Gå til innhold

Foto

Dine bilder

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
450 svar til dette emnet

jaktmeister

jaktmeister

Medlem

• Medlemmer
  • 30 Innlegg:

La merke til at jeg ikke hadde lest beskrivelsen på tråden dagens bilde. Da denne tråden omhandlet et bilde man hadde tatt den dagen. Velger og lage denne tråden fordi jeg er fotofantast og vil gjerne se andres bilder. Jeg driver mest med dyrefoto, men også selvfølgelig alt annet. Posted Image
Starter med noen insektbilder. Disse er fra september og er tatt med Nikon d3000 m en 50 - 200 linse.
Dette er den dagens "fangst" Ikke alt er i topp kvalitet, men jeg liker dem.. <det er godt nok Posted Image

Vedlagt(e) fil(er)

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Keep 'em coming!
:)

jan.aslak

jan.aslak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 580 Innlegg:
Nydlige bilder . Det er mange dyktige fotografer her på forumet må jeg si Postet bilde

jaktmeister

jaktmeister

Medlem

• Medlemmer
  • 30 Innlegg:
Disse er natt bilder tatt med d7000 for en måned siden, her har jeg brukt et 17 - 70 makro objektiv..
Jeg er imoner over makro bildene dine over her må jeg si.. Er på utkikk etter en 1:1 makro linse, er litt usikker på hvilken jeg skal velge.. kommer ikke nært nok innpå med 17 -70 linsa. Postet bilde forslag? Til Nikon.

Vedlagt(e) fil(er)

Dette innlegget har blitt redigert av jaktmeister: 19 desember 2011 - 05:31

mmorkester

mmorkester

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 647 Innlegg:

Har sikkert lagt ut noen av disse i den andre bildetråden, men her er noen av mine makrobilder + et par til. Makrobildene er tatt med Canon 550D eller 7D + Canon 100mm f/2.8. De andre er tatt med en tohundremillimeter (noen med 1.4-konverter). Det jeg liker best er bildet av stolene. :)

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Kjempefine bilder :)
[SIGPIC][/SIGPIC]A white asshole is nothing better than a black asshole! Support the fight against racism!
http://www.philippinemarketing.net

mmorkester

mmorkester

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 647 Innlegg:
Her kommer et bilde jeg tok for noen dager siden i ytre Namdalen, he he.
Kamera Canon 450D, objektiv Tamron 28-75mm / 1:2.8.

Vedlagt(e) fil(er)

[SIGPIC][/SIGPIC]A white asshole is nothing better than a black asshole! Support the fight against racism!
http://www.philippinemarketing.net

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Visste ikke at Namdalen kunne se så fantastisk bra ut!

jaktmeister

jaktmeister

Medlem

• Medlemmer
  • 30 Innlegg:
Bilder fra flommen, alle var opptatt av og komme seg vekk fra vannet.. Dyrene og...
Det ble trangt om plassen enkelte steder, dyr som vanligvis ville sloss for livet levde på samme grein, blad og ris strå

Vedlagt(e) fil(er)

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

Spiste så mye av det under i går at jeg følte meg uggen resten av kvelden. Typisk. Ble litt stress da jeg ikke ville tulle for mye med bilder under middagen, så jeg glemte å slenge på medisterkaker, tyttebær og sånne grønne ting som visstnok er så sunt.

Postet bilde

Det er så fett at det egner seg kun veldig sjeldent og da i svært små mengder.

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

Veldig enig. Kroppen min er ikke vant til sånne fettmengder. Får moderere meg i ettermiddag når det blir rester.

Jeg elsker ribbe i jula, men det er ikke noe jeg spiser ellers i året. Holder lenge med juleaften (og restemat 1. juledag). Når man i tillegg tyller på med hjemmelaget karamellpudding og vispa krem med en dært cognac, for så å spise marsipan og ymse konfekt, er det ikke rart man blir sliten i legemet.

Dumt å utsette kroppen for slikt hærverk når man ikke blir full en gang ! :lol:

Men det er thai-rett med svinesvor (ribbesvorlignende greier) jeg smakte en gang som var skikkelig digg. Som vanlig husker jeg ikke hva den heter.. Noen som hva jeg sikter til ?

Dette innlegget har blitt redigert av SomLak: 25 desember 2011 - 14:28

Methoz6

Methoz6

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 8 532 Innlegg:

Dumt å utsette kroppen for slikt hærverk når man ikke blir full en gang ! :lol:

Men det er thai-rett med svinesvor (ribbesvorlignende greier) jeg smakte en gang som var skikkelig digg. Som vanlig husker jeg ikke hva den heter.. Noen som hva jeg sikter til ?

Moo Goop
Posted Image

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

Moo Goop

Takk Notert !! Skal prøve den igjen ! :)

jaktmeister

jaktmeister

Medlem

• Medlemmer
  • 30 Innlegg:
Mekong, m thailand i bakgrunnen

Vedlagt(e) fil(er)

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Postet bilde

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 365 Innlegg:
fantastiske bilder alle sammen Postet bilde keep up the good work
Livet seglar fort forbi

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Postet bilde

Jeg er ikke fotograf og kommer nok aldri til å bli det, men opplever at jeg blir bedre på å ta bilder etterhvert. Derfor skal jeg komme med et amatørråd til andre amatører der ute. (Så fyller Keyzer og resten av shooters-gjengen garantert på med mer avanserte og utfyllende tips.)

Noe av det jeg har funnet ut som er viktig å ta hensyn til i Thailand er lyset. Det gjelder selvfølgelig overalt i verden mem i Thailand er "The window of opportunety" så mye, mye mindre enn i Norge. Jeg tenker på solens plass på himmelen. Det er når sollyset kommer inn fra siden enten ved sunrise eller sunset at du får det levende fargespillet og de effektfulle skyggeeffektene. Her i Norge kommer sollyset stort sett på den måten hele tiden, mens i Thailand, så er sola høyt på himmelen og "bader landskapet" i lys stort sett hele dagen. De to siste bildene jeg har lagt inn i tråden synes jeg gir gode eksempler på nettopp hvor mye "smell" sollyset kan gi i et landsskapsbilde tatt på "rett" tid.

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Postet bilde
Hiver inn et bilde til som jeg synes illustrerer det samme fenomenet. Det er tatt grytidlig om morgningen på vei ut på shark-dive ved Koh Phi Phi.

Methoz6

Methoz6

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 8 532 Innlegg:

Postet bilde

Jeg er ikke fotograf og kommer nok aldri til å bli det, men opplever at jeg blir bedre på å ta bilder etterhvert. Derfor skal jeg komme med et amatørråd til andre amatører der ute. (Så fyller Keyzer og resten av shooters-gjengen garantert på med mer avanserte og utfyllende tips.)

Noe av det jeg har funnet ut som er viktig å ta hensyn til i Thailand er lyset. Det gjelder selvfølgelig overalt i verden mem i Thailand er "The window of opportunety" så mye, mye mindre enn i Norge. Jeg tenker på solens plass på himmelen. Det er når sollyset kommer inn fra siden enten ved sunrise eller sunset at du får det levende fargespillet og de effektfulle skyggeeffektene. Her i Norge kommer sollyset stort sett på den måten hele tiden, mens i Thailand, så er sola høyt på himmelen og "bader landskapet" i lys stort sett hele dagen. De to siste bildene jeg har lagt inn i tråden synes jeg gir gode eksempler på nettopp hvor mye "smell" sollyset kan gi i et landsskapsbilde tatt på "rett" tid.

Hmmm...

Vedlagt fil  gallery_8401_98_2264060-1-3.jpg   302,91K   15 Antall nedlastinger
Slik kanskje.... :huh:
Posted Image

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Hei john!!!!
Flott bildejobb - men langt mer gledelig å se deg taste igjen!
Faen også - nå ble jeg rett og slett glad!
Er du i Thailand? Er på vei nedover igjen om et par uker. Hadde vært kjekt å treffes!
:) :) :) :)

Methoz6

Methoz6

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 8 532 Innlegg:
Har jo lest på forumet innimellom... Men humøret er ikke helt på topp -
travelt er det og, med alt som skal/må gjøres...

Joda, jeg er da fortsatt her i ....... - reiser til Isan i morgen, på besøk.....

Vedlagt fil  20120115CanonS95 001-1.jpg   265,23K   3 Antall nedlastinger

Blir der kun ett par dager, lillesøster trenger mye hjelp i restauranten også, den åpnet vi igjen 14. jan.
Livet stanser jo ikke. Selvom man blir.....

Vedlagt fil  20120115CanonS95 008-1.jpg   311K   5 Antall nedlastinger

Blir en ekstra tur senere - en minneplate som ikke er ferdig, som skal plasseres på Chedien.

Er nok mulig vi kan treffes i KonKaen, har lovet å stikke innom noe slekt der også.
Posted Image

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere