Gå til innhold

Foto

Hvem er jeg,hvem har jeg blitt?

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
197 svar til dette emnet

Henry

Henry

Medlem

• Medlemmer
  • 191 Innlegg:

Hei alle sammen! Dette er å betrakte som en gjesteopptreden. Men det kan bli mer, hvis det viser seg å være klima for det.
I dag, 24.februar, er en gledens dag!! De som har fulgt med i timen vet at på slutten av mine beretninger var et hovedpunkt
et stort skjær i sjøen.
Dette skjæret ble sprengt bort med dynamitt i dag!!
Min kjære "kone" var i retten i dag, i Roi Et. De avsa en kjennelse totalt i hennes favør, hun kom tilbake med skilsmisse-
bevilling. Jeg er jo overlykkelig, har ventet lenge på denne dagen!
Har jo fått noen kommentarer underveis; hvorfor finne en dame som er gift? Hvorfor mase med skilsmisse, man kan leve
sammen uten å være gift.
Vel og bra for noen, men ikke for meg. Hvis vi tenker at Henry,64år, har 20-25 år igjen av livet (tror jeg vil foretrekke 8-10)
er min kjære fortsatt ung (37 år nå) og vil ha behov for livsopphold . Dette kan hun kun få ved inngåelse av ekteskap med
f.eks. nordmann, familiegjenforening og resten av papirmølla i Norge. Jeg unner henne det! Hun har vært min trofaste og
kjærlige ledsager i mer enn seks år?

Ville bare gi denne informasjonen til de på forumet som er interessert,og som er gode venner.
Kommer tilbake med mer om skilsmisse i Siam, advokatbistand, osv.

Bær over med en sliten sjel, jeg har hatt nok med å overleve hverdagen, nå ser det lysere ut.

Beste hilsen fra Henry.

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:

Gratulerer, og lykke til videre Henry....er ellers lite innom forumet for tiden....

Henry

Henry

Medlem

• Medlemmer
  • 191 Innlegg:

Gratulerer, og lykke til videre Henry....er ellers lite innom forumet for tiden....

Takker så mye Mr. Pling, det varmer!! Finnes sikkert andre ting i livet som
er mer givende enn å chatte! Håper du har det bra i sør!!

Mvh. Henry.

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:

Takker så mye Mr. Pling, det varmer!! Finnes sikkert andre ting i livet som
er mer givende enn å chatte! Håper du har det bra i sør!!

Mvh. Henry.

Baade og, Henry...baade og....er lei av Thailand, asiaforum, meg selv og hele smorja for tiden, men ting forandrer seg heldigvis. Trenger bare litt 'jording'.... :smile:

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

Det er mange som ikke er lei deg Phing...bare sånn til opplysning..... :snork:

:hoho:

walkman

walkman

Medlem

• Medlemmer
  • 13 171 Innlegg:

Hei alle sammen! Dette er å betrakte som en gjesteopptreden. Men det kan bli mer, hvis det viser seg å være klima for det.
I dag, 24.februar, er en gledens dag!! De som har fulgt med i timen vet at på slutten av mine beretninger var et hovedpunkt
et stort skjær i sjøen.
Dette skjæret ble sprengt bort med dynamitt i dag!!
Min kjære "kone" var i retten i dag, i Roi Et. De avsa en kjennelse totalt i hennes favør, hun kom tilbake med skilsmisse-
bevilling. Jeg er jo overlykkelig, har ventet lenge på denne dagen!
Har jo fått noen kommentarer underveis; hvorfor finne en dame som er gift? Hvorfor mase med skilsmisse, man kan leve
sammen uten å være gift.
Vel og bra for noen, men ikke for meg. Hvis vi tenker at Henry,64år, har 20-25 år igjen av livet (tror jeg vil foretrekke 8-10)
er min kjære fortsatt ung (37 år nå) og vil ha behov for livsopphold . Dette kan hun kun få ved inngåelse av ekteskap med
f.eks. nordmann, familiegjenforening og resten av papirmølla i Norge. Jeg unner henne det! Hun har vært min trofaste og
kjærlige ledsager i mer enn seks år?

Ville bare gi denne informasjonen til de på forumet som er interessert,og som er gode venner.
Kommer tilbake med mer om skilsmisse i Siam, advokatbistand, osv.

Bær over med en sliten sjel, jeg har hatt nok med å overleve hverdagen, nå ser det lysere ut.

Beste hilsen fra Henry.

Gratulerer henry. Lykke til videre og håper vi hører  fra deg

mvh
walkman

"Erfaring er ikke hva som hender oss, men hva vi gjør med det som hender oss"

Henry

Henry

Medlem

• Medlemmer
  • 191 Innlegg:
Takk for tilbakemeldinger!! Til underretning : Dersom noen er lei av seg selv, lei av Thailand, lei av AF er det ikke
en enkel medisin som hjelper. (Jfr. Mr. Phing) Det er noe man må jobbe med over lang tid! Håper du klarer det Mr. Phing !

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Gratulerer Henry.
Dette var gode nyheter!
:)

kleenex

kleenex

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 326 Innlegg:

Hyggelig å se at det er liv enda i deg Henry  :smile:

Livet er fullt av skjær i sjøen, av å til så strander vi på holmer der nok livet ikke får den ønskede blomstring.

Så da gjelder det å sparke godt i fra holmen Henry, og med litt flaks så treffer man en fruktbar øy neste gang. 

Håper å høre mere i fra deg Henry!

Frank

Henry

Henry

Medlem

• Medlemmer
  • 191 Innlegg:
Takk for responsen!!

Litt om tiden som har gått. Jeg hadde vel det samme "viruset" som Mr. Phing beskriver. Var lei av det meste. Min kjære søster døde
i juli i fjor. Senere på året får vi beskjed fra familien i Isan om at den hevnlystne eksen har solgt det han kunne selge, kjøpt ny bil og
revolver. Han hadde også sagt at han visste hvor rømlingen (min kjære) befant seg. Man har hørt endel historier om "tap av ansikt"
og hva det kan føre til, så vi flyttet. Ingen fikk vite hvor.
Det som følger kunne med fordel ha kommet i en annen tråd. (Tips og råd?) Om en flink moderator ønsker å flytte/kopiere er det ok.

Skilsmisse for thaier/advokatbistand.

Det er tre måter en gift thaikvinne kan oppnå singel-status på. 1) Om ektefellen dør. 2) Om ektefellen blir med til Amphur og skriver
under papiret for skilsmisse. 3) Om hun går til rettssak og får medhold.
Mange thaimenn nekter å underskrive om det ikke er i deres egen interesse. I vårt tilfelle rømte hun fra et voldelig forhold, for ham
var dette "tap av ansikt" og han truet med å drepe henne. Antagelig for å bevare en slags verdighet/anseelse.
I retten legger man vekt på at ekteparet har levd adskilt i minst 3 år. At det er utenkelig for henne å gå tilbake til samlivet. Og om
eventuelle felles barn ikke ønsker at foreldrene gjenopptar samlivet.
I vårt tilfelle var disse kravene innfridd.
Det var kostnader til advokat som lenge stoppet våre planer. Vi sjekket flere steder, bl.a. Thai Legal i Pattaya. De skulle ha 100000
bath for å føre en sak i Roi Et. Vi fikk kontakt med en advokat i Khon Kaen, han har ført saken og det har kostet oss 20000 bath.
Det har tatt to måneder, kun ett frammøte i retten for min kjære. Eksen prøvde selvfølgelig å kreve penger, men det ble avvist av
den kvinnelige dommeren. Vi hadde bankutskrifter som viste at vi hadde sørget for foreldrene og barna til min kjære.

Jeg vet at advokaten vi brukte tar slike saker overalt i Thailand. Mange av kvinnene kommer jo fra Isan, men ikke alle.
Han snakker lite engelsk så best om en thai snakker med ham. Han heter บัญญัติ โยมา tlf.nr.:091-4167291.
Husk å skrive en kontrakt/avtale om hans salær og hva det inkluderer. 50% på forskudd, resten når papiret mottas. No cure,no pay.

Rettferdigheten seiret til slutt! Regner dog med at jeg har en fiende for livet!

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 428 Innlegg:

Gratulerer med ett skjær i sjøen mindre.   Lykke til vidre. :rose: 

A.H.

Henry

Henry

Medlem

• Medlemmer
  • 191 Innlegg:

Gratulerer med ett skjær i sjøen mindre.   Lykke til vidre. :rose: 

A.H.

Takker masse for det, Arild!! Håper du har det bra med deg selv og familien! Henry.

Stein19

Stein19

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 665 Innlegg:

Hei Henry!

Vil bare si at det var flott å høre fra deg igjen.

Må bare innrømme at jeg har lurt på hvordan livet har utviklet seg for så åpen person som deg  her på forumet,- men dog uten at jeg har vært kar om å drive " etterforskning".

Flott at ting ordner seg.

Hilsen  Stein

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 428 Innlegg:

Dine opplevelser er tøffe Henry.   Det er bra at noen tør å skrive om det negative og vanskelige også, for livet i Smilets Land er ikke bare smil og glede.   Det har jeg så vist følt på kroppen selv.   Jeg håper du skriver vidre, og kanskje legger ved noen bilder.   Det er mye å lære for andre, som ikke kjenner dette så anderledes landet og kulturen her.

Arild.

Henry

Henry

Medlem

• Medlemmer
  • 191 Innlegg:

Dine opplevelser er tøffe Henry.   Det er bra at noen tør å skrive om det negative og vanskelige også, for livet i Smilets Land er ikke bare smil og glede.   Det har jeg så vist følt på kroppen selv.   Jeg håper du skriver vidre, og kanskje legger ved noen bilder.   Det er mye å lære for andre, som ikke kjenner dette så anderledes landet og kulturen her.

Arild.

Livet er tøft Arild, det vet vi begge, da må noen opplevelser også bli tøffe.
Jeg er ikke så redd for å skrive om det jeg har opplevd, tenker vel at om noen vil bruke det mot meg,
så vær så god!
Hadde noen tanker om det du sier "for i Smilets Land er ikke bare smil og glede."
Vi SKAL ha respekt for kulturen i det landet vi velger å bo i. Det har du sagt mange ganger, Arild, og
det er helt riktig!
Så vet vi at mesteparten av thaiene tilber Buddha, går i kloster og gir mat til munkene. De skal opptre
vennlig, høflig og forekommende, i følge tro og kultur. De kan og skal ikke ta livet av noe eller noen.
Da blir det så utrolig meningsløst og vondt å se på nyhetene at barn på 5-6 år er drept p.g.a en eller
annen tåpelig demonstrasjon!!

Hvem er vi, hvor går vi hen?

Er nødt til å oppsøke Bangkok i nærmeste framtid. Vet ikke om jeg overlever det, men håper i det lengste!

Fatt mot folkens! Verden går videre!

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 428 Innlegg:

Det er å håpe at Thailand også tar vare på vanlige arbeidsfolk i fremtiden.   Nå blir den fattige arbeider tråkket brutalt ned av den rike elite.   Hvilken "farge" de har er uvesentlig, for medmenneskelige rettigheter har de ikke.   Tross dette vil jeg fremdeles bo i Thailand.   Jeg har en snill og god kone, og en kone og tre gutter som trenger meg.   Med min pensjon kan guttene få en mye bedre utdannelse, og DET er veien ut av fattigdommen.   Jeg kan rett og slett ikke svikte mennesker, som er glad i meg og stoler på meg.   Jeg har ingen rett til å være så egoistisk.   Jeg har ingen glede av å eie ting, døde ting er for meg døde.   Hus og land eier selvfølgelig min trofaste og gode kone.   En stor motorsykkel og en pen Toyota Fortuner eier hun også.   Noen skriftlig kontrak vil jeg ikke ha.   Jeg vil KUN eie gleden av over livet, og se andre mennesker få det tryggere og bedre.   Jeg tor ikke på hverken Gud eller Satan, men på det gode i mennesket.   DET farger mit liv, og derfor går livet vidre i faste gode og trygge spor.   For oss alle sammen. :smile: 

A.H.

Henry

Henry

Medlem

• Medlemmer
  • 191 Innlegg:
Den største glede i livet er å glede andre har det blitt sagt. Det er det Arild sier, og jeg gir min fulle støtte til ham!

Når det kommer til trådens opprinnelige tema: " Hvem er jeg, hvem har jeg blitt," er det litt mere vanskelig. Skal
dog prøve å gi et svar.
Jeg er vel den samme personen som jeg var, nysgjerrig på livet, glad i livets goder og interessert i andre menneskers
skjebne.. Jeg har alltid vært opptatt av rettferdighet. Som i fordeling av goder. Politikerne i Norge snakker om det, men
lite har skjedd. Det finnes mange fattige i Norge, verdens " rikeste" land. Gamle og syke mennesker som sliter med
sine problemer uten å bli hørt. Norske myndigheter er veldig på hugget for å markere og gjennomføre bistand til den
tredje verden, men ikke fullt så ivrige til å hjelpe de som har behov i eget land.
Snakk ikke til meg om snylterne, vi bør ha systemer som kan skille dem ut.

Alt i alt er jeg vel desillusjonert, men ikke bitter. Man forventer at politikerne skal gjøre mer enn å reise business-class
og skrive reiseregninger. De må gjøre jobben de er satt til! I min jobb som yrkessjåfør var arbeidstiden opp til 20 timer
i døgnet. Det betyr at alt annet måtte avlyses eller utsettes, familieliv og alt annet. Jeg kunne ikke gå til frisøren, tannlege
eller på polet i arbeidstiden som offentlige ansatte kunne/kan. Forskjellen er stor mellom "arbeider" og maktmenneske
eller rik, også i Norge.

Det vil aldri bli et rettferdig samfunn, ikke i noe land. Jeg tror utviklingen vil bringe oss stadig nærmere avgrunnen.
Vi graver vår egen grav slik vi forurenser jordkloden. Eneste drivkraft er vekst og profitt.

Man bør ha tenkt gjennom hva meningen med livet er. Gjort opp sin sak om man har en Gud.

Most of all : Hope to see you all On The Dark Side Of The Moon!! :)

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

det var en av byens "beste "menn som i et "alvorlig " lag  takket for maten,

sluttreplikken  vil jeg ikke glemme::

"jeg håper det er  en gud! og at jeg kommer til himmlen,,

for kommer jeg til helvte,,, så møter jeg kona!!

slik kan faktisk "særnorske" ekteskap arte seg!

Pain is temporary, honor lasts forever.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere