Gå til innhold

Foto

Online dating

- - - - -

• Please log in to reply
16 replies to this topic

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7.611 Innlegg:

Tony Joh har sjekket åtte ulike online Thai dating-tjenester - og kommer i denne videoen med nyttige tips for den som vil bruke nettet i sin søken:

kbergan

kbergan

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1.153 Innlegg:
Und wie geht es mit dich, mr Westendman?
United 4ever, og enda litt til etter det! LIFE IS FOOTBALL,FOOTBALL IS MANCHESTER UNITED

Sunset08

Sunset08

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10.725 Innlegg:

dir............ikke dich B)

skogvokteren

skogvokteren

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 63 Innlegg:
Interessant tips dette med www.faq-thai.com og Bangkok Podcast.

Kan ellers bekrefte at Thai Love Links er en bra side. Mye aktivitet og mange tilbakemeldinger på profilen. Og mye chatting for dem som ønsker det.
Det virker som om mange ser etter profiler som selv er aktive og responderer på disse, så hvis Tony Joh hadde vært mer aktiv selv under testperioden er jeg sikker på at responsen hadde vært enda bedre.

Som regel vil mange av jentene fortsette kontakten utenfor nettsiden, de fleste via MSN. Da får man jo bl.a . videosamtaler og blir ikke "forstyrret" av andre.

Anbefaler folk som lurer på dette til å prøve. Det er gøy. Du får fort nye venner og hvem vet hva som kan skje etter det? Min neste tur til LOS blir i mai og jeg har allerede avtalt møte med nye bekjente. B)

Life's what you make it. :palme: Celebrate it.

Mvh Skogvokteren70

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7.611 Innlegg:

Ich kann nicht meinen wildesten Phantasie verstehen, dass irgendein Interesse haben.

Thaituristen

Thaituristen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1.065 Innlegg:

Kan ellers bekrefte at Thai Love Links er en bra side. Mye aktivitet og mange tilbakemeldinger på profilen. Og mye chatting for dem som ønsker det.
Det virker som om mange ser etter profiler som selv er aktive og responderer på disse, så hvis Tony Joh hadde vært mer aktiv selv under testperioden er jeg sikker på at responsen hadde vært enda bedre.

Som regel vil mange av jentene fortsette kontakten utenfor nettsiden, de fleste via MSN. Da får man jo bl.a . videosamtaler og blir ikke "forstyrret" av andre.

Anbefaler folk som lurer på dette til å prøve. Det er gøy. Du får fort nye venner og hvem vet hva som kan skje etter det? Min neste tur til LOS blir i mai og jeg har allerede avtalt møte med nye bekjente. B)

...men det er ikke gratis.

kaare

kaare

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4.644 Innlegg:

Det er kanskje fordi det ikke er særlig kvalitet på chatten der?

kaare

kaare

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4.644 Innlegg:

...men det er ikke gratis.

Nja.... Gratis tiltrekker seg en del drittsekker og er du seriøs i din søken, så betaler du vel heller for å få lete på en seriøs side enn å menge deg med de som gir vestlige mannfolk et dårlig rykte?

skogvokteren

skogvokteren

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 63 Innlegg:

Nja.... Gratis tiltrekker seg en del drittsekker og er du seriøs i din søken, så betaler du vel heller for å få lete på en seriøs side enn å menge deg med de som gir vestlige mannfolk et dårlig rykte?

Du kan være registrert gratis, men har da sterkt reduserte bukerrettigheter, iallefall som mann. Det beste er absolutt å betale en drøy hundrelapp i mnd hvis du mener noe med å prøve denne kontaktmåten. Etter noen måneder vil du ha nok av nye bekjente for en stund hvis du er litt seriøs og kan da kutte ut betalingen.

Har selv ikke chattet så mye inne på TLL. Stemmer nok at chattenivået ikke er allverden, så det henger nok sammen det der. Men det er faktisk tusenvis av kontaktsøkende damer du får tilgang til. Er du litt kritisk og seriøs vil du se at det finnes mange som er på samme måten. Du finner jenter med utdanning og gode jobber som ikke bare søker noen til å forsørge seg og familien. Med andre ord ikke de samme damene som oppsøker deg i turistløypene, selv om nok mange av disse også kan bruke nettet til kontaktformål.

Men som de fleste andre ting i livet er dette også en helt frivillig aktivitet. :rolleyes:

Mvh Skogvokteren70

Mheewan Rein

Mheewan Rein

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2.891 Innlegg:

Iflg min kone er ca 90 % av mennene på TLL ute etter cybersex eller det er tydelig at de er etter å etablere kontakt med en 4-5 kvinner de kan serie "date" når de kommer til Thailand. :rolleyes:
Rein

skogvokteren

skogvokteren

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 63 Innlegg:

Iflg min kone er ca 90 % av mennene på TLL ute etter cybersex eller det er tydelig at de er etter å etablere kontakt med en 4-5 kvinner de kan serie "date" når de kommer til Thailand. :rolleyes:

Overhodet ikke noe sjokk at den konklusjonen kom opp og siden hun sier det kan hun sikkert stå inne for den.

Du må hilse din kone og takke for at hun tar høyde for at hele 10% ikke kjører det løpet. Men at det er ulike grader av seriøsitet blant brukerne kan det ikke herske mye tvil om.

Mvh Skogvokteren70

Mheewan Rein

Mheewan Rein

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2.891 Innlegg:

Overhodet ikke noe sjokk at den konklusjonen kom opp og siden hun sier det kan hun sikkert stå inne for den.

Du må hilse din kone og takke for at hun tar høyde for at hele 10% ikke kjører det løpet. Men at det er ulike grader av seriøsitet blant brukerne kan det ikke herske mye tvil om.

Beklager, jeg prøvde ikke å være spydig.
Jeg har selv møtt min kone på TLL og kan absolutt anbefale å bruke denne siden. At man må betale litt for å få en ok tilgang ser jeg bare som positivt.
Det som også kjennetegner TLL er at det mange thaier på denne siden som prater Engelsk.
Rein

skogvokteren

skogvokteren

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 63 Innlegg:

Beklager, jeg prøvde ikke å være spydig.
Jeg har selv møtt min kone på TLL og kan absolutt anbefale å bruke denne siden. At man må betale litt for å få en ok tilgang ser jeg bare som positivt.
Det som også kjennetegner TLL er at det mange thaier på denne siden som prater Engelsk.

Hyggelig å lese Morton. Er glad på dine vegne.

Det er helt sikkert noe i det som din kone sier. Voksne folk får gjøre som de selv mener er riktig og stå for det.

Jeg er forøvrig positivt overrasket over denne måten å treffe nye mennesker på. Ja, det er en datingside og da ligger det jo litt føringer i dette, men de fleste er jo innstilt på at man starter som venner. Uansett vet man ikke om det er grunnlag for noe mer før man har møttes i levende live.

Mvh Skogvokteren70

kaare

kaare

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4.644 Innlegg:

Du kan være registrert gratis, men har da sterkt reduserte bukerrettigheter, iallefall som mann. Det beste er absolutt å betale en drøy hundrelapp i mnd hvis du mener noe med å prøve denne kontaktmåten. Etter noen måneder vil du ha nok av nye bekjente for en stund hvis du er litt seriøs og kan da kutte ut betalingen.

Jeg vet, er medlem sjølv, om enn passiv de siste månedene. ;) Det er derfor jeg vet at du siler ut en del drittsekker med å ta betaling.

Har selv ikke chattet så mye inne på TLL. Stemmer nok at chattenivået ikke er allverden, så det henger nok sammen det der. Men det er faktisk tusenvis av kontaktsøkende damer du får tilgang til. Er du litt kritisk og seriøs vil du se at det finnes mange som er på samme måten. Du finner jenter med utdanning og gode jobber som ikke bare søker noen til å forsørge seg og familien. Med andre ord ikke de samme damene som oppsøker deg i turistløypene, selv om nok mange av disse også kan bruke nettet til kontaktformål.

Den tekniske kvaliteten på chatten er ekstremt dårlig, og meget skralt med muligheter. Derfor trekker folk over på msn. På den filipinske søstersiden, så trekker de over på YM, fordi pinoyene bruker i hovedsak Yahoo messenger i stedet.

Det er vel også bare premiummedlemmer som har tilgang på videochat og se opplastede videoer, og dermed enda en grunn til å trekke over på eksterne chatter. De har et strengt regelverk som de følger knallhardt der, jeg har sjølv rapportert brudd på reglene, og i løpet av noen timer får jeg som regel beskjed om at de har fjernet vedkommende. De framstår derfor som veldig seriøse og vil ikke ha golddiggers og prostituerte på datingsidene sine. Hadde chatten vært bedre, så hadde det vært lettere å avsløre golddiggers og prostituerte der, fordi de ville vært de eneste som ville ha "behov" for å forlate siten for å chatte. De vil så klart ikke ha sin golddiggingaktivititet og sexkjøpspraiing i nettsidens logger, men jeg har god erfaring med å lime inn chatten fra både msn og YM. Dagen etter er de borte uansett.

kaare

kaare

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4.644 Innlegg:

Kjæresten sin dom over de andre gutta er også lite smigrende, så hun er så klart kjempefornøyd med å ha truffet meg. ;) Jeg tror det er mange ubrukelig mannfolk på den siten, noe som også gjør deg veldig populær om du faktisk er ryddig og grei og opptrer høflig og er ærlig. Du ser det på enkelte av jentene der at de har truffet litt for mange av de 90% og begynner å bli både lei og fordomsfulle overfor faranger.

Men de må nok bare leve med at farangene avtaler å møte mer enn bare dem, når de kommer til Thailand. Man lærer ikke alt om hverandre av å chatte, og mye forandrer seg når man møtes live, både på godt og vondt. Sjølv hadde jeg avtalt å møte 2. Den første hadde kjæreste allerede, hun hadde bare ikke turt å si det før, fordi det var så forlokkende med en vestlig kjæreste (daværende kjæreste var thai). Den andre var en kjempelekker, søt, trivelig dame på 145. Ja, jeg gikk bokstavelig talt halve kvelden alene. hehe.. Men kjemien stemte for et godt vennskap, men ikke mer. Så viss man da definerer turens formål å finne kjæresten, så ville turen glatt kunne stemples som bortkastet.

Det var først etter at jeg at var kommet til Thailand og funnet ut at ingen av jentene var min nye kjæreste, at jeg satt og funderte på plan B. Da logget jeg på og fant kjæresten, som jeg til da aldri hadde snakket med, bare "meldt min interesse" for et par uker før jeg dro. Hun var tøff nok til å møtes på kort varsel, tror det ble en kinodate kvelden etter, og nå synes jeg at langdistanseforhold suger. :P hehe...

Mheewan Rein

Mheewan Rein

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2.891 Innlegg:

Kjæresten sin dom over de andre gutta er også lite smigrende, så hun er så klart kjempefornøyd med å ha truffet meg. ;) Jeg tror det er mange ubrukelig mannfolk på den siten, noe som også gjør deg veldig populær om du faktisk er ryddig og grei og opptrer høflig og er ærlig. Du ser det på enkelte av jentene der at de har truffet litt for mange av de 90% og begynner å bli både lei og fordomsfulle overfor faranger.

Men de må nok bare leve med at farangene avtaler å møte mer enn bare dem, når de kommer til Thailand. Man lærer ikke alt om hverandre av å chatte, og mye forandrer seg når man møtes live, både på godt og vondt. Sjølv hadde jeg avtalt å møte 2. Den første hadde kjæreste allerede, hun hadde bare ikke turt å si det før, fordi det var så forlokkende med en vestlig kjæreste (daværende kjæreste var thai). Den andre var en kjempelekker, søt, trivelig dame på 145. Ja, jeg gikk bokstavelig talt halve kvelden alene. hehe.. Men kjemien stemte for et godt vennskap, men ikke mer. Så viss man da definerer turens formål å finne kjæresten, så ville turen glatt kunne stemples som bortkastet.

Det var først etter at jeg at var kommet til Thailand og funnet ut at ingen av jentene var min nye kjæreste, at jeg satt og funderte på plan B. Da logget jeg på og fant kjæresten, som jeg til da aldri hadde snakket med, bare "meldt min interesse" for et par uker før jeg dro. Hun var tøff nok til å møtes på kort varsel, tror det ble en kinodate kvelden etter, og nå synes jeg at langdistanseforhold suger. :P hehe...

Morsom historie som jeg nesten kjenner igjen, iallefall tenkemåten din :-)
Selv var jeg egentlig ute etter å lære mer om SEA generelt og Thailand spesielt. Jeg hadde drømt om å besøke området siden jeg så "broen over Kwai" men min samboer gjennom 20 år var ikke intressert i å reise dit.
Da det ble slutt mellom oss så jeg muligheten til å reise dit ned og begynte å lese meg opp på Thailand.
Etter en tid fant jeg ut at det ville vært spennende å kunne prate med noen for å lære mer og da kom jeg tilfeldigvis over TLL. Jeg hadde ingen tanker om å etablere noe forhold slik at det var ikke i mine tanker å drive med noe sex prat med de jeg ble kjent med der.
Jeg gikk konsekvent etter de som hadde minimum en bachelor pga av at jeg skjønte fort at noen av disse kunne engelsk på et nivå som gjorde at vi kunne prate sammen. En 2 - 3 av disse har jeg fortsatt på msn og prater med nå og da.
Hun som nå er min kone dukket "plutselig" opp der og vi pratet mer og mer sammen Grunnen til dette var at hun pratet et bedre engelsk enn meg og kunne fortelle meg mye om Thailand.
I ettertid har hun fortalt meg at hun vurderte å droppe å prate med meg pga av min alder og dårlige engelsk men hun syntes jeg var en hyggelig kar og ikke minst, jeg begynte aldri å prate om sex. Grunnen til at hun vurderte å droppe meg var aldersforskjellen, jeg var 45 og hun var 25. :-)
Vi møttes i Thailand sommeren 2007 men bare som venner, et forhold etablerte vi først nærmere et år senere.

Jeg kan også legge til at jeg kjente ikke en eneste thai eller noen som hadde vært i Thailand annet enn på ferie første gang jeg reiste ned dit. Asiaforum fant jeg ved en tilfeldighet nesten et år etter min første tur, og det var kanskje like bra :-)

Dette innlegget har blitt redigert av Morton: 07 mars 2011 - 09:09

Rein

kaare

kaare

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4.644 Innlegg:

Da det ble slutt mellom oss så jeg muligheten til å reise dit ned og begynte å lese meg opp på Thailand.

Jeg går utifra at det ikke ble slutt fordi hun ikke ville se broen over Kwai? ;)

Jeg gikk konsekvent etter de som hadde minimum en bachelor pga av at jeg skjønte fort at noen av disse kunne engelsk på et nivå som gjorde at vi kunne prate sammen på et fornuftig nivå. En 2 - 3 av disse har jeg fortsatt på msn og prater med nå og da.

Jeg valgte å ikke ha for mange kriterier. Jeg valgte å sile ut de som røykte og drakk, da begge deler er lite tiltalende for meg. Noen dårlige engelskkunnskaper fant jeg jo, men var i grunn forberedt på at det var en jobb som måtte gjøres uansett. Skal de hit til Norge, så er det jo et nytt språk som må læres uansett. Men så klart, det er lettere å lære noen å kjenne om de kan skrive brukbart engelsk. Dog skjønte jeg fort det da jeg kom ned dit, at de får brukbart med skrivetrening, men nesten ingen skikkelig pratetrening. Men som deg, så har jeg noen av de på msn enda. Bl. a. en "søster" og noen ellers gode venninner.

Jeg kan også legge til at jeg kjente ikke en eneste thai eller noen som hadde vært i Thailand annet enn på ferie første gang jeg reiste ned dit. Asiaforum fant jeg ved en tilfeldighet nesten et år etter min første tur, og det var kanskje like bra :-)

Jeg brukte forumet utelukkende til å finne reiseråd. Resten vil jeg helst ha styring på sjølv. Det er altfor mange fordommer rundt omkring til at man finner ut av det om man skal begynne å lytte til alle "rådene" her inne. Da ville jeg ikke funnet lykken på grunn av at jeg "overtok" fordommene.

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere