Gå til innhold

Foto

Scandibar i Pattaya 25år

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
33 svar til dette emnet

phitoo

phitoo

Medlemmer

• Medlemmer
  • 12 427 Innlegg:

I dag 17 mai 2011 er det 25 år siden den evigunge,over normalt fiskeinntresserte og thailandsfrelste Erik Sørensen fra Harestua startet Scandinavia Beer Bar i Pattaya ,og hvor han siden har holdt hus med sin filipinske kone og skapt seg en solid vennegjeng gjennom sitt engasjemang når det gjelder godt humør,sportsfiske,øyturer og usedvanlig gode kokkekunster hvor endog nordlendinger skryter uhemmet av torskemiddagen som bare er en av spesialitetene han har på menyen.
Vi gratulerer Erik og Jean med dagen.

Click here to view the article

Vedlagt fil  242447_212993148731201_100000615536704_919523_5284267_o.jpg   410,64K   17 Antall nedlastinger

Vedlagt fil  25516_354111528826_609628826_3559700_2539717_n.jpg   48,8K   17 Antall nedlastingerVedlagt fil  photo-1.jpeg   77,1K   15 Antall nedlastingerVedlagt fil  26922_365471636875_587491875_4270556_4444933_n.jpg   102,21K   12 Antall nedlastingerVedlagt fil  23609_398559077944_612942944_4086886_4310272_n.jpg   57,76K   13 Antall nedlastingerVedlagt fil  photo.jpeg   83,31K   24 Antall nedlastinger

Vedlagt(e) fil(er)

Postet bildePostet bildePostet bilde
last ned phitoo´s thai.norske minparlør ;)
http://www.o12a.com/...hitoos_mini.pdf

janet

janet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 433 Innlegg:
hvor i Pattaya er den baren?

phitoo

phitoo

Medlemmer

• Medlemmer
  • 12 427 Innlegg:

hvor i Pattaya er den baren?

Beachroaden mellom soi 13 (AA Hotel) og soi Yamoto (Hopf restaurant) http://www.scandibar.com/ Postet bilde
Postet bildePostet bildePostet bilde
last ned phitoo´s thai.norske minparlør ;)
http://www.o12a.com/...hitoos_mini.pdf

tiger69

tiger69

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 944 Innlegg:
Jeg kjenner har fra Scandinavian Beach club , og da vil eg nevne den fantastiske maten dem har på julaften, veldig bra buffet , -annbefales.....

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 766 Innlegg:
Gratulerer til Scandibar! Er egentlig en stor prestasjon å holde det gående så lenge i badebyen Postet bilde

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 722 Innlegg:
Gratulerer Erik. Din mat er bra det kan jeg underskrive på. Utrolig at du har holdt på så lenge. Orker du 25 nye år, er mange som håper det.

A.H.

kbergan

kbergan

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 153 Innlegg:
Kaster meg inn i rekken av gratulanter.

Jeg vet hvor baren er hen, men husker ikke alltid at jeg har dratt derfra.............

Alltid god service, aldri noe krangling eller vonde ord om noen, bra utgangspunkt for videre undersøkelser i badebyen
United 4ever, og enda litt til etter det! LIFE IS FOOTBALL,FOOTBALL IS MANCHESTER UNITED

Lano

Lano

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 33 Innlegg:
Graulerer Erik. Takk for mye moro og god mat

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Har aldri vært der, men gratulerer så mye likevel.
Der er en bragd å drive bar i Pattaya i 25 år og fortsatt holde seg på beina!
For 25 år siden så var det Norge Bar, som for øvrig også ble drevet av en som het Erik, siddisgutt mener jeg å huske, som var stedet på juleaften med pinnekjøtt og kålerabistabb. Det var i 1986. Husker det godt, men har glemt mye av natten, da vi skyldte ned med 1,5 liter med Jaegermeister...
;)

kaare

kaare

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 648 Innlegg:

Jeg kjenner har fra Scandinavian Beach club , og da vil eg nevne den fantastiske maten dem har på julaften, veldig bra buffet , -annbefales.....

Jeg har aldri hatt planer om å besøke Pattaya, men akkurat det jeg har hørt om julematen på denne baren, gjør at jeg sterkt vurderer å feire jul der et år.... eller flere....

esop

esop

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 99 Innlegg:

Har aldri vært der, men gratulerer så mye likevel.
Der er en bragd å drive bar i Pattaya i 25 år og fortsatt holde seg på beina!
For 25 år siden så var det Norge Bar, som for øvrig også ble drevet av en som het Erik, siddisgutt mener jeg å huske, som var stedet på juleaften med pinnekjøtt og kålerabistabb. Det var i 1986. Husker det godt, men har glemt mye av natten, da vi skyldte ned med 1,5 liter med Jaegermeister...
;)

Gutten het Kjell i hvertfall i 1989 og var en gammel avmønstra sjømann med alkoholproblemer. Kjell drev Bar Norge, Pompoy'en holdt til i nabo soi'en med sitt og Erik satt i et falleferdig skur på Beach roaden der han hadde etablert seg med en helt tradisjonell Pattaya horebar under et glødende bølgeblikktak. Jeg ser ingen grunn til å romantisere disse Norske pionerene i Pattis, og sier det derfor rett ut lik den gjengse oppfattningen du ville møte overalt blandt de norske i Pattaya.
Når det er sagt så skal Kjell som rett og rimerlig er ha skryt for å drive bar og overnatting, og som eneste Norske helt uten prostituerte innvolvert i driften, det skal han ha, og han var en grepa kar så lenge han ikke var i en fyll periode. Kjell var nok mest stygg med seg selv, og ikke skjeldent måtte noen få han på sykehus for å bli edru.

mvh..

Dette innlegget har blitt redigert av esop: 12 juni 2011 - 14:03

What goes around comes around.

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Du har helt rett i forhold til dette med prostituerte - det var ingen av dem ansatt på Bar Norge.
:)

Thaksin

Thaksin

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 675 Innlegg:

Gutten het Kjell i hvertfall i 1989 og var en gammel avmønstra sjømann med alkoholproblemer. Kjell drev Bar Norge, Pompoy'en holdt til i nabo soi'en med sitt og Erik satt i et falleferdig skur på Beach roaden der han hadde etablert seg med en helt tradisjonell Pattaya horebar under et glødende bølgeblikktak. Jeg ser ingen grunn til å romantisere disse Norske pionerene i Pattis, og sier det derfor rett ut lik den gjengse oppfattningen du ville møte overalt blandt de norske i Pattaya.
Når det er sagt så skal Kjell som rett og rimerlig er ha skryt for å drive bar og overnatting, og som eneste Norske helt uten prostituerte innvolvert i driften, det skal han ha, og han var en grepa kar så lenge han ikke var i en fyll periode. Kjell var nok mest stygg med seg selv, og ikke skjeldent måtte noen få han på sykehus for å bli edru.

mvh..

Bra skrevet,men så skal man heller ikke glemme hvor mange nordmenn som har Kjell og Pompoy å takke for at de bokstavelig talt er ilive, fordi de giddet og bry seg om sine landsmenn som gikk på en smell i pattis...
(Kjell var vel ikke gammel i 89 daPostet bilde)
Are you talking to me?

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 766 Innlegg:
Gratulerer med 26 år Postet bilde

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:
Gratulerer med de 25 årene. Jeg har selv vært og spist fiskemiddager og annet i Scandibar. Har også sittet i baren noen sene kvelder og sett utover solen som gikk ned. Vi får håpe det blir minst 25 år til!

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:
Her er ere julemat!....

Pain is temporary, honor lasts forever.

chelsea

chelsea

Medlem

• Medlemmer
  • 6 127 Innlegg:

Gratulerer med de 25 årene. Jeg har selv vært og spist fiskemiddager og annet i Scandibar. Har også sittet i baren noen sene kvelder og sett utover solen som gikk ned. Vi får håpe det blir minst 25 år til!

dette var i 2012 nå er vi nesten i 2016 mye har skjedd etter det

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

dette var i 2012 nå er vi nesten i 2016 mye har skjedd etter det

Scandinavia har flyttet og er still going strong!

Pain is temporary, honor lasts forever.

chelsea

chelsea

Medlem

• Medlemmer
  • 6 127 Innlegg:

Scandinavia har flyttet og er still going strong!

jeg vet det at dem flyttet

chelsea

chelsea

Medlem

• Medlemmer
  • 6 127 Innlegg:

er ikke lenge i gjenn til 30 år jubeleum for scandib

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere