Gå til innhold

Foto

Liten tro på Vollvik i Thailand

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
20 svar til dette emnet

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

Tror Idar VollviksThailand-eventyr vil svi på pungen: - Han har fullstendig undervurdert markedssituasjonen.

Det sier Telenors Asia-sjef, Sigve Brekke. Brekke siden til NA24 at det i India er ulovlig med virtuelle operatører og at det generelt i østen er svært uvanlig.
- Det eneste jeg har hørt er Idar Vollvik i Thailand. Han har fullstendig undervurdert markedssituasjonen og det er bare å ønske ham lykke til, sier Brekke.
Vollvik svarer: - Han tar feil. Det er sinnsyk bra marginer for virtuelle aktører som oss

- Vi har dobbelt så høye marginer i Thailand som vi hadde i Chess-tiden hjemme i Norge, fortsetter han.

Les saken i NA24 >>>

Click here to view the article

sarotti

sarotti

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 204 Innlegg:
Den samme mannen som har kjørt Telenor til h... i India maler fanden på veggen for Idar Vollvik. Jaja han har jo vist hvordan det ikke skal gjøres. Kanskje Idar er litt smartere da?
Thailand Frelst

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:
Det skal bli spennende å følge. Personelig så er jeg litt pessimistisk på Idar sine vegne, uavhengig av hva Telenors Asia Sjef. Telenor har tross alt mer enn 10 års erfaring i Thailand allerede.

Derimot så tror jeg de er fornøyd med å la noen andre dra lasset, og gjøre de kostbare erfaringene før markedet er oppe å går.
Redigert signatur

runeli

runeli

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 014 Innlegg:
Er redd det blir vanskelig for mr. Vollvik. Spillereglene for nye aktører er ikke helt det samme som i Norge. Jeg vet Aircel Digilink India forsøkte i 2010/2011, men valgte å trekke seg ut etter å ha investert flertals mil bath.

Gutten har "guts", så ingenting er umulig

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 723 Innlegg:

Er redd det blir vanskelig for mr. Vollvik. Spillereglene for nye aktører er ikke helt det samme som i Norge. Jeg vet Aircel Digilink India forsøkte i 2010/2011, men valgte å trekke seg ut etter å ha investert flertals mil bath.

Gutten har "guts", så ingenting er umulig

"Investere" i ett nasjonalistisk land som Thailand, det er det ikke mye trygghet i.Postet bilde

A.H.

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 896 Innlegg:
Til nå er max utenlandsk eierandel 49%. I dag leste jeg i The Nation at telemyndighetene ønsker å stramme inn dette ytterligere. De vil forby utenlandske eierandeler som er så store at de har avgjørende innflytelse på selskapet. Så om en utlending eier 20% og resten av aksjene er fordelt på små poster, så vil den utenlandske eier ha avgjørende innflytelse og det vil myndighetene gjerne forhindre. At Thailand er nasjonalisteisk er en sterk underdrivelse!

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

At Thailand er nasjonalisteisk er en sterk underdrivelse!

På en måte så liker Thailand med tanke på hvordan de ikke lar seg rævkjøre av utlendinger, men de rævkjører sin egen befolkning i tillegg, og det er noe jeg ikke liker.

Det finnes ikke mye rettferdighet i det landet der desverre, foruten de som er på rett side til enhver tid, eller i øyeblikket.
Redigert signatur

runeli

runeli

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 014 Innlegg:

På en måte så liker Thailand med tanke på hvordan de ikke lar seg rævkjøre av utlendinger, men de rævkjører sin egen befolkning i tillegg, og det er noe jeg ikke liker.

Det finnes ikke mye rettferdighet i det landet der desverre, foruten de som er på rett side til enhver tid, eller i øyeblikket.

Jeg er redd at før eller senere så må Thailand bite i grasset og gi mer spillerom for utenlanske aktører. Det ulta nasjonale styresettet kommer neppe til å overleve i fremtiden.

tdr

tdr

Medlem

• Medlemmer
  • 1 245 Innlegg:
Tidligere i dag dukket det opp en sak på veggen min på facebook fordi noen av mine venner er i Vollviks "fanside" der.

Man kan jo lure på hva det er han ønsker tjene penger på i Thailand?

Følgende bilde med denne teksten:

Idar Vollvik:

"Tror dere vi kan selge noe særlig av denne T-Skjorten?"

Postet bilde

Lang vei fra mobil til t-skjorteselger, eller? Inspirasjonen er kanskje at de selger begge fra boder overalt her nede i Thailand :)

Velkommen til asianet.no

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:
Mangemillionær og investor Sten Ture Jensen beskylder Vollvik for thailandsk aksjebløff.

Amazing Thailand. Hvor mange suksessfulle investerings historier hører man egentlig om i Thailand. Hvor mange av forumets medlemmer som har investert i sine egne prosjekter, som gir god nok avkastning til å leve godt?

http://www.na24.no/article3524964.ece

Dette innlegget har blitt redigert av Phay: 04 desember 2012 - 11:46

Redigert signatur

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:
i følge samme artikkel har de allerede ordnet opp - så akkurat dette var vel storm i et vannglass....

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:
Alle vet bedre enn de folka selv som ting gjelder for.....:lol: :lol: sladdrekjerringer

:hoho:

Ottar

Ottar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 709 Innlegg:
Vollvik= muligens en kriminell banditt som er for sleip til å kunne få has på,
han vet å spille på de riktige strengene.
En moderne sjalatan muligens.

Holdt på med noen handler i dno engang i tiden og han var en av de som herjet på dvs, til sin egen lomme selvfølgelig og lot gutta boys sitte igjen med svarteper, de fleste som hørte på Vollvik ble rundlurt, gutten gikk ut i Bergens tidene og sa at han skulle være langtids aksjoner etter han og muligens Berge Larsen hadde kjørt opp kursen, men det de gjorde var å tømme sine aksjer på topp hos småaksjonærene som fikk sitte igjen med svarteper når dno falt som stein i luft, for dno var nok bare en boble da.

Vel børsen har vel aldri vært helt stueren, dvs de med mest penger har styrt kursen dit de vil og så tømt seg på småaksjonærene, men Vollvik klarte ikke stå løpet ut og brakk nakken på børsen tilslutt mens småaksjonærene klarte seg rimelig bra.

Børs er kun et pokerspill, der de satser når de har oddsen på din side og selger deg ut når kursen er blitt for høy, men Vollvik klarte ikke følge med i svingene til slutt, børsen ble for tøff for Vollvik, det nytter ikke å bløffe kontinnuerlig for en dag ligger de der selv med nasen i været mens andre fortsetter med sine gjøremål og tar inn den ene bargainen etter den andre,
for det er enkelt, kun 4 klasse matte trengs for å evalure et selskap, asset 100 millioner - liabilities 50 mill= ,og dette klarte ikke Vollvik i lengden.
Nå selger Vollvik gaffler og annet svada på fb via andres fb side, litt av en luring.

Jeg ville ikke gjort en handel med den mannen Vollvik selv om noen betalte meg for å gjøre det, er tilliten brutt klarer personene aldri å rette den opp igjen, slik er det bare.

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 766 Innlegg:
Vollevik er vel i desperat pengenød ennå, hadde aldri kommet til å invistere i noen av hans prosjekter....

parachinburitroll

parachinburitroll

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 429 Innlegg:
vil ikke invister mine surt erverved kroner i et slikk marked fremstøt da invisteringer i TELE SELSKAPER ute er høy risk invistering med vinn eller forsvinn faktor.

TELENORS FORSØK PÅ Å KOMME INN PÅ DET INDISKE MARKED ER JO ET STJERNE EKSEPEL PÅ HVOR GALT DET KAN GÅ NÅR MAN SAMMARBEIDER MED USERØSE AKTØRER .

Telenor er stor investor i blant annet D TAC (THAI HALV NASJONALT FIRMA ) dette er en av de bedre invisteringe telenor har utført da dem har fått trolig god avkastning på sin invistering på vegne av blant anet Norske skatteytterer (VI ALL Norskestatsborgerer er jo eierer av akjser i dett firma via statens eierskap )

TELENOR / STATOIL / SAS ER DEL STATELIGE FIRMA MED OGSÅ PRIVATE MED EIGERER .

repensentantene i styrene her er jo valgte på general forsamlingen i konsørnene norske myndigheter som oftes har stor eier andel er jo med på og nominere styremedlemener VI NORSKESTATSBORGERER VELGER JO VIA VÅR STEMESEDEL HVEM SOM SKAL VELG FOR OSS .BRUK DIN STEMMERETT VED VALGER .UANSET VILKE PARI DU STEMER PÅ .Du må følge ditte eget hjerte og mage følese re vilket pari du velger å støtte .

HEL private Firma driftes på om trent samme mått men her er AKSJE INVISTORENE (eierene ) (Sore eierer er som offets RIKINGENE ) små eierene den vanlige mann kvinne (MIDELKLASSEN )

BOBLE FIRMA ER JO DEM SOM LOVER SOM OFTES STOR HURTIG AVKASTING MED LITEN RISK . mens andre FORTELLER AT DET ER STOR RISK
HVILKNE FIRMA SOM HER SKAL UTROPES TIL SERØST ELLER USERIØST BØR DERER FINNE UTAV SELV .
Tips undersøk foretnings historiken til storeierene i firma .mang tideligere konkurser i tideligere eier forhold kan si noe om om det er useriøse grådigperer
kan stå som en vikigt råd til små invistorer (forvaltere av familens økonomi ) for invisterer disse hos useriøse går dere rett 5 på da det er suging av penger fra private små og midelstor investorer disse ønsker å stikke i egen lomme for å bli rikere .

vollvik og andre konkurs rytterer bør derre ikke invister hos . mine sparepeger plaserer jeg ikke i hans hender .
hilsen
troll

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

TELENOR / STATOIL / SAS ER DEL STATELIGE FIRMA MED OGSÅ PRIVATE MED EIGERER .

Forskjell på Vollvik og og de nenvte selskaper, er at de har ressurser og støtte på ett litt høyere plan. De har tid til å feile, lære, legge ny strategi, samt staten i ryggen som beskytter deres interessert.

På det nivået er det ett politisk spill, og ikke bare business as useall.

Dette innlegget har blitt redigert av Phay: 08 desember 2012 - 13:44

Redigert signatur

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Mangemillionær og investor Sten Ture Jensen beskylder Vollvik for thailandsk aksjebløff.

Amazing Thailand. Hvor mange suksessfulle investerings historier hører man egentlig om i Thailand. Hvor mange av forumets medlemmer som har investert i sine egne prosjekter, som gir god nok avkastning til å leve godt?

http://www.na24.no/article3524964.ece

nå har l både jara hydro og jotun gjordt det bra thailand sove jeg m nera og endel andre selskaper jeg kjenner da det gjelder nettavisens jornalistikk her med omtalen av de to aktørene må jeg flire, sten tures satsing på en øy i andaman er vel sammeluftslottet som vollviken, jeg lurer på hvor mange nordmennsom har tapt penger i thailand jeg,så sier noen at thaiene er dumme, jeg må le.....

Pain is temporary, honor lasts forever.

parachinburitroll

parachinburitroll

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 429 Innlegg:

Forskjell på Vollvik og og de nenvte selskaper, er at de har ressurser og støtte på ett litt høyere plan. De har tid til å feile, lære, legge ny strategi, samt staten i ryggen som beskytter deres interessert.

På det nivået er det ett politisk spill, og ikke bare business as useall.

PHAY du som meg er trolig små gamblerer på akjser vi invisterer trolig forskjellig ut fra våre valg /analyser .
Post Tyvhans har quote av deg er faktisk dem små sparerer bør lette å finne før dem invisterer hos private firma .

DET ER JO DETTE JEG PRØVER Å FORKLARE DERRE .
MEN NÅR NORSKE STATS BEDRIFTER INVISTERER I UTLAND ER DET BISSNIS MED POLITISK OGSÅ UNDERTONER .NORGE KJØPER /SELGER FOR Å TJENE PENGER .NOEN GANGER ER DETTE OGSÅ EN MÅTTE Å DRIVE ØKNOMISK U HJELP PÅ (SKJULTE LÅN TIL UTLAND )HJELP TIL SELV HJELP .

skal jeg forsete .

vollvik oppererer i bisnnnis ene å alene for å tjene penger til egen lome som alle private invistorer bedriver når dem spekulerer i markeder .

penger vollvik nå bruker til å invister i sitt ny selskap kommer høyt sansynligt fra det tideliger firmaet han tapet for hardt ennen ut fra grådighet eller IDIOTI .
DET ER DETTE SOM GØR AT HAN BLIR ANSET SOM USERIØS AKTØR .HER er det muligt at han kan være en av hvitsnipp folkene .

bissnis trolle

Dette innlegget har blitt redigert av parachinburitroll: 08 desember 2012 - 14:10

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:
INVESTERER !!!!!!!!!!!!

:hoho:

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 280 Innlegg:
Vollvik med Thailand-avtale: – Jeg skal pendle.

Den tidligere Chess-kongens nysatsing, Geddit, har signert avtale med det thailandske mediekonglomeratet Bec-Tero. – Vekstpotensialet er enormt, sier Vollvik.

Ivar Vollviks nyeste satsing, appen Geddit, har signert en samarbeidsavtale med det thailandske underholdnings- og medieselskapet Bec-Teros administrerende direktør, Brian Lindsay Marcar.

Bec-Tero-konsernet, hvor Marcar er største eier, eier blant annet Thailands største kommersielle TV-kanal, et plateselskap, flere radiokanaler, Thailands største online billettoperatør samt produserer film og TV.

Sammen har Marcar og Vollvik dannet fellesforetaket Geddit Thailand, hvor førstnevnte eier 51 prosent av aksjene og Geddit resten.

https://e24.no/naeri...pendle/24384748

Idar Vollvik satser på app i Thailand.

https://www.dn.no/gr...-app-i-thailand

Investor putter inn 4 millioner kroner.

https://shifter.no/i...llioner-kroner/

Dette innlegget har blitt redigert av Acer: 03 juli 2018 - 13:04

Livet seglar fort forbi

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere