Gå til innhold

Foto

Sammenkomster, sosialt, bli kjent

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
16 svar til dette emnet

Remi Jakobsen

Remi Jakobsen

Nytt Medlem

• Medlemmer
  • 9 Innlegg:

Hei,

Jeg er gift med en jente fra Thailand og hun har bodd her i ca 3 mnd. Problemet er at hun ikke har møtt noen andre fra Thailand her i Norge. Finnes det noen arrangement, sosialte sammenkomster, treff eller andre i samme situasjon?

Mvh Sucharat og Remi
+47 92844671

negah53

negah53

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 555 Innlegg:
Det er nesten godt gjort. Hvor bor dere da??

Det er thai damer nesten i hver krok (og avkrok) i Norge.

Mvh

Negah53

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:
Om hun ikke treffer noen på Norsk kurs eller i nærmeste Asia butikk, så ville jeg ha begynnt å lete her

http://www.google.no...lient=firefox-a
Redigert signatur

mao

mao

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 483 Innlegg:
Velkommen til forumet.

Har hun ikke begynt må norsk kurs og møtt noen ifra Thailand der

Hvor i Norge holder dere til ?
Mao

Remi Jakobsen

Remi Jakobsen

Nytt Medlem

• Medlemmer
  • 9 Innlegg:

Velkommen til forumet.

Har hun ikke begynt må norsk kurs og møtt noen ifra Thailand der

Hvor i Norge holder dere til ?

Jeg gikk og håpet på at hun ville møte noen på norskkurset, men, ingen fra Thailand der. Fol hun har møtt tilfeldig i Asia-butikk eller på gaten har alltid vært fra Filippinene. Ikke Thailand.

Jeg har lett overalt på nettet etter arrangement eller sosialt, men alt jeg finner er ting som allerede har vært.

Vi holder til i Bærum/Oslo.

Dette innlegget har blitt redigert av Remi Jakobsen: 26 april 2012 - 12:36

Anak

Anak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 431 Innlegg:
Var det ikke nettopp "Thaifair" i Oslo da? Stor Thai-fest med mat og opptredener: Du kan også kjøre en tur til Thai-tempelet oppe på Frogner. Da blir kona di sikkert glad. Min ble i hvertfall det :rolleyes:

mao

mao

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 483 Innlegg:
Men hvis det er en trøst er det bra hun ikke har så mange venner ifra Thailand noen ok men mye sjalusi og dritt prat di imellom i Norge det er nå min erfaring
Mao

Anak

Anak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 431 Innlegg:
Ja, samme erfaringen har jeg også gjort. Be din kone velge sine venner med omhu. Sile de godt. Bedre med noen få gode venner, enn mange dårlige. Kona har vært veldig bevisst på det fra dag 1 i Norge.

oleops

oleops

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 748 Innlegg:

Var det ikke nettopp "Thaifair" i Oslo da? Stor Thai-fest med mat og opptredener

Hvis du tenker på Food Fair så har ikke den gått av stabelen enda..

Thai Food Fair - Lørdag 2. Juni

men blir jo en stund til det da..
Rart det ikke er noen på norskkurset... men Thai Buddhist Forening som det ble linket til litt lengre opp må vel være ett sikkert kort?

Alle er vi like gamle, bare til ulik tid!

Remi Jakobsen

Remi Jakobsen

Nytt Medlem

• Medlemmer
  • 9 Innlegg:
I lenken der oppe til Thai Buddistforening, så er jo Terminlisten datert 2008.

oleops

oleops

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 748 Innlegg:
Det er jo bare tilfeldig at Google sorterer søket som han gjorde på 'thai buddhist forening'
Hvis du fjerner /thaibf/ fra den fra '2008' så får du frem litt nyere opplysninger: buddhistforbundet.no

Se også litt nedover i søket så dukker det vel opp noe mer interesant også vil jeg tro..

Alle er vi like gamle, bare til ulik tid!

Janthai

Janthai

Medlem

• Medlemmer
  • 158 Innlegg:
Hei det er Songkran vann fest i Drammen lordag 28. Starter 18.00 og stenger 02.00 ifolge en plakat jeg sa her i Drammen. Far dessverre ikke tid selv, men kanskje det er noe for dere .
For info og pamelding ring Non pa 45230429 eller 96883597 bilett koster 200,-

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 799 Innlegg:
Det er også Songkranfeiring i Fredrikstad den 28.

Det jobber noen thaijenter på Halvorsens konditori i Oslo sentrum - det kan jo være et sted å stikke innom en lørdag...

Ellers er det jo no' thai-karakoke i Trondheismsveien trur eg...

Arrangementer ellers finner du på oppslag på f.eks. Chilli (asiabutikk ved Oslo City) og på Afood (Calmeyers gate eller den i Brugata).

Hvor i Thailand er din kone fra?

ranthai

ranthai

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 108 Innlegg:

Det er også Songkranfeiring i Fredrikstad den 28.

Det jobber noen thaijenter på Halvorsens konditori i Oslo sentrum - det kan jo være et sted å stikke innom en lørdag...

Ellers er det jo no' thai-karakoke i Trondheismsveien trur eg...

Arrangementer ellers finner du på oppslag på f.eks. Chilli (asiabutikk ved Oslo City) og på Afood (Calmeyers gate eller den i Brugata).

Hvor i Thailand er din kone fra?

Info er også hos Ranthai butikken,som ligger på Sinsen,og der snakker de Thai,i motsetning til overnevnte butikker som er vietnamesiske.. :)

Dette innlegget har blitt redigert av ranthai: 27 april 2012 - 14:15

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 150 Innlegg:

Hei,

Jeg er gift med en jente fra Thailand og hun har bodd her i ca 3 mnd. Problemet er at hun ikke har møtt noen andre fra Thailand her i Norge. Finnes det noen arrangement, sosialte sammenkomster, treff eller andre i samme situasjon?

Mvh Sucharat og Remi
+47 92844671

Slapp helt av ! Det går seg til. Tenkte det samme selv når dama kom til Norge. Etter hvert ble problemet det stikk motsatte. Og så er det selvfølgelig sånn at de som er ivrigst på å bli venn med dama di, ofte ikke er de aller beste vennene på lang sikt.

widarop

widarop

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 73 Innlegg:
Hvis hun går på Norsk kurs på Emma hjort så er det mange Thaier der, kona går der men hun er på språkpraksis 2 dager i uka

Remi Jakobsen

Remi Jakobsen

Nytt Medlem

• Medlemmer
  • 9 Innlegg:

Hvis hun går på Norsk kurs på Emma hjort så er det mange Thaier der, kona går der men hun er på språkpraksis 2 dager i uka

Hei, takk for alle innspill. Vi var på Ran Thai idag og handlet, der hadde de også thai "dameblader", og deretter på Thai Isaan og kjøpte ferdigmat. Veldig bra opplegg. Imorgen drar vi på den ovennevnte festivalen i Drammen. Hun går på Emmahjort, ingen thai i klassen.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere