Gå til innhold

Foto

jobb/ leve

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
26 svar til dette emnet

superfarang

superfarang

Nytt Medlem

• Medlemmer
  • 6 Innlegg:

hei!!!!
jeg prøver med en nytt innlegg til jeg jeg.
jeg har bodd i thailand å jobbet der i 7 måneder i fjor.
Har veldig lyst til dette igjen, noen som kan hjelpe?
mvh Danny

Schlanbusch

Schlanbusch

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 1 737 Innlegg:
Hjelpe med hva?

Er det jobbtilbud du ønsker?
-

“Det er behov for å sørge for at vi ikke overinvesterer i veistandard”. (Solveig Torsvik, Ap)

.

- If you could reason with religious people, there would be no religious people...
.

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 435 Innlegg:
Eneste jobben du kan få i Thailand lovlig er stort sett engelsk lærerjobb på skoler.

Hvis du ikke har en spesiell utdannelse eller kan få jobb for et større internasjonalt selskap med kontor i Thailand.

Sjansen er ikke stor men lykke til.

Dette innlegget har blitt redigert av balo: 30 april 2011 - 16:16

fleksnes

fleksnes

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 346 Innlegg:

Eneste jobben du kan få i Thailand lovlig er stort sett engelsk lærerjobb på skoler.

Hvis du ikke har en spesiell utdannelse eller kan få jobb for et større internasjonalt selskap med kontor i Thailand.

Sjansen er ikke stor men lykke til.

Ser du nevner "stort sett engelsk lererjobb pa skoler" sa jeg kan nevne noen flere, som skandinaver:
Kokk pa skandinavisk restaurant med skandinavisk mat. Ma vise fram "kokkesertifikat" (hvis det er det det heter?)
Dykkerinstruktor
Eiendomsmegler med hovedsalg/marked fra skandinavia.
Det finnest sikkert flere :)

nordmoring

nordmoring

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 31 Innlegg:

Ser du nevner "stort sett engelsk lererjobb pa skoler" sa jeg kan nevne noen flere, som skandinaver:
Kokk pa skandinavisk restaurant med skandinavisk mat. Ma vise fram "kokkesertifikat" (hvis det er det det heter?)
Dykkerinstruktor

Hei
Er ikke sikker på loven ang. jobb i Thailand.
Men du burde muligens fortelle litt mere om deg selv. Hvilken utdannelse du har og hvilken jobb du kunne ha tengt deg.
Men min erfaring er at det er bedre og skaffe seg en jobb, der du har turnusmuligheter,i Norge. For så og pendle.
Eller en jobb du kan utføre på pc og tlf.
Lykke til med letingen

Svein

Dette innlegget har blitt redigert av nordmoring: 30 april 2011 - 17:12

kaare

kaare

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 648 Innlegg:

Dykkerinstruktor

Oppsummerer du det der, så står det vel i thailandsk lov at en utlending ikke kan ta jobben fra en thai. Kan thaiene gjøre jobben, så får du ikke visum for å gjøre jobben. På en skandinavisk restaurant er det naturlig at man trenger skandinaver, selger du eiendommer rettet mot det skandinaviske markedet, så er det en stor fordel å være skandinav. Sånn sett, så skulle det være så "enkelt" å rette seg inn på skandinaver eller skandinaviske markeder, så vil man kunne søke og få jobbvisa.

fleksnes

fleksnes

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 346 Innlegg:
Det er firmaet som vil ansette deg som ma "verifisere" at akkurat du som utlending har "rett" pa den og den jobben. Da oftest med tanke pa sprak/utdannings kunnskaper.
Det er ogsa riktig som nevnt av kaare at en utlending ikke kan ta/fa en jobb som kan gjorest av en Thai.

En annen regel er at det skal vere X antall (husker ikke hvor mange) thaiere ansatt per work permit til en utlending. Det ma vere investert 2 mill baht per work permit -
eks. 4 work permits sa ma det minst vere investert 8 mill baht i firmaet.

janet

janet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 433 Innlegg:

Det er ogsa riktig som nevnt av kaare at en utlending ikke kan ta/fa en jobb som kan gjorest av en Thai.

tja,

finnes det overhodet jobber i LoS som ikke kan utføres av en thai?

Schlanbusch

Schlanbusch

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 1 737 Innlegg:

tja,

finnes det overhodet jobber i LoS som ikke kan utføres av en thai?

De fleste jobber innen kvalitetssikring?
-

“Det er behov for å sørge for at vi ikke overinvesterer i veistandard”. (Solveig Torsvik, Ap)

.

- If you could reason with religious people, there would be no religious people...
.

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

Jobba i Thailand som Farang , Det er mange muligheter for å få jobb i Thailand som farang .

Her er jobber som er godt betalt for farang i Thailand , og det er Frilansjurnalist , her er det mange

muligheter for den rette personen . Hva kan man tjena på å skriva litt og fotografera .

Her er litt takster på lønn du får . www.nj.no/Frilans/

Jeg kjenner to som bor i Thailand og jobber som frilansjurnalist , og dei lever godt her i Thailand .

Den eine er Dansk og bodd og jobba i ca 25 år i Thailand . Han jobber som frilansjurnalist og 

reiser rundt halve Thailand , Han har bodd lenge i Pattaya der han har  tjent mest pengar .

Det var en kjent politikar frå Tyskeland som som var i Pattaya som Dansken avslørte som pedofil .

Dansken hadde fotoapperat med stor telelinsa nedi en skulderveska så ingen såg att han tok bilder.

Og Tyske politikaren hadde en guttunge på ca , 10 år med seg på stranden som Dansken tok

mange intime bilder . Dette solgte dansken til Tyske ukeblader og aviser som han fikk mer en 

Årsløn på 14 dagers arbeid i Thailand .

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 712 Innlegg:

Jobba i Thailand som Farang , Det er mange muligheter for å få jobb i Thailand som farang .

Her er jobber som er godt betalt for farang i Thailand , og det er Frilansjurnalist , her er det mange

muligheter for den rette personen . Hva kan man tjena på å skriva litt og fotografera .

Her er litt takster på lønn du får . www.nj.no/Frilans/

Jeg kjenner to som bor i Thailand og jobber som frilansjurnalist , og dei lever godt her i Thailand .

Den eine er Dansk og bodd og jobba i ca 25 år i Thailand . Han jobber som frilansjurnalist og 

reiser rundt halve Thailand , Han har bodd lenge i Pattaya der han har  tjent mest pengar .

Det var en kjent politikar frå Tyskeland som som var i Pattaya som Dansken avslørte som pedofil .

Dansken hadde fotoapperat med stor telelinsa nedi en skulderveska så ingen såg att han tok bilder.

Og Tyske politikaren hadde en guttunge på ca , 10 år med seg på stranden som Dansken tok

mange intime bilder . Dette solgte dansken til Tyske ukeblader og aviser som han fikk mer en 

Årsløn på 14 dagers arbeid i Thailand .

Nå skrev du ikke om det var norsk eller Thailandsk årsinntekt, og jeg fikk heller ikke åpnet linken du la ved.  Men regner med du snakker om norsk inntekt.

Men en frilancejournalist tjener bra, og med litt mer enn en norsk snitt årslønn, så tjener de på det rundt 14,3 millioner kroner på 14 dager.  Da har de i alle fall ingen problem med 1-års Visa i Thailand.

A.H.

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 2 073 Innlegg:

Dessverre er  vel heller ikke vanskelig å finne noen som drar rundt på mindreårige å fotografere.

Men så er det ikke alle bildene som media vil ha interesse av å betale godt  for å publisere - dessverre kansje ....

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 712 Innlegg:

Ett spørsmål til trådstarter superfarang:

Hva arbeidet du med i Thailand?  Vet at flere nordmenn har jobbet som ingeniører innen bro og veibygging, og de hadde en veldig høy inntekt også sett med norske øyne.

Jeg har truffet en del europeere som arbeidet som engelsklærere på skoler i Thailand.  Det var en del jobb for å bli godkjent, men når det var i orden så hadde de jobb og oppholdstillatelse.  Men lønnen var ikke så høy, men en del mer enn en utdannet thailandsk lærer.  

En nordmann jeg kjenner godt var uføretrygdet og jobbet som lærer i distriktet han bodde, og han jobbet i 1,5 år i 2002 og tjente rundt 25.000,- baht i måneden.  Tipper det er en del høyere i dag 16 år senere.

A.H.

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

NJ Frilans - Norsk Journalistlag

Her er linken for frilansjurnalister .Nå skal den fungera .

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

Dessverre er  vel heller ikke vanskelig å finne noen som drar rundt på mindreårige å fotografere.

Men så er det ikke alle bildene som media vil ha interesse av å betale godt  for å publisere - dessverre kansje ....

For de förste var han en kjendis fra Tyskeland som alle kjente der . Og en pedofil viser det på lang

avstand , på dei fleste av dei , deiras holning .

Og en pedofil går ikke i Walking Street Pattaya , dei har sin egen plass som dei går på .

Og jeg takker dei som tar slike personer .

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

Nå skrev du ikke om det var norsk eller Thailandsk årsinntekt, og jeg fikk heller ikke åpnet linken du la ved.  Men regner med du snakker om norsk inntekt.

Men en frilancejournalist tjener bra, og med litt mer enn en norsk snitt årslønn, så tjener de på det rundt 14,3 millioner kroner på 14 dager.  Da har de i alle fall ingen problem med 1-års Visa i Thailand.

A.H.

14,3 millijoner kroner på 14 dager ???  Hvor fant du den summen i fra , du treng ny kuleramma .

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

NJ Frilans - Norsk Journalistlag

Som frilans -journalist eller du sender inn ett bilde som avisen benytter , Norge har vert de landet som 

har betalt minst honuar , dette diskuterte vi for ti år siden , då hadde Norge lave takster . Om det er

bedre nå veit jeg ikke .

I Sverige hadde du en pris vist bilde kom i avisen Kr. 800.-  

Vist bilde blei kåra til månens bilde  fikk du            kr. 8000.-

Og årets bilde får du                                               kr. 80.000.-

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 712 Innlegg:

14,3 millijoner kroner på 14 dager ???  Hvor fant du den summen i fra , du treng ny kuleramma .

Du skrev de tjener mer enn en årslønn på 14 dager.  Jeg spurte deg om hvilken årslønn dette var.  Det har du ikke svart på.  Men siden vi er norske så sammenlignet jeg med en gjennomsnittlønn for arbeidsfolk i Norge.  Ut fra det så blir fortjenesten 14,3 millioner med kalkulator og kuleramme.

Du må skrive hvilken lønn i hvilket land du sier de tjener en årslønn på 14 dager, og om det er arbeidsfolk eller høyt utdannede mennesker.  Ikke bare slenge ut noe som ikke er sammenlignbart med en årslønn, og hvilken årslønn i hvilket yrke og land?

Så hva gikk du ut fra når de tjener mer enn en årslønn på 14 dager??????????????????????

A.H.

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

Du skrev de tjener mer enn en årslønn på 14 dager.  Jeg spurte deg om hvilken årslønn dette var.  Det har du ikke svart på.  Men siden vi er norske så sammenlignet jeg med en gjennomsnittlønn for arbeidsfolk i Norge.  Ut fra det så blir fortjenesten 14,3 millioner med kalkulator og kuleramme.

Du må skrive hvilken lønn i hvilket land du sier de tjener en årslønn på 14 dager, og om det er arbeidsfolk eller høyt utdannede mennesker.  Ikke bare slenge ut noe som ikke er sammenlignbart med en årslønn, og hvilken årslønn i hvilket yrke og land?

Så hva gikk du ut fra når de tjener mer enn en årslønn på 14 dager??????????????????????

A.H.

Som jeg forsto på han så var det  tysk lönsutbetaling han fikk  av både ukeblad og aviser .

Og dette er for nesten 20 år siden han tok bilder av politikaren i Pattaya .

Og tyskeland og Sverige var nesten lik på 2000 talet . nå har Sverige gått forbi Tyskeland i lönn  se inlegg 

Vedlagt(e) fil(er)

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

Det Thailandske røkeriet KS Seastar , som drives av en svenske Kaqrl Erik Ågren 

Ågren har produksert røykelaks i Thailand siden 1997

Vedlagt(e) fil(er)

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere