Gå til innhold

Foto

Nyheter fra Filippinene

* * * * * 1 Stemmer

• Vennligst logg inn for å svare
86 svar til dette emnet

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 581 Innlegg:

:D Tenkte det ville vært kjekt å ha en tråd med Nyheter/News fra Filippinene. Her kan man jo legge ut nyheter/news som man finne. Så holder man seg litt informert om det som skjer der nede.
Det som er vel topp nyheten nå i Phi. er at det ventes en sykklon inn over hoved øyen luzon- en annet har lagt en tråd på dette- så jeg legger ikke ut en link på det.

MANILA, Philippines (AP) — An employees' union says it will fight a plan by Philippine Airlines to outsource thousands of jobs in catering, ground handling and telephone reservations.

Union leader Gerry Rivera said Sunday only a small number of workers have accepted separation packages offered by the airline.

Legger ut en link slik at dere kan lese mere av den.

http://ph.news.yahoo...BHRlc3QD;_ylv=3

MANILA, Philippines (AP) — Philippine troops are pursuing dozens of gunmen involved in a clash with marines that killed 17 people in southern Sulu province.

legger ut en link på dette også
http://ph.news.yahoo...-121546559.html

Dette innlegget har blitt redigert av wiking: 26 september 2011 - 16:24

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 581 Innlegg:
MANILA, Philippines — A total of 4.74 tons of used light bulbs and batteries have been collected, from June to August 2011, through the “Hg-free Makati” initiative of Makati City Hall and Zuellig Building.

With the endorsement of Makati Mayor Jejomar Erwin “Jun” S. Binay and Liga ng Barangay of Makati, business establishments and residents supported the drive which yielded a monthly average of 1.5 tons of mercury-containing waste which were properly disposed by New Par Built, a Department of Environment and Natural Resources-accredited toxic waste disposal company. Among the major depositors of toxic waste were companies and hotels located in Makati.

Daniel Zuellig, Director of Bridgebury Realty Corporation, developer of the Zuellig Building, said: “We are thrilled with the response of residents and workers of Makati these past few months. We hope that we have inspired them to continuously act responsibly for the health of their community.”

Legger ut en link på dette:

http://www.mb.com.ph...ect-toxic-waste

Dette innlegget har blitt redigert av wiking: 26 september 2011 - 16:47

tiger69

tiger69

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 944 Innlegg:
God ide det her Wiking med en nyhetstråd fra RP.

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 581 Innlegg:

God ide det her Wiking med en nyhetstråd fra RP.

Ja har tenkt litt på det.

tiger69

tiger69

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 944 Innlegg:
En hamburgervogn ble ranet av en mann med Pistol sent fredag kveld i Bogo city Nord Cebu...Ransutbytte ukjent,ingen skadd..

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:
Det finnes også en grei oversikt her:

http://www.thainytt....nd/Filippinene/

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 581 Innlegg:
Manila (Philippine Daily Inquirer/ANN) - Here lies the irony: the average Filipino shopper visits the grocery less-as most are hard pressed for money and time-but she and, increasingly, he are happier doing so compared with other shoppers in Southeast Asia.

Indeed, four out of five Filipinos enjoy grocery shopping, outstripping their peers from around the region, many of whom view their periodic trips for consumable goods as "chores," according to an international market research firm.

In the latest Nielsen Philippine Shopper Trends Report, 80 percent of consumers in the country said they "enjoyed" grocery shopping. In contrast, one in 10 consumers claimed to "dislike" it, with the balance of respondents having more neutral views.

Consumers in Thailand placed a distant second, with 66 percent saying they really enjoy or like grocery shopping, according to the results of the survey, which was also conducted in other countries in the region.

Link
http://ph.news.yahoo...-083003181.html

Dette innlegget har blitt redigert av wiking: 27 september 2011 - 15:13

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 581 Innlegg:
Philippines has found an ally in Japan in seeking for a peaceful resolution of disputes surrounding the ownership of the West Philippine Sea.

In a joint statement issued by the Philippine and Japanese governments, President Benigno "Noynoy" Aquino III and Japan Prime Minister Yoshihiko Noda have agreed to develop a "strategic partnership."

"The two leaders welcomed the adoption of the Guidelines for the Implementation of the DOC [Declaration on the Conduct of Parties in the South China Sea] and expressed their hope for the early formulation of a legally-binding Code of Conduct (COC) that is consistent with established international law," according to the statement.

Aquino is in Japan for a four-day state visit.

http://ph.news.yahoo...ea-dispute.html

Dette innlegget har blitt redigert av wiking: 28 september 2011 - 14:35

tiger69

tiger69

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 944 Innlegg:
Så akkurat en statistikk over det beste og værste landet for kvinner å leve i,-Norge kom på 7 plass , Philippinene på 17 plass foran mange Europeiske land..
Overasket meg..

The Daily Beast

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:
Ser ut som om de har kastet terning på enkelte land der. Østerike skulle en jo forestille seg var litt høyrer opp, samt Italia http://www.thedailyb...-full-list.html
Redigert signatur

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 065 Innlegg:

En hamburgervogn ble ranet av en mann med Pistol sent fredag kveld i Bogo city Nord Cebu...Ransutbytte ukjent,ingen skadd..

Postet bilde ei asiatisk dame solgte vårruller i sentrum, de var kjempegode

Dette innlegget har blitt redigert av jing: 28 september 2011 - 18:18

janinge

janinge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 965 Innlegg:

Postet bilde ei asiatisk dame solgte vårruller i sentrum, de var kjempegode

Det var jo en kjempenyhet, rart jeg ikke har fått med meg dette på Phill. TV.
KJÆRLIGHETENS MAKSIMUM ER KONSTANT.

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 581 Innlegg:
Det er vel ikke noen nyhet at man blir sjekket med metall dektor- men en nyhet om innskjerpelse. Har jo skjedde en del drap med skyte våpen inne på kjøpe senter i Phi. Oversettelsen er litt feil-brukte googel

Kjøpesentre oppfordret til å bruke metalldetektorer
Av Aaron B. Recuenco29 september 2011, 07:05 Manila, Filippinene - Den filippinske nasjonale politiet (PNP) Torsdag oppfordret sikkerhet etater og eiere av kjøpesentre og andre store bedrifter å sette opp gå gjennom metalldetektorer i alle inngangspartier som en del av den rutinemessige sikkerhetstiltak.

PNP Chief, ekspedisjonssjef Nicanor Bartolome, beordret Civil Security Group (CSG) og representantskapet Office for Security and Investigation Agencies (SOSIA) for å sikre at den stående policy at metall detektorer må være en del av sikkerhetstiltakene i kjøpesentre og andre virksomheter må være fullt implementert.

Det ble lært at det er mer eller mindre 1600 private sikkerhet og etterforskning byråer service ulike forretninger bedrifter over hele landet.

Basert på PNP reglene for tilsyn av private sikkerhet og etterforskning etater, opprettelsen av walk-gjennom metalldetektorer er en del av politikken som må overholdes i søker lisens fra politiet.

"Umiddelbart etter kjøpesenteret skytingen, jeg umiddelbart ba om en gjennomgang av hvordan våpenet ble snek seg inne i kjøpesenteret. Jeg ble fortalt at det ikke er noen metalldetektorer der, "sa Bartolome.

"Og basert på vår gjennomgang av den politikken som styrer sikkerheten organer, bør de ha metalldetektorer. Jeg ønsker denne politikken for å være fullt implementert, "la han til.

Bartolome refererte til en kvinne som skjøt og drepte hennes mann og uhell skutt ned en sikkerhetsvakt inne i en Quezon City kjøpesenter og en 13 år gammel gutt som skjøt og drepte sin påståtte elskerinne inne i et annet kjøpesenter i Pampanga.

Bartolome sa at disse hendelsene skulle ikke ha skjedd hvis sikkerhetstiltak er svært stramt i kjøpesentre.

Men han sa at de fleste av etableringen eierne ville grunn at metalldetektorer er for dyrt å være en del av sikkerhetstiltakene.

Men Bartolome sa de to kjøpesentre skytingen bør tjene som en lærepenge til alle sikkerhets etater og etablering eiere.

"Vi må fullt ut gjennomføre denne politikken for å hindre gjentakelse av slike hendelser i fremtiden," sa han.

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 581 Innlegg:
Litt skuffet over denne nyheten- hadde jo ventet et bilde da.

Fil-Am konkurrerer i Miss Intercontinental
Av ROBERT R. REQUINTINA29 september 2011, 18:38 Manila, Filippinene - En 22 år gammel filippinsk-amerikansk student vil representere Filippinene i det 40. Miss Intercontinental skjønnhetskonkurranse som arrangeres i Alicante, Spania, på den 7 oktober 2011.

Roberto De Venecia, Mutya ng Pilipinas, Leder, Executive Committee, sa at Kathleen Po har blitt håndplukket av de lokale arrangørene til å konkurrere i en av de mest prestisjetunge internasjonale konkurranser.

Po, som står 5'8''og veier £ 120., Bor sammen med foreldrene i New Jersey. Hun er i dag en høyskole student og ønsker å bli sykepleier. Po liker også svømming, dansing, og fotturer.

Det er ikke første gang at Po konkurrerte i pageants. Hun vant også Miss Maharlikang Pilipino 2010 og Miss Filippinene USA 2011.

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 581 Innlegg:
Jeg snakket med kona min idag. Hun fortalt at det ventes en ny typhon over Phi. Den skulle visnok være sterker enn den som har vært.:huh:

tiger69

tiger69

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 944 Innlegg:
Norsk kvinne (44) arrestert på Filippinene

Schlanbusch

Schlanbusch

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 1 737 Innlegg:

:D Tenkte det ville vært kjekt å ha en tråd med Nyheter/News fra Filippinene. Her kan man jo legge ut nyheter/news som man finne. Så holder man seg litt informert om det som skjer der nede.

Med fare for å virke kverrulerende, så har du for det første valgt å legge denne tråden i visum-delen.
Og for det andre, så finnes det allerede en tråd for nyheter fra Filippinene:

http://www.asiaforum...eter-fra-media/
-

“Det er behov for å sørge for at vi ikke overinvesterer i veistandard”. (Solveig Torsvik, Ap)

.

- If you could reason with religious people, there would be no religious people...
.

kaare

kaare

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 648 Innlegg:

Med fare for å virke kverrulerende, så har du for det første valgt å legge denne tråden i visum-delen.

Men det fantes ingen nyhetstråd i visumdelen. Sikkert myntet på de som trenger nytt visum. ;-)

sent med Android fra min Galaxy Tab

tiger69

tiger69

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 944 Innlegg:
Veldig bra Nyhetstråd for Philippinene dette , og den eneste ..Men riktig det som nevnt her , den burde ikke ligge under Visum saker

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 581 Innlegg:

Jeg takler den. Jeg valgt å starte en slik tråd, fordi i denne samle boksen nyhet er mitt inntrykk at det er bare enkelt nyheter-det blir ikke noen "Dagsrevy av det". Hovedhensikten med denne tråden fra min side var at man skulle få mere informasjon om hva som foregår i Phi. Ellers så var jeg nok litt rask når det gjaldt plassering- har ikke sett denne boksen så mye. Men hvordan man skal få lagt den på rett plass i ettertiden veit jeg ikke.

Dette innlegget har blitt redigert av wiking: 03 oktober 2011 - 19:57

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Filippinene

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere