Gå til innhold

Foto

Turisme - Vietnam i hælene på Thailand

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
29 svar til dette emnet

Stein19

Stein19

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 656 Innlegg:

Takk for svar til Xin Chao og janinge...

Xin Chao

Xin Chao

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 5 372 Innlegg:

Her er noen turister det ikke gikk så bra for:

Thai tourist motorcycles seized in Vietnam 
Last updated: Wednesday, November 20, 2013 17:40

Heo1tKSM.jpg

Ho Chi Minh City police confiscated 10 motorcycles with Thai license plates after their Thai riders who entered Vietnam as tourists were caught violating traffic laws on Wednesday. 

According to traffic police, the foreign riders entered a car lane on the Hanoi Highway, District 9.

They failed to present driving licenses endorsed by Vietnamese authorities and could also not produce the vehicles’ documents, police said, adding that the riders only presented their Thai-issued driving licenses.  

http://www.thanhnien...in-vietnam.aspx

De fikk igjen syklene senere på dagen.

Men - har sagt det før, man skal ha vietnamesisk sertifikat for å kjøre her..

Dette innlegget har blitt redigert av Xin Chao: 22 november 2013 - 09:43

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 767 Innlegg:
Skal Vietnam utvikle seg videre som et turistland må de myke opp sine førerkortregler for utlendinger. Sånn som det er nå er helt latterlig!

Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 4

Xin Chao

Xin Chao

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 5 372 Innlegg:

Skal Vietnam utvikle seg videre som et turistland må de myke opp sine førerkortregler for utlendinger. Sånn som det er nå er helt latterlig!

Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 4

Tja, jeg tror ikke at landets utvikling innen turisme er så avhengig av at utlendinger kjører i det hele tatt. Men det er desverre en god del utlendinger som ikke burde ha gjort det. De kjenner ikke til eller bryr seg om trafikk-regler, eller trafikkmønster, og med en del innabords går det desverre galt mange ganger.

I dette tilfellet vil jeg påstå at de ba om å bli stoppet - de kjørte i en fil som er forbeholdt biler på hovedveien ut av Saigon, ikke 1 sykkel - men 10!

Dette innlegget har blitt redigert av Xin Chao: 22 november 2013 - 15:59

pidea

pidea

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 1 887 Innlegg:

Skjønner ikke helt hvordan disse store mc-ene slapp inn i Vietnam. Følger litt med på nettsiden "Horizons unlimited" som er en svært innholdsrik side mtp informasjon om bl.a grensekryssing mm med mange delforum for "overlandere" og "jorda rundt" reisende hovedsaklig på mc. I følge denne siden slipper ikke store mc-er fra andre land inn i Vietnam i det hele tatt. Det har riktignok vært rapportert at en av grensepasseringene Laos-Vietnam har sluppet gjennom noen få større mc-er med beskjed om at de må returnere via samme grensepassering. Men dette var visstnok bare en midlertidig glipp..... Så det høres litt rart ut at 10 større mc-er fra Thailand har sluppet gjennom....

Free Jatupat Boonpattararaksa!!!

Xin Chao

Xin Chao

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 5 372 Innlegg:

Skjønner ikke helt hvordan disse store mc-ene slapp inn i Vietnam. Følger litt med på nettsiden "Horizons unlimited" som er en svært innholdsrik side mtp informasjon om bl.a grensekryssing mm med mange delforum for "overlandere" og "jorda rundt" reisende hovedsaklig på mc. I følge denne siden slipper ikke store mc-er fra andre land inn i Vietnam i det hele tatt. Det har riktignok vært rapportert at en av grensepasseringene Laos-Vietnam har sluppet gjennom noen få større mc-er med beskjed om at de må returnere via samme grensepassering. Men dette var visstnok bare en midlertidig glipp..... Så det høres litt rart ut at 10 større mc-er fra Thailand har sluppet gjennom....

Hvis du leste artikkelen jeg linket til, ville du ha sett at dette var en tur som var approbert av de rette myndighetene, så det var ingen glipp fra Vietnam's side at de slapp inn.

Men når disse turistene valgte å overse regelverket, denne veien (AH-1) er meget godt merket om filer og hva/hvem som kan kjøre der, så hadde ikke politiet noe annet valg enn å stoppe dem. Så viste det seg at de ikke hadde sertifikatene og andre papirer i orden.
Man skal ha VN sertifikat, registrerings-bevis og forsikring tilgjengelig og i tillegg forholde seg til trafikk-reglene. Men dette brydde ikke disse turistene seg om.

Det er ikke verre enn at man sjekker på forhånd om hva som skal til - deretter kan det bli en fin tur man ikke glemmer med det første.. 

Dette innlegget har blitt redigert av Xin Chao: 23 november 2013 - 12:47

pidea

pidea

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 1 887 Innlegg:

Hvis du leste artikkelen jeg linket til, ville du ha sett at dette var en tur som var approbert av de rette myndighetene, så det var ingen glipp fra Vietnam's side at de slapp inn.
Men når disse turistene valgte å overse regelverket, denne veien (AH-1) er meget godt merket om filer og hva/hvem som kan kjøre der, så hadde ikke politiet noe annet valg enn å stoppe dem. Så viste det seg at de ikke hadde sertifikatene og andre papirer i orden.
Man skal ha VN sertifikat, registrerings-bevis og forsikring tilgjengelig og i tillegg forholde seg til trafikk-reglene. Men dette brydde ikke disse turistene seg om.

Det er ikke verre enn at man sjekker på forhånd om hva som skal til - deretter kan det bli en fin tur man ikke glemmer med det første..

Tja om det var en tur som var approbert av de rette myndigheter hva nå enn det måtte bety og innebære er det jo rart at deltakerne ikke engang har de mest essensielle papirer med seg......

At de ble tatt for å ha brutt de lokale trafikkregler er det seff ingenting å si på, det var da heller ikke poenget med min kommentar. Hovedpoenget med min kommentar er at såvidt jeg vet så er det et generelt forbud mot å slippe store motorsykler, dvs over 125-150 ccm eller noe i den størrelsesorden fra andre land inn i Vietnam.

Dette i motsetning til naboland som Laos, Kambodsja, Thailand, Malaysia osv......hvor en kan entre landet med de korrekte papirer og stempler i orden selvsagt.

At det hadde blitt en flott opplevelse å farte rundt i Vietnam på egen mc vil jeg gjerne tro, mange som sikler litt på å gjøre det, inklusive meg selv.....

Edit: Ser ut til st grensa er 175 ccm.

Her ser du en tråd fra "Horizons unlimited" om de ytterst få som har sluppet inn i Vietnam med stor mc fra andre land. Disse er altså unntakene....
http://www.horizonsu...-crossing-59059

Dette innlegget har blitt redigert av pidea: 23 november 2013 - 17:59

Free Jatupat Boonpattararaksa!!!

Soi 8

Soi 8

Medlem

• Medlemmer
  • 73 Innlegg:
[quote name="SomLak" post="474190" timestamp="1323012364"]

Det tar 1,5 time med fly fra BKK til Saigon. Uten at det spiller veldig stor rolle. Etter en tre-fire dager i Saigon kan du kreke deg nordover med ferge fra Saigon.Stopp opp ved noen av feriestedene og avslutt i Hanoi. Da har du garantert fått oppleve mye.

Vietnam seiler opp, og så langt jeg kan begripe, med god grunn.

Prisnivået er vesentlig lavere enn i Thailand, og du kan koste på deg luksus og service som er så god at grenser til det pinlige. Rett skal være rett, alt er mer tilrettelagt og det er bedre kvalitet i Thailand. Men Vietnam er på en måte litt mer eksotisk.[/quo

Med Thai air, står det 1 time og 18 min flytid BKK - HCMC, men hver gang jeg har flydd tar det 1 time.
Soi 8 is quiet and Nice!

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 240 Innlegg:
[quote name="Soi 8" post="727037" timestamp="1557766135"]

[quote name="SomLak" post="474190" timestamp="1323012364"]

Det tar 1,5 time med fly fra BKK til Saigon. Uten at det spiller veldig stor rolle. Etter en tre-fire dager i Saigon kan du kreke deg nordover med ferge fra Saigon.Stopp opp ved noen av feriestedene og avslutt i Hanoi. Da har du garantert fått oppleve mye.

Vietnam seiler opp, og så langt jeg kan begripe, med god grunn.

Prisnivået er vesentlig lavere enn i Thailand, og du kan koste på deg luksus og service som er så god at grenser til det pinlige. Rett skal være rett, alt er mer tilrettelagt og det er bedre kvalitet i Thailand. Men Vietnam er på en måte litt mer eksotisk.[/quo

Med Thai air, står det 1 time og 18 min flytid BKK - HCMC, men hver gang jeg har flydd tar det 1 time.[/quote]

Hva slags priser snakker vi omT/R bkk?

Soi 8

Soi 8

Medlem

• Medlemmer
  • 73 Innlegg:

ame="Soi 8" post="727037" timestamp="1557766135"]

Hva slags priser snakker vi omT/R bkk?

Jeg tror jeg betalte 180 - 190 $ tur / retur HCMC- BKK.
Men flypriser vil alltid variere.
Jeg flyr bare Thai air.
Andre kan være billigere ( air Asia, Vietnam Airlines, easyjet, ). Men det vet jeg ikke.
Soi 8 is quiet and Nice!

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Vietnam

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere