Gå til innhold

Foto

Ingen vaksine? Du kan bli nektet innreise

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
5 svar til dette emnet

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

NETTAVISEN: Har du ikke vaksinene i orden, kan du bli nektet på grensen, selv om smittefaren i landet er minimal.

– Det er stor forskjell på hva som er påkrevd, og hva som er anbefalt innen reisemedisin, forteller Kjersti Alice Jortveit, daglig leder på reiseklinikken Sørover. Hvilke vaksiner som bør tas, avhenger ikke bare av hvilke land du skal besøke, men også hvor og hvordan du skal bo og hva du skal gjøre. Les mer >>>

negah53

negah53

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 568 Innlegg:
Har da aldri hørt om at noen er blitt spurt om vaksiner ved innreise til f,eks Thailand.

Chrismic

Chrismic

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 326 Innlegg:
Utrolig at Nettavisen ikke innhenter kommentarer fra andre eksperter, når denne lederen fra en reisemedisin klinikk, kan komme med en så sterk uttalelse. Som hun selvfølgelig kommer med for å skremme reisende til å bruke deres tjenester..
Hun burde i det minste komme med noen historier fra personer som har blitt nektet innreise i et land på grunn av manglende vaksine, for å underbygge sin sterke påstand.

Husker jeg tok en slags hepatitt vaksine, når jeg reiste til Cuba for mange år siden. Jeg fikk ikke noe bevis eler papir som sa at jeg hadde tatt denne vaksinen. Så hadde jeg blitt stoppet i en vaksine kontroll på en flyplass. Hadde jeg ingen bevis på at jeg virkelig hadde tatt denne vaksinen .

Min eneste erfaring med medisinsk kontroll på en flyplass er fra Cuba , da alle må fylle ut en medisinsk erklæring, som gies til medisinsk personell i immigrasjonen på flyplassen, de leser igjennom din erklæring og kanskje stiller deg et par spørsmål og så får du komme inn i landet, hvis du har svart nei på alle spørsmål .

Men under svineinfluensaen for et par år siden, ble alle fly avganger fra Mexico til Cuba stoppet og var du litt forkjølet når du kom til denne medisinske kontrollen, kunne du risikere å ende direkte opp på et sykehus i Cuba i 5 dager, i påvente av resultatet av svineinfluensa testen.:o

fro63

fro63

Medlem

• Medlemmer
  • 51 Innlegg:
Hvor mange er det egentlig som har vaksinasjonspapirene med seg i håndbagasjen når de er ute og reiser?

Thanoo

Thanoo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 498 Innlegg:
Jeg har alltid med meg det, ligger i en liten mappe sammen med passet, det bare ble slik for flere år siden.
Har førøvrig aldri måtte vise det frem noen steder jeg har reist.
Det gutta på gamlehjemmet angrer på hvis du spør Dem,
er det De hadde tenkt å gjøre, men IKKE har gjort!

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 853 Innlegg:

Jeg har alltid med meg det, ligger i en liten mappe sammen med passet, det bare ble slik for flere år siden.
Har førøvrig aldri måtte vise det frem noen steder jeg har reist.

Jeg tror grunnen til at du aldri har blitt spurt om å vise dette kortet er at du kommer med fly fra destinasjoner som ikke har farlige virus, hvis du f.eks. hadde kommet fra en flyplass i Vest Afrika så tror jeg sjansen er ganske stor for at du må vise dokumentasjon på at du har vaksine mot gul feber.

Jeg har alltid med det gule vaksinasjons kortet når jeg er ute og reiser.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Asean

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere