Gå til innhold

Foto

Thai-kanaler for TV i Norge

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
15 svar til dette emnet

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 2 287 Innlegg:

Fra tiden før min kone kom til Norge for snart 2.5 år siden har jeg kun hatt NRK 1, 2 og 3.

Valget var i grunnen bevisst, -derved bli i størst mulig grad "tvunget" til å høre kun på norsk og engelsk.
Dette har fungert veldig bra, fikk mer tid til å snakke norsk med hverandre på kveldstid,samtidig som det var
det spåket hun hørte på TV. Hun er nå blitt svært dyktig i norsk (på godt og vondt ;) -) og har fått fortjent ros av mange norske for dette.
Nå føler jeg at læretiden er forbi, og jeg kunne tenke få tilgang til Thai TV kanaler på TV ( IKKE pc).
Har sett det har vært en gammel tråd tidligere som har omhandlet dette, men antar det kansje er en utvikling/endring også her.

Er det noen som har en anbefaling, eventuellt også pris.
Kan gjerne tenke meg kanaler med nyheter og ikke for mange "såpeserier" i den grad man kan velge..
Håper på den måten å få litt praktisk støtte i mine egne forsøk på"poot thai",
nå når solen har snudd og vi igjen går mot mørketiden.:(

Bragemann

Bragemann

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 16 Innlegg:
Har kun funnet 2 Thaikanaler på satelitt de ligger begge på 13 rader Hotbird ,den ene er en buddistkanal og den andre er TGN Thai Global Network

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:
Emnet er besvart en rekke ganger på forumet allerede:

http://www.google.co...iw=1274&bih=987

runeli

runeli

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 014 Innlegg:
Det finnes kun 2 Thai kanaler i Norge.

Det jeg stusser mest ved er at DU ønsker "nyhetskanaler". Ikke hva din kone ønsker?

tbg1980

tbg1980

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 951 Innlegg:

Fra tiden før min kone kom til Norge for snart 2.5 år siden har jeg kun hatt NRK 1, 2 og 3. Valget var i grunnen bevisst, -derved bli i størst mulig grad "tvunget" til å høre kun på norsk og engelsk. Dette har fungert veldig bra, fikk mer tid til å snakke norsk med hverandre på kveldstid,samtidig som det var det spåket hun hørte på TV. Hun er nå blitt svært dyktig i norsk (på godt og vondt ;) -) og har fått fortjent ros av mange norske for dette. Nå føler jeg at læretiden er forbi, og jeg kunne tenke få tilgang til Thai TV kanaler på TV ( IKKE pc). Har sett det har vært en gammel tråd tidligere som har omhandlet dette, men antar det kansje er en utvikling/endring også her.

Er det noen som har en anbefaling, eventuellt også pris. Kan gjerne tenke meg kanaler med nyheter og ikke for mange "såpeserier" i den grad man kan velge..Håper på den måten å få litt praktisk støtte i mine egne forsøk på"poot thai", nå når solen har snudd og vi igjen går mot mørketiden.:(

Vel, siden du poster her på forumet så regner jeg med du har internett. Det finnes drøssevis av TV Kanaler fra Thailand på nett. Kjøp deg en rimelig HTPC. Koble den til wifi og din TV. Vips, så har du langt mer enn 2 Thaikanaler på din TV... Ikke alt er like bra kvalitet men utifra hva jeg har sett selv på TV i Thailand så er det OFTE helt forferdelig bilde og lyd selv på kabeltv der borte. Ikke akkurat no HD der nei.

Jeg har også Thaikanaler via APP på iPad... Mange muligheter utenom en parabolantenne idag.
Why do people kill people who kill people just to show that killing people is wrong?

Brikkus

Brikkus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 6 055 Innlegg:
http://obizgo.tv/
Denne er veldig bra. Har opptak av alle tv kanalene i Thailand. Koster penger, men er verdt det. Kona ser på nyheter og serier derfra.
De har opptak tilbake i tid, så har du ikke sett programmet så kan du gå 1 måned tilbake i tid, noen programmer ligger også mange mådner tilbake i tid.

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 2 287 Innlegg:

Det jeg stusser mest ved er at DU ønsker "nyhetskanaler". Ikke hva din kone ønsker?

Tar hintet ;) ;) .
Er nok litt egoist her men tror det er lettere for meg å lære thai ut fra opplesing av f. eks. nyheter. Tror de kansje snakker tydeligere og langsommere og (ikke minst) mer korrekt enn i en "såpeserie".
Så det jeg ønsker dersom det er alternativer (og det var hensikten med innlegget) var - om det var flere alternativer- finne den kanalen med mest spredning.
Selvfølgelig kjenner nok min kone godt de enkelte kanaler og hun er også interessert i at jeg lærer thai ( så slipper hun å oversette for meg :rolleyes: ) men jeg ønsket også en "norsk" tilråding til de kanalvalg som måtte være :)

khonton

khonton

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 29 Innlegg:
Hei. Koble datan opp til tven og gå til DooTV.com . En drøss av thai nyheter, såpeopera, filmer, musikk og lignende. Koster ca 25 dollar for 90 dager, kona er kjempe fornøyd med dette. Hvis du betaler litt mer, så kan du også kunne se nyheter live.

http://obizgo.tv/
Denne er veldig bra. Har opptak av alle tv kanalene i Thailand. Koster penger, men er verdt det. Kona ser på nyheter og serier derfra.
De har opptak tilbake i tid, så har du ikke sett programmet så kan du gå 1 måned tilbake i tid, noen programmer ligger også mange mådner tilbake i tid.

olek

olek

Registrert Medlem

• Banned
  • 3 563 Innlegg:
Siden det nå er på tide at trådstarter begynner å lære seg thai så regner jeg med at han kvitter seg med alt av norske kanaler og kun installerer de tre desidert kjedeligste thailandske kanaler i heimen?

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Jeg tror det er lettere å lære brukbar Thai gjennom såpeserier fremfor nyheter...
:unsure:

Jeg har ikke gjort noen av delene, men opplever at nyhetene leses på et pinlig korrekt og akademisk språk som jeg sjelden eller aldri hører andre steder. Folk snakker ikke slik seg i mellom. Det irriterer meg grenseløst når jeg faller av på nyhetssendingene, men det viktigste er tross alt å kunne beherske det daglige språket. På såpeseriene kan det være litt av hvert. Det er jo ganske så karikert - spesielt i de "historiske dramaene" er språket tidvis helt offside.... Ellers er tiltaleformer mellom rollefigurer med ulike klassetilhørigheter i såpeseriene vanskelig... Men - det er vanligvis daglig tale som brukes. Lett forståelig. Dessuten får du mimikk, følelsesutbrudd, og fakter til å hjelpe deg til å tolke underveis.

Good Luck!
:)

randi anette

randi anette

Medlem

• Medlemmer
  • 112 Innlegg:

Selvfoelgelig burde han luke vekk saapeseriekanalene. Fordummende og sykt elendig. (Faar vel et nakkeskudd naa av PoMoat naa)

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 2 287 Innlegg:

Siden det nå er på tide at trådstarter begynner å lære seg thai så regner jeg med at han kvitter seg med alt av norske kanaler og kun installerer de tre desidert kjedeligste thailandske kanaler i heimen?

Må inrømme at nå stoppet hjertet sånn ca 3 min 0g 17 sek når jeg leste innlegget ditt...:wacko: .
Må jo innrømme at du har et poeng-presset hadde nok blitt større og lærekurven brattere.

Men synes jo jeg er ganske flink når jeg tilbinger 3 uker i ett i Isan, uten andre falanger å snakke med.
Det verste er igrunen når du da sitter med ørene på stilker for å gjenkjenne noen av de glosene jeg har lært, så snakker de isan med hverandre og så er jeg like langt :unsure: .

Men-antar det ordner seg etterhvert, vil hvertfall skride til verket med dødsforakt :rolleyes:

olek

olek

Registrert Medlem

• Banned
  • 3 563 Innlegg:

Må inrømme at nå stoppet hjertet sånn ca 3 min 0g 17 sek når jeg leste innlegget ditt...:wacko: .
Må jo innrømme at du har et poeng-presset hadde nok blitt større og lærekurven brattere...

Å sitte ute å bygda og lære språk gjennom å forsøke å catche ord i de innfødtes samtaler blir nok en utfordring, men nå var det nok moral i mitt innlegg som du overså.

I klartekst: Hadde jeg flyttet til Thailand og det var opp til min kone om og når jeg skulle få se på tilgjengelige norske kanaler så hadde jeg nok følt meg såpass umyndiggjort og sidesatt at jeg nok hadde pakket snippesken min og kommet meg vekk rimelig raskt. For å trekke den enda litt lenger så husker jeg kona snakket om ei på norskskolen der den norske mannen syntes det fungerte best at hun holdt seg mest mulig hjemme, at hun ble kjørt til og fra alt hun skulle og ikke hadde egen telefon. Hvor godt den thailandske parten syntes det fungerte fant han først ut sånn cirka da bosettingsbeviset var på plass i passet.

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

Selvfoelgelig burde han luke vekk saapeseriekanalene. Fordummende og sykt elendig. (Faar vel et nakkeskudd naa av PoMoat naa)

Såpeseriene er som jeg sier veldig karikert. Problemet for mange er at en gjerne ikke ha et fnugg av peiling på hva de karikerer. Og da kan det fort oppleves som fordummende og sykt elendig.

Nakkeskudd skal en være forsiktig med. Det kan være farlig.
:unsure:

runeli

runeli

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 014 Innlegg:
En venn av meg her sa at hvis en skulle forstaa Thai kultur saa maa en forstaa Thai komedie og saapeopera

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 2 287 Innlegg:

Å sitte ute å bygda og lære språk gjennom å forsøke å catche ord i de innfødtes samtaler blir nok en utfordring, men nå var det nok moral i mitt innlegg som du overså.

I klartekst: Hadde jeg flyttet til Thailand og det var opp til min kone om og når jeg skulle få se på tilgjengelige norske kanaler så hadde jeg nok følt meg såpass umyndiggjort og sidesatt at jeg nok hadde pakket snippesken min og kommet meg vekk rimelig raskt. For å trekke den enda litt lenger så husker jeg kona snakket om ei på norskskolen der den norske mannen syntes det fungerte best at hun holdt seg mest mulig hjemme, at hun ble kjørt til og fra alt hun skulle og ikke hadde egen telefon. Hvor godt den thailandske parten syntes det fungerte fant han først ut sånn cirka da bosettingsbeviset var på plass i passet.

Det er mulig at jeg har vært uklar, min kone har ikke spurt etter tv kanal fra thailand.
Hun ser på diveres serier via pc idag,
Jeg er veldig for at hun integreres så fort som mulig, så hun har nå norsk førerkort , egen lønnskonto med både visa og nettbank. (visakortet på min konto :blink: )
Selv er jeg fornøyd med å vaske bilen og fylle bensin :rolleyes:

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere