Gå til innhold

Foto

Tjente for lite - familien må reise hjem

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
154 svar til dette emnet

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:

Limpinne... Gidder ikke gå på den...

neivel...du advarer mot noe du ikke kan definere...? snodig.
<p>For et drittforum dette er blitt.

walkman

walkman

Medlem

• Medlemmer
  • 13 171 Innlegg:

helt sykt. men det endrer ikke på det faktum at også etnisk norske skal kunne forsørge kjerring og unger..?

det er rimelig mye større sjanse for at en hustru fra Thailand eller Phil kommer ut i jobb og tjener penger, enn en burkakledd dame fra Somalia.
mvh
walkman

"Erfaring er ikke hva som hender oss, men hva vi gjør med det som hender oss"

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:

det er rimelig mye større sjanse for at en hustru fra Thailand eller Phil kommer ut i jobb og tjener penger, enn en burkakledd dame fra Somalia.

spiller ingen rolle. hun kommer ikke i jobb med en gang uansett.

piper

piper

Medlem

• Moderatorer
  • 2 865 Innlegg:

Etter mitt syn, bryter den norske stat med FN`s Barnekonvensjon, som Norge ratifiserte i 1991

...

Dette synet deler jeg. Menneskerettighetsloven blir som regel forbigått i Norge, selv om den har forrang foran andre lover.

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:

Dette synet deler jeg. Menneskerettighetsloven blir som regel forbigått i Norge, selv om den har forrang foran andre lover.

ja fns menneskerettighetsråd må jo være bra... flere land her som ikke aner hva en menneskerett er engang.

Min link

Brikkus

Brikkus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 6 055 Innlegg:

Noen som vet hvordan dette skjer i andre land, praktiseres det i hele EU?

whatever

whatever

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 227 Innlegg:

spiller ingen rolle. hun kommer ikke i jobb med en gang uansett.

Det skal du ikke si - jeg hørt tilfeller hvor dama har vært i jobb i barnehage eller på fabrikk allerede etter 1 måned?

.

Dette innlegget har blitt redigert av terje.g: 28 februar 2011 - 17:45

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 156 Innlegg:

Bønder er som yrkesgruppe utestengt fra å gifte seg med noen fra et annet land, siden bønder har en gjennomsnittsinntekt på bare litt over 200 000 kroner…. Det samme gjelder mange selvstendig næringsdrivende som sammen med bønder rammes av avskrivningsregler som gir for lave inntekter på pappiret

Forstår ikke dette. Det er vel ingen som "rammes" av avskrivningsregler? Regnskapsloven setter maksimalgrenser for avskrivninger, men ingen må ta ut maksimal avskrivning. Til vanlig har vi vel sett på avskrivningsreglene som en mulighet selvstendig næringsdrivende har til å betale mindre skatt enn oss andre. Det er jo heller ikke uvanlig at de fører utgifter til privat forbruk som kostnad i virksomheten og dermed får ytterligere lavere skatt. Man kan vel ikke forlange å få i både pose og pose?
Enig i at alle skal behandles likt og jeg støtter underholdsningskravet.

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:

Det skal du ikke si - jeg hørt tilfeller hvor dama har vært i jobb i barnehage eller på fabrikk allerede etter 1 måned?

.

joda klart det kan skje. men i de tilfellene er det garantert gjennom bekjentskaper.

bricks

bricks

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 777 Innlegg:

Jeg har vært borti det når jeg ikke tjente nok en gang jeg hadde ei før henne som ble min kone, så den kom du ikke så langt med.

Så hun og ungen din ble sendt ut av landet??
Ali :Det er vanskelig å være ydmyk når man er så stor som jeg er!

piper

piper

Medlem

• Moderatorer
  • 2 865 Innlegg:

ja fns menneskerettighetsråd må jo være bra... flere land her som ikke aner hva en menneskerett er engang.

Min link

Nå var det norges lover jeg refererte til og §3 sier:

§ 3. Bestemmelsene i konvensjoner og protokoller som er nevnt i § 2 skal ved motstrid gå foran bestemmelser i annen lovgivning.

http://www.lovdata.n...0521-030.html#3

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 156 Innlegg:

ABsurd. Det renner inn med all slags mennesker,som verken er ønsket, eller er bidragsytere, mens en nordmann skal nektes å leve sammen med kone og barn???

Det trengs endringer folkens!

Det kalles med et annet ord for rasisme.

whatever

whatever

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 227 Innlegg:

Det kalles med et annet ord for rasisme.

Dessverre sant :)

..

Aco201

Aco201

Medlem

• Medlemmer
  • 105 Innlegg:
Det er litt merkelig disse reglene, jeg er i prosess på å få kona til Norge, men siden jeg i ett år ikke hadde inntekt, så ble jeg anbefalt å vente til jeg oppfyller kravene.
Det hjalp ikke at jeg sa at det året brukte jeg på å bo sammen med kona for å bli kjent med henne og hennes kultur.
Og at jeg alltid har tjent langt over lønnstrinn 8 og har nå dekket alt av bolig og opphold i Norge mens jeg jobber her.
Litt merkelig at de bare går 3 år tilbake i tid og ikke ser fram i tid.

Men har man en million NOK på konto, så dekker det for lavere inntekt.
Og søker man på familiegjenforeningsvisa så kan man ikke komme til Norge på turistvisa.

Vel, det er ikke så mye å hisse seg opp over...dama får komme hit på turistvisa mens jeg opparbeider meg de 238000 i året det er snakk om.
Hmmm...lurer på om hvis man tjener 3 x 238000 på ett år om det da gjelder for 3 år? Det skal jeg jaggu spørre om neste gang...:-)
Leilighet Lapulapu, Pusok til utleie for korttid/langtid. 40 m2, 2 soverom, bad, stue, kjøkken, kjøleskap, flislagt alle rom, internett. Kort vei til det meste. Ta kontakt for info.
Bekreftet,
22.03-10.04, 11.04-02.05, 08.07-28.07,
Ikke bekreftet

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:

Nå var det norges lover jeg refererte til og §3 sier:

http://www.lovdata.n...0521-030.html#3

finner du fornuft i at land som libya skal sitte å forfatte lover som skal ha forrang over norsk lov?
etter mine begreper skal voksne som skubber unger foran seg straffes, og ikke belønnes med opphold. ( får vel presisere at jeg ikke snakker om denne familien, men generelt)

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 156 Innlegg:

Veldig mange land har egne regler for landets egne innbyggere, og andre regler for folk som ønsker å komme til landet. Men i Norge er vi så PK at alle regler skal gjelde for alle uansett bakgrunn. DVS at flyktninger og vel også de
på humanitært grunnlag , kan hente familie så det koster etter, og uten å tjene ett øre.

Er det ikke stort sett slik at de landene som har egne regler for egne innbyggere har vel det til felles at de regnes som utviklingsland? I slike tilfeller kan det være både forståelig og forsvarlig med tanke på å beskytte seg mot oppkjøp og nykolonialisering. Dessuten kreves det ikke så rent lite av økonomiske ressurser for et land å tilby innvandrere samme rettigheter.

magskor

magskor

Medlem

• Medlemmer
  • 8 541 Innlegg:

finner du fornuft i at land som libya skal sitte å forfatte lover som skal ha forrang over norsk lov?
etter mine begreper skal voksne som skubber unger foran seg straffes, og ikke belønnes med opphold. ( får vel presisere at jeg ikke snakker om denne familien, men generelt)

Det er den Europeiske menneskerettskonvensjonen som er i norsk lovgiving. Og Libya er så vidt eg har fått med meg ikkje i Europa.
Når det gjeld menneskerettrådet til FN så vart den organisasjonen grunnlagt i 2005, lenge etter at menneskerettane vart laga.

piper

piper

Medlem

• Moderatorer
  • 2 865 Innlegg:

Så da er det sånn å forstå at du er imot menneskerettighetsloven slik den er nedfelt idag?

Brikkus

Brikkus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 6 055 Innlegg:

Så hun og ungen din ble sendt ut av landet??

Nei jeg fikk ikke henne til Norge siden jeg hadde for lav inntekt. Skjønner ikke i denne saken hvordan hun kom hit når man må ha garantiskjema med å få visum.

walkman

walkman

Medlem

• Medlemmer
  • 13 171 Innlegg:

Er det ikke stort sett slik at de landene som har egne regler for egne innbyggere har vel det til felles at de regnes som utviklingsland? I slike tilfeller kan det være både forståelig og forsvarlig med tanke på å beskytte seg mot oppkjøp og nykolonialisering. Dessuten kreves det ikke så rent lite av økonomiske ressurser for et land å tilby innvandrere samme rettigheter.

Fortsetter utviklingen i Norge slik som nå, ser jeg ikke bort i fra at vi er i samme situasjon også her om 50 -100 år. kanskje før
mvh
walkman

"Erfaring er ikke hva som hender oss, men hva vi gjør med det som hender oss"

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Norge

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere