Gå til innhold

Foto

Pris fødsel

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
28 svar til dette emnet

Utpatur

Utpatur

Medlem

• Medlemmer
  • 1 564 Innlegg:

Har sjekket litt om det med forsikringer - og det er ikke så enkelt - selskapene skal sjekke i hua og ræva - og så kan det uansett bli trøbbel - ved at det står mye med fin skrift etc.

Det kan ikke være enkelt for relativt ressurssvake (utdannelse /økonomi) og orientere seg i den jungelen - og da er det nok bedre å satse på at det går bra og betale noe på offentlig sykehus hvis noen blir syke.

Men de off sykehusene er endel dårligere enn de private - etc.

Ref. Gnore - vi skal f... meg være glad vi slipper det forsikringshelvete - men det er jo på vei inn bakveien - nå forsikrer man alt fra unger til katta...

Utpatur

Utpatur

Medlem

• Medlemmer
  • 1 564 Innlegg:

En oppfølger på denne; skrev vel i en annen tråd at jeg besøkte familien rundt nyttår 2013 - og det gikk fint - var morsomt å se den lille jenta som utvikler seg bra. 

Da jeg var det fikk jeg klart inntrykk fra resten av familien at de forventet at jeg skulle bli kjæreste med moren - ingen trodde vel at man kunne bruke så mye penger uten baktanker. Men det var aldri intensjonen - og jeg føler at hun er en yngre niese eller noe slikt. Hun er ei vakker jente - og jeg var bekymret for at hun ville rote på seg en unge til på samme måten, så jeg sa etterhvert at jeg mente hun burde få seg en skikkelig farang BF fra internett et sted. 

Og det har hun nå gjort - jeg har kontakt med fyren som nok ikke er langt unna min egen alder. Han virker ok og seriøs med henne og er ressursterk nok til å ta seg av familien. Jeg har helt til nylig støttet dem med 3-4000pesos pr. mnd - og det slipper jeg nå uten å være redd for at det går dårlig med dem. Nå får hun betydelig mer fra BF og kan planlegge en framtid for seg og ungen.

Kontakten mellom meg og henne har ialle fall ikke vært negativ for henne - og jeg gir henne også råd om hvordan hun skal takle en farrang - og kan også gi han enkelte råd. 

Så jeg synes faktisk dette er blitt ganske bra ... tross de mange skeptikerne - så viste det seg at familien var ganske ok folk - men nød fører til desperasjon og mange rare handlinger. 

Thaifrelst

Thaifrelst

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 180 Innlegg:

Det er jo en liten solskinnshistorie dette, men kan likevel ikke fri meg for at det er litt sårt å tenke på at det skal være så dårlige forhold rundt i verden at ungjentene må skjele til økonomisk trygghet når de velger mann.

Men bevare meg vel. For meg ser det ut som jentene trives som fisken i vannet i slike konstellasjoner.

Utpatur

Utpatur

Medlem

• Medlemmer
  • 1 564 Innlegg:

Det er jo en liten solskinnshistorie dette, men kan likevel ikke fri meg for at det er litt sårt å tenke på at det skal være så dårlige forhold rundt i verden at ungjentene må skjele til økonomisk trygghet når de velger mann.

Men bevare meg vel. For meg ser det ut som jentene trives som fisken i vannet i slike konstellasjoner.

Den fyren det er snakk om er en oppegående fyr med humor og livserfaring - han har barn fra før han tar seg av (ett forhold) .... kan jo forstå at han blir facinert av ei ung pen jente - som var ærlig og fortalte rett ut om intensjonen bak å få farrang BF; trygg og god oppvekst for barnet og seg selv.  ( jeg rådet henne til å være 100% ærlig) - så han skrudde på sjarmen - og jeg tror ærlig hun også ble ganske facinert.  

Og da åpner det seg en helt ny verden for henne der det meste er mulig fordi økonomien ikke setter grenser som før.  

I det miljøet hun er fra har omtrent ingen unge menn jobb - og de gir f... i dama når hun blir gravid - slik som faren til barnet - som nå i tillegg har begynt å ymte om at han vil ha barnet - dette for å prøve å presse penger. Men jeg tror jentas halvbror kan ordne opp i det.

Det er også det at aldersforkjell er ikke hva det var - menn i 50-åra oppfører seg idag som ungdommer - dykker-surfer-fester-reiser- har det morro.

Denergod

Denergod

Medlem

• Medlemmer
  • 945 Innlegg:

Nå som ny spretten hannløve med gode finansielle muskler er inne i bildet er det på tide å tre ut av sponsor-rollen.

Jenta har hatt et NAV-kontor å henvende seg til i flere år og det blir feil å sende penger til jenta slik at den nye mannen får gratis tilgang for å si det på den måten.

Har skjedd at jeg har fått henvendelser fra unge jenter om å gi penger fordi utlendingen hun har vært sammen med ikke betaler nok.

Da må en bare trekke lett på smilemusklene og innse at det ikke er andres ansvar å sørge for at 50+ gutta skal få sine varer gratis.

Da er kontakten brutt for alltid. Å forsøke å forklare ei ungjente at en annen hviting har null interesse for å sponse andre hvitinger er noe man skal slite med å få de til å forstå. Trenden er at det finnes mye enkle jenter der.

En skikkelig fristelse skal man ikke la gå fra seg. Det er ikke sikkert den kommer igjen!

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 628 Innlegg:

Jaja - det blir nytt forsøk på dåp i aug ... og da trenger de penger til Gudfedre - det var nytt for meg ? Ikke så mye - var snakk om 8000 for hele dåpen med fest og det hele....

...jeg s at hun allerde hatt fått penger til dåp .... ble sur da....

Ser ut som om du har truffet drømmedama...he-he...Unnskyld at jeg ler...be henne heller bestemt å kysse deg der du er høyest når du plukker blåbær...

bad weather at work.jpg

Utpatur

Utpatur

Medlem

• Medlemmer
  • 1 564 Innlegg:

Ser ut som om du har truffet drømmedama...he-he...Unnskyld at jeg ler...be henne heller bestemt å kysse deg der du er høyest når du plukker blåbær...

Nå var det aldri snakk om å treffe "dame" - men såpass har du vel ikke lest. 

Det har jo vært noen harde "trefninger" - og hun har  ikke klart å lure meg mye - men jeg har nok bidratt såpass at hun har sluppet de helt desperate tiltakene - og det ble jo noen kroner med fødselen - men det ble jo en fin unge - så det er greit nok - og som jeg sier til henne; kan du være en god mor - så er det det viktigste - da er det ikke så viktig om skolen ikke ble det store. 

Og hvis hun nå har truffet en ok fyr som kan ta seg av henne og familien -så er det jo topp - da kan jeg stikke innom med en gave til ungen - ta en øl med fyren -og ellers gjøre hva jeg vil....   Så kan kynikerne le - men det tåler jeg bra. 

quogh

quogh

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 644 Innlegg:

Nå var det aldri snakk om å treffe "dame" - men såpass har du vel ikke lest. 

Det har jo vært noen harde "trefninger" - og hun har  ikke klart å lure meg mye - men jeg har nok bidratt såpass at hun har sluppet de helt desperate tiltakene - og det ble jo noen kroner med fødselen - men det ble jo en fin unge - så det er greit nok - og som jeg sier til henne; kan du være en god mor - så er det det viktigste - da er det ikke så viktig om skolen ikke ble det store. 

Og hvis hun nå har truffet en ok fyr som kan ta seg av henne og familien -så er det jo topp - da kan jeg stikke innom med en gave til ungen - ta en øl med fyren -og ellers gjøre hva jeg vil....   Så kan kynikerne le - men det tåler jeg bra. 

Filippinene har ingen mangel på folk som trenger hjelp. At du ser dette og yter en skjerv er beundringsverdig. Som det går fram av det du skriver er det på frivillig basis.
Hva kynikere måtte mene er revnende likegyldig. De kan umulig ha noen innsikt i hva slags forhold og fortvilelse mange fattige lever under her nede. Så stå på utpåtur, du virker å være en oppegående fyr som vet hva du gjør.

Denergod

Denergod

Medlem

• Medlemmer
  • 945 Innlegg:

Jeg bor på Filippinene litt i underkant av 6 måneder hvert år og er skeptisk til NAV-ing dersom det går utover de yngres vilje eller evne til noensinne å stå på egne ben. Sponser jeg selv noen? 

Jada, det gjør jeg. Jeg sponser studier, men ber hele tida jenta om å finne seg noen fordi jeg selv ikke er interessert i noe giftemål fordi jeg har dekket noen kostnader for henne. 

Utpaatur er jo ute av spillet inntil videre, men må kanskje tre støttende til senere dersom og hvis at..........

Jeg ser det som mye bedre at man målrettet sponser noen, i form av å få fullført studier osv enn å drive og tipse i hytt og vær med store summer. Betale overpris til alle og enhver. Bare fordi man er så innmari rik. 

Oppfordrer gjerne til å sponse dersom man er seg sitt ansvar bevisst. Nok av spretne hannløver som imponerer stort med P20.000 og mer i måneden for å "reservere" dama, men så forsvinner de etter kort tid. Finn et beløp dere kan leve med over tid og stå løpet ut inntil enkelte målsetninger er oppnådd.

Som snill onkel må nordmannen som sponser ei serveringsdame med P50.000 i måneden nevnes. Han ville bidra med P70.000, men jenta var utrolig grei og sa at 50 tusen  var nok  ;-)

O

En skikkelig fristelse skal man ikke la gå fra seg. Det er ikke sikkert den kommer igjen!

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Filippinene

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere