Her tror jeg du har misforstått,frivillig medlemskap i Nav Utland er det samme som å være medlem av folketrygden.Ved medlemskap i Nav utland/internasjonal betaler en inn 4.8% i tillegg til den vanlige trygdeavgiften som alle betaler i Norge.Disse trygdeavgiftene blir automatisk trukket hver måned over din pensjon.Ved frivillig medlemskap opprettholder du medlemskapet og har de samme rettigheter her som i Norge.Det heter seg i trygdeloven at hvis du bor mer et et år sammenhengende i utlandet,regnes du som flyttet,og da har du ingen rett ved sykdom å få dekket sykehusopphold/operasjon i Norge,Dette gjelder som sakt å bo feks. i thailand sammenhengende i et år.Derfor har man frivillig medlemskap i Nav Utland,med dette medlemskap har du fulle rettigheter ved sykdom her og i Norge.Selv hvor lenge du oppholder deg her i Thailand,kan du når som helst reise til Norge å få all den nødvendige behandlingen du trenger gratis uten å måtte betale for dette.Du sier at du er trukket 1900 kroner pluss en skatt,etter å ha snakket med flere er det ingen som vet hva du betaler for,det kan ikke ha noe med medlemskapet å gjøre i det hele tatt.4.8% er trygdeavgiften og den er lik for alle og den utgjør en 4-500 kroner pr måned som en blir trukket.Det å være medlem i folketrygden både hjemme og her i thailand er gull verd.Jeg fikk hjerteinfarkt i oktober ifjor,havnet i full fart på bankok pattaya hospital.På det sykehuset,som forøvrig ble kåret til Verdens 5 beste sykehus i 2010,og som er det desiderte dyreste i thailand kom sluttregningen på 680 000 bath.Jeg var der i 9 dager.Jeg slapp heldigvis operasjon,men med en hjerteoperasjon her så kommer den i størrelseorden 1-1.2 millioner bath,Har en kompis som kom ut ferdigbehandlet den 22.desember og sluttsummen ble 1080mill bath.
Dette må folk være klar over at når slike regninger detter ned i postkassen og man ikke har oppsparte midler ,kan slike beløp føre til økonomisk ruin.Medlemskapet i Nav Utland er uvurdelelig,500 kr i mnd for våres to tilfeller pr mnd. er bare rusk å regne.Sykehuset krever en garanti,ved medlemskap i nav utland så er det ambassaden som gir denne garantien til sykehuset,Ambasaden i mitt tilfelle betalte 680 000bath 2 dager etter at jeg kom jeg.De ringte å spurte om hvordan jeg hadde,det og om jeg var fornøyd med behandlingen osv,og at jeg måtte bare ta det rolig,slappe av.
Når ambassaden går inn med garanti,så er du garantert behandling,fordi den samme ambassaden for alt tilbakebetalt av HELFO UTLANDSAVDELINGEN, og det er samme instans man skal sende inn kvitteringer,medisinske regninger,konsultasjon hos lege ,sykehus for å få disse refundert.Jeg har aldri forstått dette med medlemskap,når det gjelder disse 3200 kronene de dekker.Vi er en rekke personer som har fått rubb og stubb dekket,og medlemskap ER derfor mer en nok,en tilleggsforsikring er grei den,Vi er over 200 medlemmer i Scandinavian Expact Club her i jomtien, pattaya og over 3000 medlemmer i
Pattaya Expact Club,disse klubbene har forhandlet frem meget gunstige forsikringsvilkår for det enkelte medlem,ved massetegning av helseforsikring i AXA lokalt her så fikk vi en betydelig reduksjon pr.år.AXA er meget gunstig,AIA dekker lite,BUPa er svindyre.Pasificprime koster en 10 000 norske kroner for billigste forsikring.Scandinavian EXpact Club har sjekket prisene hos de aller fleste.
vil ikke kommenter dine påstaner bankok hospital er ettav1 10 private sjukehuser, det første de vil vite er om du er forikret, det er på langt næær så bra som bumrungrad,,,
de haadde en perm med priser etter at et familjemedlem i nødens stun måtte innlegges, det var snakk om timer før alt var slutt fikkse katalogen et 4 mannsrom kostet 4600 batj et 2 mansrom kostet i overknt av 6000 bath, et enmansrom koter 8400 bath, der var alt og enekstra seng mikro kjøleskap pleierskersomsjekka døgnet rundt hvær time,
scandibavienexpat clup finner jeg lite av på nett,
mendet er nok om internasjonal nav, så hvorfor gå over fossenettervann, og krangle i ettertid med forsikringselskaper i utlandet er nestendøfødet, jeganbefaler alle til og tegne tilleggs trygde avift oppå de 4,7% som erdagensats med 2,3 % og i tilllegg ha en ulykkes forsikring ithailand, den vildekke opp de første dagene omdu haner på ICU intensive care unit,
ingen forsikringselskaper betaler etrødt øre uten vidre, og viserdetsegat du har hadd plager om detsamme blir du stemplet som svindler ,det hendte meg i norge uten og brodere hvorfor, forsikrings selskaper skal leve og er risikoen stoer selfølglig avdragebe likeså,
og i sykeforsikringerså er detenside med peronlige opplysninger og 3 sider med reservasjonr skrebet juridisk ed grå små bokstaver,,,,
man bør ta dette ad nota og forske og unngå forsikringsagener med provisjon,,
problemet oppstår som schi Chao så pentskrev før jul engang at det er når oppjørets time er enrealitetat man kan si noe om selskapet, ingen selskaper har en mindre avdrag enn detsom er lønnsomt for selskapet,,
kan ilustere dette med condeep platfomene, deer suverene GBS er menda sleipner a 1 sank i hinna så økte forsikringen 6 ganger, ingen oljeselskaper i norge ettter dette har bestilt betong platformer, for risikoen for tap var enorm,
at man fradeles bygger gbser i betong i canada vet jeg lite om, annetennat consepete er forsterket til de grder.. slik er forsikring