Gå til innhold

Foto

Nyheter fra Filippinene

* * * * * 1 Stemmer

• Vennligst logg inn for å svare
176 svar til dette emnet

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 581 Innlegg:

Jollibee buys Burger King franchise in the Philippines

Manila (Philippine Daily Inquirer/ANN) - Philippine fastfood giant Jollibee Foods Corp. has cemented its leading position in the highly competitive quick-service restaurant industry by taking over the Philippine operations of American chain Burger King.

The deal allows JFC to gain a foothold into the premium segment of the hamburger category in the fast-food business as the group was expecting the premium price segment of the market "to grow appreciably in the years ahead as the Filipino consumers' standard of living rises from the growing economy."

http://ph.news.yahoo...-063005996.html

Dette innlegget har blitt redigert av wiking: 03 oktober 2011 - 19:54

tiger69

tiger69

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 944 Innlegg:

Jollibee buys Burger King franchise in the Philippines

Manila (Philippine Daily Inquirer/ANN) - Philippine fastfood giant Jollibee Foods Corp. has cemented its leading position in the highly competitive quick-service restaurant industry by taking over the Philippine operations of American chain Burger King.

The deal allows JFC to gain a foothold into the premium segment of the hamburger category in the fast-food business as the group was expecting the premium price segment of the market "to grow appreciably in the years ahead as the Filipino consumers' standard of living rises from the growing economy."

http://ph.news.yahoo...-063005996.html

Forstår det slikt at Burger King resturantene på PH blir overtatt av Jolibee.

kaare

kaare

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 648 Innlegg:

Men hvordan man skal få lagt den på rett plass i ettertiden veit jeg ikke.

Bare si noen pene ord til moderatorene, så fikse de for deg, vettu. :)

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 581 Innlegg:
Cebu grain retailers warn vs rice shortage

CEBU CITY - The Grain Forhandlere Confederation of Filippinene (Grecon) advarte onsdag om at ulykken oppleves av Luzon kan føre til ris mangel i Cebu i de kommende månedene.

Grecon møteleder Teresa Alegado, også ordfører i Consolacion byen, sa favoritt ris merker av Cebuanos, som Ganador og Lion Ivory, kommer fra Luzon, som ble stygt ramponert av nyere tyfoner.

Ganador er produsert av Nueva Ecija, mens Lion Ivory er produsert av Isabela.

Hun sa at regjeringen blir nødt til å finne alternative kilder av ris for å holde tilførselen stabil.

http://ph.news.yahoo...-020207186.html

Dette innlegget har blitt redigert av wiking: 06 oktober 2011 - 19:02

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 581 Innlegg:
Filipino teenager wins int'l tilt
By AMYLINE QUIEN CHINGOctober 6, 2011, 6:45pm

Manila, Filippinene - En av fire millioner.

Det var oddsen for at 13-år gamle Trisha Co Reyes slo da hun hevdet topp premien for årets internasjonale Barnas malekonkurranse om miljø i regi av Bayer og United Nations Environment Programme (UNEP).

Trisha maleri viste en jente åpne en gardin med bilder av felte trær og døde dyr mot en trist, forurenset landskap. Utenfor var landskapet noe, men det viste et utvalg av dyr og planter i levende farger. Ifølge henne, ønsket hun å vise begge sider av "Livet i skogene", årets tema. Hun ble inspirert mens du går gjennom skogen på Filippinene og ønsket å vise gjennom sitt maleri hvordan skog blir truet av miljøødeleggelser og hvor vakkert de kan være hvis folk bare tar vare på dem. "Skog er avgjørende ... trenger vi å verdsette biologiske skattene som vår Earth besitter slik at vi vil fortsatt ha skog i fremtiden," sa hun.

http://www.mb.com.ph...-wins-intl-tilt

Dette innlegget har blitt redigert av wiking: 06 oktober 2011 - 19:10

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 581 Innlegg:
The original Crispy Adobo Flakes from Glenda Barretto herself

Det var i 1975 at mat ikonet Glenda Barretto introduserte Crispy Adobo Flakes. Siden da dette ristet adobo har blitt mye kopiert i mange restauranter og catering bedrifter. Det har vært en smash fordi kjøttet er overraskende knaste opp, ultra sprø og ekstra flaky. Det smuldrer kjapt og nesten smelter i munnen med hver bite. Den smakfulle og mørke biter kile ganen med et spill av subtil sur-salt og garlicky smaker. Den skjøre, finger-lickin 'godhet whets alltid ens appetitt.

"Vi, filippinere, elsker alt som er malutong (sprø)," sa Barretto, den doyenne av filippinske retter.

"Jeg begynte å tjene disse adobo flakes i min catering helt tilbake på 70-tallet, og jeg er fortsatt serverer dem i min restaurant (Via Mares kjede av restauranter). "

http://lifestyle.inq...arretto-herself

Dette innlegget har blitt redigert av wiking: 06 oktober 2011 - 19:33

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 581 Innlegg:
Filippinene er den tredje mest sårbare for katastrofe risiko og naturkatastrofer i verden, ifølge en studie fra FN . Den verden Risk Index 2011, utviklet av UN University Institute for Environment and Human Security i Tyskland, rangert hver av 173 land i henhold til deres "risiko score" eller deres eksponering for farer som jordskjelv, flom og stormer, tørke og havnivåstigning, sin sårbarhet og mottakelighet, og dets mestring og adaptive kapasitet. Senator Loren Legarda , leder av Senatets komité for Climate Change , understreket at Filippinene er betydelig økende på listen fra å plassere 12. i 2009 da sjette i 2010.

link: http://ph.news.yahoo...-the-world.html

Dette innlegget har blitt redigert av wiking: 11 oktober 2011 - 20:00

tiger69

tiger69

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 944 Innlegg:

Filippinene er den tredje mest sårbare for katastrofe risiko og naturkatastrofer i verden, ifølge en studie fra FN . Den verden Risk Index 2011, utviklet av UN University Institute for Environment and Human Security i Tyskland, rangert hver av 173 land i henhold til deres "risiko score" eller deres eksponering for farer som jordskjelv, flom og stormer, tørke og havnivåstigning, sin sårbarhet og mottakelighet, og dets mestring og adaptive kapasitet. Senator Loren Legarda , leder av Senatets komité for Climate Change , understreket at Filippinene er betydelig økende på listen fra å plassere 12. i 2009 da sjette i 2010.

link: http://ph.news.yahoo...-the-world.html

Såpass,- men ikke overasket..

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 581 Innlegg:
Jeg snakket med dama min i går . Hun sa det var en ny typhon. Hun bor nå i Manila. Typhonen hadde vært bla på Samar - en båt hadde visstnok blit kastet på land , hvis jeg oppfattet henne rett. Og var vist en tur innom Manila i går- altså typhonen. Dama har vel fått denne info. fra sin familie i samar. I tillegg kan det hende hun også har hørt litt om dette på nyhetene- hun har begynt å se nyheter etter hun ble kjent med meg.:D

janinge

janinge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 965 Innlegg:

Jeg snakket med dama min i går . Hun sa det var en ny typhon. Hun bor nå i Manila. Typhonen hadde vært bla på Samar - en båt hadde visstnok blit kastet på land , hvis jeg oppfattet henne rett. Og var vist en tur innom Manila i går- altså typhonen. Dama har vel fått denne info. fra sin familie i samar. I tillegg kan det hende hun også har hørt litt om dette på nyhetene- hun har begynt å se nyheter etter hun ble kjent med meg.:D

Hehe, ja, vi nordmenn er virkelig nyhetsorientert.
Har oppdaget det samme.
I "min" by, ikke langt fra Manila, har ca. 10 mennesker dødd av tuphonene sålangt, alle fattige mennesker som bor i jordskråningene
rundt byen
Skredene har kommet jevnt hele regnperioden.
Ellers i byen, ikke store problemer, trafikken har gått som normalt, med
opptil maks 7-8 cm. vann i sidegatene på det værste.
Tror nok dette har noe å gjøre med en infrastruktur, som etter mange år med amerikansk innflytelse, er vesentlig
bedre enn i Thailand.
"Min" by, har ca. 500.000 inbyggere, så det er nok en brukbar målestokk.
Når det er sagt, er også dette året, vært det værst, i "manns minne".
Men som sagt, det går bra, med daglige Typhooner, siste 2 måneder.
Sluttligen må nevnes, de døde kan ikke vekkes, men samtlige fikk beskjed om å evakuere, men fattige mennesker,
Hvor skal de dra?
KJÆRLIGHETENS MAKSIMUM ER KONSTANT.

tiger69

tiger69

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 944 Innlegg:
[quote name='wiking' timestamp='1318515133' post='465034']

[/quote

Ja bløtt på PH for tiden,-80 cm med vann inne i huset til dama i Nord Cebu,-

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 581 Innlegg:
Uff Uff. Dette er kjedelig. Vann inne i huset. Heldigvis har ikke dama min fått vann i leiligheten. Det er et problem i Phi. at mange bor i problem utsatte områder. Og hva skal de gjøre hvis de må flytte. Vi skal være glad vi bor i Norge.

tiger69

tiger69

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 944 Innlegg:

Uff Uff. Dette er kjedelig. Vann inne i huset. Heldigvis har ikke dama min fått vann i leiligheten. Det er et problem i Phi. at mange bor i problem utsatte områder. Og hva skal de gjøre hvis de må flytte. Vi skal være glad vi bor i Norge.

Ja skal være glad vi lever og bor i Norge..

Mye vann i huset ja ,men på PH renner det fort ut igjen,-kan ikke sammenlignes med flom og vannskade på hus i Norge..

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 581 Innlegg:
Security in Armm, Central Mindanao tightened

Cotabato City - Sikkerhet har blitt strammet i denne byen og andre deler av Sentral-Mindanao timer etter de to eksplosjonene som rystet Zamboanga City på søndag, sa en militær tjenestemann.

Brigadegeneral Rey Ardo, sjef for den 6. Infantry Division (ID), sa militære enheter bemanning motorvei i Nord-Cotabato, Maguindanao, og Sultan Kudarat hadde blitt varslet på grunn av bombetrusler.

Sjekkpunkter ble umiddelbart etablert som standard prosedyre for å sikre regionen fra enhver terror angrep.

http://ph.news.yahoo...-015420049.html

Dette innlegget har blitt redigert av wiking: 13 oktober 2011 - 23:21

tiger69

tiger69

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 944 Innlegg:

Security in Armm, Central Mindanao tightened

Cotabato City - Sikkerhet har blitt strammet i denne byen og andre deler av Sentral-Mindanao timer etter de to eksplosjonene som rystet Zamboanga City på søndag, sa en militær tjenestemann.

Brigadegeneral Rey Ardo, sjef for den 6. Infantry Division (ID), sa militære enheter bemanning motorvei i Nord-Cotabato, Maguindanao, og Sultan Kudarat hadde blitt varslet på grunn av bombetrusler.

Sjekkpunkter ble umiddelbart etablert som standard prosedyre for å sikre regionen fra enhver terror angrep.

http://ph.news.yahoo...-015420049.html

Muslimske gruperinger som Terroriserer Mindanao, og den Kummunistiske NPA geriljaen som opererer fra fjellene over alt på øyriket,

Så må en kunne si det er et land i nærmest Borgerkrig..

thebirch

thebirch

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 201 Innlegg:
Herbert gjør alt for å bli som Supermann

http://www.nrk.no/ku...dning/1.7833764

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 581 Innlegg:

Herbert gjør alt for å bli som Supermann

http://www.nrk.no/ku...dning/1.7833764

Noen kan gjøre mye ja - mange plastisk operasjoner for å ligne ja. Men det kan jo bli et levebrød for ham.

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 581 Innlegg:

Muslimske gruperinger som Terroriserer Mindanao, og den Kummunistiske NPA geriljaen som opererer fra fjellene over alt på øyriket,

Så må en kunne si det er et land i nærmest Borgerkrig..

Ja det er ikke helt bra det som foregår der.

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 581 Innlegg:
Pacquiao starts training in LA

Baguio CITY - filippinsk boksing stor Manny Pacquiao begynner sin virkelige trening i Wild Card Gym i Los Angeles i forberedelse til sitt forsvar av World Boxing Organization weltervekt krone mot Juan Manuell Marquez 12. november i Las Vegas.

Teamet Pacquiao, inkludert trener og Wild Card eier Freddie Roach, ankom Los Angeles International Airport tidlig på kvelden lørdag (søndag i Manila) fra første stopp for trening som varte i tre uker under den kalde og ofte regnfull Baguio City.

http://ph.news.yahoo...-034734202.html

Dette innlegget har blitt redigert av wiking: 14 oktober 2011 - 23:27

tiger69

tiger69

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 944 Innlegg:
Minst 19 drept i kamper sør på Filippinene

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Filippinene

2 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 2 gjester, 0 anonyme brukere