Gå til innhold

Foto

TV-tips:

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
69 svar til dette emnet

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 1 014 Innlegg:

Leste denne anmeldelsen av Farang og bestemte meg for å avstå.  

Det under skjer nesten hver gang jeg ser en utenlandsk film eller leser en bok der handlingen utspiller seg i Thailand. 

Dessverre er thaikarakterene ganske så svart-hvitt skildret. De opptrer enten som korrupte politimenn med filmamerikansk aksent eller som skjeggete narkoskurker, og gjør at Farang av og til bommer på åpent mål. 

Det kan ikke være så vanskelig å lage noen litt interessante, lokale karakterer? Samtidig understreker det på et krøkkete vis hvordan en del eksil-skandinaver ser på lokale mennesker: som kulisser.

Farang"Kwai"

Farang"Kwai"

Medlem

• Medlemmer
  • 4 518 Innlegg:

Jeg ble skuffa av de 2 første episodene, men kommer vel til å følge med videre, jeg irriterer meg over selve kamerabruken og den type farge de bruker på det hele, handlinga virket litt fjærn, men sikkert artig for enekelte Svensk "Ghetto" i Phuket? Denne Kvinnelige Thai skuspilleren er jo søt da :) som jeg husker i fra denne

På vinteren ønsker jeg meg litt bedre farger på Tv-serier som har sine innspillinger på eksotiske steder.. men vi Faranger sette kanskje litt triste farger på lokalsammfunnet?.... venter på vår her i gården.. og en 3 sesong av 30 grader i februar om en vinter eller 2? eller noe i den samme sjanger, men ønsker litt flere Thaier inn..

Farang"Kwai"

Farang"Kwai"

Medlem

• Medlemmer
  • 4 518 Innlegg:

Satt å så på brystmelk industri som nå har blitt banlyst i Cambodia.. datt over på denne litt eldre her... artig... 

Thai Women, a different portrait. part. 1/3 - YouTube

Thai Women, a different portrait. part. 2/3 - YouTube

Thai Women, a different portrait. part. 3/3 - YouTube

Mange måter å bli arbeidsgiver på er det ikke blogs eller brystmelk så...

ABC news report Van Der Sloot - selling Thai girls - YouTube

og et mer lystigere innslag som kan være litt mer aktuelt..

Hammerslag i Thailand | TV | DR

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 949 Innlegg:
På nrk1 idag , 00:00

Langs Mekong med Sue Perkins.

Britisk dokumentarserie fra 2014.

Sue Perkins kommer fram til Laos, et av de fattigste og minst utviklede landene langs Mekong. Laos er formet av såvel buddhisme som kommunisme, og har knapt endret seg på flere hundre år. Men turisme, utenlandske investeringer og massiv oppdemming av elva kan komme til å endre området for alltid. Utviklingen kan gi store økonomiske gevinster, men vil også ha alvorlige konsekvenser for natur og tradisjonelt næringsliv.

Dokumentar • Episode 3 av 4
Livet seglar fort forbi

Pondeon

Pondeon

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 33 Innlegg:

https://gfx.nrk.no/5...F_JVjBBZJs2bmdg

Det ville Thailand

Britisk naturserie. Det Sørøst-Asiatiske landet Thailand byr på spektakulær skjønnhet hvor åndelighet er en del av hverdagen. Dyrene som lever her nyter et tropisk paradis, et ekte eventyrland.

NRK1 · Søndag 23. september 2018 kl. 22:10     Hemmelighetene i sør :   Det sørlige Thailand er kanskje den delen av landet vi tror vi kjenner best, med storslått natur og ville fester. Her møter man også på uventede overraskelser og opplever at åndelighet gjennomsyrer livene til de som bor her.

Vises på NRK1 · Søndag 30. september 2018 kl. 22:10   Mennesker og natur i harmoni :   Samspillet mellom menneske og natur er sterkt i Thailand, både i skogen, på landet og i byene. Dyr og mennesker har nesten spirituelle forhold.

Vises på NRK1 · Søndag 30. oktober 2018 kl. 22:15

Det mystiske nord  :   Nordlige Thailand er preget av fjell og tykk skog. For å overleve må både dyr og mennesker leve i harmoni med naturen. Dette fører til et uvanlig samarbeid. 

https://tv.nrk.no/se...-ville-thailand

Ei sjel & ei skjorte på loffen.

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 949 Innlegg:

NRK 3 idag 23:40

Stacey Dooley - Kampen mot nettsex.

Britisk dokumentar fra 2015.

Filippinene er i øyeblikket et sentrum for verdens cybersex-industri. Hundretusenvis av filippinske jenter blir utsatt for overgrep og utnyttet på nettet. Stacey Dooley blir med politiet på raid mot noen av tilholdsstedene for den lyssky virksomheten. De må redde barn helt ned i åtteårsalderen. Stacey møter også noen av de traumatiserte ofrene og konfronterer menneskehandlerne, hallikene og de medskyldige i denne brutale, nye formen for kriminalitet.

794dc275b532ebe715b9025a74955ba8.jpg?t%5

Livet seglar fort forbi

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 134 Innlegg:

NRK 3 idag 23:40

Stacey Dooley - Kampen mot nettsex.

Britisk dokumentar fra 2015.

Filippinene er i øyeblikket et sentrum for verdens cybersex-industri. Hundretusenvis av filippinske jenter blir utsatt for overgrep og utnyttet på nettet. Stacey Dooley blir med politiet på raid mot noen av tilholdsstedene for den lyssky virksomheten. De må redde barn helt ned i åtteårsalderen. Stacey møter også noen av de traumatiserte ofrene og konfronterer menneskehandlerne, hallikene og de medskyldige i denne brutale, nye formen for kriminalitet.

794dc275b532ebe715b9025a74955ba8.jpg?t%5

En gang var jeg på samme plass to ganger...

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 134 Innlegg:

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 134 Innlegg:

Alle vet om den Norske Fregatten Helge Ingstad som somlet seg bort, men her er en link til Amerikas stolthet som ber et fyrlykt om å dreie 15 grader.

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 838 Innlegg:

Alle vet om den Norske Fregatten Helge Ingstad som somlet seg bort, men her er en link til Amerikas stolthet som ber et fyrlykt om å dreie 15 grader.

Det er ikke alt man finner på Internett som er sant....

Men det er en morsom vits :-)

Sent from my E5823 using Tapatalk

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Norge

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere