Gå til innhold

Foto

Transport Trafikk Thailand T:T:T

* * * * * 1 Stemmer

• Vennligst logg inn for å svare
171 svar til dette emnet

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 235 Innlegg:

Hvem er det som ligger bak en buss av egen fri vilje? Jeg gjør aldri det. Og dette av 3 gode grunner.

1. Jeg kjører fortere enn bussen.
2. Diesel-eksosen lukter vondt og den er helsefarlig.
3. Lokalbussen stopper ofte.

Jeg har ingen problemer med å kjøre hverken bil eller motorsykkel i Thailand. Det gjelder bare å inrette seg etter forholdene.

Nå tenker jeg ikke på lokalbussene, men VIP bussene og Touring busser. Det er ikke dermed sagt, at jeg ligger bak samme buss fra Chiang Mai til Bangkok. Hold litt avstand bak dem, for vi MÅ ikke forbi allt vi ser. Da blir vi like farlige i trafikken. Når bussene kjører i langt over 100 km. i timen, så synes jeg det holder i 80 km. sonene. Det heter i fartsreglene: Inntil 80 km. timen, ikke over 80 km. i timen. Diesel kommer fra så og si alle kjøretøyer, så diesellukta får du uansett. Svært ofte så drar bussene fra meg, på mange veistrekninger.

A.H.

fleksnes

fleksnes

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 350 Innlegg:
Kjorte buss (VIP) ifra Korat til Hua Hin i begynnelsen av november ifjor. Skulle ga klokka 2200, men ble 40 minutter forsinka.
De forste 2 timene var jeg og ei norsk venninne livredde mens kona mi og min venninnes mann (thai som min kone) ikke brydde seg. Vi tenkte faktisk pa a hoppe av bussen for a finne taxi.
Vi satt i andre etage og jeg sa at bussen var oppe i nesten 120 km/t. Ved maaaange tilfeller sa var den kun 1 meter ifra rompa til biler foran og brukte hornet som en gal. Sa ifra flere ganger til "buss steward" at de matte senka farta, men til ingen nytte.
Sa ogsa at jeg ville kontakte companiet som hadde bussen, men fikk beskjed om at de matte kjore inn igjen tiden.

Denne bussruta gikk kun til Hua Hin. Neste gang jeg skal til Korat blir det taxi eller tog.

ET6966

ET6966

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 223 Innlegg:

Kjorte buss (VIP) ifra Korat til Hua Hin i begynnelsen av november ifjor. Skulle ga klokka 2200, men ble 40 minutter forsinka.
De forste 2 timene var jeg og ei norsk venninne livredde mens kona mi og min venninnes mann (thai som min kone) ikke brydde seg. Vi tenkte faktisk pa a hoppe av bussen for a finne taxi.
Vi satt i andre etage og jeg sa at bussen var oppe i nesten 120 km/t. Ved maaaange tilfeller sa var den kun 1 meter ifra rompa til biler foran og brukte hornet som en gal. Sa ifra flere ganger til "buss steward" at de matte senka farta, men til ingen nytte.
Sa ogsa at jeg ville kontakte companiet som hadde bussen, men fikk beskjed om at de matte kjore inn igjen tiden.

Denne bussruta gikk kun til Hua Hin. Neste gang jeg skal til Korat blir det taxi eller tog.

Tok express buss fra buriram til bkk engang for 8 år siden. Aldri igjen.tar alltid taxi( har fast sjåfør),eller kjører selv.

Erik

walkman

walkman

Medlem

• Medlemmer
  • 13 171 Innlegg:

Tok express buss fra buriram til bkk engang for 8 år siden. Aldri igjen.tar alltid taxi( har fast sjåfør),eller kjører selv.

Erik

har kjørt buss mellom Moh Chid og Pak Thong Chai( Korat ) flere ganger, og det har alltid gått greit.

Dette innlegget har blitt redigert av walkman: 19 januar 2013 - 11:30

mvh
walkman

"Erfaring er ikke hva som hender oss, men hva vi gjør med det som hender oss"

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 235 Innlegg:
Jeg smiler litt når jeg ser overlessa biler i Thailand. Noen ganger er lasset så høyt, at bilen tipper over i første sving. Det gjorde denne bilen rett etter vi hadde passert den. Men husker Norge i 1950 åra. Naboen hadde en Commer lastebil, som han kjørte armeringsjern og annet på. Lørdag ble det heist på en hjemmesnekkret hytte, og ut dro vi alle naboene på tur til Harestuvannet. Vi var tre voksne og to til tre barn foran i bilen, og rundt 10 til 20 mennesker i hytta på lasteplanet. Ikke ulikt Thailand i dag, og politiet sa ingen ting den gangen. God tur og skitt fiske, det var onkel politi sine ord den gangen. Gikk glipp av personlige lommepengebøter, så der var det ulikt Thailand. Men overlass, ja det viste vi hva var. Eller mer riktig: Vi fylte opp bilene i Norge også. Men pick up hadde ingen.

A.H.

Vedlagt(e) fil(er)

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 235 Innlegg:
Alle som har kjørt bil i Bangko, vet hvor ille trafikken kan være. Pendlingen av arbeidere inn til byen har økt kraftig, og det loves at tiden for pendlerene skal senkes med 30%. Utbygging av Skytrain er en av planene, som har vært lenge. Samt at nettet skal knyttes sammen. Både baner og motorveier skal bygges ut. Problemet er jo økingen av biler. Men tar folk offentlig transport, så vil sikkert dette hjelpe. Men gjør folk det? Vel utbyggingsplanene er i alle fall tegnet.

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=no&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.no&sl=en&tl=no&u=http://www.bangkokpost.com/breakingnews/335745/pongsapat-cut-commuting-time-by-30&usg=ALkJrhhSQLKOjHdxsx8LFCO3ec8qzy-hrQ

A.H.

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 235 Innlegg:

Det dør desverre mennesker daglig i Thailand.   De som blir rapportert døde i trafikken, det er de som dør på stedet.   De som dør av skadene på sykehusene, de er ikke med i rapportene.   SAå tallene er mye høyere enn statistikkene viser.

Så for de som skal på ferie eller nyinnflyttede i Thailand, vær forsiktig og kjør så lite som mulig.   Nå har huggingen av sukkerrør startet, og da er det livsfarlig på veiene.   Særlig etter mørkets frembbrudd, da tilhengerene ofte ikke har lys bak.   De har ett skittent rødt klede, for det er påbudt men synes ikke i mørket.

Noen videoer fra trafikken:

http://www.youtube.com/watch?v=6MLQiq9HpNI

Disse to under viser både redsel og blod, så er man redd blod ikke se på dem ! ! ! ! ! ! !

http://www.youtube.com/watch?v=CCdv4WN7xHs

http://www.youtube.com/watch?v=xQRd0IsNmeU

Kjør pent hvis man kjører i trafikken selv, fly, tog og store busser er sikrere.   Kan ikke si det samme om Lotto minibussene, der er dødsfallene mange hver dag, og det advares nå mot å sitte på med disse bilene.

A.H.

Kalmar

Kalmar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 484 Innlegg:

Trodde dette problemet var asiarelatert, men har aldri sett lignende trafikksyndere her på Phill.
Her er, i byer, høyreregelen hellig, og overholder du den, er du trygg.
Mopeder i titalls ved siden av hverandre, har jeg aldri sett her, ved stop for rødt lys.(nordphill.)
Overlass? Vel, de er i klart mindretall, og alltid "sikret" ved at 3-4 stykker sitter på lasset, men alltid merket bak.
Lysbruk, er imidlertid mangelvare, spesiellt på tricykler.
Har imidlertid ingen problemer med bilkjøring her.

I thailand så gjør vi som vi vill..det er det som er så herlig ;)

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 235 Innlegg:

Man kan gjøre mye selv for å ungå ulykker.   Være klar over uventede veibanebytter, som er helt umotiverte.   Samt at de kan starte opp på rødt lys, før du har kommet over lyskrysset.   Desverre er kjøring i en eller annen rus vanlig, og i ca. 40% av alle ulykkene er alkohol eller andre rusmidler brukt.

Min gamle læremester i faget sa en gang:   Det er bedre å kjøre i 50 km. å bli 100 år, enn å kjøre i 100 km. å bli 50 år.

Legg erke til at det er en mote blant unge med motorsykkel, og enten ta av speilene eller snu de så de peker i gal rettning.   Speilbruk blant thaier er ikke veldig nøye.   

Bruk speliene hele tiden, og ha beinet i nærheten av bremsepedalen.   Det er bedre å bremse en gang for mye, enn å ligge i koma på ett sykehus.

A.H.

sakai

sakai

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 188 Innlegg:

Her er en verdens oversikt over dødsulykker i trafikken. Jeg fant ikke mange land i verden som hadde flere drepte i trafikken per 100 000 innbygger enn Thailand. :\ De siste årene har myndightene her i Phuket sluttet med å oppgi antall ulykker og dødsfall i trafikken. :!!:

http://en.wikipedia....ated_death_rate

Her er en annen oversikt:

http://www.worldlife...nts/by-country/

Dette innlegget har blitt redigert av sakai: 12 desember 2013 - 08:03

walkman

walkman

Medlem

• Medlemmer
  • 13 171 Innlegg:

Apropos:

http://www.thaivisa....s/#entry7152902

mvh
walkman

Tobbe

Tobbe

Medlem

• Medlemmer
  • 400 Innlegg:

I Bangkok er billismen merkbart økende for hver uke som går. Det er så ille nå at det nytter ikke lenger å ta seg en impulsiv svipptur. Rette tidspunkt og kjørerute må planlegges. Skal ikke mer en 2 år tilbake da det å kjøre bil i Bangkok gikk på skinner. Inn og ut av soier snirklet man seg relativt hurtig fram til ditt og datt. Nytter ikke lenger det, smekk fylt over alt. Jeg liker best å sitte bak rattet selv men skal man rundt forbi i sentrale deler av Bangkok så er det ikke lenger vits, det blir BTS/Metro/Taxi istedenfor. 

Ser noen klager på kjørekulturen i Thai. Ta en tur til Cambodia, da snakker vi kjøreukultur.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

problemene i thailand  erat  det er så innmari trafikk økning, helt utrolig

og kjøreferdighetene er så dårlige

dårlig sikra last   folk gir blanke ,

enormt med rus og fyllekjøring

dårlige kjøretøyer  og total mangel på kjøre kultur.

en utvikling som bare er skremmende.

drømmer stadig om da jeg lå flat i gata og motorykkelisten som kjørte meg ovrende.

den thailanske trafikken må  vere  dobla de siste  10 åra om ikke mere.

snitt farten  i byen er rundt 20-25 kmt!

vi har vel sett nokk ulyker alle og kansje vert med,

tenker også på Mr.Phing og heldig han har vert.  bare flaksen 

den beste forsikringa er og holde seg unna vegen,  

eller ha en  rammebygd stor bil

Vedlagt fil  index.jpg   9,51K   5 Antall nedlastinger

Vedlagt fil  ThailandRoadAccidentJuly22-621x317.jpg   82,66K   5 Antall nedlastinger

"

What happens when you get caught drink driving in Pattaya

By Chris on April 23, 2012 in Crime / Scams

This letter was sent to me from a reader regarding the recent crackdown on drink driving in Thailand. You shouldn’t be driving drunk especially in Pattaya so if you get caught you really can’t complain about the repercussions. In the letter it says that no assistance or translations were provided which under Thai law as I understand it is not what is supposed to happen but I can understand, doing a crackdown on drink driving in Pattaya would result in a lot of arrests and the police department here wouldn’t have the resources nor the time to deal with everyone. One thing you never want to do is get arrested in Thailand for anything and if you have got caught for anything make sure you can do whatever you can to get out of it before you get taken to the police station. Once your at the station no matter how much a bribe or who you think you know, nothing or no one can help you.

http://www.livingtha...in-pattaya.html

Dette innlegget har blitt redigert av tyvhans: 12 desember 2013 - 16:25

Pain is temporary, honor lasts forever.

Farang"Kwai"

Farang"Kwai"

Medlem

• Medlemmer
  • 4 518 Innlegg:

Da jeg snart skal farte rundt på min fino i Thailand ser jeg at det er mange artige klipp om denne gale kjøringen i Thailand...

en annen mulighet er det nok også ok,visst flere kunne stoppet eller bremset sitt inntak av alkohol og andre stoffer...

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 767 Innlegg:

Fino? Har du slik en "damescooter"  :smile:

Farang"Kwai"

Farang"Kwai"

Medlem

• Medlemmer
  • 4 518 Innlegg:

Ja da, rosa er den også :smile: kjøpte den til kona, men hun så fort at det var et "bom kjøp" så da havna jeg med en rosa fino og hun kjører en mandig Honda wave.. :smile:

walkman

walkman

Medlem

• Medlemmer
  • 13 171 Innlegg:

Også for katoyer...

mvh
walkman

Farang"Kwai"

Farang"Kwai"

Medlem

• Medlemmer
  • 4 518 Innlegg:

Også for katoyer...

Heldigvis tviler jeg ikke på min egen seksualitet selv om jeg kjører rundt med en knall rosa Fino, kjører til stadighet bort på det lokale maredet for å kjøpe noen grønnsaker også ;-)
Men til stadighet mister jeg matlysten da jeg ser både døde hunder og mennesker i trafikken.

Vedlagt fil  image.jpg   246,73K   7 Antall nedlastinger

Vedlagt fil  image.jpg   149,93K   7 Antall nedlastinger

walkman

walkman

Medlem

• Medlemmer
  • 13 171 Innlegg:

Ser også døde mennesker og hunder, og ulykker nesten hver eneste dag. og det var ikke noe hint til deg om scooteren,  mer noe min kone snakket om da vi kjøpte Honda Click.

Forøvrig er det vel ikke du som har tatt det siste tragiske bildet. Har selv kjørt forbi en død motorsyklist med en blodpøl rundt hodet, men ville nok aldri tatt bilde

Dette innlegget har blitt redigert av walkman: 21 desember 2013 - 16:04

mvh
walkman

Farang"Kwai"

Farang"Kwai"

Medlem

• Medlemmer
  • 4 518 Innlegg:

Er ikke jeg som har tatt bilde har heller aldri tenkt tanken om å ta et, men å se døde mennesker her helt naturlig for meg. Jeg blir mer rystet når jeg ser forsiden på jaktblader hvor folk holder opp en rev som jakt triumf.. Jeg er fornøyd med Finoen så lenge jeg kjører den alene anbefales kun for en.

Livet burde nytes så lenge mann kan, men du verden så mange rare folk som beveger seg inn/på et kjøretøy..

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere