Gå til innhold

Foto

Transport Trafikk Thailand T:T:T

* * * * * 1 Stemmer

• Vennligst logg inn for å svare
171 svar til dette emnet

bultnisse

bultnisse

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 21 Innlegg:

Fakta er fakta, uansett hvor mange år du har bodd her. Jeg har også noen år her, og med thai førerkort, så jeg er ikke ukjent med trafikken og ulykker! Dersom du og din gumma ikke kan forholde dere til fakta, er dere lite troende!
Du kan vel kanskje opplyse om mørketallet da?

en fraga T. hur gammal ar du?

bultnisse

bultnisse

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 21 Innlegg:

en fraga T. hur gammal ar du?

P.S. har bada korkorten pa thai oxo. om det var nagot specielt du menade med det??? tror du att du kor battre i thailand med dom?

Tordy

Tordy

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 238 Innlegg:

P.S. har bada korkorten pa thai oxo. om det var nagot specielt du menade med det??? tror du att du kor battre i thailand med dom?

Jeg tror ikke jeg kjører bedre i Thailand fordi jeg har thai førerkort. Det er et krav for fastboende. Du mener at folk over 60 ikke bør kjøre bil, hvorfor? Hva er så spesielt med deg som kan uttale deg generelt om ting uten å ha noen fakta? Slurvete, kaller jeg slike postinger. Du kommer jo ikke med et jævla utsagn som underbygger dine påstander!
Hvor blir det av mørketallene, som du mener bare du vet om?

bultnisse

bultnisse

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 21 Innlegg:

Jeg tror ikke jeg kjører bedre i Thailand fordi jeg har thai førerkort. Det er et krav for fastboende. Du mener at folk over 60 ikke bør kjøre bil, hvorfor? Hva er så spesielt med deg som kan uttale deg generelt om ting uten å ha noen fakta? Slurvete, kaller jeg slike postinger. Du kommer jo ikke med et jævla utsagn som underbygger dine påstander!
Hvor blir det av mørketallene, som du mener bare du vet om?

Jag har inte kommit med nagra javla pastaender, jag skrev att karringen vart forbannad, nar jag laste vad som stog har. las lite battre for du kommenterer.

och hon sager att 1 av 3 blir registrerad som doda i trafikolyckor har.

och det ar bevisat att aldre kor bil pa ett mycket farligare vis. for sakta, for vingligt, dalig syn fel vag pa motorvag, forvirrad i allmenhet.

det kan du sakert % upp pa nettet. kan inte dra alla over samma kam. finns ju 80+ pa vagarna. men det tycker du val ar ok antar jag?

Tordy

Tordy

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 238 Innlegg:

Jag har inte kommit med nagra javla pastaender, jag skrev att karringen vart forbannad, nar jag laste vad som stog har. las lite battre for du kommenterer.

och hon sager att 1 av 3 blir registrerad som doda i trafikolyckor har.

och det ar bevisat att aldre kor bil pa ett mycket farligare vis. for sakta, for vingligt, dalig syn fel vag pa motorvag, forvirrad i allmenhet.

det kan du sakert % upp pa nettet. kan inte dra alla over samma kam. finns ju 80+ pa vagarna. men det tycker du val ar ok antar jag?

Nok et middelmådig og omtrentlig tilsvar. Skjerp deg hvis du skal bli tatt alvorlig!

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 439 Innlegg:

STANNA HEMMA, sa mycket battre. och A.H. jag antar att du menar alla over 60+. ni ar alla lika farliga i trafiken. och skulle kollas varje ar hemma. men sker det? nej nej nej. det har ar inte HEMMA. ta seden dit ni kommer. och dom bilderna du visar, ar bara ISSAN apor UTAN korkort och utbildning.
min tjej, vart sa forbannad nar jag laste upp det som skrivs har. och hon undrade om ni,,, du. har en aning om hur manga thaiare som dor i trafiken VARJE dag?

Hva i himmelens navn mener du med alder over 60 år? Forøvrig er jeg selv godt over 60 år, og har ikke hatt ett eneste uhell i Thailand. Men så har jeg da også, kun kjørt bil her siden 1998. Her skrives det om hvor farlig trafikken er i Thailand. På grunn av manglende vedlkehold på biler, berusede førere av alle typer kjøretøy og dop i trafikken. Samt at et førerkort kan kjøpes, utan at man trenger noen førerprøve. Samt overlessede biler med folk og last, som øker dødstall og skader ved hver ulykke.

Forøvrig kan jeg nevne, at INGEN av bildene er tatt i Isaan.

Hvor mange thaier som dør i trafikken hver dag, det finner du på nettsider om trafikken i Thailand.

Her er det på tide å holde seg til tema, og glemme allt annet tullball.

A.H.

fleksnes

fleksnes

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 350 Innlegg:

STANNA HEMMA, sa mycket battre. och A.H. jag antar att du menar alla over 60+. ni ar alla lika farliga i trafiken. och skulle kollas varje ar hemma. men sker det? nej nej nej. det har ar inte HEMMA. ta seden dit ni kommer. och dom bilderna du visar, ar bara ISSAN apor UTAN korkort och utbildning.
min tjej, vart sa forbannad nar jag laste upp det som skrivs har. och hon undrade om ni,,, du. har en aning om hur manga thaiare som dor i trafiken VARJE dag?

quote bultnisse: holde tunga rett i munne? du later som en % gubbe. har du en aning om morker antalet av doda i detta landet?

jag har bott har i 16ar. sa inte kom och tala om for mig vad ja vet

Du er ikke lite frekk som kaller folket ifra Isaan aper. Det er veldig bra at du aldri kommer til a mote min kone eller hennes familie.
Men, siden du har bodt her i 16 ar sa vet du alt :lol:

Jeg bruker ALLTID en egen sjafor (firma) nar jeg enten drar til Bangkok eller flyplassen. Har og fatt alle mine venner til a bruke samme firma. Har fatt beskjed at sjefen hvis hans sjaforer kjorer for fort eller for nerme bilen foran sa skal vi si ifra til sjaforen. Hvis ikke det hjelper sa skal vi ringe sjefen.
Til poenget: Hver gang jeg drar til BKK eller flyplassen (senest igar da vi kom tilbake ifra Ubon) har jeg sett flere enn 1 ulykke.
Det samme er det her i Hua Hin. Ser flere ulykker ilopet av en uke.

Sist sondag ble min kompis kjort i bakfra da han stanset for rodt lys. Dama som kjorte i ham hadde ikke kjorekort OG hun satt med sin baby/unge foran seg, mellom henne og rattet mens hun kjorte. Sa ulykker er IKKE noe Isaan ting som du pastar, bullnisse.

Som A H nevner sa prover jeg a vere "defensiv" i trafikken og jeg stoler bare pa meg selv og har delvis "lert" meg a forutse trafikken, MEN, det igjen er umulig her i Thailand sa jeg bare haper at jeg fortsatt blir trafikkulykkefri i fremtiden.
Prover sa langt det er mulig a unnga a kjore om kvelden og jeg/vi kjorer aldri om natta

Dette innlegget har blitt redigert av fleksnes: 30 mars 2012 - 04:34

bultnisse

bultnisse

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 21 Innlegg:
till A.H och alla det beror. sa ber jag om en JATTESTOR URSAKT for vad jag skrev igar. vi hade inte den besta dagen av vart liv igar...

men ibland svallar vagorna over, URSAKTA IGEN till alla.

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Det er lov å bli sinna. Det er lov å referere til hva madammen mener. Det er lov å være politisk ukorrekt.
...og det utrolig bra når en kan si unnskyld for slikt som kom ut litt for skarpt eller litt for kjapt.
:)

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 439 Innlegg:

till A.H och alla det beror. sa ber jag om en JATTESTOR URSAKT for vad jag skrev igar. vi hade inte den besta dagen av vart liv igar...

men ibland svallar vagorna over, URSAKTA IGEN till alla.

Det er som PoMoat sier, vi har alle lov til å ha en dårlig dag. En undskylding viser, at du er en voksen person.Postet bilde Men å tirre eller hisse opp meg,det er ikke så enkelt. Mange har prøvet, men er dette med vannet på gåsa da....Postet bilde Ha en fin dag skrotnisse, dager er gode og dager er mindre gode. Skal se dagen i dag blir bra.Postet bilde

A.h:

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 439 Innlegg:
Trafikken i Thailand ER farlig. Ikke minst blir mange barn drept, på vei til og fra skolen. Skolebussene er så overfylte, at forhjulene nesten ikke griper tak i veibanen. Siden august her i Lam Narai, så har 3 stk. av de sørste skolebussene forulykket. Ganske mange er drept og invalidisert. Hvem som helst kan starte skoletransport, og det er mange rare "skolebusser". Det virker som det viktigste er, at skoletransporten er billig. Mest farlig for småbarna, det er nok motorsyklene. Har sett hele 6 barn på en sykel. Det er helt vanlig med 4 stk. barn, og en sjåfør som prater ivrig i mobiltelefonen. Dødsstatestikken er skyhøy, så vi tar oss selv av transporten. Bruker speilene flittig, og bremser heller enn å stå på retten. Vår første private "skolebuss", hadde kun plass til to smågutter. Ikke gikk det fort heller, men det var på en 1 km. strekning på en stille bygdevei. Små kostnader på drivstoff, da det inngikk i måltidene. Ofte faller elever av fra busstakene, da de klatrer opp og ned under fart. En gråstopp (hvis bussen kan det) eller en unnamanøvring, så smeller de i bakken så det suser.

Nå er det kutting av sukkerroer på landsbygdene. Denne transporten er ikke ufarlig, og mye tunge sukkerroer faller av lasset. Hold god avstand så frontruta holder. Klasse 1 forsikring er ett must her.

Kjør forsiktig og ta vare på dere selv, ingen gjør det for dere. Det er bedre å kjøre i 50 km. å bli 100 år, enn å kjøre i 100 km. og bare bli 50 år.

A.H.

Vedlagt(e) fil(er)

RogerM

RogerM

Medlem

• Medlemmer
  • 460 Innlegg:
Det som jeg synes er rart, at Thaiane har så all verdens tid, "later" sies ofte, helt til dei sitter på et kjøretøy, da er mange verdensmestere.
Noen kjører riktig nok veldig sent, men det betyr ikke at dei vet noe om trafikregler, blinklys blir av og til brukt, men kan ikke stole helt og fullt på det.

Høyre eller venstre felt på motorveien er det samme, jeg kjører der det passer meg :D , ser det ut for at Thaiane tenker.

I dag ble jeg nesten påkjørt av en liten lastebil, den ligger fint i sitt felt, helt til jeg er litt opp på siden, da blinker han faktisk. Så at jeg akkurat serblinklyset i øyekroken, og rekker å bremse.

Når det gjelder dei over 60 .....:rolleyes: , så vet jeg ikke noe det, jeg er under selv, med flere mnd.
Nå er jeg kanskje i en særstilling da jeg har kjørt Road Racing aktivt, i Scandinavia til nå nyligt. Og vunnet en masse til siste dag, så om jeg er noen sinke pga. alderen, det tviler jeg på. Men det vet jo andre bedre en meg.

Lysene på kjøretøyene er en sak i seg selv, man vet ikke om bilen kommer mot deg, eller kjører samme veien. Det lyser i alle regnbuens farger, både bak og framme, og det kan godt være hvite lys bak også. Og om noen kjører mot kjøre retningen på motor veien...så er vist det også normalt.:lol:

Låg bak denne bussen lenge i dag, det var mange "friske" forbikjøringer.

Vedlagt(e) fil(er)

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Låg bak denne bussen lenge i dag, det var mange "friske" forbikjøringer.[/size]

og når du er møtende motorsykkel i tillegg, så blir dette ganske så spennende når du i tillegg prøver å holde farten oppe for å holde tungtraffikken bak seg. Dette opplevde jeg ofte når en feks lastebil, kun så meg på motorsykkel, og tråkket forbi en feks buss. Motorsykkel imøte = klar bane i thailand. Når du i tillegg vet at mange tygger blader, og spiser yaba så vet en at en leker med sitt eget liv på landeveien.

Jeg skal ikke kjøre motorsykkel i sørområdene noe mer på noen andre veier enn rundt resortene og i nærområdene rundt der jeg bor, men i nord oppfattet jeg trafikkbilet litt anderledes, og vesentlig bedre veier.

Ett lite tips: Sjekk alltid frontlysene før du legger ut på veien, ser de ett enøyd lys mot seg, så risikerer du å få noe stort rett imot.
Redigert signatur

Flint

Flint

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 300 Innlegg:
Kjøring i Thailand
Har kjørt bil i ca 35 år riktignok mesteparten av tiden i Norge og heldiigvis
for det. Vårt regelverk (om en følger dette noenlunde) gir oss en god anledning
til å lære og kjøre bil o.a kjøretøyer.

Bruker en hue, beholder roen, titter i speil, kjører defensivt og forsøker å være
føre var vil det hjelpe en del. Imidlertid er det INGEN garanti for at det går bra fordi
andre kjørende ikke kan kjøre bil.

Har vært i Thailand 10-12 ganger og kjørt mye bil der og foreløbig uten noen problemer
med unntak av at jeg rygget i en stolpe........:lol:

Så.... det er lov å bruke hue som sitter på skuldrene......:rolleyes:

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 439 Innlegg:

Kjøring i Thailand
Har kjørt bil i ca 35 år riktignok mesteparten av tiden i Norge og heldiigvis
for det. Vårt regelverk (om en følger dette noenlunde) gir oss en god anledning
til å lære og kjøre bil o.a kjøretøyer.

Bruker en hue, beholder roen, titter i speil, kjører defensivt og forsøker å være
føre var vil det hjelpe en del. Imidlertid er det INGEN garanti for at det går bra fordi
andre kjørende ikke kan kjøre bil.

Har vært i Thailand 10-12 ganger og kjørt mye bil der og foreløbig uten noen problemer
med unntak av at jeg rygget i en stolpe........:lol:

Så.... det er lov å bruke hue som sitter på skuldrene......:rolleyes:

Det hjelper å bruke de små grå, da har man 50% bedre sjanser. Men den andre 50% er det ikke vi selv som bestemmer. Andres feil kan vi ikke gjøre noe med.

Ett godt råd, er å ungå kjøring i mørket. Har kjørt ca. 250.000 km. siden 1998, og heldigvis uten noen form for uhell.

Er også bedre å ligge bak en tung buss som kjører litt sakte, å la bussen brøyte vei.Postet bilde

A.H.

I give up

I give up

Medlem

• Utestengte brukere
  • 3 860 Innlegg:

Det hjelper å bruke de små grå, da har man 50% bedre sjanser. Men den andre 50% er det ikke vi selv som bestemmer. Andres feil kan vi ikke gjøre noe med.

Ett godt råd, er å ungå kjøring i mørket. Har kjørt ca. 250.000 km. siden 1998, og heldigvis uten noen form for uhell.

Er også bedre å ligge bak en tung buss som kjører litt sakte, å la bussen brøyte vei.Postet bilde

A.H.

Hvem er det som ligger bak en buss av egen fri vilje? Jeg gjør aldri det. Og dette av 3 gode grunner.

1. Jeg kjører fortere enn bussen.
2. Diesel-eksosen lukter vondt og den er helsefarlig.
3. Lokalbussen stopper ofte.

Jeg har ingen problemer med å kjøre hverken bil eller motorsykkel i Thailand. Det gjelder bare å inrette seg etter forholdene.

Dette innlegget har blitt redigert av norlund: 17 januar 2013 - 19:07

Flint

Flint

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 300 Innlegg:

Hvem er det som ligger bak en buss av egen fri vilje? Jeg gjør aldri det. Og dette av 3 gode grunner.

1. Jeg kjører fortere enn bussen.
2. Diesel-eksosen lukter vondt og den er helsefarlig.
3. Lokalbussen stopper ofte.

Jeg har ingen problemer med å kjøre hverken bil eller motorsykkel i Thailand. Det gjelder bare å inrette seg etter forholdene.

Det var som om jeg skulle ha sakt det selv.............. enig!

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Trafikken i Thailand er livsfarlig.

For alle dere som skal til Thailand å kjøre bil eller motorsykkel. Kjør defensivt og bruk speilene hele tiden. Det kommer både motorsykler, busser og trailere med tilhengere, som kjører ut og enn av filene som de skulle kjøre Gokart. Trafikken er impulsiv og det du ikke tror noen gjør, glem det her så gjør de det. De fleste dødsfall av utlendinger i Thailand, skjer ute i trafikke!!!

Kjør helst ikke efter det er mørkt, spessielt ute på landbygdene. Kjempestore og overlessede traktorer med hengere og trailere med hengere, de kjører svært ofte uten noe lys. De mest primitive hjemmelagde kjøretøyer brukes, og de har ikke kastet bort penger på lykter. De kjøre også midt i veibanen. Det kommer og hele tide motorsykler i motgående kjørebane, der DU befinner deg. Mange ganger er de så overlesset i bredde, at bilens last tar to kjørebaner. Har de lys så sees det ikke, da lasten dekker alt og bilen blir "borte". Omtrent hver fjerde motorsykkel, kjører uten lys om natten og i motgående kjørebane. Ikke stol på at de svinger til den siden de blinker, og de bytter og fil for å svinge umotivert uten blinklys. U-svinger lager de selv, og krysser midtrabatten. Her er trafikken regulert med vikteplikt, slik at de største veiene har forkjørsrett. Men ikke bestandig. De tyngste kjøretøyene, de påberoper seg forkjørsrett. Ikke "stå" på din rett i trafikken i Thailand, da vil du raskt dø i trafikken. Brems heller oftere enn du bruker gasspedalen. Bruk hodet og øynene hele tiden, det er ikke alle sjåfører her som gjør det. Speilene kan redde ditt liv, så bruk de hele tiden. Vær klar over at det er enormt mye fyllekjøreing, dette også av trailersjåfører. De kjører og ofte på "speed", som gjør at øynene er oppe og de sovner ikke. Men hjernen blir lammet og tenker senere, refleksene blir nedstatt ganske kraftig. Har sett trailere kjøre rett fremover, og bare brase inn i en stor kuflokk. Sjåføren så kuflokken, men hjernen var bedøvet av stoff og reagerte ikke.

Ta vare på deg selv i trafikken, ingen gjør det for deg.

Tar med ett knippe bilder, som viser att all transport har overlast. He he selv båter. Forhjulene på bilene er nesten ikke nede på bakken, og bilen har ikke bremser og svingmulighet. Har sett 7 personer på en motorsykkel. De kjørte rett av veien i en sving, to skolebarn døde og tre ble invalidisert. Ingen hadde hjelm og føreren av sykkelen, kom ikke godt nok til styre og bremser. Alle passasjerene sperret alle sjåførens bevegelsene. De kjører meget meget ofte, mens de diskuterer i mobilen. Umotiverte og ukontrollerte bevegelser skjer. Motorsykler med tilhengere er livsfarlige, da hengeren ikke er koblet til kjøretøyet. Sjåføren sitter på draget til hengeren. Har sett i en stor dump, at draget flyr i luften og sjåføren forsvinner. Tilfellet jeg så, da ble sjåføren kastet to meter opp i luften. En turistbuss kom godt over i gal kjørebane, og kjørte over mannen som ble knust. I svinger skjer det ofte ulykker, da overtunge biler velter. Huskat det er best at DU bremser, for kanskje den du møter ikke har bremser. Som min kone sier: Her finnes ikke høyre og venstre.

Bildene taler for seg selv, og det er enkelt å forstå mangel på bremser og svingmuligheter.

Nok en gang. Ta vare på deg selv i trafikken, ingen gjør det for deg. Er bedre å kjøre sakte å komme frem, enn å kjøre fort å aldri komme frem. Det er bedre å kjøre i 50 km. å bli 100 år, enn det er å kjøre i 100 km. å kun bli 50 år. Vi har ALLTID tid til å komme litt senere, det er bedre enn at familien får beskjed av politi og sykehuset!!!!!

A.H.

hufff neeeeeiii så gæli arild

Pain is temporary, honor lasts forever.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Trafikken i Thailand ER farlig. Ikke minst blir mange barn drept, på vei til og fra skolen. Skolebussene er så overfylte, at forhjulene nesten ikke griper tak i veibanen. Siden august her i Lam Narai, så har 3 stk. av de sørste skolebussene forulykket. Ganske mange er drept og invalidisert. Hvem som helst kan starte skoletransport, og det er mange rare "skolebusser". Det virker som det viktigste er, at skoletransporten er billig. Mest farlig for småbarna, det er nok motorsyklene. Har sett hele 6 barn på en sykel. Det er helt vanlig med 4 stk. barn, og en sjåfør som prater ivrig i mobiltelefonen. Dødsstatestikken er skyhøy, så vi tar oss selv av transporten. Bruker speilene flittig, og bremser heller enn å stå på retten. Vår første private "skolebuss", hadde kun plass til to smågutter. Ikke gikk det fort heller, men det var på en 1 km. strekning på en stille bygdevei. Små kostnader på drivstoff, da det inngikk i måltidene. Ofte faller elever av fra busstakene, da de klatrer opp og ned under fart. En gråstopp (hvis bussen kan det) eller en unnamanøvring, så smeller de i bakken så det suser.

Nå er det kutting av sukkerroer på landsbygdene. Denne transporten er ikke ufarlig, og mye tunge sukkerroer faller av lasset. Hold god avstand så frontruta holder. Klasse 1 forsikring er ett must her.

Kjør forsiktig og ta vare på dere selv, ingen gjør det for dere. Det er bedre å kjøre i 50 km. å bli 100 år, enn å kjøre i 100 km. og bare bli 50 år.

A.H.

jaba alkohol galskapen har tatt av, bra posteringer arild.

Pain is temporary, honor lasts forever.

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:
Fart og rus og en horribel kjørekultur, og manglende kjøreferdigheter, er nok det som tar flest liv på veiene i Thailand.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere