Gå til innhold

Foto

Mitt møte med kona

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
52 svar til dette emnet

animality

animality

Nytt Medlem

• Medlemmer
  • 2 Innlegg:

morro å lese dette.. tøft gjort å dra til kina alene :)

Stein19

Stein19

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 642 Innlegg:

morro å lese dette.. tøft gjort å dra til kina alene :)

Ja tøft gjort ....
Jeg er jo "fersk" her på forumet......
men velkommen skal du være...

Nantong

Nantong

Nytt Medlem

• Medlemmer
  • 6 Innlegg:
heisann Glenn,

moro å lese dette her ja, er selv gift med ei dame fra Nantong, ikke langt unna Wuxi...hadde også møte med svigers.....og etter det har svigerfar alltid kaldt tsingtao øl på lur, og så ber han meg ta med ei flaske akevitt hver gang jeg kommer fra Norge :D ...merkelige greier...

Men så bodde jeg jo 3 år der nede, så jeg var godt vant med kineserne....er jo mest mat det går i uansett synes nå jeg....spille kort og vente på neste måltid....men selv etter 3 år sliter jeg med smattingen deres...

Har akkurat fått oppholdstillatelse for henne nå, gikk bare 6 uker så UD er ikke bare sommel....

kaare

kaare

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 648 Innlegg:
Steinbra, Glenn. :D Du nevnte at du ikke var så god til å skrive, og joda, det er ting man kunne ha plukket på, men drit i det, du får fram budskapet, og budskapet er veldig fra. Sørg nå for at den kinesern aldri slutter å smile. ;)

Happyfeet

Happyfeet

Nytt Medlem

• Medlemmer
  • 4 Innlegg:
hei på deg, kjempefin lesning. lykke til i fremtiden

Bilbo

Bilbo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 12 Innlegg:
Hei Glenn,

Synnes du er tøff så hopper i det og bare drar og finner ut av det.... Blir nok spennede.

Ser fram til flere innlegg.

oxygen

oxygen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 96 Innlegg:
Lykke til Glenn !

Legger ved en link som jeg synes alle som drar til Kina eller finner seg jente/kone i Kina burde lese. Her finner man svar på hva man kan oppleve i hverdagen når man først har satt sine ben i annerledeslandet Kina. Naviger utifra menyen til venstre. Kan jo begynne med dette utdraget :

http://middlekingdom...inese-women.htm

Her er hovedsiden :

http://middlekingdom...china-guide.htm
Don't panic !

Sverre Mortveit

Sverre Mortveit

Nytt Medlem

• Nye medlemmer
  • 3 Innlegg:

Lykke til Glenn !

Legger ved en link som jeg synes alle som drar til Kina eller finner seg jente/kone i Kina burde lese. Her finner man svar på hva man kan oppleve i hverdagen når man først har satt sine ben i annerledeslandet Kina. Naviger utifra menyen til venstre. Kan jo begynne med dette utdraget :

http://middlekingdom...inese-women.htm

Her er hovedsiden :

http://middlekingdom...china-guide.htm

Veldig bra Glenn, reiste selv til Kina alene og forvirret en 4-5 ganger, reiste rund med min daværende kinesiske kjæreste, som bodde i Shenzhen, men de har jo alle en ''hometown'' Hun var fra Ankang.... måtte le her da du nevnte busstur, det er en opplevelse i seg selv... Man sovner ikke lett med den tutingen og størst først.. haha...Fantastisk land, folk og mat..og om der er noen vakre damer der... Ikke snakk, tror det overgår de fleste land.

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 165 Innlegg:

En interessant tråd som Glenn Fredrick startet.  Hvordan har andre opplevd sine første møter, og hvordan har dette utviklet seg?  Tror det kan skrives side opp og side ned om hvordan ett tokulturelt samliv kan smeltes sammen, eller dessverre brytes på grunn av kulturelle missforståelser.  Ikke minst hvordan opplevde mange en så anderledes kultur?

A.H.

pali

pali

Medlem

• Medlemmer
  • 1 836 Innlegg:

Ja, denne var interessant.

Kunne vert kjekt og fått en oppdatering fra ts   :)

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 949 Innlegg:

Ja, denne var interessant.

Kunne vert kjekt og fått en oppdatering fra ts   :)

Glenn Fredrick Paulsberg . Sist aktiv: mars 28 2014 , ser ut som han har andre planer   ;-)

Dette innlegget har blitt redigert av Acer: 20 mai 2016 - 07:50

Livet seglar fort forbi

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 390 Innlegg:

Det går nok bra med de , barn og kone er på stell der ifølge FB.  Flott par. 

xigaze

xigaze

Medlem

• Nye medlemmer
  • 18 Innlegg:

Ja, det blir fort gjort å få travlt med annet etter man har blitt gift. Artig å lese om en annerledes måte å treffe hverandre på. Jeg er nok en av de gnaske sjelden, som traff kona irl, mens vi begge studerte i England. Så hun var ganske 'europeisert'. Ble likevel til en del kulturelle sammenstøt, artig nok en del av, mest fordi hun var vant med engelske menn og ikke norske (hun synes egentlig fortsatt at flertallet nordmenn er noen uhøflige bøfler). Vi var sammen i England i et par år, til hun ble gravid og vi  måtte skynde oss å gifte oss. Da ble det å presentere meg for foreldrene på skype, og dra til Kina på hastebryllupp. De var ikke helt fornøyde, svigerforeldrene!

men det er jo da gigantisk forskjelle på Kina og Kina og hvor I kIna folk kommer fra, og særlig hvilken klasse og familie de kommer fra. Min kone er jo da fra en ganske velstilt familie, siden hun fikk lov til og hadde råd til å studer i England. Faren er politiker, og det medfører noen andre ting å være oppmerksom på, jeg må trå ganske varsomt i en del disusjoner når vi er på besøk.

Dette innlegget har blitt redigert av xigaze: 05 desember 2016 - 13:01

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere