Gå til innhold

Foto

TV-tips:

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
74 svar til dette emnet

kentstrom

kentstrom

Medlem

• Medlemmer
  • 214 Innlegg:

nå er jeg forvirra.. kanskje jeg har sett begge og blander dem litt

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 280 Innlegg:

Bikini og barliv i Thailand  sendes nå på kanal fem ,, slutter 23:30

Livet seglar fort forbi

Farang"Kwai"

Farang"Kwai"

Medlem

• Medlemmer
  • 4 518 Innlegg:

skulle egentlig vært på konsert i kveld med garbage, men siden kona ikke var i form etter jobb i dag så ble jeg hjemme kom over denne på dansk tv 2... å da så jeg andre som også har unger.. :)

en serie i 4 avsnitt hver mandag kl 20:50

eller du kan se den på nett:

Kærlighed i øst og vest - Lykken er en asiatisk kone - Dokumentar - Programmer - TV 2 PLAY

Med et glimt i øjet fortæller Ole & Lilian og Per & Angel om det værste og det bedste ved være gift med henholdsvis en asiatisk kone og en dansk mand.

Kærlighed på tværs af lande, sprog og kulturer kan være både berigende og inspirerende.

Dansk-asiatiske par afslører: Her er fordelene - og ulemperne - ved vores forhold - TV 2

England65

England65

Medlem

• Medlemmer
  • 164 Innlegg:

skulle egentlig vært på konsert i kveld med garbage, men siden kona ikke var i form etter jobb i dag så ble jeg hjemme kom over denne på dansk tv 2... å da så jeg andre som også har unger.. :)

en serie i 4 avsnitt hver mandag kl 20:50

eller du kan se den på nett:

Kærlighed i øst og vest - Lykken er en asiatisk kone - Dokumentar - Programmer - TV 2 PLAY

Med et glimt i øjet fortæller Ole & Lilian og Per & Angel om det værste og det bedste ved være gift med henholdsvis en asiatisk kone og en dansk mand.

Kærlighed på tværs af lande, sprog og kulturer kan være både berigende og inspirerende.

Dansk-asiatiske par afslører: Her er fordelene - og ulemperne - ved vores forhold - TV 2

Takker for tipset, god underholdning  :-o

Farang"Kwai"

Farang"Kwai"

Medlem

• Medlemmer
  • 4 518 Innlegg:

Svensk dramathriller med Ola Rapace i hovedrollen som bankraneren Richard som har rømt fra Sverige og familien der til Thailand. Der lever han med falsk identitet og livnærer seg som småkriminell i Phukets bakgater i flere år, men så legger hans 15-årige datter ut på leting etter faren. Serien er skapt av Malin Lagerlöf og Stefan Thunberg.

«Farang», kommer 9. mars på C More

Efter ett uppmärksammat bankrån lämnas Rickard, som spelas av Ola Rapace, utan valmöjligheter. Han tvingas fly Sverige och överge sin familj för att börja om på andra sidan jorden. Det är utgångspunkten för nya dramathrillerserien Farang, som hade inspelningsstart igår, får premiär i C More under 2017, och senare sänds i TV4.

Farang – ny thrillerserie med Ola Rapace i huvudrollen | Allt Om Medias blog

Disse seriene kan du glede deg til i 2017 - TV-serier - VG

C More gör dramathriller med Ola Rapace som svensk skurk i Thailand - Nöjesbladets TV-koll

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 180 Innlegg:

Svensk dramathriller med Ola Rapace i hovedrollen som bankraneren Richard som har rømt fra Sverige og familien der til Thailand. Der lever han med falsk identitet og livnærer seg som småkriminell i Phukets bakgater i flere år, men så legger hans 15-årige datter ut på leting etter faren. Serien er skapt av Malin Lagerlöf og Stefan Thunberg.

«Farang», kommer 9. mars på C More

Efter ett uppmärksammat bankrån lämnas Rickard, som spelas av Ola Rapace, utan valmöjligheter. Han tvingas fly Sverige och överge sin familj för att börja om på andra sidan jorden. Det är utgångspunkten för nya dramathrillerserien Farang, som hade inspelningsstart igår, får premiär i C More under 2017, och senare sänds i TV4.

Farang – ny thrillerserie med Ola Rapace i huvudrollen | Allt Om Medias blog

Disse seriene kan du glede deg til i 2017 - TV-serier - VG

C More gör dramathriller med Ola Rapace som svensk skurk i Thailand - Nöjesbladets TV-koll

Kult, den ser jeg frem til. svensk krim er alltid bra

Farang"Kwai"

Farang"Kwai"

Medlem

• Medlemmer
  • 4 518 Innlegg:
Sesong nr 3 av 30 grader i februar blir også noe av :) litt vente tid der, men med nye karaktere og historier der kan også gjøre vintereventyret litt lettere her i kalde scandinavia :)

Farang"Kwai"

Farang"Kwai"

Medlem

• Medlemmer
  • 4 518 Innlegg:

for de med ledig tid i natt er det en ok serie å se opp for her i kveld på svt 1

Trailer: Delhis vackraste händer | SVT Play

før det kl 22 er det også the lady.. Fransk-brittisk långfilm från 2011. Historien om burmesiska politikern Aung San Suu Kyi och hennes man Michael Aris, ett extraordinärt par som offrade sin egen lycka för ett större sammanhang. Trots avstånd, lång separation och en hänsynslös regim som gjorde sitt yttersta för att krossa dem, stod deras kärlek sig stark. En berättelse om tillgivenhet och mänsklighet i ett samhälle präglat av politisk turbulens. Regi: Luc Besson. I rollerna: Michelle Yeoh, David Thewlis, Jonathan Woodhouse, Jonathan Raggett m.fl.

00.15 - 01.15 Delhis vackraste händer

Svensk dramaserie från 2017. Del 1 av 3. Göran Borgs tillvaro är hopplös. Relationen till dottern är sämre än någonsin och exfrun kan han inte släppa. Då det verkligen inte kan bli värre i Görans liv får han sparken från sitt trista jobb. Då gör Göran något högst oväntat - han följer med på en resa till Indien. Det blir en resa i kulturkrockens och kärlekens tecken, på ett ställe väldigt olikt Göran Borgs älskade Malmö. Regi: Hannes Holm. I rollerna: Björn Kjellman m.fl.

Från 1/1 i SVT1. Även i SVT24 4/1

Sänds i HD , 5.1-ljud. Textat sid. 199

Pondeon

Pondeon

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 33 Innlegg:
Team Bachstad i Indokina  1:6          https://tv.nrk.no/se...ong-5/episode-1

Episodebeskrivelse

Team Bachstad er på tur igjen, denne gang i Indokina. I en utrangert Toyota Landcruicer fra Forsvaret skal de tilbakelegge 8000 km på svært varierende veier, før de etter planen overleverer bilen til Norsk Folkehjelp i Kambodsja. Det blir jo ikke bedre enn dette..?

NRK1 · Mandag   9. januar 2017 kl. 20:25   1:6 NRK1 · Torsdag 12. januar 2017 kl. 20:25    2:6 NRK1 · Mandag 16. januar 2017 kl. 20:25    3:6 NRK1 · Torsdag 19. januar 2017 kl. 20:25    4:6 NRK1 · Mandag 23. januar 2017 kl. 20:25    5:6                                                                      6:6 ?? Tilgjengelig til:  Ingen begrensning Tilgjengelig i: Verden
Ei sjel & ei skjorte på loffen.

Farang"Kwai"

Farang"Kwai"

Medlem

• Medlemmer
  • 4 518 Innlegg:

For de som ikke har sett denne så er den meget bra..

Blood Brother - YouTube

Russisk dub.. ikke alle som er like stødig der ennå, men, men :)

Documentarian visits best friend in India to see the mutual unconditional love that keeps his buddy bonded to a village hostel housing AIDS-afflicted children.'

Blood Brother is an intimate portrait of Rocky Braat, a young man who longed to find a family. He didn't know it, but this desire would lead him to an AIDS hostel in India, a place of unspeakable hardship, where he would find almost more love and need than he could bear. Written by Blood Brother

Blood Brother (2013) - IMDb

Dette innlegget har blitt redigert av Farang"Kwai": 14 januar 2017 - 11:18

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 1 014 Innlegg:

Ikke tv, men thai-film. Cemetery of splendour av Apichatpong Weerasethakul. Filmen ble strålende mottatt i utlandet da den ble vist på Cannes for et par år siden, men jeg ble nødt til å google etter å ha sett den, og jeg tror ikke regissøren lenger lager filmene sine for Thailand (i et intervju jeg leste sier han at han som kunstner føler seg bundet på hender og føtter i dagens politiske klima). 

Jeg tror ikke jeg skal begi meg inn på noen tolkning av dette to timers lange verket, men at filmen kan leses som en allegori på det politiske klimaet er det nok liten tvil om. Det er i hvert fall noe av det mer fascinerende jeg har sett på en stund, og jeg satt nærmest som kneblet foran tv-en i to timer, selv i lange, dvelende scener som i andre sammenhenger kunne fremstått skikkelig pinlige. 

Jeg fant denne som jeg synes beskriver følelsen jeg satt igjen med veldig godt. Den røper litt av handlingen og noen av scenene, men jeg tror ikke det har noe å si for eventuelle nye seere. Handlingen foregår på et helt annet plan, men da er i hvert fall spoiler-advarselen gitt. 

Regissøren har forresten gitt ut en internasjonalt anerkjent film til (Uncle boonmee who can recall his past lives), og jeg skjønner at jeg må se den også.

Farang"Kwai"

Farang"Kwai"

Medlem

• Medlemmer
  • 4 518 Innlegg:

Kom over denne først 5 min før slutt på Tvillingerne og besøget fra Thailand - Anders & Torben - Dokumentar - Programmer - TV 2 PLAY

Anders og Torben har ventet i mange år, og nu kommer der endelig en kvinde i huset. Tvillingerne får nemlig besøg af Anders' kæreste Don, der er på sin første rejse udenfor Thailand, og hun er knapt ankommet, før hun går i gang med at rydde op og gøre rent hjemme i parcelhuset i Holstebro. Tvillingerne vil gerne vise Don det bedste af Danmark,

Så da måtte jeg søke det opp noe av det ligger på youtube.

SNIGPREMIERE: Anders & Torben - Tvillingerne og besøget fra Thailand - afsnit 7 [FULD LÆNGDE] - YouTube

Anders & Torben - Hele udsendelsen - YouTube

Anders & Torben Snigpremiere: Tvillingerne og drømmen om Thailand - YouTube

Anders og Torben - Fanside

Vedlagt fil  27116827-tvillingerne_header.jpg   66,39K   5 Antall nedlastinger

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 1 014 Innlegg:

Fortsatt ikke TV, men en film om massakren i 1976 vant i natt tre gjeve (visstnok) priser i Thailand.

Filmen heter By the time it gets dark, og jeg aner ikke hvor man eventuelt kan se den. :)

BANGKOK — An indie film related to the 1976 massacre at Thammasat University won three top awards Sunday night at the film industry’s annual awards show, with a fair share of the honors going to mass-market movies.

It was a big night for director Anocha Suwichakornpong, whose latest film “By The Time It Gets Dark” won three of the 11 awards for which it was nominated – Best Picture, Best Director and Best Film Editing – at the National Film Association Awards also known as the Subannahongsa (Golden Swan) Awards.

Her.

Farang"Kwai"

Farang"Kwai"

Medlem

• Medlemmer
  • 4 518 Innlegg:

savner tiden hvor jeg bodde i Bkk jeg var på 2-4 filmer på kino enkelte dager, visst kona jobbet 16 timer..

Jeg liker Filmen Ploy, Last life in the univers, da de gir en ro å god tid til Popcorn :)

Til Fredag Er det Tid for Tv-serien Farang 9 Mars på C-more og C-more via Tv2-sumo..

Jeg som elsker kampsport å mener det burde startes tidlig i livet så er det en old but goody her..

http://www.dr.dk/nyh...ok/thaiboksning

Efter fire år i de eksotiske omgivelser valgte Chilis forældre dog, at familien skulle vende tilbage til Danmark. Og her kunne Chili og hendes bror lynhurtigt mærke den store forskel, der var på at være skoleelev i Thailand og i Danmark.

http://www.dr.dk/eve...t-op-i-thailand

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 1 014 Innlegg:

Si fra hvis du finner den på nettet. Jeg googlet kvinnen og ser hun sammenlignes med regissøren av Cemetery of splendour. Han har jeg litt sansen for. Sistnevnte så jeg for ikke lenge siden en nyhetsartikkel om at skulle bli visst på storskjerm et eller annet sted i Bangkok, noe som egentlig er litt overraskende da han i forbindelse med Cannes sa at han ikke lenger lagde filmer for Thailand pga landets vanskelige klima for kunstnere. Og hans filmer har en tydelig politisk brodd. Det skal sies at filmen som skulle vises på storskjerm var en av hans første filmer (som jeg aldri hadde hørt om), men det er like fullt en anerkjennelse av ham som kunstner.

Antar for øvrig også at By the time it gets dark har en politisk slagside. I hvert fall ser det sånn ut i intervjuet jeg så med henne (der hun satte filmens tematikk direkte opp mot nåtidens Thailand). Det er således kanskje ikke så rart at hun blir anerkjent i en kultursektor jeg har lest føler seg kneblet.

chelsea

chelsea

Medlem

• Medlemmer
  • 6 127 Innlegg:

Si fra hvis du finner den på nettet. Jeg googlet kvinnen og ser hun sammenlignes med regissøren av Cemetery of splendour. Han har jeg litt sansen for. Sistnevnte så jeg for ikke lenge siden en nyhetsartikkel om at skulle bli visst på storskjerm et eller annet sted i Bangkok, noe som egentlig er litt overraskende da han i forbindelse med Cannes sa at han ikke lenger lagde filmer for Thailand pga landets vanskelige klima for kunstnere. Og hans filmer har en tydelig politisk brodd. Det skal sies at filmen som skulle vises på storskjerm var en av hans første filmer (som jeg aldri hadde hørt om), men det er like fullt en anerkjennelse av ham som kunstner.

Antar for øvrig også at By the time it gets dark har en politisk slagside. I hvert fall ser det sånn ut i intervjuet jeg så med henne (der hun satte filmens tematikk direkte opp mot nåtidens Thailand). Det er således kanskje ikke så rart at hun blir anerkjent i en kultursektor jeg har lest føler seg kneblet.

å hva heter filmen???

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 1 014 Innlegg:

å hva heter filmen???

Den heter By the time it gets dark.

Jeg ser den ble anmeldt internasjonalt i fjor, men filmer uten store selskaper i ryggen har en tendens til å være litt vanskeligere å få tak i enn typiske blockbustere. :)

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 1 014 Innlegg:

Her står det forresten litt mer om den. Det er veldig få som har sett den fordi nesten ingen hadde hørt om den før den vant disse prisene i går. 

Og nå reageres det. Men det skal vel sies at dette ikke er unikt for Thailand. Blockbustere selger. Filmer som dette gjør ikke det. Dritten blir derfor vist, mens filmer med litt mer substans blir borte for andre enn spesielt interesserte.

“How many people nationwide got to watch these award-winning movies? What’s wrong with the Thai film industry? Is this the fault of the film’s marketing, the theatres that gave them no showtimes, or the audiences who don’t make the effort to see them?” tweeted @Horamiji, the author of a film blog.

Her.

chelsea

chelsea

Medlem

• Medlemmer
  • 6 127 Innlegg:

Den heter By the time it gets dark.

Jeg ser den ble anmeldt internasjonalt i fjor, men filmer uten store selskaper i ryggen har en tendens til å være litt vanskeligere å få tak i enn typiske blockbustere. :)

http://www.popularmo...-2016-tt6024768

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 1 014 Innlegg:

Thanks, men den torrent-siden ser ut til å være av det tvilsomme slaget. Hos meg spretter det opp reklame og ting jeg må installere før jeg får lastet ned noe som helst ...

Så jeg tror jeg venter til den dukker opp på en litt mer tillitsvekkende side. Nå som den har vunnet priser dukker den nok snart opp.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Norge

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere