Gå til innhold

Foto

Tjente for lite - familien må reise hjem

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
154 svar til dette emnet

Aco201

Aco201

Medlem

• Medlemmer
  • 105 Innlegg:

He he

Been there done that, prøvde faktisk og få forholdet til en "Norsk dame" og fungere i 17 år, orker ikke en gang til....

Jeg har prøvd 4 forhold til norske damer...men uansett hva avtalen er, så kommer maset om å få unger opp på ett eller annet tidspunkt.
Så nå har jeg gifta meg med ei filipina...og maset har begynt igjen...sukk..jeg må få sjekket hjernen min...:-P
Leilighet Lapulapu, Pusok til utleie for korttid/langtid. 40 m2, 2 soverom, bad, stue, kjøkken, kjøleskap, flislagt alle rom, internett. Kort vei til det meste. Ta kontakt for info.
Bekreftet,
22.03-10.04, 11.04-02.05, 08.07-28.07,
Ikke bekreftet

Aco201

Aco201

Medlem

• Medlemmer
  • 105 Innlegg:

Bare ett lite spørsmål, går UDI etter post 2.1.1 eller post 3.4 i likningen for inntektsberegning ?

Jeg vet ikke hva som ligger i disse postene, men det er vel brutto lønn som gjelder.
Har man andre inntekter som renter, utleie osv, så kan det legges til den totale inntekten.
Leilighet Lapulapu, Pusok til utleie for korttid/langtid. 40 m2, 2 soverom, bad, stue, kjøkken, kjøleskap, flislagt alle rom, internett. Kort vei til det meste. Ta kontakt for info.
Bekreftet,
Ikke bekreftet

Loffen

Loffen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 61 Innlegg:
2.1.1 Lønn, honorarer, firmabil m.v.
3.4 Alminnelig inntekt

Relativt store forskjeller i min likning...

Dette innlegget har blitt redigert av Loffen: 02 mars 2011 - 10:23

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

Jeg har prøvd 4 forhold til norske damer...men uansett hva avtalen er, så kommer maset om å få unger opp på ett eller annet tidspunkt.
Så nå har jeg gifta meg med ei filipina...og maset har begynt igjen...sukk..jeg må få sjekket hjernen min...:-P

Ikke så rart, Aco201. De aller fleste mennesker vil oppleve det å få barn som det vikigste de kan gjøre i løpet av livet, og blir dermed å forstå som selve meningen med livet. :rolleyes:

Aco201

Aco201

Medlem

• Medlemmer
  • 105 Innlegg:

Ikke så rart, Aco201. De aller fleste mennesker vil oppleve det å få barn som det vikigste de kan gjøre i løpet av livet, og blir dermed å forstå som selve meningen med livet. :rolleyes:

De som sier dette kjører ikke motorsykkel...;-)
Men det er greit nok at de mener dette, men da bør de ikke inngå ett forhold med meg....så fort huset er oppe, så kommer maset, så bryter vi opp og jeg flytter ut...og kjerringene tjente rått på dette...

Som sagt, jeg må få undersøkt hodet mitt...:-P

Dette innlegget har blitt redigert av Aco201: 02 mars 2011 - 10:48

Bekreftet,
Ikke bekreftet

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

Men det er greit nok at de mener dette, men da bør de ikke inngå ett forhold med meg....så fort huset er oppe, så kommer maset, så bryter vi opp og jeg flytter ut...og kjerringene tjente rått på dette...

Det er kanskje en god ide`...?!
Prøv med ektepakt neste gang du "har deg" med ei....;)

:hoho:

...............

...............

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 636 Innlegg:

En asiatisk nesten "jente" løser det problemet :P

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

Enten sjekket nøtta, eller du kan skaffe deg en naturtro oppblåsbar.Da er "problemet" løst. :D

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Om en allerede har hekket på seg det en trenger av avkom og arvinger, så er det jo mulig å klippe strengen? Bare å legge det til en passende friperiode, late som ingenting og siden si til din filippinske halvdel at du er villig til å prøve å få barn. Hele tiden...

;)

Dette innlegget har blitt redigert av PoMoat: 02 mars 2011 - 20:28

mmorkester

mmorkester

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 647 Innlegg:

Jeg synes ikke kravene myndighetene er urimelige. Jeg synes det er rart at myndighetene ikke tar hensyn til hvor mye av intekten garantisten har igjen etter faste utgifter. Hvis garantisten har 240.000 i intekt og heller ikke har noe utestående gjeld, blir det heller smalhans hvis det blir flere som skal leve for dette. TENK FØR DERE HANDLER. Vi trenger ikke å importere flere sosialklienter. Jeg hadde ikke hat problemer med å innfri disse kravene. Men jeg tør ikke ta sjansen. Dere vet ikke hvilke store utfordringer som venter dere. Jeg vet det, for jeg har erfart det. Lykke til, lykken kommer til å bli kortvarig.

Stort sett enig med deg. Jeg hadde heller ingen problemer med det. Men.........det jeg reagerer på er forskjellsbehandlingen som gjøres i Norge / kommuner. I utgangspunktet blir man, når en gifter seg med en dame fra f.eks Filippinene, behandlet som halvkriminell, og dette gjelder både den norske statsborger og damen han skal gifte eller har giftet seg med.

Samtidig "prakkes" det såkalte flyktninger i en del kommuner her i landet. Bare i vår kommune, som teller totalt litt over 5000 innbyggere, skal ha 45 flyktninger neste år (2012) i kommunen. Som jeg har erfart fra pålitelig hold så får disse personer opp mot 18000.- / måneden. Videre får de leilighet / hus og mere til. Det jeg har sett, og de filippinske damer som går på norsk kurs, springer disse "flykninger" allerede rundt med Iphone, de får utlevert LapTop, og noen har allerede ordnet seg bil siden ankomst desember 2010 i kommunen. Norskundervisninga går på 2 plan, de utenlandske personer som er her på norsk kurs pga familiegjenforening slitter på skolen foran gamle utslitte PC`er med opptil 3 personer.

De "såkalte flykninger" fra Tanzania og Etopia har nye laptop til disposisjon. Slike situasjoner skaper en del uheldige situasjoner i kommunen, både for de innfødte og innvandrere pga familiegjenforening.

Husleie for boliger og leiligheter i kommunen har økt med opptil 100%. Hvorfor, jo, kommunen betaler nesten hva som helst for å få nok leiligheter og hus til de "såkalte flykninger".

Videre merket vi også at en del jobber som var aktuelt for ungdomer og voksne folk i sommerhalvåret, ble besatt av "såkalte flyktninger". Dette skaper ufred og dårlig miljø i kommunen.

Jeg skjønner at kommunen tar i mot disse personer fordi de tjener penger og noen stjerner i den store politiske sammenheng på det.

Det finnes en kalkulator på internet, ment å brukes av kommunale tjenestefolk. Der kan en regne ut hvor mye en kommune får i midler og tilskudd når en tar inn 10 eller 30 såkalte flyktninger.

Ordningen om midler og tilskudd gjelder i 5 år. Hva når det har gått 5 år?

Jeg er ikke i mot at "Norge" skal hjelpe folk i nød, men jeg er i mot forskjellsbehandlingen og måten "Norge" hjelper "såkalte flyktninger.

Hva vet vi om hva de har gjort i landet de kommer fra? Ingenting. I tillegg kan de hente inn til landet ev familier osv. De får barnetrygd for barn som fremdeles er i landet de har "flyktet" i fra. Det er jo ikke krig der de kommer fra. Kanskje de er "økonomiske flykninger", hvem vet? Kommunen gir ikke informasjonen til den som spør. Det vises bare til diverse dokumenter en kan finne hos UDI på internet.
Jeg skrev dette her på bakgrunn av utsagn fra bl annet filippinske damer som bor her i kommunen og som er gift med staute norske statsborgere.

Dette innlegget har blitt redigert av mmorkester: 26 august 2011 - 12:42

[SIGPIC][/SIGPIC]A white asshole is nothing better than a black asshole! Support the fight against racism!
http://www.philippinemarketing.net

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Når det gjelder flyktninger så vet norske myndigheter veldig mye. Det er en meget streng utvelgelsesprosess for å kunne hente de flyktingene som har størst sjanse til å lykkes i det norske samfunnet. Her konkurerer vestlige land intenst. Norge ta imot ca. 1 000 kvoteflyktninger hvert år og de klarer seg sort sett meget bra - noe avhengig av hvilket område de kommer fra.

Når det gjelder asylsøkere stiller det seg ganske annerledes.

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 156 Innlegg:

Hvis du sjekker det rette hodet, så er problemet løst permanent. Skjønner ikke hvorfor man ikke tar konsekvensen av sitt standpunkt til ikke å få barn. Det krever bare to små snitt og er over på en halv time!

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:
Norge har forpliktet seg til å ta imot et visst antall kvoteflyktninger per år - det ikke bare å hive dem ut eller nekte å slippe dem inn. Hvorvidt myndighetene burde gå inn på slike forpliktelser uten å spørre folket først, kan jo diskuteres - men det er vel bare de færreste (dvs av dem som faktisk kjenner til vilkårene for å få komme hit som flyktning) som mener at 1000 er et for høyt tall. Og når flyktningene først er her, så er det langt billigere for samfunnet å hjelpe dem raskt til å integrere seg, enn å ha dem som sosialklienter resten av livet. Men det er viktig at tiltakene faktisk fungerer.

Asylsøkere er et annet kapittel - de burde settes på lukket internering helt til de enten har fått søknaden innvilget eller blir uttransportert.

Dette innlegget har blitt redigert av torasap: 27 august 2011 - 00:49

For øvrig mener jeg at Kartago bør ødelegges

01110100 01101111 01110010 01100001 01110011 01100001 01110000

mmorkester

mmorkester

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 647 Innlegg:

Er ikke inntektskrav på fornyelse av oppholdstillatelse i sammenheng med familiegjenforening.

Nei, det som er viktig er at "garantisten" dokumenterer at han/hun ikke har mottatt noe sosialstøtte fra NAV, og at ektefellene har bodd sammen under samme tak / adresse, og at ekteskapet fremdeles er gyldig / eksisterer.
[SIGPIC][/SIGPIC]A white asshole is nothing better than a black asshole! Support the fight against racism!

mmorkester

mmorkester

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 647 Innlegg:

Når det gjelder flyktninger så vet norske myndigheter veldig mye. Det er en meget streng utvelgelsesprosess for å kunne hente de flyktingene som har størst sjanse til å lykkes i det norske samfunnet. Her konkurerer vestlige land intenst. Norge ta imot ca. 1 000 kvoteflyktninger hvert år og de klarer seg sort sett meget bra - noe avhengig av hvilket område de kommer fra.

Når det gjelder asylsøkere stiller det seg ganske annerledes.

Det kan godt hende, men problemet er at disse flyktninger som kommunen ønsker ¨"integrere" er årsaken til at norske fastboende borgere får betale, fordi flykningene rett å slett settes inn i jobber som ellers ville blitt utlyst på vanlig måte, ungdom som hadde satset på f. eks sommerjobb og praksisplass ikke får det, fordi kommunen og delvis private næringsdrivende tar flyktningene i steden. I tillegg, som jeg nevnte tidligere, kommer det som oppfattes som forskjellsbehandling. Videre leiepriser på boliger og leiligheter delvis fordobles fordi kommunen betaler, dvs tilbyr huseiere priser som ikke ligner grisen, fordi flyktningene trenger et sted å bo med riktig standard.
Når en spør kommunen om å få konkret info om flykningenes økonomi og hva det koster kommunen og hva som er "fortjeneste" i kommunen pga flyktningspolitikken, får en ikke svar på det, men blir bare henvist til diverse websider fra UDI osv. Hvorfor vil de ikke svare konkret? Skjønner at det her er STORPOLITIKK, men det er den vanlige mannen / kvinnen i et lokal samfunn som betaler på mange måter.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Norge

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere