Gå til innhold

Foto

Mye dyrere å sende penger til utlandet

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
42 svar til dette emnet

lord

lord

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 1 404 Innlegg:

De må i hvert fall få dekket inn kostnaden på en eller annen måte. De kan jo også la fortjenesten på andre tjenester dekke inn kostnaden (kryss-subsidiering).

Det forstår jeg, men for meg er det hva det koster meg, totalt, å bruke de til å sende penger som er det interessante i denne sammenheng.
Man trenger jo faktisk ikke å benytte de heller til noe annet, om man ikke vil det.
Er jo bare å overføre fra en annen bankkonto på nettet, og til din bankkonto hos de, og føre beløpet over til konto i utlandet.

Brikkus

Brikkus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 6 055 Innlegg:

Forå sende 5000 NOK til Thailand skal DNB totalt ha 103 NOK - hvor 60 NOK er gebyr.

Her skriver du litt feil, man sender ikke 5000 NOK, man sender THB. Velger du NOK så tar ikke dinbank eller skandiabanken noe gebyr.

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

Her skriver du litt feil, man sender ikke 5000 NOK, man sender THB. Velger du NOK så tar ikke dinbank eller skandiabanken noe gebyr.

Jeg siterer Finansportalen - NOK er valget - ikke THB.

Brikkus

Brikkus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 6 055 Innlegg:

Men du velger også hvilket land du skal sende til :)

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 867 Innlegg:

Ganske spesielt at Skandiabanken som hevder å være såkalt "gebyrfri" er av de som snyter deg mest på kursen, så om man skal sende et beløp på bare noen få tusenlapper, NOK, så er de noen av det man taper absolutt mest på å benytte, selv om de hevder å ikke ta noe gebyr for selve forsendelsen.:unsure:
Storebrand Bank tar vel heller ikke gebyr for forsendelsen, men lurer på om de også har like elendig kurs som Skandiabanken, og tar det igjen på den måten?

Skandiabanken tar ikke gebyr ved utlandsoverføringer hvis du overfører i NOK, hvis du overfører i THB så tar de et vekslings gebyr.

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

Skandiabanken tar ikke gebyr ved utlandsoverføringer hvis du overfører i NOK, hvis du overfører i THB så tar de et vekslings gebyr.

Men mottaker av pengene må betale gebyr for å få pengene i THB...

Og skal avsender kompensere for dette, må det sendes et litt større beløp.

og da er vi vel i utgangspuktet omtrent der vi startet...

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

Det tror jeg med minst 99 % grad av sikkerhet er helt riktig. Send i NOK !

Brikkus

Brikkus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 6 055 Innlegg:

Det tror jeg med minst 99 % grad av sikkerhet er helt riktig. Send i NOK !

Enig send NOK, jeg har funnet ut at det lønner seg for meg.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:
ikke bare det, det koster nå 1200 nok,s i mnd og få vidresendet posten, i fjor var det 400 flis

Pain is temporary, honor lasts forever.

Don Muang

Don Muang

Medlem

• Medlemmer
  • 298 Innlegg:
Hvis jeg vil sende NOK 5000,- fra min konto i Sparebank1 til en konto i Kasikorn Bank, må jeg sette inn kr 5050,- siden banken tar kr 50,- i gebyr, selv om jeg haker av for at mottaker skal betale alle gebyr.

Jeg mener å huske at Kasikorn tar ca 150 Baht i andre enden, men er litt usikker.

Dette innlegget har blitt redigert av Don Muang: 20 september 2012 - 14:31

I don’t need sex, the Government fucks me everyday

.

Warning: This post may cause cancer in the state of California.

Brikkus

Brikkus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 6 055 Innlegg:

Hvis jeg vil sende NOK 5000,- fra min konto i Sparebank1 til en konto i Kasikorn Bank, må jeg sette inn kr 5050,- siden banken tar kr 50,- i gebyr, selv om jeg haker av for at mottaker skal betale alle gebyr.

Jeg mener å huske at Kasikorn tar ca 150 Baht i andre enden, men er litt usikker.

Opprett konto i en annen bank, det er gratis. Skandiabanken eller dinbank. Da er det null gebyr

TingTongChris

TingTongChris

Medlem

• Medlemmer
  • 32 Innlegg:
Gjorde en test for 1 mnd siden. Sende 45.500 bath samme dag fra både Skandiabanken og Fokus Bank. Lot mottaker betale gebyr, og begge overføringer ble redusert med samme bath beløp. Skandiabanken ble da 176 kr dyrere :o ..... Frem til nå har jeg også levd med ilusjonen av at Skandiabanken er SÅ FANTASTISK OG BILLIG

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

Gjorde en test for 1 mnd siden. Sende 45.500 bath samme dag fra både Skandiabanken og Fokus Bank. Lot mottaker betale gebyr, og begge overføringer ble redusert med samme bath beløp. Skandiabanken ble da 176 kr dyrere :o ..... Frem til nå har jeg også levd med ilusjonen av at Skandiabanken er SÅ FANTASTISK OG BILLIG

Det forundrer meg ikke et halvt sekund.

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 867 Innlegg:

Hadde du sendt Norske kroner så hadde Skandiabanken vært billigst

lord

lord

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 1 404 Innlegg:
Men om man så bare sender NOK, hadde det vært interessant å visst om det er forskjeller mellom de Thailandske Banker for hva de tar i vekslingsgebyrer eller/ faste gebyrer for å få det inn på konto der i THB?:unsure:

Xin Chao

Xin Chao

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 5 372 Innlegg:
Noen som har prøvd å sende i USD? Det gjør jeg hit til Vietnam og i disse dager kommer vi godt ut med det.

Dette innlegget har blitt redigert av Xin Chao: 21 september 2012 - 11:02

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 450 Innlegg:
Bank2.no tar bare 35 kroner i gebyr , og jeg sender i NOK .

Mottager Kasikorn tar ikke noe gebyr så vidt jeg kan se

lurifaks

lurifaks

Medlem

• Medlemmer
  • 1 664 Innlegg:

Men mottaker av pengene må betale gebyr for å få pengene i THB...

Og skal avsender kompensere for dette, må det sendes et litt større beløp.

og da er vi vel i utgangspuktet omtrent der vi startet...

Ærbødigst.
DNB tar 60 nok for å overføre nok til SCB i thailand SCB tar ca.330 THB i gebyr til din egen konto

vennlig hilsen

lurifaks

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 867 Innlegg:

Ærbødigst.
DNB tar 60 nok for å overføre nok til SCB i thailand SCB tar ca.330 THB i gebyr til din egen konto

vennlig hilsen

lurifaks

Tar SCB en valutamargin i tillegg til gebyret, eller er 330THB hele kostnaden uansett hvor stort beløp du sender?

lurifaks

lurifaks

Medlem

• Medlemmer
  • 1 664 Innlegg:

Tar SCB en valutamargin i tillegg til gebyret, eller er 330THB hele kostnaden uansett hvor stort beløp du sender?

Ærbødigst.
Har sendt mellom 2 og 10000 nok og da er det det samme

Ingen andre utgifter

vennlig hilsen

lurifaks

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Norge

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere