Gå til innhold

Foto

En vanlig dag i Thailand.

* * * * - 11 Stemmer

• Vennligst logg inn for å svare
1536 svar til dette emnet

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 135 Innlegg:

Plastikk er noe svineri , i Filippinene er det akkurat samme greia.
hver lørdag er det no plastic day da får du papirposer som ikke tåler den rare vekta når du skal handle mat , litt bedre er det 🙂

Norge har jeg 4,5 nett og bruker komposterbare søppelposer, 20L.
Livet seglar fort forbi

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 983 Innlegg:
Vi får kansje gå foran og ta med handlenett.
Gadd vite hva reaksjonen ville vært :-)
Ding dong falang :-) :-)

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 554 Innlegg:

Gadd vite hva reaksjonen ville vært :smile:
Ding dong falang :smile: :smile:

Jeg handlet mange år og la alt i en Bergans ryggsekk, thaiene måpte menn synes den var kjekk og jeg hadde begge henda fri.   :-o 

Men mest sperra de opp øynene da vi ikke kjørte ungene til småskolen med motorsykkel, men brukte ei fin sykkeltralle fra Norge.  Den var grei å stable matvarer i også på markedet.   ;-) 

A.H.

Vedlagt(e) fil(er)

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 502 Innlegg:

Gadd vite hva reaksjonen ville vært :smile:
Ding dong falang :smile: :smile:

Og handlenettene man får i Norge skal visstnok være verre for miljøet enn plastposer. Men man slipper plasten og naboene nikker anerkjennende til din miljøbevissthet. Og det siste er jo viktig.

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 135 Innlegg:

Og handlenettene man får i Norge skal visstnok være verre for miljøet enn plastposer. Men man slipper plasten og naboene nikker anerkjennende til din miljøbevissthet. Og det siste er jo viktig.

ja akkurat dette så jeg faktisk en liten dokumentar om på NRK her en dagen.

verre for miljøet er de sikkert , men de flyter nå ikke rundt på land og i havet slik som plastikken gjør.

Livet seglar fort forbi

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 554 Innlegg:

ja akkurat dette så jeg faktisk en liten dokumentar om på NRK her en dagen.

verre for miljøet er de sikkert , men de flyter nå ikke rundt på land og i havet slik som plastikken gjør.

Eneste jeg lurer på er hvor mye av det som går rett i elvene, og etter det ut i havet.  Men plast ser nå verre ut selv om det ikke er noe positivt.   ;-)  :-o 

A.H.

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 554 Innlegg:

Livet og LIVET i seg selv med da vår helse, det er det jeg legger mest både tid og penger i.  Sunn mat og nok vitaminer er viktig, ikke minst at vi i en alder over 50-60 år fremdeles trener og tar vår helse alvorlig.

Hvis blodtrykket stiger raskt og det samme med hvilepulsen, da er det fare på ferde.  Så jeg måler ofte blodtrykk og hvilepuls mens jeg koser meg med morgenenens første store kopp kaffe.  I en alder av 73 år så er jeg ikke misfornøyd med hverken blodtrykket og hvilepulsen, som kanskje er på ett stabilt nivå for den alderen........

A.H.

Vedlagt(e) fil(er)

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 135 Innlegg:

Eneste jeg lurer på er hvor mye av det som går rett i elvene, og etter det ut i havet.  Men plast ser nå verre ut selv om det ikke er noe positivt.   ;-)  :-o 

A.H.

jeg har aldri sett et handlenett i sjøen eller i elvene , men plastikken er der 100 %

Livet seglar fort forbi

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 554 Innlegg:

jeg har aldri sett et handlenett i sjøen eller i elvene , men plastikken er der 100 %

Selvfølgelig ikke.  De som har handlenett er fornuftige mennesker som ikke kaster søppel og plast rundt seg.  Slike mennesker skulle det vært mer av.

A.H.

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 983 Innlegg:
Man kunne innført mer solide bæreposer a la norge.
Pris 10 baht.
Så "økonomiske" de fleste thaier er, ville det nok blitt automatikk i at de tok med gamle bæreposer til gjennbruk, inntil de inntok "silfasong" :-)

mortenfo

mortenfo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 319 Innlegg:

Ja men i Norge må man jo betale for de. Her går det jo ikke and å blande ting det er farlig det  ;-)

maf

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 832 Innlegg:

Livet og LIVET i seg selv med da vår helse, det er det jeg legger mest både tid og penger i.  Sunn mat og nok vitaminer er viktig, ikke minst at vi i en alder over 50-60 år fremdeles trener og tar vår helse alvorlig.

Hvis blodtrykket stiger raskt og det samme med hvilepulsen, da er det fare på ferde.  Så jeg måler ofte blodtrykk og hvilepuls mens jeg koser meg med morgenenens første store kopp kaffe.  I en alder av 73 år så er jeg ikke misfornøyd med hverken blodtrykket og hvilepulsen, som kanskje er på ett stabilt nivå for den alderen........

A.H.

Skjønner ikke hvorfor du er opptatt av så hyppig måling av blodtrykk! Hvis det er ditt blodtrykk du har avbildet, så er det liten grunn til bekymring. Jeg selv ligger på samme nivå som deg og dette er genetisk ifølge min fastlege i Norge. Han hevdet at det aldri ville komme blodtrykk-medisin over mine lepper, og så langt har han jo hatt rett. Derfor har jeg heller ingen bekymringer over det temaet og finner hyppig blodtrykksmåling bortkastet tid.
Ulempen med et bra hjerte er at en risikerer at det fortsetter å slå lenge etter at resten av kroppen har tatt kvelden. Det skjedde min far, så vi måtte rett og slett avlive ham da det dro ut i langdrag (ikke så dramatisk for oss som det kan synes, men hvilke plager det påførte ham vet ingen).

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 832 Innlegg:

Selvfølgelig ikke.  De som har handlenett er fornuftige mennesker som ikke kaster søppel og plast rundt seg.  Slike mennesker skulle det vært mer av.

A.H.

Når du handler for noen tusen Bath på iStudio (Apple) i Khon Kaen, så får du et flott bærenett i stoff. Disse egner seg utmerket til handlenett i andre butikker og blir også brukt slik.

Ellers har jeg en trillevogn med stor bag og norsk flagg på lokket innkjøpt i Strømstad før handling på systembolaget som også benyttes når vi skal på butikken.

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 076 Innlegg:

Når du handler for noen tusen Bath på iStudio (Apple) i Khon Kaen, så får du et flott bærenett i stoff. Disse egner seg utmerket til handlenett i andre butikker og blir også brukt slik.
Ellers har jeg en trillevogn med stor bag og norsk flagg på lokket innkjøpt i Strømstad før handling på systembolaget som også benyttes når vi skal på butikken.

Ja, det var et jævla godt tips «smarten» At ikke alle Isaan beboeren tar turen innom Istudio i Khon Kaen og shopper for noen TUSEN bath, så hadde jo plastikkpose problemet vært løst i isaan, og kanskje hele thailand.
😂😂😂😂😂👌🙏

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 554 Innlegg:

Skjønner ikke hvorfor du er opptatt av så hyppig måling av blodtrykk! Hvis det er ditt blodtrykk du har avbildet, så er det liten grunn til bekymring. Jeg selv ligger på samme nivå som deg og dette er genetisk ifølge min fastlege i Norge. Han hevdet at det aldri ville komme blodtrykk-medisin over mine lepper, og så langt har han jo hatt rett. Derfor har jeg heller ingen bekymringer over det temaet og finner hyppig blodtrykksmåling bortkastet tid.
Ulempen med et bra hjerte er at en risikerer at det fortsetter å slå lenge etter at resten av kroppen har tatt kvelden. Det skjedde min far, så vi måtte rett og slett avlive ham da det dro ut i langdrag (ikke så dramatisk for oss som det kan synes, men hvilke plager det påførte ham vet ingen).

Ganske enkelt.  Mange mennesker har hatt ett vanlig blodtrykk, men plutselig en dag så kan blodtrykket øke livstruende.  Dette er noe man ikke merker og kommer seg heller ikke til sykehuset.  En brå økning ser man med jevne målinger, og da kan man kontakte sykehuset.  Som sagt dette merkes IKKE og da får man heller ikke gjort noe.  Tro meg det er ingen tung og vanskelig jobb å måle blodtrykket, man får og sett hva hvilepulsen er.

S0m sagt HØYT blodtrykk "dreper", men kontakt lege så raskt blodtrykk øker brått.

https://nasjonalfore...hoyt-blodtrykk/

A.H.

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 983 Innlegg:
I dag testet jeg ut mitt gamle dnb bærenett på lotus.
d gikk som en drøm :-)
Kassedamen på lotus fyllte i med et smil uten pakke varene i plast først.
Jeg sa "plastic no good" og jeg tolket smilet positivt :-)
(Tror jeg har lest at det er ca 10 forskjellige smiletyper i LOS )
Så nå er "det grønne skiftet" kommet til Buriram :-)

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 832 Innlegg:

Ja, det var et jævla godt tips «smarten» At ikke alle Isaan beboeren tar turen innom Istudio i Khon Kaen og shopper for noen TUSEN bath, så hadde jo plastikkpose problemet vært løst i isaan, og kanskje hele thailand.
😂😂😂😂😂👌🙏

Moroklumpen! :)

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere