Gå til innhold

Foto

Nedtelling til avreise Thailand \ Filippinene

* * * * * 2 Stemmer

• Vennligst logg inn for å svare
1177 svar til dette emnet

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 015 Innlegg:

Og 145 dg til juleferien 😎👌🍺🇹🇭🍹💃🏻

joika

joika

Medlem

• Medlemmer
  • 1 990 Innlegg:

Reiser 15 des blir til 13 jan i Thailand Men i morgen den 3 aug er det kun 4 år til jeg flytter til Thailand ser frem til dette.

Reiser 24 nov, blir til 12 januar og den 7. september er det kun 4 år til jeg flytter til Thailand. ;)

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 278 Innlegg:

Reiser 24 nov, blir til 12 januar og den 7. september er det kun 4 år til jeg flytter til Thailand. ;)

Dobbel ! (etter en halv øl :( )

Dette innlegget har blitt redigert av SomLak: 03 august 2018 - 19:41

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 278 Innlegg:

Du får sende ut nabo-(ad)varsel i god tid da, Joika. :) Ellers er nov,des,jan helt optimalt. Heldiggris ! :)

joika

joika

Medlem

• Medlemmer
  • 1 990 Innlegg:

Dobbel ! (etter en halv øl :( )

Du tåler nok ikke mosten!

Dette innlegget har blitt redigert av joika: 03 august 2018 - 19:58

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 278 Innlegg:

Du tåler nok ikke mosten!

He-he ! Tror det må være heten. Pluss at jeg runder av første arbeidsuken etter ferien. Trøsten er at da er det verste unnagjort. :)

joika

joika

Medlem

• Medlemmer
  • 1 990 Innlegg:

He-he ! Tror det må være heten. Pluss at jeg runder av første arbeidsuken etter ferien. Trøsten er at da er det verste unnagjort. :)

Bedre med ferie når drittværet setter inn..

RobertX

RobertX

Medlem

• Medlemmer
  • 1 195 Innlegg:

16 dager igjen...

M11223344

M11223344

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 145 Innlegg:

Sitter og planlegger ny tur til høsten.. September, oktober eller november, litt avhengig av billettprisene på Thai Airways :)

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 015 Innlegg:
70dg, jaggu går tiden fort👌👌👌😎🇹🇭🍻

RobertX

RobertX

Medlem

• Medlemmer
  • 1 195 Innlegg:

10 dager til utreise!

Får håpe de rekker å gjøre ferdig formalitetene rundt Thailand Elite visumet mitt nå da :-D Mere morro å kjøre e-cart gjenom flyplassen, gjenom immigrasjon og få hentet baggasjen av service folkene :-)

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 622 Innlegg:
Hva må du betale for kjøreturen ? :-)

RobertX

RobertX

Medlem

• Medlemmer
  • 1 195 Innlegg:

Hva må du betale for kjøreturen ? :smile:

ca 126.000 norske kroner :-D

Men klart, det er jo for hele pakken da med Thailand Elite Easy Access Privilege Visa. 5 år medlemskap som gir tilsammen 6 år behagelig visum tilværelse med bare 30 dagers rapportering og fornyelse 1 år om jeg ikke forlater Thailand i løpet av et år.

Om 6 år er fyller jeg 50 så da blir det pensjonist-visum.

sikry

sikry

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 108 Innlegg:

ca 126.000 norske kroner :-D

Men klart, det er jo for hele pakken da med Thailand Elite Easy Access Privilege Visa. 5 år medlemskap som gir tilsammen 6 år behagelig visum tilværelse med bare 30 dagers rapportering og fornyelse 1 år om jeg ikke forlater Thailand i løpet av et år.

Må du virkelig rapportere hver 30 dag , på retirement rapporterer jeg hver 90 dag og det er jagu meg ofte nok. Eller er det en trykkleif.

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 622 Innlegg:

ca 126.000 norske kroner :grin:

Antar du reknet på det og det ble rimeligere/mer innholdsrikt enn alternativene.
Personlig synes jeg det høres dyrt ut.
Spesielt dersom du må på immigration månedlig og de kansje vil ta noen baht fra
deg for jobben.
Men synes det i grunnen styrker min oppfatning at landet primært i interessert
i å få mest mulig av pengene dine.
Her vil du nå være i Thailand i flere år framover og din inntekt vil bli
sprøytet inn i thailands økonomi og sikrer arbeidsplasser og lønn for thaier.
Men, det er jo ikke tilstrekkelig, de tar seg klekkelig betalt for at du skal
få lov til dette i tillegg :smile: :smile:

Men-jo flere ganger du får kjøre rundt på flyplassen,
desto lavere blir stykkprisen :smile:

Dette innlegget har blitt redigert av Olav Seglem: 13 august 2018 - 07:33

sikry

sikry

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 108 Innlegg:
Denne rapporteringen koster sikkert ingenting i allefall ikke for 90 dager og det er en kjapp sak dersom en ikke havner langt bak i køen.

RobertX

RobertX

Medlem

• Medlemmer
  • 1 195 Innlegg:

Det er 90 dagers rapportering som ellers ja :-D My bad.

Jeg har en artikkel om dette på Asianet.

Regnet litt kjapt over kostnadene ved å leve med METV visum og de kommer seg på rundt 4000 kr bare for papirjobben. I tillegg kommer reiseutgifter og tidsbruk når man må ut av Thailand, samt flytur hjem til Norge og nytt METV via Thai ambassaden i Oslo etter 9 måneder.

Det kommer nok uansett ikke opp i mot Thailand Elite kostnaden på ca 20.000 kr pr år, men det er betydelig mer komfortabelt og mindre stress.

Når jeg blir 50 år så går jeg over til ordinært pensjonistvisum. Men for tiden nå fra jeg er 44 til 50 så er METV det eneste fornuftige alternativet og det blir for mye styr uten at det sansynligvis er kostnadsmessig særlig bedre.

LN FOC

LN FOC

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 219 Innlegg:

Tenke jeg skulle bestille tur for desember til BKK. Litt nysgjerrig så sjekket jeg mulighetene å bestille direkte hos Turkish Airlines i tyrkiske lire med MasterCard og det ser ut som det skulle spare 30-40% i forhold til "norske" priser pga valuta problemene i Tyrkia.

Risiko sport, så jeg får fin lese betalingskort forsikringen og se om vi er dekket i tilfelle det de går konkurs ol. Hadde litt lyst til å ta en stoppover noen dager i Istanbul og dette er kanskje måten å få dette til på..;)

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere