Starter med noen insektbilder. Disse er fra september og er tatt med Nikon d3000 m en 50 - 200 linse.
Dette er den dagens "fangst" Ikke alt er i topp kvalitet, men jeg liker dem.. <det er godt nok

Dette innlegget har blitt redigert av jaktmeister: 19 desember 2011 - 05:31
Har sikkert lagt ut noen av disse i den andre bildetråden, men her er noen av mine makrobilder + et par til. Makrobildene er tatt med Canon 550D eller 7D + Canon 100mm f/2.8. De andre er tatt med en tohundremillimeter (noen med 1.4-konverter). Det jeg liker best er bildet av stolene.
![]()
Spiste så mye av det under i går at jeg følte meg uggen resten av kvelden. Typisk. Ble litt stress da jeg ikke ville tulle for mye med bilder under middagen, så jeg glemte å slenge på medisterkaker, tyttebær og sånne grønne ting som visstnok er så sunt.
Veldig enig. Kroppen min er ikke vant til sånne fettmengder. Får moderere meg i ettermiddag når det blir rester.
Jeg elsker ribbe i jula, men det er ikke noe jeg spiser ellers i året. Holder lenge med juleaften (og restemat 1. juledag). Når man i tillegg tyller på med hjemmelaget karamellpudding og vispa krem med en dært cognac, for så å spise marsipan og ymse konfekt, er det ikke rart man blir sliten i legemet.
Dette innlegget har blitt redigert av SomLak: 25 desember 2011 - 14:28
Dumt å utsette kroppen for slikt hærverk når man ikke blir full en gang !
![]()
Men det er thai-rett med svinesvor (ribbesvorlignende greier) jeg smakte en gang som var skikkelig digg. Som vanlig husker jeg ikke hva den heter.. Noen som hva jeg sikter til ?
Jeg er ikke fotograf og kommer nok aldri til å bli det, men opplever at jeg blir bedre på å ta bilder etterhvert. Derfor skal jeg komme med et amatørråd til andre amatører der ute. (Så fyller Keyzer og resten av shooters-gjengen garantert på med mer avanserte og utfyllende tips.)![]()
Noe av det jeg har funnet ut som er viktig å ta hensyn til i Thailand er lyset. Det gjelder selvfølgelig overalt i verden mem i Thailand er "The window of opportunety" så mye, mye mindre enn i Norge. Jeg tenker på solens plass på himmelen. Det er når sollyset kommer inn fra siden enten ved sunrise eller sunset at du får det levende fargespillet og de effektfulle skyggeeffektene. Her i Norge kommer sollyset stort sett på den måten hele tiden, mens i Thailand, så er sola høyt på himmelen og "bader landskapet" i lys stort sett hele dagen. De to siste bildene jeg har lagt inn i tråden synes jeg gir gode eksempler på nettopp hvor mye "smell" sollyset kan gi i et landsskapsbilde tatt på "rett" tid.
![]() |
![]() Stipend til videregående til Konemors Datter.Startet av sandiman, 20 juli 2018 |
|
![]() |
|
![]() |
![]() forsiktig- advarselStartet av bamse1962, 26 april 2018 |
|
![]() |
|
![]() |
![]() Her er de ti billigste byene i verden:Startet av pelle, 31 mars 2018 |
|
![]() |