Gå til innhold

Foto

Hva er rimeligste flyreise til Thailand i februar?

- - - - -

• Please log in to reply
7 replies to this topic

tavarish

tavarish

Administrator

• Administratorer
  • 4.926 Innlegg:

Jeg prøver å få fri en periode fra jobben så jeg kan komme meg ned til Thailand og få dykket litt igjen samt truffet gamle venner. JObben min er desverre slik at jeg ikke kan planlegge ferie lang tid i forveien, noe som desverre gjør at det blir dyrt å fly. Så jeg håper å få hjelp av dere som er erfarne med å reise fra Norge og ned (det er ikke jeg da jeg har reist internt i Asia for det meste) til å finne rimeligste brukbare flybilletten.

Kriterier:

Avgang fra: Stavanger
Avgang til: Phuket
Reise: Tur/Retur

Tid borte: Cirka 3 uker (litt under er ok men mye over går ikke).
Periode: Mellom 25 januar til 10 mars. Foretrekker i februar, men har litt dager før og etter.

Da er det bare å krysse fingrene og se hva det rimeligste dere klarer på å hjelpe meg med her så jeg får reservert billetter :-).

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 14.293 Innlegg:
Heisan , jeg vil anbefale å sjekke klm.no , hadde det sist gang fra krs, meget behagelig .
Se om der er noen bra datoer ift pris , og pass på reisetiden.
Ser det ligger på 8800 ca, men søk litt der , tror du kan få opp visning på hele måneder der med pris i samme bilde :)

tavarish

tavarish

Administrator

• Administratorer
  • 4.926 Innlegg:
Skal kanskje nevne at rimeligste jeg har funnet så langt er med Lufthansa til 7223 kroner for stavanger - phuket - stavanger med avreise 1 feb og ankomst tilbake den 20 feb.

Har lett på klm.no, sas.no, ba.no og andre. Et annet selskap som kommer ut cirka likt med Lufthansa (litt høyere) er Malaysian Airlines. Men jeg tenker kanskje noen av dere her kjenner til måter å få enda bedre pris :-).

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 13.807 Innlegg:
Ett kjapt søk her nå viser at Lufthansa er rimelig. Hvor lang reisetid?

Er glad i http://www.momondo.no/ men du har kanskje en annen favoritt?

Sjekk også www.restplass.no hender av og til det dukker opp noen rimelige billetter der også.

tavarish

tavarish

Administrator

• Administratorer
  • 4.926 Innlegg:
Reisetid er 19 timer til asia og 26 timer tilbake til norge.

beruker samme søkemotorer som du gjør samt går inn på alle de sidene til flyselskaper som jeg vet om. men det er sikkert flere og kanskje noen har tips til rimeligere :-).

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1.185 Innlegg:

Reisetid er 19 timer til asia og 26 timer tilbake til norge.

beruker samme søkemotorer som du gjør samt går inn på alle de sidene til flyselskaper som jeg vet om. men det er sikkert flere og kanskje noen har tips til rimeligere :-).

Du vil nok finne bedre priser hvis du søker Oslo - Phuket, SAS bruker å ta seg godt betalt for tiknytnings billetter.

tavarish

tavarish

Administrator

• Administratorer
  • 4.926 Innlegg:
Har brukt litt tid på å sjekke i dag og har funnet ut at det uansett alltid ble dyrere å reise via Oslo for min del denne gangen.

Direkte hos Lufthansa.no fant jeg rimeligste billett med turn ned via Bangkok og tur opp via Singapore. Prisen ble 7128 kroner for billetten. Ulempen er at det ikke er mulig å gjøre noen endringer eller kansellere noe som helst selv mot gebyr.

Sjekket med ER-Tours i Egersund og jeg fikk da tilbud om helt samme rute der til 7500 kroner. Forskjellen er at jeg kan endre mot gebyr på 120 Euro og kansellere mot gebyr på 240 Euro (med endring må det være innenfor samme kategori). Så, det koster cirka 250 kroner mer for denne muligheten, men det kan jo være verd det.

I tillegg kan jeg legge til 650 kroner for et stoppover i Bangkok i 3 netter på veien nedover. Så da blir totalprisen eventuelt 8150 kroner. Utreise er fra Stavanger 29 januar og hjemreise 20 februar. Reiseplan ned er Stavanger - Frankfurt - Bangkok - Phuket. Reiseplan opp er Phuket - Singapore - Frankfurt (med 380) - Stavanger.

Skriver litt uførlig her siden det kan være noen bruker innlegget senere en gang og vil vite hva prisen var :-).

Dersom noen skulle ha tips om rimeligere, kom gjerne med forslag. Men det virker vanskelig ut da prisene virker å være litt høyere for tiden.

walkman

walkman

Medlem

• Medlemmer
  • 11.947 Innlegg:

Jeg prøver å få fri en periode fra jobben så jeg kan komme meg ned til Thailand og få dykket litt igjen samt truffet gamle venner. JObben min er desverre slik at jeg ikke kan planlegge ferie lang tid i forveien, noe som desverre gjør at det blir dyrt å fly. Så jeg håper å få hjelp av dere som er erfarne med å reise fra Norge og ned (det er ikke jeg da jeg har reist internt i Asia for det meste) til å finne rimeligste brukbare flybilletten.

Kriterier:

Avgang fra: Stavanger
Avgang til: Phuket
Reise: Tur/Retur

Tid borte: Cirka 3 uker (litt under er ok men mye over går ikke).
Periode: Mellom 25 januar til 10 mars. Foretrekker i februar, men har litt dager før og etter.

Da er det bare å krysse fingrene og se hva det rimeligste dere klarer på å hjelpe meg med her så jeg får reservert billetter :-).

Fikk denne fra Sunquest:

Heisann!

Nå har vårog høst kampanjen til THAI Airways for 2013 kommet!

Reiseperioder:01mai - 29juni & 16aug - 30sep.
Prisene er avhengig av ledig kapasitet på ønsket dato
Du kan maks være borte 1 måned ifra utreisedato
Billettene må bestilles og betales innen 31 januar 2013

Utreiseifra Oslo, Gardemoen;

Priseruten bonuspoeng
fra Kr.5300,-til Bangkok
fra Kr.5600,-til Phuket, Krabi, Chiang Mai, Chiang Rai, Khon Kaen, Ubon, Udon Thani, Hat Yai

Prisermed 100% bonuspoeng
Kr.6500,- tilBangkok
Kr.6800,- tilPhuket, Krabi, Chiang Mai, Chiang Rai, Khon Kaen, Ubon, Udon Thani, Hat Yai
file:///C:\Users\Arvid\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.jpg

Utreiseifra andre byer i Norge;

Aalesund,Molde, Kristiansund, Trondheim, Haugesund, Kristiansand, Bergen, Stavanger,Bodø, Evenes, Tromsø, Alta

Priseruten bonuspoeng
fra Kr.5800,-til Bangkok
fra Kr.6900,-til Phuket, Krabi, Chiang Mai, Chiang Rai, Khon Kaen, Ubon, Udon Thani, Hat Yai

Prisermed 100% bonuspoeng
Kr.8200,- tilBangkok
Kr.8600,- tilPhuket, Krabi, Chiang Mai, Chiang Rai, Khon Kaen, Ubon, Udon Thani, Hat Yai

Forbeholdom endring i skatter og avgifter.

Med vennlig hilsen

Jarle & Mats

KONTAKT OSS

Kontakt oss påtlf. 22 35 39 45 for en hyggelig ferieprat.
Epost: info@sunquest-travel.no
Vårt kontor eri 3 etg. Schous Plass 1 på Grunerløkka

mvh
walkman

"Erfaring er ikke hva som hender oss, men hva vi gjør med det som hender oss"

Also tagged with one or more of these keywords: Thailand

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere