Gå til innhold

Foto

Mye dyrere å sende penger til utlandet

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
42 svar til dette emnet

...............

...............

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 636 Innlegg:

Ikke til Thailand, men jeg har heldigvis en jeg stoler så godt på i mottaker enden. Att hun har fått ett skandia visa kort.
Tilknyttet en konto som ikke brukes til annet jeg navnga den "FERIE" ;)

Så overfører jeg internt til den kontoen, pengene er tilgjengelige i Filippinene 2 sekunder senere.
Skandiabanken har ingen gebyrer for minibankuttak i Asia. Så da betaler mann kun det den aktuelle minibanken finner på for utenlandske kort.

Leste att i Phil er det egentlig ikke lov, men gjøres veldig mange steder. ca 200 php mener jeg og ha regnet meg til. I Thai hørte jeg en snakket om 150 Bath for det samme.

Min erfaring er att det er rimelig spesielt om maks uttak tas ut, for det minibanken trekker er statisk.
Og overføringstiden er det få som slår.

obs. selvfølgelig sett det kortet i nettsikkerhet, slik att en kode du ikke gir ut, må brukes på nett.

Dette innlegget har blitt redigert av hillebillys: 22 september 2012 - 09:49

lurifaks

lurifaks

Medlem

• Medlemmer
  • 1 664 Innlegg:

Ikke til Thailand, men jeg har heldigvis en jeg stoler så godt på i mottaker enden. Att hun har fått ett skandia visa kort.
Tilknyttet en konto som ikke brukes til annet jeg navnga den "FERIE" ;)

Så overfører jeg internt til den kontoen, pengene er tilgjengelige i Filippinene 2 sekunder senere.
Skandiabanken har ingen gebyrer for minibankuttak i Asia. Så da betaler mann kun det den aktuelle minibanken finner på for utenlandske kort.

Leste att i Phil er det egentlig ikke lov, men gjøres veldig mange steder. ca 200 php mener jeg og ha regnet meg til. I Thai hørte jeg en snakket om 150 Bath for det samme.

Min erfaring er att det er rimelig spesielt om maks uttak tas ut, for det minibanken trekker er statisk.
Og overføringstiden er det få som slår.

obs. selvfølgelig sett det kortet i nettsikkerhet, slik att en kode du ikke gir ut, må brukes på nett.

Ærbødigst.

Det er mye dåligre kurs på kort en på nettbank

vennlig hilsen

lurifaks

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:

Ærbødigst.

Det er mye dåligre kurs på kort en på nettbank

vennlig hilsen

lurifaks

Det hele kommer an på hvor mye man skal overføre

Kursene hos VISA er egentlig veldig bra, og sist jeg sjekket var de hårfint bedre enn kursene som f.eks SCB gir for norske kroner mot thailandske baht (5,36 vs 5,34). Men det er en valutapåslag på 1,75 prosent når du bruker norsk visakort i utlandet. I tillegg tar den thailandske banken et ATM-gebyr på 150 baht for bruk av utenlandske kort.

Inntil ca 13000 THB er det i dette tilfellet billigere å bruke visakort-metoden enn å overføre NOK fra Skandiabanken til Siam Commercial Bank. Hvis VISA og SCB gir nøyaktig samme kurs (f.eks 5,35) så går grensen ved ca. 10000 THB for hvilket alternativ som er billigst.

Dette innlegget har blitt redigert av torasap: 22 september 2012 - 17:53

For øvrig mener jeg at Kartago bør ødelegges

01110100 01101111 01110010 01100001 01110011 01100001 01110000

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Norge

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere