Gå til innhold

Foto

Hvor mye baggasje kan man ta med på fly?

- - - - -

• Please log in to reply
6 replies to this topic

HtC

HtC

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 293 Innlegg:

Jeg merker meg det diskuteres om hvor mye bagasje man kan ha med før overvekt blir regnet inn i temaet "Austrian Airline, hyggelig overaskelse"

Ettersom dette tema er tiltenkt et hvilket som helst flyselskap, passer ikke denne diskusjonen under temaet nevnt ovenfor, derfor velger jeg å åpne dette temaet her.

Altså, hvor er grensen over lovlig mengde baggasje (20 kg) pr. person man kan ta med før man begynner å regne overvekt.

Selv har jeg alltid gått ut fra +5 kg. Men har også sett andre pusle med seg 30 kg+ helt uten problemer.

Jarm

Jarm

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1.212 Innlegg:
Du kan ta med 20 kg + 7 kg håndbagasje. Innehavere av EuroBonus Silver eller Gold eller tilsvarende bonuskort kan ha med 10 kg ekstra.
SAS og Thai pleier å se litt stort på noen få kg overvekt, men det finnes flyselskaper som skal ha betalt fra første kg overvekt

jack

jack

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 220 Innlegg:
Jeg flyr stort sett klm og hadde 16 kilo overvekt i fjord.
Når jeg booket inn på flyplassen i bkk svetta jeg men slapp og betale overvekt.
Det sto en del thailandere og indere der vi slapp foran i køen foran dem slapp og betale overvekt.
Dem måtte faktisk betale overvekt etter 3 kilo eller noe litt konge men ok.
Kollien på klm er 20 kilo + 8 kilo håndbagasje med mindree du har misjonærbilett da er kollien 30 kilo og 10 kilo håndbagasje.

HtC

HtC

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 293 Innlegg:
Takk Jack.
Det er nettopp derfor jeg lurer på dette spørsmålet også. Noen kan ha ganske mye overvekt uten at de trenger å betale noe ekstra for dette, og andre må ikke.

Nå har jeg vært ganske mye på Don Muang Airport og har ikke en eneste gang vært der uten og se noen som graver dypt i koffertene for å ta ut noe av bagasjen. Dette ser temmelig flaut ut, og vil unngå dette i det lengste. Men er frustrerende og være veldig påpasselig for ikke å gå over de 20 kg som man har, kansje legge igjen en 5 til 10 kg, og så se de foran deg i køen smetter inn bagasje for 30 kg+ uten at det blir noe mer oppstyr grunnet dette.

Poenget er vel mer hvor mye mer kan man presse kg før overvekt kommer inn i bildet, en det er hvor mange kilo man har lov til å ta med (ettersom dette vil være forskjellig fra flyselskap, bonus kort eller billett type)

iceb2

iceb2

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 132 Innlegg:
Handbagasje, det er et stort problem for mange reisende.
Man ser passasjerer med 3-4 kolli og hvor tunge dem er vet bare de. :?: Poenget er at det er satt av "litt" plass til alle ombord, og da er det alltid noen som ikke greier å styre seg.
Meg og to kamerater hadde setene a-b og c, da vi kom og skulle legge våres handbagasje opp i hattehyllen, ja så var det ikke plass fordi en eller annen idiot hadde tatt med seg for mye.
Da lempet vi ut alt som ikke var vårt og satte det i midt gangen, så måtte eieren , ikke bare litt flau :oops: , spørre flyvertinnene om å få sette det på deres plass.
Det er unødvendig syns jeg. Har du virkelig behov og trenger du tilgang på alle 4 kolliene? :?:
Dette er bare min generelle mening ang. temaet og ser frem til det blir skjerpet på HANDBAGASJEN :D

M.A.

M.A.

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 11 Innlegg:
Sist jeg dro fra Bangkok,checket jeg inn 2 vesker på totalt 35 kg.
Före jeg stilte meg i kö.Så tok jeg en titt rundt på de forskjellige
personene som checket inn.Ved en av diskene sto en litt eldre dame,som
jeg syntes så både snill og glad ut.Så jeg stilte meg i hennes kö.
Var höffelig som bare den når det ble min tur.Og hun checket inn bagagen uten å si en lyd om min overvekt.
Hadde kanske litt flaks. Men jeg tror er man höfflig og glad selv,så
kommer man ganske langt.

Hilsen
M.A.

mai pen rai

mai pen rai

Medlem

• Medlemmer
  • 13.107 Innlegg:
det er jo litt sprøøt når ola donk reiser hjem fra thailand med sin kulemage på 100 kg, og kona som veier 50 kilo.....da har ola 50 kilo mer med seg på flyet i utgangspunktet...men jeg skjønner jo det må være en kilo/kolligrense.....

for endel år siden reiste vi på en chartertur til cuba....på vei ned var vi drita fulle...på charter kan du jo bestille på vei nedover, så ligger varene på setet ditt når du skal hjem.....vi bestilte som gale...kjøpte du tre av noe, så fikk du en gratis.....vi kom til seten våre og fikk se den svære haugen med digg og sprit....vi knakk sammen i latter, fikk det i hyllen over....vi lo så vi skrek over mengden....8 fulle bæreposer med tull og tøys....vi husket knapt turen nedover.....en svensk bak oss ville sette inn sin bag i hyllen over.....han utbrøt: hvilket jævla mycket skjit!!!
hvorpå vi knakk sammen igjen..... :lol:

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere