mye tryggere å ligge på solterrassen å drikke øl, røyke og treffe ei freelance dame. 🙈

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

Har hatt muligheten til slike stunts i Thailand (og andre steder) mange ganger men har hver gang høflig avslått. Nettopp fordi jeg mener at moroa ikke oppveier for risikoen. Men hver sin lyst. Han her fikk seg hvert fall en lærepenge. 

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Asean

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere