Gå til innhold

Foto

Videoreisebrev fra Vietnam

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
34 svar til dette emnet

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 164 Innlegg:

Er en del vannbøfler rund oss, og de er fredsommelige dyr. De brukes ikke så mye her vi bor, men ser stadig gjetere ute med store flokker. Vel har enda ikke sett dem i arbeide. Thaiene kaller dem for Kwai. En "dum" thai som jobber hart, blir ofte kalt Kwai. Litt nedsettende brukes dette mange ganger.

A.H.

hen gap lai

hen gap lai

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 148 Innlegg:

Her er noen bilder jeg har tatt i Vietnam, hvis det er noen flere her som er medlem av flickr så kanskje vi kunne lage en egen asiaforumgruppe der

http://www.flickr.co...s/97092297@N06/

hen gap lai

hen gap lai

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 148 Innlegg:

Nok en liten timelapsesnutt fra diverse steder i sør Vietnam

Dette innlegget har blitt redigert av BangkokB: 10 oktober 2013 - 22:18

lord

lord

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 1 404 Innlegg:

Hvis man ankommer thailand på VOA og  bestiller en tur til Vietnam,  etter f. eks en måned i Thailand, får man da automatisk nytt 30 dagers VOA for thailand, ved retur med fly fra Vietnam, etter oppholdet der, ved retur til thailand?

Xin Chao

Xin Chao

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 5 372 Innlegg:

@Lord

Hvis du vil ha svar på dette bør du gå til trådene under "Visum til Thailand", du finner dem under "forum" øverst på siden.

http://www.asiaforum...m-til thailand/

BTW, Nordmenn får ikke VOA (Visa on Arrival) til Thailand, du får derimot oppholds-tillatelse i 30 dager ved ankomst.

Dette innlegget har blitt redigert av Xin Chao: 20 desember 2013 - 14:59

janinge

janinge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 965 Innlegg:

BTW, Nordmenn får ikke VOA (Visa on Arrival) til Thailand, du får derimot oppholds-tillatelse i 30 dager ved ankomst.
[/quote]

Tydelighvis forandret siden mine turer dit, da fikk vi bare 15 dager.
Positivt.
KJÆRLIGHETENS MAKSIMUM ER KONSTANT.

Xin Chao

Xin Chao

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 5 372 Innlegg:

Til Thailand....

janinge

janinge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 965 Innlegg:

Håper Vietnam kommer etter, 15 dager er noe knapp tid.

Xin Chao

Xin Chao

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 5 372 Innlegg:

Håper Vietnam kommer etter, 15 dager er noe knapp tid.

Enig, det pågår en debatt om dette i media om dagen. Prisene for visum er og høyere her enn i nabolandene. VoA er mulig, men det krever invitasjon på forhånd, f.eks fra et reiseselskap eller visum-service selskap. Hvis de vil ha flere turister må de gjøre dette enklere. 

De ser på inntektsiden av det å selge visa, men glemmer glatt pengene turistene legger igjen ved det å være her. Tullete, spør du meg..

janinge

janinge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 965 Innlegg:
Ble forøvrig overasket over engelskunnskapene til den yngre garde i sørvietnam, milevis foran thailandske ungdommer.
En annen ting, i ho chi min, nevnte jeg byen ved navn, rettet de meg øyeblikkelig til å bruke det originale navnet, saigon.
De gjaldt folk generellt.
Hva er grunnen til det?

Dette innlegget har blitt redigert av janinge: 26 desember 2013 - 03:51

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

http://forum.wordref...d.php?t=1785424

www er genialt...

:hoho:

janinge

janinge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 965 Innlegg:
Hehe, fik greie forklaringer der ja, takker.

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 165 Innlegg:

Kjempe tråd!

Takker!

Trafikk ferdigheten og hensynet til medtrafikkanter var noe Vietnam imponerte meg med, når eg sammenligner med Thailand.

Og alle motorsyklister brukte Hjelm.

"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

Greit å bjeffe litt av og til også - Pelle 

Xin Chao

Xin Chao

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 5 372 Innlegg:

Kjempe tråd!

Takker!

Trafikk ferdigheten og hensynet til medtrafikkanter var noe Vietnam imponerte meg med, når eg sammenligner med Thailand.

Og alle motorsyklister brukte Hjelm.

At folk bruker hjelm har helt tydelig redusert antallet dødsulykker her de siste årene. Overskriften er litt misvisende - "with" skal egentlig være "to":

Traffic accidents reduced with less than 10,000 deaths in 2013 

Tuoitrenews

Updated : 01/02/2014 14:28 GMT + 7

HnkxnGru.jpg
A traffic police officer is seen handling a violation of traffic rules in this file photo Tuoi Tre

Last year the number of traffic accidents and the resulting deaths and injuries decreased significantly from 2012, the National Traffic Safety Committee reported.

This information was released at an online conference held on December 31, 2013 to review the traffic safety situation in 2013 and set tasks for 2014.

The conference was chaired by Deputy Prime Minister Nguyen Xuan Phuc, who is the chairman of the committee, and was attended by Transport Minister Dinh La Thang, standing deputy chairman of the committee, Nguyen Hoang Hiep, deputy chairman of the committee, and representatives of other ministries and agencies.

According to statistics released by the Committee at the conference, 29,385 road and railway traffic accidents occurred nationwide from December 16, 2012 to December 16, 2013, killing 9,369 people and injuring  29,500 others.

http://tuoitrenews.v...-deaths-in-2013

Dette innlegget har blitt redigert av Xin Chao: 05 januar 2014 - 13:34

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 164 Innlegg:

At folk bruker hjelm har helt tydelig redusert antallet dødsulykker her de siste årene. Overskriften er litt misvisende - "with" skal egentlig være "to":

Traffic accidents reduced with less than 10,000 deaths in 2013 

Tuoitrenews

Updated : 01/02/2014 14:28 GMT + 7

HnkxnGru.jpg
A traffic police officer is seen handling a violation of traffic rules in this file photo Tuoi Tre

Last year the number of traffic accidents and the resulting deaths and injuries decreased significantly from 2012, the National Traffic Safety Committee reported.

This information was released at an online conference held on December 31, 2013 to review the traffic safety situation in 2013 and set tasks for 2014.

The conference was chaired by Deputy Prime Minister Nguyen Xuan Phuc, who is the chairman of the committee, and was attended by Transport Minister Dinh La Thang, standing deputy chairman of the committee, Nguyen Hoang Hiep, deputy chairman of the committee, and representatives of other ministries and agencies.

According to statistics released by the Committee at the conference, 29,385 road and railway traffic accidents occurred nationwide from December 16, 2012 to December 16, 2013, killing 9,369 people and injuring  29,500 others.

http://tuoitrenews.v...-deaths-in-2013

Positivt å lese at folk bruker vettet mer.

A.H.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Vietnam

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere