Gå til innhold

Foto

Regjeringskvartalet rammet av terrorbombe

- - - - -

• Stengt emne Dette emnet er låst
599 svar til dette emnet

mhansen

mhansen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 744 Innlegg:

Flytt denne tråden til johnkrog sin tråd. Det var han som var først ute...
Denne tråden ligger ganske feilplassert også. Detter har vel svært lite med Thailand å gjøre...

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 555 Innlegg:
Følger med på BBC News.

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-14254634

A.H.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:
En hel verden har terrorexplosjonen nå som head lines!

Bomb blast hits Norwegian PM's office
At least two people killed and several injured as building housing Jens Stoltenberg's office is rocked by massive blast.

http://english.aljazeera.net/

Dette innlegget har blitt redigert av tyvhans: 22 juli 2011 - 16:40

Pain is temporary, honor lasts forever.

Xin Chao

Xin Chao

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 5 372 Innlegg:

En terrorhandling/krigshandling vil vi få svar på etterhvert. Det jeg mente var at det ville bli kamuflert som en terrorhandlign utført av terrister uten mål og mening som bare vil utøve blind vold mot nordmenn. Handlingen er så vidt jeg kan se og oppfatte rettet mot regjeringen.

Tiden vil vise hvordan dette utvikler seg

Vær vennlig å let opp definisjonen av ordet krig. Du bruker ordet krigshandling som en mulighet. Dette er vel så langt unna krigshandling som det går an.

Det er ikke rettet mot Regjeringen fordi om bilen med sprengstoffet var plassert der Regjeringen holder til. Det er rettet mot det norske folk og vår opinion, med et sannsynnlig ønske om å spre frykt.

Xin Chao

Xin Chao

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 5 372 Innlegg:

Mod'er må ha meg unnskyldt, men tillat meg å uttrykke mine følelser slik:

SVARTE, HEITESTE HÆLVETE ! FAAAAAAAEN !:angry:

Og det står jeg for..

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/

Me too...

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

En terrorhandling/krigshandling vil vi få svar på etterhvert. Det jeg mente var at det ville bli kamuflert som en terrorhandlign utført av terrister uten mål og mening som bare vil utøve blind vold mot nordmenn. Handlingen er så vidt jeg kan se og oppfatte rettet mot regjeringen.

Tiden vil vise hvordan dette utvikler seg

Tiden er uansett ikke inne til splid, skulle jeg mene.

quogh

quogh

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 644 Innlegg:

Vær vennlig å let opp definisjonen av ordet krig. Du bruker ordet krigshandling som en mulighet. Dette er vel så langt unna krigshandling som det går an.

Det er ikke rettet mot Regjeringen fordi om bilen med sprengstoffet var plassert der Regjeringen holder til. Det er rettet mot det norske folk og vår opinion, med et sannsynnlig ønske om å spre frykt.

Krig er vel også terror så å flisespikke på dette nå er vel ikke riktig å gjøre. Og så lenge vi ikke vet noen ting om hvem som har utført udåden så kan det like gjerne være en handling rettet mot regjeringen som en handling rettet mot Norge.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Jeg tipper bilbomben var plassert ett kvartal feil,
og at målet var i Akersgata - Cappelen forlag - som gav ut en bok med noen tegnnger i i juni.
Det var ingen barnebok, for å si det sånn.

BBC går forresten NRK en høy gang i dekning av denne saken på tv.

Jeg mener det er for tidligt og konkludere , men det er tydligt ad Olje og energidepartementets er mest ødelagt

YouTube-video kan ha varslet om bomben
Postet bilde Postet bilde Postet bilde Postet bilde Av Jarle Brenna og Tor-Erling Thømt Ruud Publisert 22.07.11 - 17:21, endret 22.07.11 - 17:34 (VG NETT)

(VG Nett) En video på YouTube, som angivelig ble lastet opp søndag, varslet om eksplosjon i Oslo 22. juli.

Postet bilde Tittelen på videoen var opprinnelig «Wybuch w Oslo - Explosion in Oslo - 22.07.2011. Wybuch».
Wubuch betyr eksplosjon på polsk.

Etter det VG Nett får opplyst fra politikilder skal ikke politiet ha registrert noen trusler i forkant.

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Trådene er slått sammen.

Xin Chao

Xin Chao

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 5 372 Innlegg:

Krig er vel også terror så å flisespikke på dette nå er vel ikke riktig å gjøre. Og så lenge vi ikke vet noen ting om hvem som har utført udåden så kan det like gjerne være en handling rettet mot regjeringen som en handling rettet mot Norge.

Tro det eller ei: krig er et legitimt maktmiddel ihht til folkeretten. Terrorhandlinger som dette er ikke det. Akkurat nå er dette uinteressant der folk blør ihjel, men temaet kommer opp snart, sanne mine ord

Visse kretser kommer til å forsvare denne uhyrligheten pga våre legale engasjementer i Afganistan og Libya

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:
Nå er det skyting også et eller annet sted...

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Du har rett! Dette er ingen krigs handling.
Anntar at gutta på Lutvann har endel gode kort.

De fleste slike annstøt over kloden er for og skape frykt og forvirring!

(krig fanden vi deltar jo med militær personell i 4 land med krig)

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Nå er det skyting også et eller annet sted...

rykter kansje jeg ringte en ved land ved utøya nettopp han hadde ikke hørt noe , men det kan ikke utelukkes.

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:
Begynner å ligne på krig dette her...

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 555 Innlegg:

Tro det eller ei: krig er et legitimt maktmiddel ihht til folkeretten. Terrorhandlinger som dette er ikke det. Akkurat nå er dette uinteressant der folk blør ihjel, men temaet kommer opp snart, sanne mine ord

Visse kretser kommer til å forsvare denne uhyrligheten pga våre legale engasjementer i Afganistan og Libya

Svaret kommer vær sikker. Tror neppe jeg liker svaret, uansett hva det må bli. Rolige Norge, nå en del av resten av verdens virkelighet. Det måtte komme til vårt land også, og Norge har blitt advart av mange.

A.H.

Schlanbusch

Schlanbusch

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 1 737 Innlegg:
Vi skal være jæv... glade for at denne bomben ikke gikk av 25- 60 min. tidligere. Da hadde vi fått lang flere døde, siden det da ville vært langt flere på kontorene som ble rammet.

Så da fikk vi også et "nine-elleven" :angry:

Og en ny tidregning har startet...
-

“Det er behov for å sørge for at vi ikke overinvesterer i veistandard”. (Solveig Torsvik, Ap)

.

- If you could reason with religious people, there would be no religious people...
.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:
jeg fikk en txt melding fra "fjorden" det er hørt skudd på Utøya!

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

Krig er vel også terror...

Ikke folkerettslig!
Det er veldig viktig å opprettholde et klart skille mellom hva som defineres som krigshandlinger og hva som er terrorhandlinger. Hele klodens sivilisasjon avhenger av at verdens-samfunnet opprettholder en viss grad av konsensus omkring akkurat dette. Og det gjør vi heldigvis - både FN, NATO, Kina, Arabic League, EU, ASEAN, Oceania, Afrikas Samarbeidsunion, m. fl. anerkjenner disse folkerettslige prinsippene.

At krig for sivilbefolkningen kan oppleves minst like jævlig som terror, det er jeg uansett enig med deg i.

pyro

pyro

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 652 Innlegg:

Det virker som om noen har bestemt seg for payback til Norge, og har startet her.

Vi er flinke til å være med på "fredsbevarende" styrker, både i Afghanistan og Irak. Ingen av de stedene har det så langt gått i riktig retning for fred.

Libya som siste land, der vi skulle påse at flyforbud ble overholdt.
Så langt etter 4 mnd har vi droppet 450 bomber i hodene på de, og fortsatt skal vi være der i 2 mnd til.

Tror det er svært mange der ute som ikke liker Norge.

Dette har ingenting med norges fredsbevarende styrker å gjøre. Vi har ikke vært operative siden 1998
"That is not dead which can eternal lie, but with strange aeons, even Death may die.” - H. P. Lovecraft

quogh

quogh

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 644 Innlegg:

De "visse" kretser du antagelighvis sikter til ser ut til å være mål for denne aksjonen og siden det er den sterkestes rett å skrive historien så er hva som er krig eller terror en flyktig ting.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Norge

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere