Gå til innhold

Foto

Filippinske utfordringer

* * * * - 4 Stemmer

• Vennligst logg inn for å svare
630 svar til dette emnet

sikry

sikry

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 003 Innlegg:

Får vel heller passe på å stoppe trygdeutbetalingen dersom han ikke dukker opp til ankesaken :smile:

Noe annet er det gledelige med den norske fiskeeksporten.

I grunnen rart, skulle tro at Phils  som en øystat var godt forsynt med fisk.

Men det er vel kansje i hovedsak norsk laks som faller i smak.

(Min kone kaller den forresten "lask" og strever fælt med å få de 2 siste bokstavene riktig plassert :smile: :smile:  )

Min kone har lagt til en t , lakts og når jeg gjentar kommer det kontant salmon ok. :smile:

Her for ca. 1.mnd. siden skulle ho ha nytt pass og da skulle vi til Laksi sa ho , her var det ingen t å høre. Forundret ikke I det hele tatt. :-o

sikry

sikry

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 003 Innlegg:

Får vel heller passe på å stoppe trygdeutbetalingen dersom han ikke dukker opp til ankesaken :smile:

Noe annet er det gledelige med den norske fiskeeksporten.

I grunnen rart, skulle tro at Phils  som en øystat var godt forsynt med fisk.

Men det er vel kansje i hovedsak norsk laks som faller i smak.

(Min kone kaller den forresten "lask" og strever fælt med å få de 2 siste bokstavene riktig plassert :smile: :smile:  )

Min kone har lagt til en t , lakts og når jeg gjentar kommer det kontant salmon ok. :smile:

Her for ca. 1.mnd. siden skulle ho ha nytt pass og da skulle vi til Laksi sa ho , her var det ingen t å høre. Forundret ikke I det hele tatt. :-o

sikry

sikry

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 003 Innlegg:

Det kom jævlig mange innlegg av samme , har prøvet slette knappen ser ut til ikke å fungere.

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 574 Innlegg:

Det kom jævlig mange innlegg av samme , har prøvet slette knappen ser ut til ikke å fungere.

det nytter ikke , har selv prøvd og slette dobbel post men fikk bare et teit svar tilbake som ikke lignet grisen....

Livet seglar fort forbi

janet

janet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 403 Innlegg:

S i slutten av et ord er ikke pop i LoS, droppes ofte, (likeledes i en del spansk talende land)

Dette innlegget har blitt redigert av janet: 13 juni 2018 - 08:39

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 574 Innlegg:

«Kaptein Blod» blir landslagssjef på Filippinene.

Den tidligere engelske landslagskapteinen i fotball Terry Butcher er ansatt som ny landslagssjef på Filippinene.

59 år gamle Butcher skaffet seg et navn over hele verden da han i en VM-kvalifiseringskamp mot Sverige i 1989 fortsatte å spille til tross for at blodet rant fra et sår i pannen.

https://www.abcnyhet...-pa-filippinene

Livet seglar fort forbi

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 471 Innlegg:

Med andre ord: Endelig en mann som er villig til å blø for laget :-)

Skulle kansje vært flere av dem.

Inntrykk av hvertfall i Norge er mange en gjeng bortskjemte, overbetalte og overfladiske barn :-)

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 574 Innlegg:
Duterte skjønner ikke vitsen med å holde fredssamtaler i Norge.

Filippinenes president Rodrigo Duterte mener det er meningsløst at forhandlingene med kommunistgeriljaen skal foregå i Norge når de kan møtes på Filippinene.

Han forstår ikke hvorfor vi skal fortsette å snakke sammen i Norge. Vi kan snakke om det her på Filippinene, sa Roque på en pressekonferanse i presidentpalasset mandag, ifølge GMA News Online.

https://www.abcnyhet...amtaler-i-norge
Livet seglar fort forbi

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 574 Innlegg:
Det var viktig for oss å vise og gi ei stemme til dei som dagleg lever med frykta etter at Duterte kom til makta.

Søraust for det asiatiske fastlandet ligg Filippinene. Ein øynasjon med over 7000 øyer, eit tropisk klima og store ulikskapar blant befolkninga. 30.juni 2016 vart Duterte president, og kan gjekk raskt i gong med «Tokhang» – krigen mot narkotika. Han har sjølv uttalt at landet har over 3 millionar narkomane – og han vil gladeleg slakte dei. Dette har det siste året ført til ei heksejakt på narkomane, og det er slumområda som vert ramma hardast. Berre fordi du er fattig kan du risikere å verta drepen. Surrealistisk for oss i Noreg. Kvardagen for fattige menneske på Filippinene og i hovudstaden Manila.

Dei danske filmskaparane Simone og Anders fann ut, på ein nyttårsfest, at dette ville dei dokumentere for eit vestleg publikum som kanskje ikkje veit så mykje om denne tragedien.

Medan Anders gjer ferdig masteren sin i London, møtte eg Simone i Bergen. På ImpactHub, eit kontorfellesskap av samfunnsengasjerte menneske som på kvar sine måtar arbeidar for eit berekraftig samfunn. I ein by, og i eit land, der kvardagen til kyrkjegardsarbeidarane verkar som ein dystopisk fiksjonsroman, fekk eg vite litt meir om kva som eigentleg skjer på Filippinene. Og korleis livet er for gravarbeidarane som jobbar på Pasay City Cemetery og med den nye konstruksjonen gravarane sjølve kallar «Duterte Dompund» – eit stort gravanlegg for dei tusenvis av offera for narkokrigen.

https://agendamagasi...krig-narkotika/
Livet seglar fort forbi

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 574 Innlegg:
Veldig interessant lesning siste innlegg :)
Livet seglar fort forbi

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 19 999 Innlegg:

Enda en gang litt forbauset, jeg tok toget i polen, der traff vi på en hel gjeng med filippinere, 10-12 stykker som jobbet på hotell, vi pratet en times tid , når vi skiltes hyllet de duterte, alle sammen, merkelig at de velger akkurat det, i en slik situasjon, vi hadde ikke pratet om duterte på turen.

blir stadig minnet på filippinerenes støtte til duterte

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Filippinene

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere