Gå til innhold

Foto

Thaienes dårlige skoler.

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
541 svar til dette emnet

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 727 Innlegg:

Vi som har to gutter på skolen og jeg fortviler mer enn en gang.  Særlig når en elev skriver 100% riktig svar, og læreren haker av med rødt for det er feil. Dette gjelder ikke bare engelsk, men også enkel regning.  Hvis en elev VET hun eller han har rett og protesterer, da blir eleven slått og læreren gidder ikke å undervise den eleven en ukes tid som straff.

Jeg må nok selv hjelpe guttene hvis det er noe, og det er ikke slik det skal være.  Jeg er ikke utdannet lærer på vanlig skoleplan, men som min sønn sier pappa forklarer bedre.

Samt at mange elever bor sammen med en mormor som tar seg av dem, for moren må arbeide der det er arbeide å få.  Når mormor omtrent ikke har utdannelse og ofte er analfabet, da får ikke elevene støtte hjemme heller.  Dette er trist å se, og det blir vel bedre med årene. Men det har vi sagt i 16 år.

A.H.

Klikket liker, men det er jo egentlig feil å like slikt. Det er jo rett og slett forferdelig!

Antar at hvis far tar for seg læreren så går det vel ytterligere ut over barna? 

Hva med en samtale med skoleeier ("din" skole er jo en privatskole)? Kan noen ta affære overfor lærere som ikke kan faget sitt?

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 072 Innlegg:

Klikket liker, men det er jo egentlig feil å like slikt. Det er jo rett og slett forferdelig!

Antar at hvis far tar for seg læreren så går det vel ytterligere ut over barna? 

Hva med en samtale med skoleeier ("din" skole er jo en privatskole)? Kan noen ta affære overfor lærere som ikke kan faget sitt?

Jo vi kan klage inn en lærer hvis de gjør grove og ofte feil.  Men når hele lærerstanden gjør det samme.  Vel da står vi på stedet hvil.  Men det ER lærere som har fått sparken når foreldre klager, så de prøver i alle fall å bedre på ting.  Ser på de statlige skolene rundt oss, da får elevene problemer hvis deres foreldre klager.

A.H.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere