Gå til innhold

Foto

Dine bilder

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
450 svar til dette emnet

SomJar

SomJar

Medlem

• Medlemmer
  • 1 299 Innlegg:

Kanskje det beste som ble tatt litt tidligere på kvelden

Vedlagt fil  DSC_0331.jpg   86,17K   5 Antall nedlastinger

SomJar

SomJar

Medlem

• Medlemmer
  • 1 299 Innlegg:

Dagens bilder 

attachicon.gifDSC_0341-1.jpg

Dårlig sikt

attachicon.gifDSC_0371-1.jpg

attachicon.gifDSC_0368-1.jpg

Hva skal/kan jeg gjøre for att ikke det hvite lyset skal bli så fremtredende 

attachicon.gifDSC_0362-1.jpg

attachicon.gifDSC_0383.JPG

Godt nytt år alle sammen 

attachicon.gifDSC_0341-1.jpg

Jeg har vel for lang lukker åpning,men hvor lang lukker åpning burde jeg ha prøvd på for å få vekk de hvite lys blinka.

Roter mye med mye-lite , mørk,lys talla går liksom feil vei hehe

SomJar

SomJar

Medlem

• Medlemmer
  • 1 299 Innlegg:

Her er noen tips (+ den som ligger under videoen).

He he gjorde vel det meste feil

SomJar

SomJar

Medlem

• Medlemmer
  • 1 299 Innlegg:

For videre kommende ja he he var egentlig fornøyd bare å få en rakett i linsa jeg . Men klart ser jo etterpå att det burde vært bedre 

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 428 Innlegg:

Hvis du står der med håndholdt kamera, sikter og trykker, er det uansett begrensa hvor bra det kan bli. :)

Synes fyrverkeribilder er ganske kjedelig uansett hvor spektakulære de er med mindre de er en del av noe større. F.eks. en by med fyrverkeri som eksploderer på himmelen. Hadde jeg vært i Bangkok på nyttårsaften tror jeg at jeg hadde tatt turen til f.eks. Benjakiti Park. Der er det mulig å få ålreite bybilder, men jeg føler ofte at det mangler noe på dem. Fyrverkeri over bygningene er kanskje det som mangler. 

Eller enda bedre (men en del dyrere): Leie rom på Lebua. Her har rommene balkong og utsikt over enten byen eller elva. Det må være en veldig god ramme for fyrverkeri. Men jeg mistenker at det er fryktelig dyrt å leie rom der på nyttårsaften.

Tok en drink der denne gangen, og den kosta 690 baht. Med skatter og avgifter kosta den meg nesten 900 baht. Fin utsikt, men herregud for drinkpriser. Ikke var drinken mer enn ålreit heller.

Takke meg til Above Eleven og Cloud 47. På Cloud 47 får man forresten lov til å bruke stativ, så det er et meget egnet sted på nyttårsaften (hvis det er noe fyrverkeri i nærheten, noe jeg antar det er i Silom-området).

Godt å ta med seg.  Fyrverkeri tar jeg skjelden bilder av.  Men bilder i det man kaller vanskelig og variert mørke/lys/tåke synes jeg gir mye.  Bare huske på å ta det i RAW, da er det mye mer informasjon i bildet.  Men beste JPG. er greit å se på en datamaskinskjerm.

A.H.

SomJar

SomJar

Medlem

• Medlemmer
  • 1 299 Innlegg:

Ja tar i begge deler (ikke at jeg klarer å redigere de stort enda men for att det skal bli en vane)

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 428 Innlegg:

Ja tar i begge deler (ikke at jeg klarer å redigere de stort enda men for att det skal bli en vane)

Det gjør faktisk jeg også.  Hurtigredigering av JPG. i apple sin iPhoto, og plass til både RAW og JPG. det har jeg jo.  Det sitter 2 stk. minnekort i Nikon D750, og hver av de er på 34 GB.  De bildene jeg vil jobbe mer med, de legger jeg inn i Adobe Lightroom 5.

A.H.

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 428 Innlegg:

Selv med JPG. og en rask skjerping i iPhoto, så skarper man inn bildene i en bekmørk morgen litt og bra nok på en Pc skjerm.  Det ene bildet er det ikke gjort noe med, og det andre er skarpet opp litt og litt jobb med skygger.  Ikke mer enn 10 sekunders jobb i iPhoto.  Litt forskjell blir det i en hurtigredigering.

A.H.

Vedlagt(e) fil(er)

combat

combat

Medlem

• Medlemmer
  • 933 Innlegg:

Tok et par bilder fra Center Condo nyttåraften, håndholdt med Nikon P340 kompaktkamera

Støtta selvfølgelig kamera mot vinduskarmen for å få så rolig bilde som mulig, mange ble ubrukelige men disse ble sånn noenlunde skarpe

Vedlagt(e) fil(er)

Dette innlegget har blitt redigert av combat: 05 januar 2016 - 18:06

Tomas

Tomas

Medlem

• Medlemmer
  • 317 Innlegg:

Den dagen ble jeg damenes helt !

Vedlagt(e) fil(er)

SomJar

SomJar

Medlem