Gå til innhold

Foto

Hvilken reise forsikring skal ma kjøpe som skal dekke 274 dager med opphold i Norge?

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
2 svar til dette emnet

Kokkentor

Kokkentor

Medlem

• Medlemmer
  • 86 Innlegg:

Hei .. Sikkert ikke bare meg som har interesse av og vite hvilken reise forsikring man skal velge når det gjelder opphold i norge og shcengen i inntil 9mnd ( foreldre besøk). så man slipper å gå personlig konkurs viss det skulle skje noen med min fillipinske svigermor på foreldre besøk i Norge.
Hvilken reise forsikring skal ma kjøpe som kan dekke 274 dager ( 9mnd) med opphold i Norge? Helst en jeg kan kjøpe og betale online .
kokkentor :champagne:

Xyzzy01

Xyzzy01

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 290 Innlegg:

Hei .. Sikkert ikke bare meg som har interesse av og vite hvilken reise forsikring man skal velge når det gjelder opphold i norge og shcengen i inntil 9mnd ( foreldre besøk). så man slipper å gå personlig konkurs viss det skulle skje noen med min fillipinske svigermor på foreldre besøk i Norge.
Hvilken reise forsikring skal ma kjøpe som kan dekke 274 dager ( 9mnd) med opphold i Norge? Helst en jeg kan kjøpe og betale online .

Forsikring er obligatorisk, og den må være fra et godkjent forsikringsselskap. Bare de som er i listen i denne linken på den norske ambassaden - som er de som er godkjent i Schengen - godtas for søknaden. Det fungerte veldig greit å bestille fra AXA da jeg hadde besøk (langt kortere), men jeg har ingen erfaring med de øverige - eller med skadehåndtering.

Kokkentor

Kokkentor

Medlem

• Medlemmer
  • 86 Innlegg:

Forsikring er obligatorisk, og den må være fra et godkjent forsikringsselskap. Bare de som er i listen i denne linken på den norske ambassaden - som er de som er godkjent i Schengen - godtas for søknaden. Det fungerte veldig greit å bestille fra AXA da jeg hadde besøk (langt kortere), men jeg har ingen erfaring med de øverige - eller med skadehåndtering.

Det er ikke et krav om forsikring for å få innvilget 9 måneders foreldrebesøk. Søkeren skal dekkes av folketrygden under oppholdet i Norge. Det anbefales imidlertid at alle har gyldig reiseforsikring på reiser selv om det ikke er et krav fra vår side i forhold til foreldrebesøk.

Med vennlig hilsen
Visumseksjonen, Manila
kokkentor :champagne:

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Filippinene

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere